Incepand cu data de 01 septembrie 2012 platile privind onorariile catre experti se vor derula dupa urmatoarea procedura.
Pentru a urmari plata catre experti a onorariilor si a cheltuielilor solicitate prin deconturi de expertii numiti de instantele judecatoresti sau de organele cu atributii jurisdictionale, in conditiile art.17 din din Ordonantei nr. 21/ 2000 privind organizarea activitatii de expertiza tehnica judiciara si extrajudiciara cu modificarile ulterioare si pentru a respecta prevederile legislative se impun urmatoarele masuri:
- 1) pentru plata onorariului aferent fiecarui raport de expertiza depus la instanta, expertulva intocmi obligatoriu un decont si o factura;
- 2) facturile expertilor ce trebuie platite, insotite de documentele necesare pentru efectuarea platii (decont, comunicare sau instiintare de numire a expertului, dovada depunerii raportului la instanta, dovada achitarii onorariului sau incheierea de sedinta in cazul ajutorului public judiciar), se vor centraliza de catre experti intr-un borderou lunar (Borderou lunar pentru facturile expertilor tehnici si Borderou lunar pentru facturile expertilor contabili), conform modelor anexate;
- 3) plata onorariilor se va efectua o singura data pe luna pe baza borderourilor lunare depuse de fiecare expert;
- 4l ultima data de depunere a borderourilor lunare din luna curenta, in vederea efectuarii platilor in luna urmatoare, este data de 25 a lunii in curs.
- 5) platile, in luna urmatoare, se vor efectua in ordinea depunerii borderourilor insotite de documentele corespunzatoare.
Nu se admit la plata:
- facturile modificate, facturile cu stersaturisau eronat intocmite;
- facturile intocmite pentru mai multe rapoarte de expertiza (mai multe dosare);
- facturile care nu sunt centralizate intr-un borderou;
- deconturile care nu sunt anexate unor facturi
Model de borderou gasiti
AICI
Sursa
Tribunalul Bucuresti
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Este specificat in CIM, la obligatiile angajatorilor: "sa informeze salariatul cu privire la obligatia de a adera la un fond de pensii administrat privat, in conditiile legii". As dori un model de document cu toate detaliile obligatorii care trebuie sa existe privind aceasta informare. Sau am putea sa inseram un paragraf in Minuta de informare privind acest aspect? Daca da, va rog, sa imi spuneti exact ce informatii trebuie sa contina pt a fii conform legii.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem situatia unui certificat medical emis pt un cod de diagnostic 585 din 01/05 in 04/05. Certificatul are bifa pe "In continuare", desi nu este relevant in acest context. Ulterior am primit un alt certificat medical pt perioada 05/05-19/05 cu acelasi cod de diagnostic 585, cu bifa pe "Initial". Acest certificat medical nu trebuie sa aiba bifa pe "In continuare" fiind emis imediat dupa primul si avand acelasi cod de diagnostic? Medicul i-a spus angajatei ca data de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unui salariat angajat ca sofer distributie marfa in tara va rog sa-mi comunicati daca locul de munca este mobil in contractul de munca? In aceasta situatie ar trebui trecut ca zona toata tara? In baza clauzei de mobilitate se acorda prestatii in natura nu in bani, respectiv telefon, card combusibil, este ok?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<