Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Actiunile la purtator vor disparea

Firmele si asociatiile vor fi obligate sa arate cine sunt beneficiarii lor reali, intrucat actiunile la purtator vor fi inlocuite.

Senatul a stabilit procedura de urgenta pentru adoptarea unui proiect de lege care urmeaza sa se elimine actiunile la purtator. Totodata, se introduce si o serie de noi masuri, dintre care e important sa amintim si faptul ca cei care nu vor respecta noile reguli vor risca dizolvarea.

Mai multe masuri de crestere a nivelului transparentei la nivelul firmelor, asociatiilor si fundatilor sunt puse in dezbatere acum intr-un proiect de lege pentru care Senatul a decis luni adoptarea in procedura de urgenta. Printre acestea gasim si eliminarea actiunilor la purtator, precum si o serie de masuri tranzitorii pentru societatile de actiuni, dar si ideea de a raporta, la infiintare si in mod periodic apoi, beneficiarii reali ai firmelor, asociatiilor si fundatiilor din Romania. Cei care nu vor respecta aceste masuri de transparenta vor risca amenzi serioase, inclusiv dizolvarea firmelor.

In termen de 18 luni de la intrarea in vigoare a legii (adica dupa publicarea in Monitorul Oficial), societatile pe actiuni si in comandita pe actiuni inregistrate in registrul comertului vor trebui sa efectueze conversia actiunilor la purtator in actiuni nominative si sa depuna actul constitutiv actualizat la oficiul registrului comertului. Neindeplinirea obligatiei de conversie de catre societatile pe actiuni si in comandita pe actiuni atrage dizolvarea acestora.

Sub incidenta legii intra o serie de entitati raportoare, care vor trebui sa trimita Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor informari privind tranzactii suspecte, dar si tranzactiile cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro. Pentru activitatea de remitere de bani, entitatile raportoare transmit Oficiului rapoarte privind transferurile de fonduri a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 1.000 euro.

Entitatile raportoare sunt:

  • institutiile de credit persoane juridice romane si sucursalele institutiilor de credit persoane juridice straine; institutiile financiare persoane juridice romane si sucursalele din Romania ale institutiilor financiare straine;
  • administratorii de fonduri de pensii private, in nume propriu si pentru fondurile de pensii private pe care le administreaza;
  • furnizorii de servicii de jocuri de noroc;
  • auditorii, expertii contabili si contabilii autorizati, cenzorii, persoanele care acorda consultanta fiscala, financiara, de afaceri sau contabila;
  • notarii publici, avocatii, executorii judecatoresti si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta pentru intocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare, valori mobiliare sau a altor bunuri ale clientilor, operatiuni sau tranzactii care implica o suma de bani sau un transfer de proprietate, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati comerciale;
  • constituirea, administrarea ori conducerea unor astfel de societati, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare, precum si in cazul in care participa in numele sau pentru clientii lor in orice operatiune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile;
  • prestatorii de servicii si furnizorii de servicii pentru societatile comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, si pentru alte entitati sau constructii juridice, altii decat cei prevazuti expres in prezentul alineat;
  • agentii, dezvoltatorii imobiliari si evaluatorii imobiliari, inclusiv persoane fizice;
  • fundatiile si asociatiile, federatiile, inclusiv orice alte persoane juridice de drept privat fara scop patrimonial;
  • alte persoane fizice, persoane juridice si entitati fara personalitate juridica care comercializeaza bunuri, in masura in care efectueaza tranzactii in numerar a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni ce par a avea o legatura intre ele.

 

O alta prevedere stabileste ca institutiile de credit si institutiile financiare nu vor putea furniza conturi sau carnete de economii anonime, pentru care identitatea titularului sau a beneficiarului real nu este cunoscuta si evidentiata in mod corespunzator. Entitatile raportoare sunt obligate sa cunoasca identitatea persoanelor sau companiilor de la care primesc fonduri in cuantum mai mare decat echivalentul in lei a 1.000 de euro.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Telemunca Avantaje Dezavantaje Optimizare cost


Nou A aparut Legea 81 2018 privind TELEMUNCA  Sunteti pasibil de amenzi intre 2 000 si 10 000 de lei Prof univ dr Raluca Dimitriu v-a pregatit un material de exceptie care va explica in detaliu ce obligatii aveti ca angajator care sunt capcanele fiecarui articol din noua lege cum puteti evita din start amenzi dure In mod sigur si dvs...

