Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul nr. 32/2014 privind inspectia muncii si protectia lucratorilor la locul de munca in MAI



ORDIN nr. 32 din 12 martie 2014 privind organizarea, coordonarea si controlul activitatilor de inspectie a muncii, de prevenire a riscurilor profesionale si de protectie a lucratorilor la locul de munca in Ministerul Afacerilor Interne

EMITENT: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 207 din 24 martie 2014


    Avand in vedere prevederile Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, cu modificarile ulterioare, ale Legii nr. 108/1999 pentru infiintarea si organizarea Inspectiei Muncii, republicata, si ale Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in temeiul art. 50 alin. (3) din Legea nr. 319/2006, cu modificarile ulterioare, si al art. 7 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare,

    viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite urmatorul ordin:

    CAP. I
    Dispozitii generale

    ART. 1
    Prezentul ordin reglementeaza, la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, denumit in continuare M.A.I.:
    a) activitatile de inspectie a muncii, in domeniul raporturilor de munca/serviciu si in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
    b) activitatile de prevenire a riscurilor profesionale si de protectie a lucratorilor la locul de munca, denumite in continuare activitati de prevenire si protectie, ca modalitati concrete de realizare a masurilor de securitate si sanatate in munca.
    ART. 2
    (1) Prevederile prezentului ordin se aplica unitatilor aparatului central al M.A.I., unitatilor, institutiilor si structurilor aflate in subordinea/in coordonarea/in cadrul M.A.I., denumite in continuare structuri M.A.I.
    (2) Prevederilor prezentului ordin sunt incidente tuturor categoriilor de personal care incadreaza structurile M.A.I., denumit in continuare personalul ministerului.
    ART. 3
    Scopul principal al activitatilor de inspectie a muncii si al celor de prevenire si protectie, in M.A.I., consta in cresterea nivelului de securitate si sanatate ocupationala pentru personalul ministerului.
    ART. 4
    (1) Activitatile de inspectie a muncii in M.A.I. au ca obiectiv principal controlul in domeniile relatiilor de munca/serviciu si al securitatii si sanatatii in munca in structurile M.A.I.
    (2) Activitatile de inspectie a muncii in M.A.I. se efectueaza de catre structurile specializate organizate la nivelul Directiei generale management resurse umane, denumita in continuare D.G.M.R.U., inspectoratelor generale si Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale, denumita in continuare A.N.R.S.P.S.
    ART. 5
    (1) Activitatile de securitate si sanatate in munca in M.A.I. reprezinta ansamblul de activitati institutionalizate avand ca scop asigurarea celor mai bune conditii in desfasurarea procesului de munca, apararea vietii, integritatii fizice si psihice, sanatatii lucratorilor si a altor persoane participante la procesul de munca in toate structurile M.A.I.
    (2) Activitatea de securitate si sanatate in munca in M.A.I. se efectueaza de catre lucratorii desemnati/structurile de prevenire si protectie organizate la nivelul fiecarei structuri a M.A.I.
    ART. 6
    In desfasurarea activitatilor de inspectie a muncii si de prevenire si protectie, inspectorii de munca si lucratorii desemnati utilizeaza formularele potrivit modelelor instituite prin actele normative in vigoare.

    CAP. II
    Activitatea de inspectie a muncii in structurile M.A.I.

    SECTIUNEA 1
    Organizarea si coordonarea activitatii de inspectie a muncii

    ART. 7
    (1) Organizarea si coordonarea activitatii de inspectie a muncii la nivelul M.A.I. se realizeaza de catre D.G.M.R.U., prin Serviciul inspectia muncii.
    (2) La nivelul structurilor M.A.I., altele decat cele subordonate inspectoratelor generale si A.N.R.S.P.S., activitatile prevazute la alin. (1) se realizeaza de catre D.G.M.R.U., prin Serviciul inspectia muncii.
    (3) La nivelul inspectoratelor generale si A.N.R.S.P.S., activitatile prevazute la alin. (1) se realizeaza pentru structurile subordonate de catre structurile de inspectia muncii, care functioneaza in cadrul structurilor de resurse umane.
    ART. 8
    Persoanele cu atributii de coordonare si control in domeniul raporturilor de munca/serviciu, precum si persoanele cu atributii de coordonare si control in domeniul securitatii si sanatatii in munca, incadrate in structura de specialitate a D.G.M.R.U. si in cele de la nivelul inspectoratelor generale si al A.N.R.S.P.S., sunt denumite in continuare inspectori de munca.
    ART. 9
    Numarul posturilor prevazute a fi incadrate cu inspectori de munca se stabileste in functie de numarul si dimensiunea structurilor M.A.I. din domeniul de competenta, precum si de repartizarea teritoriala a acestora si se prevede ca atare in statele de organizare ale D.G.M.R.U., inspectoratelor generale si A.N.R.S.P.S.

    SECTIUNEA a 2-a
    Atributiile inspectorilor de munca

    ART. 10
    (1) Inspectorilor de munca le revin obligatiile si drepturile prevazute de Legea nr. 108/1999 pentru infiintarea si organizarea Inspectiei Muncii, republicata.
    (2) Atributiile inspectorilor de munca sunt stabilite prin fisa postului, in conditiile prezentului ordin.
    ART. 11
    Inspectorii de munca pe linia raporturilor de munca/serviciu din structura de specialitate a D.G.M.R.U. au urmatoarele atributii:
    a) coordoneaza, indruma metodologic si controleaza activitatea inspectorilor de munca pe linia raporturilor de munca/serviciu din inspectoratele generale si din A.N.R.S.P.S.;
    b) elaboreaza anteproiecte de ordine, regulamente, instructiuni si alte reglementari interne cu privire la inspectia muncii, in domeniul raporturilor de munca/serviciu;
    c) elaboreaza si prezinta anual conducerii D.G.M.R.U. rapoarte cu privire la activitatea de inspectie a muncii in domeniul raporturilor de munca/serviciu;
    d) colaboreaza in domeniul inspectiei muncii cu organele de specialitate din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, denumit in continuare M.M.F.P.S.P.V., si din alte ministere si institutii;
    e) reinnoiesc sau, dupa caz, anuleaza avizele de incadrare a locurilor de munca in conditii deosebite pentru personalul civil al M.A.I., in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare;
    f) tin evidenta registrelor generale de evidenta a salariatilor, in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare;
    g) efectueaza controale pe linia raporturilor de munca/serviciu in structurile M.A.I., potrivit prevederilor prezentului ordin;
    h) solutioneaza sesizarile, reclamatiile si petitiile primite;
    i) organizeaza si efectueaza activitati de perfectionare profesionala cu personalul de specialitate din structurile coordonate, in vederea asigurarii aplicarii unitare a prevederilor legislatiei in vigoare;
    j) indeplinesc si alte atributii stabilite conform legii.
    ART. 12
    Inspectorii de munca pe linia raporturilor de munca/serviciu din cadrul inspectoratelor generale si al A.N.R.S.P.S. au urmatoarele atributii:
    a) efectueaza controale pe linia raporturilor de munca/serviciu in structurile M.A.I. subordonate inspectoratelor generale si ale A.N.R.S.P.S., potrivit prevederilor prezentului ordin;
    b) solutioneaza sesizarile, reclamatiile si petitiile primite;
    c) organizeaza si efectueaza activitati de perfectionare profesionala cu personalul de specialitate din structurile M.A.I. coordonate, in vederea asigurarii aplicarii unitare a prevederilor legislatiei in vigoare;
    d) participa la elaborarea anteproiectelor de ordine, regulamente, instructiuni si alte reglementari interne cu privire la activitatea de inspectia muncii, in domeniul raporturilor de munca/serviciu;
    e) indeplinesc si alte atributii stabilite conform legii.
    ART. 13
    (1) Inspectorii de munca pe linia securitatii si sanatatii in munca din structura de specialitate a D.G.M.R.U. au urmatoarele atributii:
    a) coordoneaza, indruma metodologic si controleaza activitatea inspectorilor de munca pe linia securitatii si sanatatii in munca din inspectoratele generale si A.N.R.S.P.S.;
    b) elaboreaza anteproiecte de ordine, regulamente, instructiuni si alte reglementari interne cu privire la securitatea si sanatatea in munca;
    c) elaboreaza si prezinta anual conducerii D.G.M.R.U. rapoarte cu privire la activitatea de securitate si sanatate in munca;
    d) colaboreaza in domeniul inspectiei muncii cu organele de specialitate din cadrul M.M.F.P.S.P.V. si din alte ministere si institutii;
    e) efectueaza controale pe linia securitatii si sanatatii in munca in structurile M.A.I., potrivit prevederilor prezentului ordin;
    f) solutioneaza sesizarile, reclamatiile si petitiile primite;
    g) acorda asistenta tehnica structurilor M.A.I. la elaborarea programelor de prevenire a riscurilor profesionale si controleaza realizarea acestora;
    h) solicita efectuarea de masuratori si determinari, examinarea de probe de produse si de materiale in unitati si in afara acestora, pentru clarificarea unor evenimente sau situatii de pericol;
    i) dispun sistarea activitatii sau scoaterea din functiune a echipamentelor tehnice, in cazul in care constata o stare de pericol iminent de accidentare sau de imbolnavire profesionala, si sesizeaza, dupa caz, organele de urmarire penala;
    j) acorda structurilor M.A.I., altele decat cele subordonate inspectoratelor generale si A.N.R.S.P.S., autorizatia de functionare din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, in conformitate cu dispozitiile Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare Normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
    k) retrag autorizatia prevazuta la lit. j), respectiv la art. 14 lit. h), in cazul in care constata ca prin modificarea conditiilor care au stat la baza emiterii autorizatiei nu se respecta prevederile legislatiei in vigoare;
    l) cerceteaza evenimentele, avizeaza cercetarea si stabilesc sau confirma caracterul accidentelor, potrivit prevederilor anexei nr. 1;
    m) coordoneaza activitatea de instruire si informare a personalului M.A.I. in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
    n) coordoneaza activitatile de prevenire si protectie din structurile M.A.I.;
    o) organizeaza si efectueaza activitati de perfectionare profesionala cu personalul de specialitate din structurile M.A.I., in vederea asigurarii aplicarii unitare a prevederilor legislatiei in vigoare;
    p) furnizeaza informatii structurilor M.A.I. cu privire la cele mai eficiente mijloace de respectare a legislatiei in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
    q) controleaza respectarea indeplinirii cerintelor legale referitoare la sanatatea in munca si la inlaturarea riscurilor de imbolnaviri profesionale;
    r) avizeaza buletinele de masuratori, de analiza si de determinare prin expertizare emise de institutiile abilitate prin lege pentru structurile M.A.I. prevazute la art. 7 alin. (2);
    s) verifica modul in care se respecta masurile de protectie a maternitatii la locurile de munca pentru salariatele gravide, mame, lauze si care alapteaza, din structurile M.A.I. prevazute la art. 7 alin. (2);
    s) indeplinesc si alte atributii stabilite conform legii.
    (2) Modalitatea de comunicare, cercetare a evenimentelor, avizare a cercetarii, inregistrarea si evidenta accidentelor de munca si a incidentelor periculoase sunt prevazute in anexa nr. 1.
    ART. 14
    Inspectorii de munca pe linia securitatii si sanatatii in munca din cadrul inspectoratelor generale si din A.N.R.S.P.S. au urmatoarele atributii:
    a) efectueaza controale pe linia securitatii si sanatatii in munca in structurile M.A.I. subordonate inspectoratelor generale si A.N.R.S.P.S., potrivit prevederilor prezentului ordin;
    b) coordoneaza, indruma si controleaza activitatea lucratorilor desemnati din structurile M.A.I. subordonate inspectoratelor generale si A.N.R.S.P.S.;
    c) solutioneaza sesizarile, reclamatiile si petitiile primite;
    d) participa la elaborarea anteproiectelor de ordine, regulamente, instructiuni si alte reglementari interne cu privire la securitatea si sanatatea in munca;
    e) acorda asistenta tehnica structurilor M.A.I. subordonate inspectoratelor generale si A.N.R.S.P.S. la elaborarea programelor de prevenire a riscurilor profesionale si controleaza realizarea acestora;
    f) solicita efectuarea de masuratori si determinari, examinarea de probe de produse si de materiale in inspectoratele generale si A.N.R.S.P.S., in structurile M.A.I. subordonate, precum si in afara acestora, pentru clarificarea unor evenimente sau situatii de pericol;
    g) dispun sistarea activitatii sau scoaterea din functiune a echipamentelor tehnice, in cazul in care constata o stare de pericol iminent de accidentare sau de imbolnavire profesionala, si sesizeaza, dupa caz, organele de urmarire penala;
    h) acorda structurilor M.A.I. subordonate inspectoratelor generale si A.N.R.S.P.S. autorizatia de functionare din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, in conformitate cu dispozitiile Normelor metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
    i) retrag autorizatia prevazuta la lit. h) in cazul in care constata ca prin modificarea conditiilor care au stat la baza emiterii autorizatiei nu se respecta prevederile legislatiei in vigoare;
    j) comunica, cerceteaza evenimentele, avizeaza cercetarea si stabilesc sau confirma caracterul accidentelor, potrivit prevederilor anexei nr. 1;
    k) coordoneaza activitatea de instruire si de informare a personalului din inspectoratele generale si A.N.R.S.P.S., precum si din structurile M.A.I. subordonate acestora, in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
    l) coordoneaza activitatile de prevenire si protectie din inspectoratele generale si A.N.R.S.P.S., precum si din structurile M.A.I. subordonate acestora;
    m) organizeaza si efectueaza activitati de perfectionare profesionala cu personalul de specialitate din inspectoratele generale si A.N.R.S.P.S., precum si din structurile M.A.I. subordonate acestora, in vederea asigurarii aplicarii unitare a prevederilor legislatiei in vigoare;
    n) furnizeaza informatii personalului din cadrul inspectoratelor generale si A.N.R.S.P.S., precum si al structurilor M.A.I. subordonate acestora cu privire la cele mai eficiente mijloace de respectare a legislatiei in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
    o) controleaza respectarea indeplinirii cerintelor legale in structurile M.A.I. subordonate inspectoratelor generale si A.N.R.S.P.S., referitoare la sanatatea in munca si la inlaturarea riscurilor de imbolnaviri profesionale;
    p) avizeaza, pentru structurile M.A.I. subordonate inspectoratului general/A.N.R.S.P.S., buletinele de masuratori, de analiza si de determinare prin expertizare emise de institutiile abilitate prin lege;
    q) verifica modul in care se respecta masurile de protectie a maternitatii la locurile de munca pentru salariatele gravide, mame, lauze sau care alapteaza din inspectoratele generale si A.N.R.S.P.S. si structurile M.A.I. subordonate acestora;
    r) indeplinesc si alte atributii stabilite conform legii.

