Atentie la faptul ca Inalta Curte de Casatie si Justiei a admis astazi recursul in interesul legii formulat de Avocatul Poporului.
Concret, masinile parcate neregulamentar nu pot fi ridicate in baza deciziilor consiliilor locale.
"In interpretarea si aplicarea dispozitiilor art.128 alin.(1) lit.d), art.134 alin.(2) si art.135 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, raportate la dispozitiile art.3 alin.(1), art.5, art.36 alin.(1), alin.(2) lit.d) si alin.(6) lit.a) pct.13 din Legea administratiei publice locale nr.215/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, art.21 lit.b) si art.24 lit.d) din Legea-cadru a descentralizarii nr.195/2006, procedura de aplicare a masurii tehnico-administrative constand in ridicarea vehiculelor stationate/oprite neregulamentar pe partea carosabila, prevazuta de art.64 si art.97 alin.(1) lit.d) si alin.(6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.195/2002, nu poate fi reglementata prin hotarari ale consiliilor locale", se precizeaza pe site-ul Inaltei Curti.
Aceasta decizie vine in urma sesizarii Avocatului Poporului, referitoare la faptul ca instantele de judecata au pronuntari diferite in ceea ce priveste legalitatea hotararilor consiliilor locale de ridicare a masinilor parcate neregulamentar, noteaza Avocatnet.ro.
O decizie a Inaltei Curti de Casatie si Justitie a fost publicata miercuri, 15 iulie 2015, in Monitorul Oficial si stabileste ca procedurile de ridicare a autovechiculelor in cazul in care sunt parcate neregulamentar nu pot fi reglementate prin hotarari ale consiliilor locale, situatie valabila pana in prezent.
“Ridicarea vehiculelor stationate/oprite neregulamentar pe partea carosabila, ca masura tehnico-administrativa, accesorie unei fapte sanctionate contraventional referitoare la nerespectarea regulilor de circulatie pe drumurile publice, inteleasa ca masura de restabilire a ordinii publice, apartine unei competente partajate a autoritatilor administratiei publice locale, ceea ce presupune ca atributiile de reglementare apartin autoritatilor administratiei publice centrale (Guvern), iar cele de executare, in concret, a masurii, autoritatii administratiei publice locale”, precizeaza decizia ICCJ nr. 9/2015.