Bulgaria modifica modul in care vinde si incaseaza valoarea vinietei. In plus, aceasta nu va mai trebui cumparata pentru drumurile proaste.
Soferii care circula pe drumurile publice din Bulgaria vor trebui sa plateasca vinieta, insa Bulgaria introduce cateva schimbari care vor fi pe placul celor care calatoresc des in tara vecina.
Peste 800 de milioane de euro vor fi generate anual de nou sistem de taxare a soselelor din Bulgaria, potrivit agentiei de presa bulgare Novinite.com. Agentia citeaza un raspuns scris din partea ministrului regional, Nikolay Nankov, in urma unei intrebari a deputatului BSP - Georgi Gikov. Acest raspuns vine in contextul in care de la data de 1 ianuarie 2019 Bulgaria va trece la un sistem electronic de viniete, similar cu cel al Romaniei, cu unele aspecte diferite insa.
Taxarea taxelor pentru camioanele TIR de peste 3,5 tone va functiona din luna august a anului viitor. Banca Mondiala, care este consultant in constructia sistemului, a elaborat 18 scenarii diferite privind posibilele venituri si costuri inregistrate.
Radio Bulgaria informeaza ca marimea taxei va varia cu tipul de drum. Pentru drumurile in stare proasta nu va fi platita nicio taxa. Guvernul mai intentioneaza introducerea unei viniete de weekend, mai ieftina decat cea saptamanala. La finele lunii iulie sunt asteptate concluziile finale ale Bancii Mondiale care asista Bulgaria in proiect.
Veniturile anuale ar urma sa varieze de la 661 milioane leva (peste 330 milioane euro) la 1,49 miliarde leva (750 milioane euro) din 2019. Sumele sunt mult peste cele obtinute de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere din Romania (CNAIR) situate la cel mult 250 de milioane de euro.
Ministrul Nankov explica ca asteptarile sunt ca vor fi genera venituri de peste 800 de milioane de leva, ceea ce ar permite mai multi bani pentru drum reparatie. Agentia de infrastructura rutiera a Bulgariei a semnat un contract pe 15 ianuarie cu un consortiu condus de Kapsch TrafficCom din Austria pentru a construi un sistem de taxare rutiera care se asteapta sa tripleze veniturile anuale ale agentiei si sa sporeasca finantarea disponibila pentru reparatiile rutiere.
Noutatea sistemului este reprezentata de faptul ca nu intreaga infrastructura rutiera va fi tarifata, ci doar care se afla in stare buna. Potrivit ministrului Nankov, vor fi intre 8000 km de drumuri si 15.000 km care vor fi taxati, el adaugand ca cifra superioara este „putin probabila”.
Sporul de venituri nu va veni de la automobilisti. Acestea vor veni in intregime din camioane de marfa cu greutate mai mare de 3,5 tone si autobuze.
Singura schimbare pentru autovehicule va fi faptul ca autocolantele actuale de hartie vor fi inlocuite cu viniete electronice, a spus Nankov. Cu toate acestea, camioanele vor vedea o crestere semnificativa a sumelor platite, veniturile urmand sa creasca de sase sau sapte ori, chiar daca pretul exact platit de operatorii de transport de marfuri ramane inca neclar.
Portal Codul Muncii
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul prescolar - EDUCATORI 2 culegeri
Literatura romana Rezumatele textelor studiate in clasele IX-XII
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
In prezent, venitul anual al Bulgariei de la impozitul pe autostrada este de aproximativ 350 de milioane de leva (aproximativ 175 milioane euro) insa Agentia Infrastructura Rutiera prognozeaza ca va primi mai mult de un miliard de leva in primul an complet al functionarii sistemului de taxare rutiera.
Cea mai mare parte a veniturilor suplimentare vor fi cheltuite pentru repararea drumurilor Bulgariei, in special a celor rurale. Presedintele consiliului de administratie al Agentiei Infrastructurii Drumurilor Doncho Atanassov, spera ca 7000 km de drumuri de clasa a treia ar putea fi reparate in termen de patru pana la cinci ani de la introducerea sistemul de taxare, datorita cresterii veniturilor. Agentia a ales compania Kapsch sa construiasca sistemul de taxare rutiera in octombrie 2017.
Bulgaria are in prezent 19.861 de kilometri de sosele nationale, din care 734 kilometri autostrazi (cat Romania).
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri