Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Plata politistilor pentru orele suplimentare

Ordinul MAI nr. 40/2018 stabileste cum va fi recompensata munca suplimentara prestata de politisti. Actul este in vigoare din 3 mai 2018.

Incepand cu 3 mai 2018 personalul cu statut special va beneficia de majorari salariale pentru munca suplimentara prestata, conform regulilor din Ordinul MAI nr. 40/2018.

Actul normativ reglementeaza conditiile de stabilire a majorarii salariale prevazuta de Legea nr. 79/2018 privind aprobarea OUG nr. 91/2017 pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si activitatile deosebite cu caracter operativ sau neprevazut pentru care se acorda acest drept personalului Ministerului Afacerilor Interne, denumit in continuare M.A.I.

E-juridic a relatat anterior despre probabilitatea adoptarii acestui proiect normativ, insa aici reamintim cateva aspecte esentiale. Pentru a vedea informatiile publicate anterior, CLICK AICI!

In primul rand, prestarea muncii suplimentare se dispune de seful ierarhic, in scris, fara a se depasi 180 de ore anual.

In cazuri cu totul deosebite se poate aproba prestarea muncii suplimentare peste plafonul de 180 de ore anual, dar nu mai mult de 360 de ore anual, in baza unui raport nominal intocmit de seful ierarhic, aprobat de ordonatorul de credite, cu acordul sindicatului reprezentativ sau, dupa caz, al reprezentantilor salariatilor, potrivit legii, precum si cu incadrarea in fondurile bugetare alocate pentru plata muncii suplimentare. Munca suplimentara va fi platita in limita de 3% din suma soldelor de functie/salariilor de functie, soldelor de grad/salariilor gradului profesional detinut, gradatiilor si soldelor de comanda/salariilor de comanda.

In al doilea rand, stabilim ce intelegem prin activitati deosebite. Potrivit actului normativ, sunt activitati deosebite desfasurate in domeniul ordinii si sigurantei publice, in respectarea regimului frontierei de stat a Romaniei, in situatii de urgenta, in personalizarea, emiterea si evidenta generala a documentelor de identitate si a pasapoartelor simple, in emiterea si evidenta permiselor de conducere si a certificatelor de inmatriculare ale autovehiculelor rutiere, pentru indeplinirea sarcinilor si atributiilor de serviciu specifice unitatii potrivit competentelor legal stabilite, acele activitati care se realizeaza in una dintre urmatoarele conditii:

  • au un grad ridicat de risc asupra integritatii fizice, sanatatii sau vietii personalului implicat;
  • au un grad ridicat de complexitate si dificultate;
  • presupun interventia specializata in functie de nivelul de urgenta si/sau gravitate al situatiei/evenimentului;
  • la cresterea capacitatii operationale a unitatii, precum si in situatii de catastrofe, calamitati, tulburari de amploare ale ordinii si sigurantei publice ori alte asemenea evenimente.

 

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cheltuieli deductibile si nedeductibile Ghid practic


CE CAT si CUM deduceti fiscal pentru a nu avea probleme cu ANAF-ul Sunteti manager sau administrator de firma Sunteti contabil jurist sau pur si simplu aveti o firma Atentie la modificarile din Codul Fiscal privind cheltuielile deductibile si nedeductibile Codul Fiscal se joaca din nou cu nervii dvs Regulile privind deductibilitatea...

Oferta Speciala
valabila 48h

In toate situatiile, activitatile de mai sus trebuie sa aiba un caracter operativ sau neprevazut.