    SECTIUNEA a 3-a
    Raportari ale structurilor de inspectia muncii din cadrul inspectoratelor generale si A.N.R.S.P.S. catre D.G.M.R.U.

    ART. 15
    Structurile de inspectia muncii din cadrul inspectoratelor generale si A.N.R.S.P.S. transmit la D.G.M.R.U. urmatoarele documente:
    a) planul de munca, aprobat de conducatorul inspectoratului general din care face parte structura sau al A.N.R.S.P.S., in luna ianuarie a fiecarui an, pentru anul respectiv;
    b) sinteza controalelor executate, pana la data de 15 a primei luni din semestrul calendaristic, pentru controalele efectuate in semestrul anterior;
    c) planificarea controalelor, pana la data de 15 a ultimei luni din semestrul calendaristic, pentru controalele planificate in semestrul urmator;
    d) sinteza rapoartelor prevazute la art. 18, pentru structurile M.A.I. subordonate inspectoratului general/A.N.R.S.P.S., in luna ianuarie a fiecarui an, pentru anul anterior.

    CAP. III
    Activitatile de prevenire si protectie in structurile M.A.I.

    SECTIUNEA 1
    Organizarea activitatilor de prevenire si protectie in structurile M.A.I.

    ART. 16
    (1) Responsabilitatea organizarii activitatilor de prevenire si protectie in M.A.I. revine conducatorilor structurilor M.A.I.
    (2) Organizarea activitatilor de prevenire si protectie se realizeaza in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, in functie de numarul personalului incadrat in structura M.A.I., in una dintre urmatoarele modalitati:
    a) prin desemnarea unuia sau mai multor lucratori, in cazul structurilor M.A.I. cu pana la 249 de lucratori, care nu desfasoara activitati dintre cele prevazute in anexa nr. 5 la Normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
    b) prin infiintarea unei structuri de prevenire si protectie, prevazuta cu minimum doua posturi, pentru structurile M.A.I. care au peste 250 de lucratori sau care desfasoara activitati dintre cele prevazute in anexa nr. 5 la Normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (3) In cazul in care, potrivit prevederilor alin. (2) lit. a), intr-o structura M.A.I. este desemnat un singur lucrator pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie, acesta se desemneaza din structura de resurse umane, daca aceasta este infiintata in unitate, si trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare cel putin nivelului mediu, conform prevederilor art. 49 din Normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (4) In cazul in care, potrivit prevederilor alin. (2) lit. a), intr-o structura M.A.I. sunt desemnati mai multi lucratori pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie, unul dintre acestia va coordona activitatile respective. In situatia in care in structura M.A.I. este infiintata o structura de resurse umane, desemnarea lucratorului coordonator se va realiza din cadrul acesteia.
    (5) In cazul D.G.M.R.U., inspectoratelor generale si A.N.R.S.P.S., daca activitatile de prevenire si protectie sunt organizate potrivit prevederilor alin. (2) lit. a), lucratorii desemnati fac parte din structura de inspectia muncii, fara a desfasura activitati de inspectie a muncii.
    (6) Structurile de prevenire si protectie mentionate la alin. (2) lit. b) functioneaza in cadrul structurii de resurse umane, daca aceasta este infiintata.
