Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Partidele vor fi OBLIGATE sa publice contractele de publicitate cu ziare, site-uri si televiziuni

Partidele vor fi OBLIGATE sa publice contractele de publicitate cu ziare, site-uri si televiziuni
Partidele vor fi obligate sa publice contractele de publicitate cu ziare, site-uri si televiziuni, inclusiv eventualele acte aditionale, potrivit unui proiect de lege inregistrat la Senat.

"In contextul investigatiilor jurnalistice care au scos la lumina modalitatea prin care partidele politice finanteaza agentii de presé din Romania, influentand in mod vadit politica editoriala a acestora, se impun o serie de modificari si completari fata de legea nr. 502/2002 a audiovizualului, precum si a legii 334/2006 privind finantarea activitatii partidelor politice si a campaniilor electorale", sustin initiatorii proiectului de lege.

Prin urmare, proiectul de act normativ isi propune, pe de o parte, modificarea si completarea Legii 504/2002 a audiovizualului, iar pe de alta parte, modificarea si completarea Legii 334/2006 privind finantarea activitatii partidelor politice $i a campaniilor electorale in vederea:

- transparentizarii cheltuielilor realizate de formatiunile politice pentru presa sau/si propaganda 
- marcarii programelor audiovizuale pentru care au fost furnizate contributii cu scopul promovarii activitatii/leaderilor politici
- controlarii modului in care partidele politice inteleg sa cheltuiasca banii publici incasati cu titlu de subventie. 

Astfel, toate formatiunile politice sau aliantele politice vor fi obligate sa publice aceste contractele de publicitate, asigurandu-se principiul transparentei destinatiilor de cheltuieli ale subventiilor publice.

De asemenea, initiatorii proiectului de lege apreciaza ca se impune limitarea cuantumului cheltuielilor privind promovarea politica, alocat din subventia platita din bani publici, la maximum 40% din totalul sumei.

"Este evident faptul ca, atata timp cat statul aloca subventia pentru sustinerea activitatii partidelor politice, procente uriase vazute in practica de peste 60% din aceste subventii care sunt folosite pentru promovarea in presa, face ca acest instrument sa fie denaturat, indepartandu-se de la obiectivul initial", arata initiatorii proiectului de act normativ. 

Modificarile aduse la Legea audiovizualului si la Legea finantarii partidelor politice

 

LEGE pentru modificarea si completarea legii nr. 504/2002 a audiovizualului, precum si a legii nr. 334/2006 privind finantarea activitatii partidelor politice si a campaniilor electorale 


Art. I - Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitatii partidelor politice si a campaniilor electorale, publicata in Monitorul Oficial cu numarul 446 din data de 23 iunie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 3, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^), care va avea urmatorul cuprins:
„(R) Contractele in vigoare incheiate pentru promovarea in presa sau pentru realizarea de propaganda, inclusiv eventualele acte aditionale, se publica pe site-ul partidului politic si la sediile acestora in loc vizibil si actualizate intr-o perioada de maximum 30 de zile de la momentul in care au survenit modificari, cu respectarea datelor cu caracter personal, precum si cu evidentierea serviciilor, partilor contractante si a sumelor aferente contractului respectiv.”

2. La articolul 22, dupa alineatul (1) se introduc doua alineate noi, alineatul (2) si alineatul (3), care va avea urmatorul cuprins:
„(2) Sumele primite de catre formatiunile politice si aliantele politice prin subventii de la bugetul de stat, precum si toate contractele incheiate de formatiunile politice si aliantele politice pentru cheltuirea acestor sume sunt informatii de interes public in sensul legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatii de interes public. Nu poate fi invocat secretul comercial pentru a nu fi oferit accesul la contractele incheiate de formatiunile politice si aliantele politice pentru cheltuirea subventiilor de la bugetul de stat. Orice clauza de confidentialitate e considerata nescrisa.

(3) Contractele incheiate de terti cu presa sau pentru realizarea de propaganda cu privire la activitatea unor formatiuni politice, aliante politice sau cu privire la membri ai unor formatiuni politice sau aliante politice sunt informatii de interes public in sensul legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatii de interes public.”

3. La articolul 24, alineatul (1) se completeaza si va avea urmatorul cuprins:
„(1) Acordarea subventiei de la bugetul de stat poate fi suspendata temporar, prin decizie a Autoritatii Electorale Permanente, pentru incalcarea dispozitiilor prevazute la art. 3 alin.(8) si alin. (1*), art. 5 alin. (4), art. 13, art. 15 alin. (3), art. 16 alin. (1), art. 17 alin. (4), art. 22 alin. (2) si (3), art. 25 alin. (1) si (2), art 27*, art. 50 si art. 51 alin. (2), pana la indeplinirea cerintelor legale.”

4. Dupa articolul 27 se introduce un nou articol, art 27*, care va avea urmatorul cuprins:
„(27^) Cheltuielile realizate de formatiunile politice si aliantele politice pentru difuzarea materialelor de propaganda electorala la radio, televiziime si in presa scrisa si Online pot reprezenta un cuantum de maximum 40% din totalul subventiei de stat primite de formatiunile politice si aliantele politice.”

Art. II -Legea nr. 504/2002 a audiovizualului, publicata in Monitorul Oficial cu numarul 534 din data de 22 iulie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, dupa punctul 19 se adauga un nou punct, pct. 19*, care va avea urmatorul cuprins:
„19* contributie politica - orice contributie la finantarea serviciului media audiovizual, serviciului de platforma de partajare a materialelor video, a materialelor video generate de utilizatori sau a programelor, efectuata de persoane juridice de drept public sau privat ori de persoane fizice, in scopul promovarii numelui, imaginii, respectiv activitatii unei formatiuni politice, a unei aliante politice, a unor membri ai unor formatiuni politice sau a unei aliante politice;”

2. La articolul 34 dupa alineatul (2) se adauga un nou alineat, alin. (2*), care va avea urmatorul cuprins:
„(2') Programele pentru care au fost aduse contributii politice trebuie sa indeplineasca conditiile de la alin. (1) si trebuie sa mentioneze clar faptul ca programul a fost sponsorizat, precum si formatiunea politica, alianta politica sau membrii formatiimii politice sau a aliantei politice pentru a caror promovare a fost furnizata contributia politica.”

3. La articolul 34, alineatul (4) se completeaza si va avea urmatorul cuprins:
„(4) Sponsorizarea sau furnizarea de contributie politica pentru programele jurnalelor de stiri si programele de actualitati politice sunt interzise.”

Proiectul de lege se afla la Senat, in consultare publica. Pentru a intra in vigoare, el trebuie sa treaca de Parlament si sa ajunga la Presedintele Romaniei la promulgare.
 

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Partidele vor fi OBLIGATE sa publice contractele de publicitate cu ziare, site-uri si televiziuni":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016