Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

O noua functie in sistemul judiciar

O noua functie in sistemul judiciar

Un pas inainte in imbunatatirea calitatii actului de justie il reprezinta incercarea de implementare a unei noi functii in sistemul judiciar, si anume aceea de “manager de instanta.”

Punctul de plecare al atributiilor acestuia este reprezentat de modelul britanic. Despre acest plan de eficientizare a atributiilor presedintelui de instanta s-a discutat la conferinta de presa, care a avut loc in urma cu cateva zile, la care au participat atat personalitati din sistemul judiciar roman cat si din cel britanic.

Printre atributiile managerului de instanta s-ar numara urmatoarele activitati: asigurare  a managementului operational prin rezolvarea de probleme legate de resursele umane de la nivelul fiecarei instante, de gestionare a infrastructurii, a relatiilor cu publicul si in special cu justitiabilii, de monitorizare a indicatorilor de performanta, de stabilire si gestionare a resurselor bugetare, analizare a cauzelor de intarziere a solutionarii dosarelor, coordonare a activitatii personalului auxiliar al instantelor, contribuire la eficientizare a intregului serviciu public al justitiei.

Observam din structurarea acestor activitati ca majoritatea acestora nu reprezinta sarcini ce trebuiesc rezolvate numai de persoane cu pregatire juridica.

Cu toate ca, avantajele implementarii cu succes a unei astfel de funcii in sistemul judiciar, sunt destul de convingatoare, nu au intarziat sa apara si reactii cu privire la aparitia unor probleme prin acest proiect, una dintre acestea rezultand din sarcinile atat administrative cat si juridice ale managerului de instanta.

Ca rezultat al acestui fapt,  activitatea de coordonare cat si de evaluare, s-ar face diferit de doua institutii, respecitv Consiliul Superior al Magistraturii (cu privire la cariera si pregatirea juridica a personalului auxiliar) cat  si de catre Ministerul Justitiei ( in legatura cu atibutiile administrative).

Trebuie sa urmarim cu atentie in continuare acest proiect, deoarece acesta va fi pus in aplicare in scurt timp, la unele instante din tara, pe o perioada de aproximativ 1 an si 6 luni de zile.

In final, prin scurtarea duratei proceselor si degrevarea judecatorilor de unele sarcini adminsitrative, acestia se vor putea concentra mai bine asupra activitatii lor principale, aceea de judecare a cauzelor, actul de justitie avand in acest fel numai de castigat.

Valentin Pulbere


Consilier Juridic
Administrator www.e-juridic.ro

Asteptam si opiniile dumneavoastra in legatura cu subiectul editorialului de mai sus, pe adresa infojuridic@rs.ro

                                           <<<  Inapoi la Arhiva
        


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 15 Iunie 2007
Votati articolul "O noua functie in sistemul judiciar":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016