    (7) Lucratorii desemnati din cadrul structurilor de prevenire si protectie mentionate la alin. (2) lit. b) trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului mediu si/sau superior, conform prevederilor art. 49 si 50 din Normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (8) Conducatorii structurilor de prevenire si protectie mentionate la alin. (2) lit. b) trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului superior, conform prevederilor art. 50 din Normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

    SECTIUNEA a 2-a
    Atributiile lucratorilor desemnati si ale structurilor de prevenire si protectie

    ART. 17
    Lucratorii desemnati/Structurile de prevenire si protectie desfasoara activitatile prevazute la art. 15 alin. (1) din Normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte activitati specifice prevazute in actele normative in vigoare.
    ART. 18
    Lucratorii desemnati/Structurile de prevenire si protectie elaboreaza si transmit, pana la data de 10 ianuarie, structurilor de inspectia muncii coordonatoare raportul scris privind activitatile de prevenire si protectie desfasurate in anul precedent, intocmit potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2.

    SECTIUNEA a 3-a
    Obligatiile conducatorilor structurilor M.A.I. si ale personalului ministerului

    ART. 19
    Pentru realizarea activitatilor de prevenire si protectie, conducatorii structurilor M.A.I. au urmatoarele obligatii:
    a) stabilesc in luna ianuarie a fiecarui an, prin dispozitie de zi pe unitate/ordin de zi pe unitate/similar, persoanele, comisiile si comitetele cu atributii pe linia activitatilor de securitate si sanatate in munca;
    b) asigura perfectionarea continua a pregatirii lucratorilor desemnati, a personalului structurilor de prevenire si protectie si a reprezentantilor lucratorilor cu raspunderi specifice in domeniul securitatii si sanatatii lucratorilor, definiti la art. 5 lit. d) din Legea securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, cu modificarile ulterioare, din subordine, la nivelul prevazut de legislatia in vigoare, in timpul programului de lucru si pe cheltuiala unitatii.
    ART. 20
    Conducatorii structurilor M.A.I. indeplinesc si obligatiile angajatorilor prevazute de legislatia muncii si de legislatia privind securitatea si sanatatea in munca.
    ART. 21
    Obligatiile personalului ministerului sunt cele prevazute la art. 22 si 23 din Legea nr. 319/2006, cu modificarile ulterioare.

    CAP. IV
    Reprezentantii lucratorilor

    ART. 22
    Reprezentantii lucratorilor cu raspunderi specifice in domeniul securitatii si sanatatii lucratorilor, denumiti in continuare reprezentantii lucratorilor, sunt persoanele astfel definite de art. 5 lit. d) din Legea nr. 319/2006, cu modificarile ulterioare, alese, selectate sau desemnate de personalul M.A.I. sa il reprezinte in ceea ce priveste problemele referitoare la protectia securitatii si sanatatii lucratorilor in munca.
    ART. 23
    Reprezentantii lucratorilor au drepturile, obligatiile si responsabilitatile prevazute de Legea nr. 319/2006, cu modificarile ulterioare, si Normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

