Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) a transmis ca, incepand din 21 noiembrie, ora 10:00, se lanseaza o noua sesiune pentru Programul national de inlocuire a echipamentelor electrice si electronice uzate cu unele mai performante din punct de vedere energetic: Rabla electrocasnice 2022.
Potrivit AFM, persoanele fizice au la dispozitie 5 zile in vederea inscrierii in program prin crearea contului de utilizator in aplicatia informatica incepand de luni, 21 noiembrie 2022, ora 10:00.
„Programul Rabla pentru Electrocasnice s-a bucurat inca de la inceput de un succes urias in randul populatiei, astfel ca am luat hotararea ca bugetul alocat in anul 2022 sa fie cel mai mare de pana acum, alocand 100 milioane pentru cele doua sesiuni din acest an, cu 25 de milioane mai mult fata de anul trecut. Reamintim tuturor celor interesati sa participe in program, in oricare dintre etape, ca este necesar sa isi creeze un cont de utilizator. Este foarte important acest pas, deoarece prin intermediul acestui cont veti putea selecta electrocasnicele dorite in fiecare dintre cele trei etape. In cazul in care aveti deja un cont de utilizator, creat in editiile anterioare ale programului, nu trebuie sa va creati alt cont, ci doar sa va autentificati utilizand adresa de e-mail si parola setata de dumneavoastra. In cazul in care ati uitat datele contului, acestea pot fi recuperate urmand pasii descrisi in aplicatia informatica”, a declarat presedintele AFM, Laurentiu Adrian Neculaescu.
Dupa inscrierea solicitantilor prin crearea conturilor de utilizator, demareaza etapele de selectie, in aplicatia informatica, a voucherelor aferente echipamentelor incluse in program.
Calendar Program Rabla Electrocasnice 2022
Inscrierea persoanelor fizice in aplicatie, prin crearea conturilor de utilizator (21.11.2022, ora 1000 – 25.11.2022, ora 2359);
- Etapa I: Selectia voucherelor aferente categoriei din care fac parte masinile de spalat rufe/vase si frigiderele/congelatoarele (05.12.2022, ora 1000 - 09.12.2022, ora 2359 , sau pana la epuizarea bugetului), avand un buget de 25.000 mii lei;
- Etapa II: Selectia voucherelor aferente categoriei din care fac parte laptopurile si tabletele (12.12.2022, ora 1000 - 16.12.2022, ora 2359 sau pana la epuizarea bugetului), avand un buget de 10.000 mii lei;
- Etapa III: Selectia voucherelor aferente categoriei din care fac parte aparatele de aer conditionat, uscatoarele de rufe si aspiratoarele (19.12.2022, ora 1000 – 23.12.2022, ora 2359 sau pana la epuizarea bugetului), avand un buget de 15.000 mii lei.
Perioada de derulare a unei etape de selectie a voucherelor dintr-o categorie este de 5 zile sau pana la epuizarea bugetului alocat etapei respective.
Bugetul alocat pentru cea de-a doua editie a Programului Rabla Electrocasnice este de 50 de milioane de lei, divizat pentru fiecare etapa in parte.
Echipamentele incluse in program si sumele aferente fiecarui echipament
- 400 de lei pentru masini de spalat rufe, inclusiv cu uscator avand cel putin noua clasa energetica C;
- 400 de lei pentru masini de spalat vase avand cel putin noua clasa energetica D;
- 400 de lei pentru aparate de aer conditionat, inclusiv aparate de aer conditionat portabile, cu eficienta energetica la racire cel putin A++;
- 400 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lazi frigorifice/congelatoare avand cel putin noua clasa energetica E;
- 400 lei pentru uscatoare de rufe cu eficienta energetica cel putin A++;
- 200 de lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an;
- 500 de lei pentru laptopuri;
- 300 de lei pentru tablete.
Atentie! Voucherul este nominal si netransmisibil si nu poate fi utilizat decat de persoana careia i-a fost emis, in urma inscrierii in aplicatia informatica.
Valabilitatea voucherului este de 7 zile de la data validarii acestora de catre AFM, termen in care trebuie utilizate la un comerciant validat. Ulterior utilizarii la un comerciant validat, formalitatile de achizitionare a echipamentelor eligibile trebuie realizate tot intr-un termen de 7 zile.
Persoana fizica care a selectat un voucher in prima editie si ulterior nu l-a utilizat, nu mai poate selecta un voucher pentru aceeasi categorie pe parcursul aceluiasi an calendaristic. De asemenea, persoana fizica care a beneficiat deja de un voucher dintr-o categorie nu mai poate beneficia de acelasi tip de voucher pe parcursul aceluiasi an calendaristic.
Listele cu beneficiarii aprobati vor fi publicate pe site-ul institutiei, www.afm.ro, la sectiunea dedicata programului.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Care este procedura legala ca un angajator sa recupereze banii din fondul FNUASS? cererile au fost depuse la Casa de Sanatate in anul 2022...In cat timp, se stinge/prescrie obligatia celor de la Casa de Sanatate de a a restutui banii catre angajator? Este vorba despre concedii medicale cu cod indemnizatie 08.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Un angajat, dupa perioada maxima de concediu medical, ajunge la comisie medicala pentru pensionare anticipata. Cand se incheie contractul de munca? la momentul eliberarii deciziei de catre comisia medicala de pensionare anticipata sau la momentul eliberarii deciziei de pensionare pe caz de boala?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am avut o Intreprindere Individuala intre perioada 01.08.2023 si 30.08.2024. Pentru anul 2023 am realizat venituri impozabile in valoare de 28.000, iar pentru anul 2024 37.000. Pentru anul 2023 am platit numai impozit si sanatate, si pentru 2024 tot impozit si sanatate. CAS-ul ar fi trebuit platit in situatia de fata, tinund cont, ca nici un an nu a fost intreaga?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<