In al treilea rand, retinem conditiile pentru plata majorarii salariale in cazul muncii suplimentare. Majorarea se plateste personalului cu statut special daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

  • exista ordinul/dispozitia sefului ierarhic de prestare a muncii suplimentare, scris(a) si emis(a) conform competentelor si regulilor stabilite la nivelul fiecarei unitati. In situatiile care implica desfasurarea de urgenta a muncii suplimentare, ordinul/dispozitia sefului ierarhic poate fi comunicat(a) si verbal, dar cu obligatia de a fi consemnat(a) ulterior in scris, in cel mai scurt timp posibil;
  • nu beneficiaza de alte drepturi salariale sub forma de majorari, sporuri, compensatii etc. ori de cuantumul acestora, prevazute expres pentru munca suplimentara;
  • compensarea muncii suplimentare, prin ore libere platite, nu a fost posibila in urmatoarele 60 de zile de la prestarea acestei munci;
  • se asigura incadrarea in fondurile bugetare alocate cu aceasta destinatie.

 

In al patrulea rand, plata majorarii se face pe baza centralizatorului lunar cu personalul care a prestat munca suplimentara, al carui model este prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Centralizatorul lunar se intocmeste de seful ierarhic nemijlocit, se aproba de ordonatorul de credite sau, dupa caz, de persoanele delegate potrivit competentelor si se comunica structurii financiar-contabile, pana la data de 5 a lunii. La momentul intocmirii centralizatorului lunar, seful ierarhic nemijlocit intocmeste si un raport catre ordonatorul de credite prin care isi asuma motivele pentru care nu a fost posibila acordarea timpului liber corespunzator.

Pentru personalul cu statut special ale carui raporturi de serviciu/munca au incetat sau au fost suspendate, precum si pentru cel transferat, plata majorarii pentru munca suplimentara prestata, precum si a drepturilor corespunzatoare muncii astfel prestate, pentru care nu s-a acordat timp liber corespunzator pana la data emiterii actului administrativ, se efectueaza odata cu plata ultimelor drepturi salariale.

Pentru personalul M.A.I. detasat, mutat, imputernicit pe o functie de conducere sau pus la dispozitie la o unitate, alta decat cea la nivelul careia a fost dispusa desfasurarea activitatii, plata majorarii pentru munca suplimentara prestata, precum si a drepturilor corespunzatoare muncii astfel prestate, pentru care nu s-a acordat timp liber corespunzator pana la data emiterii actului administrativ, se efectueaza odata cu plata ultimelor drepturi salariale, de catre ordonatorul de credite cedent.

Important! Munca suplimentara nu se poate plati pe durata delegarii.

Finalmente, dupa plata drepturilor salariale lunare ale personalului propriu, fiecare ordonator de credite transmite, ierarhic, catre Directia Generala Financiara, o raportare centralizata la nivel de unitate, privind sumele aferente platii lunare a majorarii pentru munca suplimentara prestata, asigurate cu incadrarea in fondurile bugetare alocate pentru plata acestei munci suplimentare.

de

Data aparitiei: 08 Mai 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Plata politistilor pentru orele suplimentare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

    Poate sunteti interesat si de:

    ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

    Recuperare datorii Cosmote

    Intrebare: Buna ziua! In mai, anul 2010 sotul meu a incheiat un abonament pentru 24 luni cu Cosmote. Incepand cu luna iulie nu a mai platit factura ( in valoare de 305 lei). Dupa aproape 4 ani in care nu am fost contactati in niciun fel de operatorul de telefonie mobila (notificare de plata cu conf de primire sau telefonic) ne-am trezit la usa cu un domn de la departamentul de recuperare directa datorii ( DRDD) care ne comunica faptul ca avem debit restant 305 lei plus penalitati intarziere de 2024 lei plus taxa reziliere 1600 lei (!) . Intrebarea mea este: au voie din punct de vedere legal sa faca acest lucru? Adica in tot acest timp nu puteam fi notificati sau macar sa primim de la tribunal o hartie.Presupun ca trebuie sa existe si un termen de presciere . Medierea nu mai este obligatorie in cazul nostru? Ce ne sfatuiti sa facem?

    Raspuns: Va multumesc foarte mult pentru raspunsul acordat! Mi-ati putea indica si legea (articolul) care reg... [citeste tot raspunsul aici...]

    Atentie, Juristi!
    5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

    Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

    Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

    Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016