Incepand cu data de 01 septembrie 2012 platile privind onorariile catre experti se vor derula dupa urmatoarea procedura.
Pentru a urmari plata catre experti a onorariilor si a cheltuielilor solicitate prin deconturi de expertii numiti de instantele judecatoresti sau de organele cu atributii jurisdictionale, in conditiile art.17 din din Ordonantei nr. 21/ 2000 privind organizarea activitatii de expertiza tehnica judiciara si extrajudiciara cu modificarile ulterioare si pentru a respecta prevederile legislative se impun urmatoarele masuri:
- 1) pentru plata onorariului aferent fiecarui raport de expertiza depus la instanta, expertulva intocmi obligatoriu un decont si o factura;
- 2) facturile expertilor ce trebuie platite, insotite de documentele necesare pentru efectuarea platii (decont, comunicare sau instiintare de numire a expertului, dovada depunerii raportului la instanta, dovada achitarii onorariului sau incheierea de sedinta in cazul ajutorului public judiciar), se vor centraliza de catre experti intr-un borderou lunar (Borderou lunar pentru facturile expertilor tehnici si Borderou lunar pentru facturile expertilor contabili), conform modelor anexate;
- 3) plata onorariilor se va efectua o singura data pe luna pe baza borderourilor lunare depuse de fiecare expert;
- 4l ultima data de depunere a borderourilor lunare din luna curenta, in vederea efectuarii platilor in luna urmatoare, este data de 25 a lunii in curs.
- 5) platile, in luna urmatoare, se vor efectua in ordinea depunerii borderourilor insotite de documentele corespunzatoare.
Nu se admit la plata:
- facturile modificate, facturile cu stersaturisau eronat intocmite;
- facturile intocmite pentru mai multe rapoarte de expertiza (mai multe dosare);
- facturile care nu sunt centralizate intr-un borderou;
- deconturile care nu sunt anexate unor facturi
Model de borderou gasiti
AICI
Sursa
Tribunalul Bucuresti
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Avand in vedere ca HG 295 din 31.03.2025, cu privire la Registrul General de Evidenta a salatiatilor, aduce modificari la HG 905/2017, cea din urma fiind valabila pana la 30.09.2025, pot fi aplicate in continuare prevederile din Hotararea 905? Fac referire in mod special la transmiterea suspendarilor in caz de incapacitate de munca, conf art. 5 lit. e din HG 295. As aprecia sa ne dati o lamurire cu privire la tipul de certificate medicale la care face referire legiuitorul un numar minim de zile...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O salariata a obtinut venituri in urmatoarea perioada: - Contract de munca: martie 2023 - iunie 2023 - venituri din salarii - Contract de mandat pentru administrator: iunie - iulie 2024 - Contract de munca: august 2024 - prezent Copilul s-a nascut in luna martie 2025. Indeplineste conditiile pentru a primi indemnizatie pentru cresterea copilului?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<