Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Drept comercial 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Primele 90 de zile ca administrator de firma: Ce responsabilitati legale ai imediat dupa infiintare

Primele 90 de zile ca administrator de firma: Ce responsabilitati legale ai imediat dupa infiintare
Obtinerea certificatului de inregistrare a firmei de la Registrul Comertului este un moment de entuziasm pentru orice antreprenor. Reprezinta materializarea unei idei si punctul de start oficial al unei noi afaceri. Totusi, odata cu incheierea formalitatilor de constituire, incepe o noua etapa, una plina de responsabilitati juridice si administrative care, daca sunt neglijate, pot atrage consecinte serioase.

Rolul de administrator nu este unul onorific, ci vine la pachet cu o serie de obligatii clare, stipulate de legislatia in vigoare. Gestionarea corecta a acestor responsabilitati inca din primele zile de functionare este esentiala pentru a construi o fundatie solida si pentru a evita sanctiunile din partea autoritatilor. Iata care sunt principalele atributii legale de care trebuie sa te ocupi imediat dupa ce ai infiintat firma.
 

Depunerea declaratiilor initiale la ANAF


Daca focusul initial al oricarui antreprenor este pe cat costa sa deschizi o firma, imediat ce actele sunt gata, prioritatile se schimba radical. Una dintre primele si cele mai urgente obligatii este clarificarea situatiei fiscale.

In termen de 30 de zile de la infiintare, administratorul trebuie sa depuna la administratia financiara competenta declaratiile de inregistrare fiscala (formularul 010), prin care se stabilesc vectorul fiscal al companiei, regimul de TVA (platitor sau neplatitor) si tipul de impozit (pe profit sau pe venitul microintreprinderilor). Nedepunerea la timp a acestor declaratii atrage amenzi si poate crea complicatii in relatia cu autoritatile fiscale.
 

Inregistrarea contractelor de munca in REVISAL


Daca firma va avea angajati inca de la inceput, administratorul are responsabilitatea de a se asigura ca toate contractele individuale de munca sunt incheiate in forma legala si inregistrate in Registrul General de Evidenta a Salariatilor (REVISAL). 

Este important de retinut ca transmiterea datelor in REVISAL trebuie facuta cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariat. Orice intarziere sau omisiune este considerata munca nedeclarata si se sanctioneaza drastic.

Va recomandam
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul primar - INVATATORI (2 culegeri)


Solutii practice, 100% eficiente, pentru nota maxima la examenul de TITULARIZARE INVATATORI Subiecte REZOLVATE in conformitate cu programa M.E. in vigoare! Va prezentam Pachetul de Teste pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul primar format din doua culegeri: 1. Culegerea de Teste rezolvate pentru reusita la examenul...


 

Organizarea contabilitatii primare


Legea contabilitatii obliga orice societate comerciala sa organizeze si sa conduca contabilitatea proprie. Administratorul este direct responsabil pentru acest aspect. Chiar daca se opteaza pentru externalizarea serviciului catre o firma de contabilitate, administratorul ramane cel care trebuie sa se asigure ca toate documentele justificative (facturi, chitante, bonuri fiscale, extrase de cont) sunt colectate, pastrate si predate la timp contabilului. O evidenta contabila corecta si la zi este vitala nu doar pentru conformitatea legala, ci si pentru a avea o imagine clara asupra sanatatii financiare a afacerii.
 

Respectarea obligatiilor privind protectia datelor (GDPR)


Inca din prima zi de activitate, orice firma care prelucreaza date cu caracter personal (nume, adresa, CNP, email etc.) ale clientilor, angajatilor sau partenerilor trebuie sa respecte prevederile Regulamentului General privind Protectia Datelor (GDPR). 

Administratorul trebuie sa se asigure ca exista proceduri interne clare pentru colectarea, stocarea si utilizarea acestor date, ca se obtine consimtamantul necesar si ca drepturile persoanelor vizate sunt respectate. Neglijarea acestui aspect poate atrage amenzi substantiale, care pot ajunge pana la 4% din cifra de afaceri.
 

Autorizatii si avize specifice domeniului de activitate


In functie de codul CAEN si de natura activitatii desfasurate, pot fi necesare diverse autorizatii si avize de functionare de la institutii precum Directia de Sanatate Publica (DSP), Directia Sanitar-Veterinara (DSVSA), Autorizatia de Mediu sau autorizatii de la primarie. 

Administratorul are obligatia sa identifice care sunt aceste cerinte specifice pentru domeniul sau si sa demareze procedurile pentru obtinerea lor inainte de a incepe efectiv activitatea. Functionarea fara autorizatiile necesare poate duce la suspendarea activitatii si la amenzi considerabile.

In concluzie, perioada imediat urmatoare infiintarii unei firme este critica. Succesul pe termen lung nu depinde doar de calitatea produsului sau a serviciului oferit, ci si de capacitatea administratorului de a naviga corect si responsabil prin complexitatea cadrului legal si fiscal din Romania.

Sursa foto: Pexels.com 

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR

Newsletter Infojuridic
Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

NOUTATI si MODIFICARI aparute in LEGISLATIE

Noutati importante in Codul Penal aparute in 2025 - legislatia a fost modificata. Puteti vedea noile Pedepse, Categoriile de Infractiuni + Codul Penal actualizat (format PDF) in 2025. Detalii despre Aplicarea legii penale si Cauzele care modifica executarea pedepsei.

Vezi AICI lista completa a modificarilor <<
Data aparitiei: 27 August 2025
Votati articolul "Primele 90 de zile ca administrator de firma: Ce responsabilitati legale ai imediat dupa infiintare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Poate sunteti interesat si de:
©2025 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016