Oferta Speciala
valabila 48h

Proiectul de lege introduce notiunea de beneficiar real, acesta fiind, in cazul societatilor comerciale persoana sau persoanele fizice care detin ori controleaza o persoana juridica si care detine cel putin 25% din actiuni plus o actiune sau participatia in capitalurile proprii ale persoanei juridice intr-un procent de peste 25%. Beneficiarii reali, definiti in proiect si pentru asociatii, fundatii sau alte tipuri de presoane juridice, vor fi inregistrate intr-un registru central organizat la:

  • nivelul Oficiului National al Registrului Comertului pentru persoanele juridice care au obligatia de inmatriculare in registrul comertului, cu exceptia regiilor autonome, companiilor si societatilor nationale;
  • la nivelul Ministerului Justitiei pentru asociatii si fundatii, la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in cazul fiduciilor, atunci cand fiducia genereaza consecinte fiscale;
  • la nivelul Depozitarului Central in cazul societatilor listate pe piete reglementate.

 

De aplicarea prevederilor legii se vor ocupa, pe langa Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, Banca Nationalaa Romaniei, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, precum si Oficiul National pentru Jocuri de Noroc.

Oficiul informeaza Serviciul Roman de Informatii cu privire la suspiciunile privind finantarea terorismului, precum si Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.

Proiectul asigura transpunerea in legislatia interna a Directivei UE 2015/849 privind prevenirea utilizarii sistemului financiar in scopul spalarii banilor sau finantarii terorismului. Termenul de transpunere a respectivului act legislativ european a expirat, Comisia Europeana declansand o procedura de infringement. „In prezent, Romania a ramas singurul stat din Uniunea Europeana care nu a transpus, nici macar partial, actul legislativ european, expunandu-se astfel riscului de sesizare de catre Comisia Europeana a Curtii de Justitie a Uniunii Europene cu propunere de aplicare a unor sanctiuni pecuniare sub forma unei sume forfetare in cuantum minim de 1,8 milioane euro, la care se pot adauga penalitati cominatorii intr-un cuantum cuprins intre 2.200 si 140.000 euro/zi de intarziere", explica Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor intr-un comunicat.

Institutia precizeaza ca nu orice tranzactie implica automat verificarea ei sau nasterea unor suspiciuni.

Proiectul de lege urmeaza a fi trimis Parlamentului Romaniei spre dezbatere si adoptare, inainte de a fi promulgat de catre Presedintele Romaniei.

Atentie! Proiectul nu este inca in vigoare! Pentru a deveni lege este nevoie de votul Parlamentului, de promulgarea Presedintelui si de publicarea in Monitorul Oficial.

de

Data aparitiei: 26 Iunie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Actiunile la purtator vor disparea":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Pot da pt permis ?

Intrebare: INSTANTA DE FOND : IN BAZA ART 71 ALIN 2 CP SUNT INTERZISE INCULPATULUI DREPTURI CIVILE ART 64 LIT A TEZA 2 SI B CP DREPTUL DEA FI ALES IN AUTORIT. PUBLICE SAU functii electiv publice si dreptul de a ocupa functii implicand autorit. de stat .In baza art81 alint 1 cpa fost suspendata conditionat executarea pedepseipe o durata de X ani. In baza art 71 al. 5 cpp pe durata suspendarii cond. a executarii pedepsei inchisorii sa fie suspendata si executarea pedepsei accesorii. Se face recurs de catre parchet si se admite . In urma contopirii pedepselor art 31 alin 1 lit b cp aplica inculpat pedeapsa cea mai grea de X ani pe care o sporeste pana la X ani inchisoare . Majoreaza termenul de incercare la X ani , Mentine celelalte dispozitii din sentinta atacata . DEFINITIVA / Deci esta suspendare conditionata si va rog explicati-mi pot sa mai dau pt permis dupa un an ? si ce vrea sa zica fraza aceea : in baza art 71 al 5 cpp ............ ???? MULTUMESC

Raspuns: Atunci consider ca ramane in picioare suspendarea conditionata a executarii silite, fiind mentinuta ... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016