In Monitorul Oficial nr. 279 din 24 aprilie 2015 a fost dat publicitatii Proiectul de lege nr. 242 din 16 martie 2015 privind organizarea si exercitarea profesiei de mediator public.
Conform expunerii de motive:
"Analizand perioada de la care Legea nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator a intrat in vigoare, se constata ca, pana in prezent, aceasta a suferit multiple modificari si completari, care au condus la denaturarea scopului avut in vedere de legiuitor, respectiv crearea unui cadru in care modalitatile de solutionare a conflictelor pe cale amiabila sa devina o practica si doar cauzele mai complexe sa fie deduse instantelor de drept comun.
In fapt, prin dispozitiile acestei legi, medierea a fost asimilata de catre opinia publica si chiar de alte categorii socioprofesionale drept o procedura formala, nefiind luata in considerare ca o procedura viabila, eficienta, caracterizata prin celeritate si alte numeroase avantaje.
Datele cu caracter statistic arata ca legea nu este functionala, ca urmare a unor factori interni si externi profesiei, ceea ce determina initierea unui nou proiect de lege, si nu doar a unui proiect care sa modifice si sa completeze legea existenta.
Ratiunea esentiala este ca se impune schimbarea integrala a cadrului legislativ privind medierea si organizarea profesiei de mediator, prin introducerea unor institutii noi, care nu au corespondent in actuala reglementare si a caror importanta nu a fost previzionata nici la momentul promulgarii acesteia, nici la momentul modificarilor si completarilor ulterioare."
Continuarea aici >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<