Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Legile justitiei 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Titlul II Organizarea, functionarea si atributiile Consiliului Superior al Magistraturii, Capitolul II - Legea nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii

Titlul II Organizarea, functionarea si atributiile Consiliului Superior al Magistraturii, Capitolul II - Legea nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii
Legea nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii - Titlul II - Organizarea, functionarea si atributiile Consiliului Superior al Magistraturii, Capitolul II Functionarea Consiliului Superior al Magistraturii

Capitolul II Functionarea Consiliului Superior al Magistraturii

Articolul 22
(1) In termen de 15 zile de la publicarea hotararilor prevazute la art. 21, presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie convoaca membrii Consiliului Superior al Magistraturii in sedinta de constituire.
(2) De indata dupa constituire, presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie convoaca sectiile corespunzatoare ale Consiliului Superior al Magistraturii pentru desemnarea candidatilor pentru functia de presedinte si vicepresedinte, precum si Plenul Consiliului Superior al Magistraturii pentru alegerea presedintelui si a vicepresedintelui.
(3) In termen de 60 zile de la sedinta de constituire a Consiliului Superior al Magistraturii se stabilesc atributiile si responsabilitatile fiecarui membru permanent, pe domenii de activitate.

Articolul 23
(1) Consiliul Superior al Magistraturii functioneaza ca organ cu activitate permanenta. Hotararile Consiliului Superior al Magistraturii se iau in plen sau in sectii, potrivit atributiilor care revin acestora.
(2) Membrii Consiliului Superior al Magistraturii desfasoara activitate permanenta si nenormata si nu exercita activitatea de judecator sau procuror, cu exceptia membrilor de drept.
(3) Functiile de conducere detinute de judecatorii sau procurorii alesi ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii inceteaza de drept la data publicarii hotararii Senatului in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(4) Perioada in care judecatorul sau procurorul este membru al Consiliului Superior al Magistraturii constituie vechime in aceste functii.

Articolul 24
(1) Consiliul Superior al Magistraturii este condus de presedinte, ajutat de un vicepresedinte, alesi de plen, in prezenta a cel putin 15 membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, cu votul majoritatii membrilor prezenti, dintre judecatorii si procurorii prevazuti la art. 3 lit. a), care fac parte din sectii diferite, pentru un mandat de un an. Mandatul presedintelui nu poate fi reinnoit.
(2) Pentru functia de presedinte si vicepresedinte vor candida un judecator si un procuror desemnati de Sectia pentru judecatori, respectiv Sectia pentru procurori ale Consiliului Superior al Magistraturii, din randul membrilor sai, in prezenta a cel putin doua treimi din membrii sectiilor, cu votul majoritatii membrilor prezenti.
(3) Candidatii pentru functiile de presedinte, respectiv vicepresedinte isi vor depune candidaturile, insotite de un proiect privind obiectivele urmarite, in sectiile de care apartin.
(4) Sectiile corespunzatoare ale Consiliului Superior al Magistraturii vor analiza si dezbate candidaturile depuse si vor desemna candidatii pentru functiile de presedinte si vicepresedinte ale Consiliului Superior al Magistraturii.
(5) Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii are urmatoarele atributii principale:
a) reprezinta Consiliul Superior al Magistraturii in relatiile interne si internationale;
b) coordoneaza activitatea Consiliului Superior al Magistraturii si repartizeaza lucrarile pentru plen si sectii;
c) prezideaza lucrarile Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, cu exceptia cazului in care la lucrari participa Presedintele Romaniei;
d) propune plenului masurile necesare pentru ocuparea locurilor devenite vacante, ca urmare a revocarii unor membri ai Consiliului Superior al Magistraturii;
e) semneaza actele emise de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii;
f) sesizeaza Curtea Constitutionala in vederea solutionarii conflictelor juridice de natura constitutionala dintre autoritatile publice;
g) desemneaza membrii Consiliului Superior al Magistraturii care pot fi consultati pentru elaborarea unor proiecte de acte normative, la propunerea plenului;
h) prezinta, in sedinta publica a plenului, raportul anual asupra activitatii Consiliului Superior al Magistraturii, care se transmite instantelor si parchetelor si se da publicitatii.
(6) Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii indeplineste orice alte atributii stabilite de lege, de Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii si de plen.
(7) In lipsa presedintelui Consiliului Superior al Magistraturii, atributiile prevazute la alin. (5) si (6) se exercita de vicepresedinte.
(8) Alegerile pentru functiile de presedinte si de vicepresedinte se organizeaza cu 3 luni inainte de expirarea mandatului.
(9) In caz de vacanta a functiei de presedinte sau de vicepresedinte al Consiliului Superior al Magistraturii se aplica procedura prevazuta in prezentul articol.

Articolul 25
Presedintele Romaniei prezideaza, fara drept de vot, lucrarile Plenului Consiliului Superior al Magistraturii la care participa.

Articolul 26
(1) Lucrarile sectiilor Consiliului Superior al Magistraturii sunt legal constituite in prezenta majoritatii membrilor acestora si sunt prezidate de presedintele sau, dupa caz, de vicepresedintele Consiliului Superior al Magistraturii. In lipsa acestora, membrii sectiei aleg un presedinte de sedinta, cu votul majoritatii celor prezenti.
(2) Judecatorul sau procurorul care prezideaza lucrarile sectiei semneaza hotararile si celelalte acte emise de aceasta.

Articolul 27
(1) Consiliul Superior al Magistraturii se intruneste in plen si in sectii, la convocarea presedintelui, a vicepresedintelui sau a majoritatii membrilor plenului ori, dupa caz, ai sectiilor.
(2) Lucrarile Plenului Consiliului Superior al Magistraturii se desfasoara in prezenta a cel putin 15 membri. Daca nu se realizeaza acest cvorum, la urmatoarea convocare, dar nu mai devreme de 24 de ore, pentru discutarea aceleiasi ordini de zi, lucrarile Plenului se desfasoara in prezenta majoritatii membrilor acestuia.
(3) Hotararile Plenului Consiliului Superior al Magistraturii si hotararile sectiilor se iau cu votul majoritatii membrilor prezenti.
(4) Pentru exercitarea atributiilor Consiliului Superior al Magistraturii, prin intermediul plenului si al sectiilor se organizeaza comisii de specialitate, cu rol de structuri pregatitoare de specialitate, din care fac parte membrii Consiliului Superior al Magistraturii.
(5) Organizarea, functionarea si atributiile comisiilor de specialitate se stabilesc prin Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii.
(6) Comisiile de specialitate au urmatoarele atributii:
a) analizeaza si propun spre solutionare punctele inscrise pe ordinea de zi a plenului si a sectiilor, cu exceptia celor in materie disciplinara si de cariera cu caracter individual;
b) inainteaza proiecte de hotarare ce se supun includerii pe ordinea de zi si aprobarii in plen si in sectii, cu exceptia celor in materie disciplinara si de cariera cu caracter individual;
c) in situatia in care in cadrul comisiilor sunt puncte de vedere divergente si nu se poate adopta proiectul de hotarare prin consens, se va proceda la vot. Pe ordinea de zi vor fi inscrise proiecte alternative de hotarare de solutionare a punctelor de pe ordinea de zi a plenului sau a sectiilor, cu mentionarea opiniei majoritare si a opiniilor minoritare, dupa caz;
d) analizeaza, in termen de cel mult 30 de zile de la inregistrare, solicitarile venite din partea membrilor, a asociatiilor profesionale, a organizatiilor societatii civile, a altor autoritati si institutii publice in domeniul de activitate al Consiliului Superior al Magistraturii si stabilesc prioritati de activitate tematica;
e) alte atributii stabilite prin lege si Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii.

Articolul 28
(1) Presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie participa la lucrarile Sectiei pentru judecatori, procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, la lucrarile Sectiei pentru procurori, iar ministrul justitiei, la lucrarile ambelor sectii.
(2) Presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, ministrul justitiei si procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie nu au drept de vot in situatiile in care sectiile indeplinesc rolul de instanta de judecata in domeniul raspunderii disciplinare si la solutionarea cererilor privind incuviintarea perchezitiei, retinerii, arestarii preventive, arestului la domiciliu, controlului judiciar sau pe cautiune cu privire la judecatori ori procurori.
(3) Reprezentantii societatii civile participa, cu drept de vot, la lucrarile Plenului Consiliului Superior al Magistraturii.

