Una dintre rezolutiile adoptate la REZOLUTIE privind continuarea campaniei de mediatizare a profesiei de avocat
Avand in vedere:
- necesitatea promovarii intereselor profesiei de avocat si consolidarii imaginii publice a institutiei avocatului;
- necesitatea largirii competentelor avocatului, fata de tendintele de restrangere a acestora prin preluarea lor de catre alte profesii;
- concluziile rapoartelor de cercetare ale studiului sociologic privind „Perceptia populatiei asupra rolului si pozitiei profesiei de avocat in societate, „Cunoasterea activitatilor si a serviciilor avocatiale” si a celui privind „Comunitatea avocatilor din Romania, opiniile avocatilor despre organizarea si exercitarea profesiei de avocat, privind organele de conducere a profesiei, actiunile acestora si relatiile cu acestea”;
- strategiile de comunicare si directiile de promovare a profesiei recomandate de studiile mai sus mentionate;
- modificarile legislative importante aduse prin Noul Codul de procedura civila, care consacra rolul avocatului in cadrul procedurii judiciare civile;
- necesitatea informarii publicului asupra rolului avocatului si situatiilor care impun apelul la serviciile avocatiale, in vederea protejarii drepturilor si intereselor legitime ale cetatenilor,
Congresul Avocatilor, in temeiul art. 64 din Legea 51/1995 republicata privind organizarea si exercitarea profesiei de avocat si art. 83 din Statutul profesiei de avocat, adopta prezenta:
REZOLUTIE
1. Se mandateaza Consiliul U.N.B.R. pentru conceperea si aplicarea unei strategii nationale de mediatizare a institutiei avocatului, a competentelor legale ale acestuia si a beneficiilor recurgerii la serviciile calificate ale avocatilor.
2. Se mandateaza Consiliul U.N.B.R. sa adopte masuri corespunzatoare privind o rectificare bugetara, necesara realizarii strategiei de mediatizare, masura urmand a fi supusa ratificarii urmatorului Congres al Avocatilor.
pentru Prezidiul Congresului,
Av. dr. Gheorghe FLOREA
Presedinte U.N.B.R.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<