    CAP. V
    Organizarea si executarea controalelor

    ART. 24
    Controalele pe linia raporturilor de munca/serviciu si a securitatii si sanatatii in munca se realizeaza de catre inspectorii de munca desemnati prin act administrativ al directorului general al D.G.M.R.U./inspectorilor generali/conducatorului A.N.R.S.P.S., potrivit competentelor.
    ART. 25
    Organizarea si desfasurarea controalelor pe linia raporturilor de munca/serviciu si a securitatii si sanatatii in munca se realizeaza conform procedurilor proprii specifice structurilor de inspectie a muncii elaborate de D.G.M.R.U./inspectoratele generale/A.N.R.S.P.S.
    ART. 26
    Obiectivele controalelor efectuate de inspectorii de munca pe linia raporturilor de munca/serviciu si a securitatii si sanatatii in munca sunt prevazute in anexa nr. 3.
    ART. 27
    (1) In timpul executarii controlului, inspectorii de munca din D.G.M.R.U., inspectoratele generale si A.N.R.S.P.S. au competenta sa constate si sa sanctioneze faptele care, potrivit legislatiei in vigoare, constituie contraventii.
    (2) In cazul constatarii unei contraventii, inspectorii de munca, in calitate de agenti constatatori, intocmesc procesul-verbal de constatare a contraventiilor si instiintarea de plata. Modelul procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor, precum si modelul instiintarii de plata sunt prevazute in anexa nr. 4.
    (3) Sanctiunile contraventionale prevazute a fi aplicate angajatorilor, conform legislatiei in vigoare, se aplica conducatorilor unitatilor.
    (4) Reglementarile legale in vigoare cu privire la regimul juridic al contraventiilor se aplica in mod corespunzator.
    ART. 28
    In cazul constatarii, in timpul executarii controlului pe linia raporturilor de munca/serviciu si a securitatii si sanatatii in munca, de fapte care reprezinta incalcari, cu vinovatie, ale normelor referitoare la indeplinirea atributiilor/indatoririlor profesionale, inspectorii de munca pot propune declansarea procedurii privind cercetarea disciplinara conform prevederilor legislatiei in vigoare.

    CAP. VI
    Dispozitii tranzitorii si finale

    ART. 29
    (1) In situatia in care conditiile in baza carora a fost acordata autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca se modifica ori se schimba conducatorul structurii M.A.I. autorizate, structura M.A.I. respectiva va instiinta, dupa caz, Serviciul inspectia muncii din D.G.M.R.U. sau structura de specialitate din inspectoratul general ori din A.N.R.S.P.S. care a emis autorizatia, in termen de cel mult 30 de zile de la producerea modificarii, si va solicita o noua autorizatie, in baza documentelor intocmite potrivit prevederilor art. 6 din Normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) Autorizatia emisa anterior ramane valabila pana la emiterea noii autorizatii, daca a fost declansata procedura prevazuta la alin. (1).
    ART. 30
    In cazul personalului care isi desfasoara activitatea in cadrul misiunilor internationale, cercetarea evenimentelor se efectueaza conform prevederilor acordurilor in baza carora participa la misiunile respective.
    ART. 31
    (1) Procedurile prevazute la art. 25 se elaboreaza in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin.
    (2) Procedurile elaborate de inspectoratele generale si A.N.R.S.P.S. se avizeaza de catre D.G.M.R.U.
    ART. 32
    Prevederile art. 9, art. 16 alin. (2) lit. b) si art. 22 se duc la indeplinire in termen de cel mult 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin.
    ART. 33
    Anexele nr. 1-4 fac parte integranta din prezentul ordin.
    ART. 34
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului internelor si reformei administrative nr. 498/2008 privind organizarea, coordonarea si controlul activitatilor de inspectie a muncii, de prevenire a riscurilor profesionale si de protectie a lucratorilor la locul de munca in Ministerul Afacerilor Interne, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 429 din 9 iunie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.
    ART. 35
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


                  Viceprim-ministru,
            ministrul afacerilor interne,
                   Gabriel Oprea


    Bucuresti, 12 martie 2014.
    Nr. 32.




Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Ordinul nr. 32/2014 privind inspectia muncii si protectia lucratorilor la locul de munca in MAI":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI