Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Principiile medierii: Participarea voluntara, autoderminarea partilor, acceptul in cunostinta de cauza
La baza medierii stau o serie de principii de a caror respectare depinde reusita unei medieri.
Principiile medierii astfel cum sunt prevazute in Standardul de Formare al Mediatorilor aprobat prin Hotararea 12/2007 a Consiliului de Mediere, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt: participarea voluntara, confidentialitatea, neutralitatea si impartialitatea mediatorului, autodeterminarea partilor si acceptul in cunostinta de cauza.
Unul dintre principiile medierii este cel referitor la participarea voluntara, autodeterminarea partilor si acceptul in cunostinta de cauza.
In acest sens, singurele in masura sa decida daca vor solutiona conflictul pe calea medierii sunt partile aflate in conflict.
Codul de etica si deontologie profesionala a mediatorilor stabileste ca mediatorul are obligatia de a se asigura ca partile au recurs la procedura de mediere in mod voluntar, in cunostinta de cauza si fara a fi constranse.
Atentie! Fac exceptie de la acest principiu situatiile in care medierea este o procedura obligatorie prevazuta de legile speciale.
Mediatorul trebuie sa respecte si sa incurajeze dreptul partilor de a lua orice decizie libera si in cunostinta de cauza care sa solutioneze divergentele dintre ele.
Mediatorul va informa partile, de la inceput, in ce va consta activitatea sa si asupra faptului ca decizia finala le apartine in mod exclusiv si ca se pot retrage oricand din procesul de mediere.
Mediatorul nu va oferi partilor consultanta legala sau de specialitate, in schimb poate sfatui partile ca pot obtine asistenta juridica independenta sau de specialitate.
Mediatorii trebuie sa acorde asistenta numai in cazul in care au calificarea necesara pentru a raspunde in mod rezonabil orizontului de asteptare al partilor angajate in mediere.
Intrebare: La nivelul societatii noastre a scazut nivelul comenzilor a fost analizata perioada noiembrie-decembrie, urmand ca in decembrie sa se analizeze lunile ianuarie si februarie 2025, astfel s-a hotarat conducerea si reprezentantul salariatilor reducerea programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana 4 zile in noiembrie si 4 zile in decembrie Intre timp am mai primit niste comenzi, dar nu cat sa acopere toate cele 4 zile de suspendare si conform analizei am putea sa "acoperim" 2... vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta: Avem un salariat X angajat din data de 03.08.2023 care in data de 30.07.2024 CIM a fost incetat prin demisie iar cu data de 02.09.2024 se reangajeaza in cadrul aceleasi societati iar in data de 02.10.2024 acesta este internat in spital si primeste concediu medical care are ca si cod de indemnizatie 06 - 5 zile este urgenta - suportata de catre angajator. Cel de al doilea CM are ca si cod de indemnizatie 01- 10 zile eliberat tot de catre medicul... vezi AICI raspunsul specialistilor <<