Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

HOTARARE nr. 299 din 2014 - Organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie

 HOTARARE nr. 299 din 16 aprilie 2014 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 289 din 18 aprilie 2014

    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 5 alin. (13) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2014 privind adoptarea unor masuri de reorganizare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ART. 1
    Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie, denumita in continuare Autoritatea, se organizeaza si functioneaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, cu sediul in municipiul Bucuresti, bd. Magheru nr. 7, sectorul 1.
    ART. 2
    Autoritatea este finantata integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice.
    ART. 3
    Autoritatea indeplineste functiile prevazute la art. 5 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2014 privind adoptarea unor masuri de reorganizare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative.
    ART. 4
    (1) In exercitarea functiilor sale Autoritatea indeplineste, pe langa atributiile prevazute la art. 5 alin. (7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2014, urmatoarele atributii specifice:
    a) in domeniul protectiei si promovarii drepturilor copilului:
    1. elaboreaza proiecte de acte normative in domeniul protectiei si promovarii drepturilor copilului;
    2. urmareste si asigura aplicarea unitara a legislatiei in domeniul protectiei si promovarii drepturilor copilului;
    3. identifica nevoile de formare a personalului implicat in protectia si promovarea drepturilor copilului si colaboreaza cu institutii publice, private, alte organizatii la fundamentarea si elaborarea de programe care sa raspunda acestor nevoi;
    4. organizeaza evidenta la nivel national a tuturor asociatiilor, fundatiilor si federatiilor care activeaza in domeniul sau de activitate, precum si a serviciilor prestate de acestea; propune Guvernului recunoasterea acestora ca fiind de utilitate publica, in conditiile legii;
    5. ia masurile necesare sau, dupa caz, propune autoritatilor ori institutiilor competente luarea masurilor necesare pentru prevenirea ori, dupa caz, inlaturarea efectelor oricaror acte ori fapte care incalca principiile si normele tratatelor internationale in domeniul drepturilor copilului, la care Romania este parte;
    6. initiaza, negociaza si incheie, cu aprobarea ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice si prin imputernicirea Guvernului, documente de cooperare internationala in domeniul protectiei si promovarii drepturilor copilului;
    b) in domeniul prevenirii separarii copilului de parinti si al protectiei speciale a copilului separat temporar sau definitiv de parinti, elaboreaza si propune ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice, spre aprobare, criteriile, standardele minime si indicatorii care stau la baza acreditarii furnizorilor si a serviciilor de prevenire a separarii copilului de parinti si de protectie speciala a copilului separat temporar sau definitiv de parinti;
    c) in domeniul adoptiei:
    1. elaboreaza norme si metodologii in domeniul adoptiei;
    2. urmareste si asigura aplicarea unitara a legislatiei in domeniul adoptiei;
    3. elaboreaza si fundamenteaza programe in domeniul adoptiei;
    4. coordoneaza si supravegheaza activitatile de adoptie si realizeaza cooperarea internationala in domeniul adoptiei;
    5. duce la indeplinire obligatiile prevazute in Conventia asupra protectiei copiilor si cooperarii in materia adoptiei internationale, incheiata la Haga la 29 mai 1993, ratificata prin Legea nr. 84/1994;
    6. duce la indeplinire obligatiile prevazute de art. 15 din Conventia europeana revizuita in materia adoptiei de copii, adoptata la Strasbourg la 27 noiembrie 2008 si semnata de Romania la Strasbourg la 4 martie 2009, ratificata prin Legea nr. 138/2011;
    7. identifica nevoile de formare a personalului implicat in procedura adoptiei si colaboreaza cu institutii publice, private, alte organizatii la fundamentarea si elaborarea de programe care sa raspunda acestor nevoi;
    d) in domeniul economico-financiar:
    1. gestioneaza bunurile proprietate publica si privata a statului pe care le are in administrare sau in folosinta, dupa caz;
    2. gestioneaza sau, dupa caz, monitorizeaza gestionarea fondurilor alocate pentru finantarea programelor din domeniul sau de activitate;
    3. finanteaza sau, dupa caz, cofinanteaza programe de interes national;
    4. propune si fundamenteaza necesarul de fonduri pentru asigurarea finantarii adecvate a serviciilor destinate prevenirii separarii copilului de parintii sai, precum si protectiei speciale a copilului.
    (2) Autoritatea indeplineste orice alte atributii stabilite prin acte normative in domeniul sau de activitate.
    ART. 5
    (1) In indeplinirea atributiilor de control ce ii revin, Autoritatea solicita informatii si documente, in conditiile legii, de la orice persoana juridica publica sau privata ori de la persoane fizice implicate in sfera sa de competenta, acestea avand obligatia de a le pune la dispozitie in termen de 15 zile calendaristice de la data solicitarii.
    (2) Personalul cu atributii de control are drept de acces, in conditiile legii, in sediile persoanelor juridice de drept public sau privat, precum si la domiciliul/resedinta persoanelor fizice care au in ingrijire si/sau asigura protectia unui copil.
    ART. 6
    (1) Autoritatea este condusa de un presedinte, cu rang de secretar de stat, numit si eliberat din functie prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice.
    (2) Presedintele reprezinta Autoritatea in raporturile cu Guvernul, cu ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, cu autoritatile administratiei publice locale, cu alte institutii publice, precum si cu orice persoane juridice si fizice, romane sau straine.
    (3) Presedintele este ordonator tertiar de credite, in conditiile prevazute de lege.
    (4) In exercitarea atributiilor sale presedintele emite decizii si instructiuni.
    (5) Presedintele raspunde in fata ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice pentru intreaga activitate a Autoritatii.
    (6) Presedintele este ajutat in activitatea de conducere a Autoritatii de secretarul general.
    ART. 7
    (1) Secretarul general asigura stabilitatea functionarii Autoritatii, continuitatea conducerii si realizarea legaturilor functionale intre structurile acesteia.
    (2) Secretarul general indeplineste atributiile prevazute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare.
    ART. 8
    (1) Pe langa presedinte functioneaza ca organ consultativ Consiliul de coordonare in domeniul protectiei si promovarii drepturilor copilului si adoptie, denumit in continuare Consiliul.
    (2) Componenta si regulamentul de organizare si functionare al Consiliului se aproba prin decizie a presedintelui Autoritatii.
    (3) Consiliul de coordonare in domeniul protectiei si promovarii drepturilor copilului si adoptie are urmatoarele atributii principale:
    a) asigura cooperarea dintre institutiile si organizatiile ai caror reprezentanti il compun, in vederea realizarii politicii publice nationale si a Planului de guvernare in domeniul protectiei si promovarii drepturilor copilului si adoptie;
    b) monitorizeaza aplicarea legislatiei in domeniul protectiei si promovarii drepturilor copilului si adoptie si a acquis-ului comunitar in domeniu;
    c) evalueaza efectele masurilor privind aplicarea acquis-ului comunitar in domeniu;
    d) formuleaza propuneri privind imbunatatirea cadrului normativ in domeniul protectiei si promovarii drepturilor copilului si adoptie;
    e) formuleaza propuneri privind imbunatatirea si consolidarea relatiilor interinstitutionale dintre autoritatile publice implicate in domeniul protectiei si promovarii drepturilor copilului si adoptie.
    ART. 9
    Consiliul este alcatuit din cate un reprezentant cu functie de conducere al urmatoarelor institutii si organisme:
    a) Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie;
    b) Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice;
    c) Ministerul Afacerilor Interne;
    d) Ministerul Educatiei Nationale;
    e) Ministerul Sanatatii;
    f) Ministerul Justitiei;
    g) Ministerul Afacerilor Externe;
    h) Avocatul Poporului;
    i) Uniunea Nationala a Consiliilor Judetene din Romania;
    j) Asociatia directorilor directiilor generale de asistenta sociala si protectia copilului;
    k) Federatia Organizatiilor Neguvernamentale pentru Protectia Drepturilor Copilului din Romania;
    l) Colegiul National al Asistentilor Sociali din Romania;
    m) Colegiul Psihologilor din Romania.
    ART. 10
    (1) Consiliul se intruneste trimestrial si ori de cate ori este nevoie, la convocarea presedintelui Autoritatii, in prezenta a cel putin jumatate din numarul reprezentantilor.
    (2) Lucrarile Consiliului sunt conduse de presedintele Autoritatii.
    (3) La lucrarile Consiliului pot participa, la invitatia presedintelui Autoritatii, reprezentanti ai altor autoritati sau institutii publice decat cele prevazute la art. 9 specialisti si reprezentanti ai societatii civile, precum si reprezentanti ai mass-mediei.
    (4) In realizarea atributiilor prevazute la art. 8 alin. (3), Consiliul adopta, cu votul majoritatii membrilor, hotarari cu caracter de recomandare.
    (5) Serviciile administrative, precum si activitatea de secretariat a Consiliului este asigurata de catre Autoritate.
    ART. 11
    Personalul Autoritatii este format din functionari publici si personal contractual numit, respectiv incadrat, potrivit legii.
    ART. 12
    (1) Structura organizatorica a Autoritatii este prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    (2) In cadrul structurii organizatorice, prin ordin al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice, la propunerea presedintelui Autoritatii, se pot organiza servicii, birouri si alte compartimente si se poate stabili numarul posturilor aferente, cu incadrarea in prevederile legale si numarul maxim de posturi aprobat.
    (3) Regulamentul de organizare si functionare a Autoritatii, precum si statul de functii se aproba prin ordin al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice, la propunerea presedintelui autoritatii.
    ART. 13
    (1) Autoritatea preia 37 de posturi din aparatul propriu al Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, aferente Directiei Protectia Copilului, si 32 de posturi ale Oficiului Roman pentru Adoptii.
    (2) Autoritatea preia, conform art. 5 alin. (2), alin. (8) si alin. (9) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2014 privind adoptarea unor masuri de reorganizare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, personalul incadrat pe cele 37 de posturi preluate din aparatul propriu al Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice si personalul incadrat pe cele 32 de posturi ale Oficiului Roman pentru Adoptii, potrivit alin. (1), in conditiile prevazute de lege pentru fiecare categorie de personal, fara a fi diminuate drepturile salariale avute la data preluarii.
    (3) Numarul maxim de posturi al Autoritatii este de 69, exclusiv demnitarul.
    (4) Incadrarea personalului in numarul de posturi si in noua structura organizatorica a Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie se face in termenele si cu procedura aplicabila fiecarei categorii de personal, prin decizie a presedintelui Autoritatii, in termen de minimum 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    (5) Autoritatea preia pe baza de protocol patrimoniul Oficiului Roman pentru Adoptii.
    (6) Bunurile si alte active aferente activitatii Directiei Protectia Copilului din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice se transfera prin protocol din gestiunea Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice in gestiunea Autoritatii.
    ART. 14
    (1) La anexa nr. 2 litera A din Hotararea Guvernului nr. 10/2013 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 47 din 22 ianuarie 2013, cu modificarile si completarile ulterioare, pct. 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "4. Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie (69 de posturi, exclusiv demnitarul);"
    (2) La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 1.433/2004 privind aprobarea structurii organizatorice, a numarului maxim de posturi si a Regulamentului de organizare si functionare ale Oficiului Roman pentru Adoptii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 869 din 23 septembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
    ART. 15
    Prezenta hotarare intra in vigoare la expirarea termenului prevazut la art. 5 alin. (15) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2014 privind adoptarea unor masuri de reorganizare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

