Catre,
UNIUNEA NATIONALA A BAROURILOR DIN
A ROMANIA _ COMISIA PERMANENTA
In atentia Domnului Presedinte Gheorghe FLOREA
Domnule Presedinte,
Consiliul Baroului Bucuresti va roaga sa aveti amabilitatea de a pune in discutia Comisiei Permanente initiativa noastra cu privire la oportunitatea implementarii Ia nivel national a unui sistem de legitimare electronica a avocatilor care sa garanteze exercitarea corespunzatoare a dreptului la aparare, contribuind in acest mod la calitatea actului de justitie, dezideratul final catre care trebuie sa tinda toate eforturile organelor de conducere a profesiei de avocat.
Acest sistem de legitimare electronica a avocatilor presupune existenta unor smartcarduri cu memorie criptata care sa stocheze informatii relevante pentru actul de justitie, cum ar fi dreptul de exercitare a profesiei (avocat in activitate/suspendat), instantele la care are dreptul de a pune concluzii, sediul profesional, data intrarii in profesie, etc.
Precizam ca informatiile de mai sus urneaza a fr actualizate in timp real prin corelarea acestora cu baza de date a barourilor, decodificarearealizandu-se prin instalarea unor cititoare de carduri la instantele de judecata si organele de urmarire penala.
Mentionam ca, in opinia noastra, implementarea unui asemena sistem nu poate avea decat beneficii, mai ales in sfera disciplinei profesionale si nu in ultimul rand in obtinerea unor hotarari ale instantelor de judecata necriticabile sub aspecte privind calitatea apararii.
In scopul celor de mai sus, inaintam solicitarea Baroului Bucuresti in sensul ca Uniunea Nationala a Barourilor din Romania sa preia initiativa noastra si sa o transpuna la nivel national, conform competentelor sale, prin incheierea unui protocol cu Ministerul Justitiei in scopul implementarii acestui sistem de legitimare a avocatilor, cu dotarea corespunzatoare a instantelor si organelor de urmarire penala cu aparatura corespunzatoare .
Pentru finantarea acestui proiect, este de dorit sa se incerce accesarea unor fonduri europene prin crearea unui proiect de finantare adecvat, pe considerente de necesitate si oportunitate, in lumina dezideratelor europene cu privire la calitatea actului de justitie.
Cu aleasa consideratie,
DECAN,
Av. Ion ILIE-IORDACHESCU
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Avem un angajat nascut la data de 09.08.1962., pentru care am primit de la Casa Teritoriala de Pensii o informare legata de decizia de admitere privind acordarea pensiei pentru limita de varsta, data emiterii deciziei de pensionare fiind 10.01.2025. Angajatul doreste sa lucreze in continuare. Intrebarea noastra este suntem obligati sa desfacem CIM? Daca da, cu ce data? Dupa desfacerea CIM putem sa reangajam fara ca dl. in cauza sa nu piarda pensia? Am avea nevoie urgent de un raspuns!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem situatia urmatoare: - cim actual cu clauza de telemunca - Recent ni s-a impus lucrul de la birou 3 zile pe saptamana conditiile impuse: WFO minim 3 zile/saptamana, Luni este munca de la birou, Fara zile consecutive de lucru de acasa Care este cel mai corect mod de a implementa in contractul de munca acest nou regim hibrid? este obligatoriu sa facem act aditional sau este suficienta o decizie interna? Care este cea mai corecta formulare pentru noua clauza de regim hibrid in CIM?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<