Ministerul Mediului a confirmat ca incepe Rabla 2022. Finantarea este generoasa, iar regulile se schimba in avantajul celor care au masini mai vechi si vor cel putin una noua.
Rabla 2022 pastreaza componentele Rabla Clasic si Rabla Plus. Bugetul va fi de 1,2 miliarde de lei si de data aceasta se va intinde de-a lungul a trei ani. Mai exact, Rabla va continua pana in 2025. Autoritatile vor ca in acest interval de timp sa elimine cel putin 250.000 de autoturisme mai vechi de 15 ani.
Printre noutatile anului 2022 se numara si cresterea bonusului de casare. Acesta poate ajunge la 16.500 de lei, daca se predau pentru radiere si reciclare doua automobile mai vechi de 15 ani. In plus, raman primele pentru masinile hibrid (3.000 lei) si pentru cele cu emisii CO2 scazute (1.500 lei). Bonusul si prima pot fi cumulate.
Pot fi predate pentru o masina cumparata doua masini la casare. Vom avem un buget de minimum 1,24 miliarde lei. In 2023 crestem cu 10% fata de 2022 si in 2024 crestem cu inca 10% fata de 2023. Astfel, 2024 va fi primul an cand bugetul Rabla Plus va depasi un miliard de lei, in conditiile in care, treptat, vom reduce bugetul alocat pentru Rabla Clasic, dar fara a scadea sub bugetul anului 2021. Si in 2024 bugetul pentru Rabla Clasic va fi mai mare fata de cel din 2021", a subliniat ministrul Mediului.
Oficialul a spus ca Rabla are acum o structura predictibila, asadar se va oferi un raspuns mai rapid. Programul a fost etapizat pe apeluri lunare de depuneri de cereri, astfel incat toti beneficiarii sa primeasca raspuns in maximum o luna.
"Raspunsul rapid, prompt este important pentru fiecare beneficiar, pentru fiecare producator auto, pentru fiecare dealer auto si in felul acesta programul va fi mult mult mai eficient", a punctat Tanczos Barna.
El a precizat ca au fost inasprite conditiile pentru ca masinile noi sa poata fi finantate prin Rabla Clasic si Rabla Plus, fiind scazut cu cinci grame pragul de eligibilitate si pragul de ecobonus, astfel incat masinile noi care se cumpara sa fie si mai putin poluante.
Rabla 2022 va fi oficial lansat la sfarsit de februarie, dupa ce se incheie toate formalitatile cu privire la editia anului trecut.
Rabla pentru institutii. Voucher pentru 80% din valoarea masinii!
Ministerul Mediului a mai anuntat lansarea, in 2022, a unui program destinat strict institutiilor, autoritatilor publice locale si institutiilor guvernamentale sau deconcentrate, prin care va fi asigurata o finantare de 80% pentru achizitionarea de masini electrice sau hibrid.
"Un program pentru trei ani, 2022, 2023, 2024, cu un buget total de 600 milioane lei. Dorim sa finantam prin acest program doar masini electrice sau hibrid, doar pentru institutii publice, astfel incat institutiile publice sa devina treptat un exemplu in ceea ce priveste mobilitatea verde", a mai spus Tanczos Barna.
Potrivit datelor prezentate de ministru, Programul Rabla pentru autovehicule a avut o contributie semnificativa la intinerirea parcului auto, in cei 18 ani de la lansare peste 700.000 de autoturisme fiind cumparate cu finantare prin Rabla Clasic, Rabla Plus sau diferitele forme sub care a fost in vigoare in diversi ani.
"In 2021, per total, au fost aprobate la finantare in jur de 80.000 de autoturisme, care au fost cumparate deja sau vor fi cumparate prin Rabla Clasic si Rabla Plus. Este o crestere semnificativa fata de anii anteriori, pentru ca am suplimentat de doua ori bugetul celor doua programe. Am ajuns la un buget de peste un miliard de lei pe anul 2021 si contributia programului pentru intinerirea parcului auto a devenit si mai importanta si mai mare prin acest buget", a semnalat Tanczos.
La randul sau, presedintele Administratiei Fondului pentru Mediu, Lorand-Arpad Fulop a mentionat ca, in 2021, vechimea parcului auto era de 16,8 ani, in timp ce in 2010 era sub 10 ani.
Totodata, el a mentionat ca, in 2021, "la Rabla Clasic s-au solicitat 51.665 de masini pentru persoane fizice, 16.515 masini, din care 13.000 aprobate la persoane juridice".
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Societate cu profil IT doreste sa angajeze student cu contract de internship. Cate ore poate lucra maxim fiind student care nu poate veni zilnic fiind examene si cursuri. Forma de contract este CIM ? sau nu? Care este salariul brut minim si ce impozite suporta firma. Care este perioada maxima de contract.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul salariatilor detasati transnational, cheltuielile generate de detasare sunt dispuse astfel: 1. Transportul - este achitat direct de angajator prin achizitia biletelor de calatorie prin plata directa din contul angajatorului; 2. Cazarea - este asigurata prin inchirierea directa de catre angajator a unor locuinte, si plata directa din contul angajatorului a costului cu chiria; 3. Masa - este asigurata de beneficiarul serviciilor prin acordarea la cantina acestuia. In acest caz, cum...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O firma de IT din Romania doreste sa trimita doi salariati pentru cate 3 zile, o data la 3 luni, unul in UK si unul in Germania pentru o intalnire de afaceri cu colegi dintr-o intreprindere care apartine grupului de intreprinderi la nivel global. Salariatii nu vor desfasura activitate pentru compania in care se deplaseaza, nu va exista un raport de munca intre salariati si compania in care se deplaseaza, iar rezultatele si informatiile acumulate in urma intalnirii vor fi aplicate ulterior pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<