Prima sedinta a Comisiei Nationale pentru Compensarea Imobilelor va avea loc pe 6 iunie 2013
In urma publicarii in Monitorul Oficial a deciziei primului-ministru privind stabilirea componentei Comisiei Nationale pentru Compensarea Imobilelor, infiintata potrivit Legii nr. 165/2013 privind masurile pentru finalizarea procesului de restituire, in natura sau prin echivalent, a imobilelor preluate in mod abuziv in perioada regimului comunist in Romania, presedintele Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor, George Baesu, a convocat pentru joi, 6 iunie 2013, prima sedinta a Comisiei.
Pe ordinea de zi figureaza aprobarea regulamentului Comisiei, alegerea vicepresedintelui si o analiza a tipurilor de dosare de solutionat.
Conform Legii nr. 165/2013, Comisia Nationala pentru Compensarea Imobilelor are urmatoarele atributii: valideaza/invalideaza in tot sau in parte deciziile emise de entitatile investite de lege, care contin propunerea de acordare de masuri compensatorii; dispune emiterea deciziilor de compensare a imobilelor; asigura coordonarea procesului de licitare/atribuire a imobilelor din Fondul national al terenurilor agricole si al altor imobile; ia alte masuri legale necesare aplicarii legislatiei. Comisia Nationala preia atributiile Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor.
Presedintele Comisiei Nationale este presedintele Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor. Comisia este formata din 11 membri, lucreaza in prezenta a minimum 7 membri si decide cu majoritatea de voturi a membrilor prezenti.
Componenta Comisiei este urmatoarea: George Baesu, presedintele A.N.R.P. ; Florin Aurel Motiu, secretar de stat, Ministerul Justitiei; Ovidiu Putura, secretar de stat, Ministerul Justitiei; Bogdan Tohaneanu, secretar de stat, Ministerul Afacerilor Interne; Eniko Katalin Lacziko, secretar de stat, Departamentul pentru Relatii Interetnice; Dan Lucian Stefan Mogos, presedinte al Agentiei Domeniilor Statului; Catalin Dumitru, Ioan Nasleu, Alexandru Niculae, vicepresedinti ai A.N.R.P. ; Daniel Ionescu, secretar general, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale; Bianca Marinela Lacatusu, consilier juridic in cadrul Cancelariei primului–ministru.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<