Romania si Comisia Europeana trebuie sa reflecteze daca pentru sistemul judiciar este preferabil sa se afle intr-o forma de parteneriat bilaterala de tipul Mecanismului de Cooperare si Verificare (MCV) sau intr-una de tipul unui mecanism european, a declarat joi, la Bruxelles, ministrul justitiei, Robert Cazanciuc.
Problema viitorului mecanism european pentru protejarea valorilor fundamentale ale UE, abordata in ultima perioada atat de presedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, cat si de comisarul european pentru justitie, Viviane Reding, a fost ridicata de ministrul Cazanciuc in cadrul unei intrevederi avute joi, la Bruxelles, cu secretarul general al CE, Catherine Day.
‘Am discutat despre viitorul cooperarii noastre in domeniul justitiei. Trebuie sa vedem daca aceasta cooperare isi gaseste cel mai bun sprijin intr-un mecanism bilateral de genul MCV sau intr-un mecanism la nivel european. Pentru ca Romania mai are lucruri de facut, dar are si bune practici de aratat altor state membre, cum ar fi rezultate foarte bune in lupta impotriva coruptiei, rezultate si proceduri foarte bune in cazul conflictelor de interese. ?i noi trebuie sa ne uitam la bunele practici din alte state si probabil acest lucru probabil va trebui facut in cadrul unor mecanisme valabile la nivelul intregii Uniuni’, a spus Cazanciuc, in cadrul unui briefing de presa.
La modul general, Robert Cazanciuc a apreciat ca este foarte bine sa existe un mecanism de aparare a statului de drept in UE. ‘Cum facem in mod concret acest lucru, cred ca trebuie stabilit prin discutii cu toate statele membre. Cred ca interesul tuturor este de a avea statul de drept respectat. Sigur, au fost, de-a lungul timpului, lucruri care nu au fost intelese de partenerii europeni intamplate in toata Uniunea, probabil aici va trebui sa vedem mecanismele viitoare care sa nu permita, pana la urma, derapaje’, a apreciat ministrul justitiei.
Intrebat cum a fost primita de catre CE ideea inlocuirii MCV pentru Romania cu aceasta monitorizare generala printr-un mecanism de protectie a valorilor UE, Cazanciuc a raspuns: ‘E un lucru la care trebuie sa reflectam si noi si Comisia daca pentru sistemul judiciar din Romania este mai bine sa fie intr-o forma de parteneriat bilaterala sau sa fie intr-o forma de parteneriat sau de mecanism european. Pentru ca bunele practici le putem lua mai degraba dintr-un mecanism european, decat dintr-un mecanism bilateral care, la un moment dat, isi poate atinge limitele.’
Sursa: Agerpres
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Societate cu domeniu de activitate in constructii acorda salariatiilor indemnizatie de mobilitate de 50 lei/zi, cand durata deplasarii este mai mare de 12 ore si santierul se afla la o distanta mai mare de 5 km. Indemnizatia este specificata in CIM si declarata lunar in D112 ca si venit neimpozabil deoarece se incadreaza in limitele specificate la art.76 alin 4,1 din Codul fiscal. In Revisal s-a inregistrat o suma fixa de 1000 lei, ceea ce nu este corect in cazul in care numarul zilelor in care...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societate comerciala "A" din Romania, platitoare de TVA si impozit pe profit, achita pentru salariatii sai o contributie lunara de 160 lei / salariat la BT Pensii, reprezentand pensie facultativa pilonul 3, deductibil in limita a 400 euro / an / salariat. Sumele sunt cuprinse la venituri neimpozabile pe statul de plata si apar in D112 pentru fiecare salariat care beneficiaza de aceasta facilitate. Unul dintre salariati intra in concediu medical de sarcina si lauzie iar ulterior va...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem un angajator fara punct de lucru ce are salariati care lucreaza la sediul clientului sau la mai multu clienti diferiti pe parcursul unei luni. In cazul acesta, toti salariatii ce nu lucreaza la sediul angajatorului trebuie sa beneficieze de spor de mobilitate sau doar cei ce lucreaza la clienti clienti diferiti? Asteptam raspunssul dumneavoastra.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<