                        PRIM-MINISTRU
                     VICTOR-VIOREL PONTA

                       Contrasemneaza:
                       ---------------
                p. Ministrul muncii, familiei,
                    protectiei sociale si
                    persoanelor varstnice,
                    Teodor Codrin Scutaru,
                      secretar de stat

          Ministrul delegat pentru dialog social,
                       Aurelia Cristea

                     Viceprim-ministru,
              ministrul dezvoltarii regionale
                 si administratiei publice,
                    Nicolae-Liviu Dragnea

                     Viceprim-ministru,
               ministrul afacerilor interne,
                       Gabriel Oprea

               Ministrul finantelor publice,
                   Ioana-Maria Petrescu

             Ministrul delegat pentru buget,
                       Liviu Voinea

                   Ministrul sanatatii,
                    Nicolae Banicioiu

             Ministrul educatiei nationale,
                     Remus Pricopie

               Ministrul delegat pentru
                 invatamant superior,
                cercetare stiintifica
              si dezvoltare tehnologica,
                 Mihnea Cosmin Costoiu

             Ministrul afacerilor externe,
                   Titus Corlatean

    Bucuresti, 16 aprilie 2014.
    Nr. 299.
Data aparitiei: 23 Aprilie 2014
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "HOTARARE nr. 299 din 2014 - Organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

    Poate sunteti interesat si de:

    ©2019 RENTROP & STRATON
    Toate drepturile rezervate.
    SATI
    Atentie, Juristi!
    5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

    Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

    Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

    Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016