Incepand cu data de 01 septembrie 2012 platile privind onorariile catre experti se vor derula dupa urmatoarea procedura.
Pentru a urmari plata catre experti a onorariilor si a cheltuielilor solicitate prin deconturi de expertii numiti de instantele judecatoresti sau de organele cu atributii jurisdictionale, in conditiile art.17 din din Ordonantei nr. 21/ 2000 privind organizarea activitatii de expertiza tehnica judiciara si extrajudiciara cu modificarile ulterioare si pentru a respecta prevederile legislative se impun urmatoarele masuri:
- 1) pentru plata onorariului aferent fiecarui raport de expertiza depus la instanta, expertulva intocmi obligatoriu un decont si o factura;
- 2) facturile expertilor ce trebuie platite, insotite de documentele necesare pentru efectuarea platii (decont, comunicare sau instiintare de numire a expertului, dovada depunerii raportului la instanta, dovada achitarii onorariului sau incheierea de sedinta in cazul ajutorului public judiciar), se vor centraliza de catre experti intr-un borderou lunar (Borderou lunar pentru facturile expertilor tehnici si Borderou lunar pentru facturile expertilor contabili), conform modelor anexate;
- 3) plata onorariilor se va efectua o singura data pe luna pe baza borderourilor lunare depuse de fiecare expert;
- 4l ultima data de depunere a borderourilor lunare din luna curenta, in vederea efectuarii platilor in luna urmatoare, este data de 25 a lunii in curs.
- 5) platile, in luna urmatoare, se vor efectua in ordinea depunerii borderourilor insotite de documentele corespunzatoare.
Nu se admit la plata:
- facturile modificate, facturile cu stersaturisau eronat intocmite;
- facturile intocmite pentru mai multe rapoarte de expertiza (mai multe dosare);
- facturile care nu sunt centralizate intr-un borderou;
- deconturile care nu sunt anexate unor facturi
Model de borderou gasiti
AICI
Sursa
Tribunalul Bucuresti
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rugam sa ne transmiteti reglementarile legislative conform carora angajatul poate beneficia la cerere de concediu fara plata pana la varsta de 3 pentru copil fara handicap, in continuarea concediului de crestere copil pana la 2 ani, astfel incat sa nu revina la serviciu pana la implinirea varstei de 3 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Un SRL platitor de impozit pe venit microintreprindere are 2 angajati, unul fiind asociat unic si administrator. Se doreste acordarea pensiei facultative de 400 eur/an la fiecare angajat. Cum se opereaza acest lucru in Saga? Cum apare in D112? ce trebuie sa stiu din punct de vedere fiscal? Pensia va fi platita de angajator, nu de salariat.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<