Articolul 29
(1) Lucrarile plenului si ale sectiilor Consiliului Superior al Magistraturii sunt, de regula, publice. Membrii plenului sau ai sectiilor hotarasc, cu majoritate de voturi, situatiile in care sedintele nu sunt publice. Sedintele sectiilor in care se solutioneaza cererile privind incuviintarea perchezitiei, retinerii, arestarii preventive sau arestului la domiciliu, controlului judiciar sau controlului judiciar pe cautiune cu privire la judecatori ori procurori, precum si cele ce privesc audierile si deliberarile in materie disciplinara nu sunt publice.
(2) Asociatiile profesionale ale judecatorilor si procurorilor, prin reprezentatii lor legali, pot participa la lucrarile plenului si ale sectiilor, exprimand, atunci cand considera necesar, un punct de vedere asupra problemelor ce se dezbat, la initiativa lor sau la solicitarea membrilor Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Ordinea de zi a lucrarilor plenului si ale sectiilor Consiliului Superior al Magistraturii se aproba de catre acestea, la propunerea presedintelui sau, dupa caz, a vicepresedintelui Consiliului Superior al Magistraturii.
(4) Hotararile Consiliului Superior al Magistraturii, in plen si in sectii, se iau prin vot direct si secret si se motiveaza.
(5) Hotararile cu caracter individual ale plenului si sectiilor privind cariera si drepturile judecatorilor si procurorilor se redacteaza in cel mult 20 de zile de la adoptare, se comunica de indata si se publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, in termen de 10 zile de la redactare.
(6) Hotararile prevazute la alin. (5) pot fi atacate cu contestatie de orice persoana interesata, in termen de 15 zile de la comunicare sau de la publicare, la Sectia de contencios administrativ si fiscal a Inaltei Curti de Casatie si Justitie. Contestatia se judeca in complet format din 3 judecatori. Hotararea prin care se solutioneaza contestatia este definitiva.
(7) Cu exceptia cazurilor in care legea prevede altfel, contestatia introdusa de judecatorul sau procurorul vizat de hotararea prevazuta la alin. (5) suspenda executarea masurii dispuse cu privire la cariera si drepturile acestuia.
(8) Proiectul ordinii de zi ce se supune votului plenului sau sectiilor se publica cu 3 zile lucratoare inainte pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii. In ordinea de zi publicata nu se includ cererile privind incuviintarea perchezitiei, retinerii, arestarii preventive sau arestului la domiciliu, controlului judiciar sau pe cautiune cu privire la judecatori ori procurori. Hotararile Consiliului Superior al Magistraturii se publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
(9) In vederea asigurarii transparentei activitatii Consiliului Superior al Magistraturii:
a) sedintele publice de plen si de sectii se transmit in direct, audiovideo, pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, se inregistreaza si se publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, cu exceptia cazurilor prevazute la alin. (1);
b) hotararile cu caracter normativ ale Consiliului Superior al Magistraturii, adoptate in plen sau sectii, se supun in mod corespunzator prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica, republicata, cu modificarile ulterioare;
c) in finalul hotararilor adoptate de plen sau sectii se vor mentiona, fara a afecta secretul votului, numarul de voturi „pentru“, numarul de voturi „impotriva“ si numarul de voturi „abtinere“, dupa caz.

Articolul 30
(1) In caz de imposibilitate obiectiva de participare a unor membri la sedintele Plenului sau ale sectiilor Consiliului Superior al Magistraturii, sedintele pot fi tinute in sistem de videoconferinta, prin mijloace electronice de comunicare directa la distanta, sau, dupa caz, in format mixt, cu participare fizica si prin videoconferinta, cu respectarea caracterului secret al votului.
(2) Mijloacele electronice de comunicare la distanta trebuie sa indeplineasca conditiile tehnice necesare pentru a permite:
a) compatibilitatea cu cele mai uzuale tehnologii fixe sau mobile de acces, cu un numar cat mai mare de sisteme de operare si conectarea cu retele publice fixe sau mobile de comunicatii electronice;
b) identificarea participantilor si participarea efectiva a acestora la sedinta;
c) transmisiunea continua si in timp real a sedintei, inregistrarea si arhivarea acesteia;
d) comunicarea multidirectionala in timp real;
e) exprimarea votului si inregistrarea acestuia;
f) verificarea ulterioara a modului in care s-a votat, fara a se afecta secretul votului.

Click AICI pentru a reveni la cuprinsul Legii nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii
 

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 18 Iunie 2024
Votati articolul "Titlul II Organizarea, functionarea si atributiile Consiliului Superior al Magistraturii, Capitolul II - Legea nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016