Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Model fisa postului pentru Consilier Juridic

In randurile urmatoare vom delimita un model orientativ complet referitor la Fisa Postului pentru Consilier Juridic. Vom prezenta informatii cu privire la pozitia in COR, departamentul in care se incadreaza aceasta pozitie, relatiile ierarhice, cum se descrie postul si care sunt sarcinile consilierului juridic, conform InfoInstitutii.ro:

Model fisa postului - Consilier Juridic

Identificarea postului

Numele si prenumele titularului: .................

Denumirea postului: Consilier Juridic
[Daca in organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal
Protectia Datelor cu Caracter Personal

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri

Vezi detalii


Pozitia in COR / Cod: 261103
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]

Departamentul: Juridic
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]

Nivelul postului:
Conducere / coordonare: Nu este cazul
Executie: Specialist

Relatiile:
Ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
se subordoneaza: Sefului Oficiului Juridic
are in subordine: Nu este cazul
Functionale (colaborare, pe orizontala): Cu toate departamentele
Reprezentare (colaborare, consultanta): Reprezinta firma in situatii de litigii sau la stabilirea unor conditii contractuale speciale
[Pentru punctele a, b si c se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei. Indiferent de forma in care isi desfasoara activitatea profesionala, se subordoneaza pe linie administrativa persoanei juridice in favoarea careia isi exercita profesia.]


Descrierea postului

Scopul general al postului
Asigurarea desfasurarii activitatii firmei in conformitate cu normele legale si consilierea sub aspect juridic a departamentelor si conducerii acestora.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]

Obiectivele postului
Elaborarea de regulamente, hotarari, ordine si instructiuni referitoare la desfasurarea activitatii in cadrul firmei in conformitate cu legislatia in vigoare.
Avizarea si contrasemnarea actelor cu caracter juridic ale firmei.
Reprezentarea intereselor si apararea drepturilor legitime ale firmei in fata autoritatilor publice, institutiilor de orice natura, precum si in fata oricarei persoane juridice sau fizice, romana ori straina.
Asigurarea de consultanta si informarea permanenta a conducerii firmei cu privire la modificarile legislative.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]

Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului:
Acorda asistenta, consultanta si reprezentare juridica firmei si angajatilor acesteia.
Rezolva cereri cu caracter juridic in toate domeniile dreptului.
Redacteaza proiecte de contracte si negociaza clauzele legale contractuale.
Redacteaza, avizeaza si contrasemneaza acte juridice, verifica identitatea partilor, consimtamantul, continutul si data actelor incheiate ce privesc firma.
Verifica legalitatea actelor cu caracter juridic si administrativ primite spre avizare.
Se preocupa de permanenta actualizare a bazei informationale legislative a firmei.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei sarcinile / atributiile / activitatile pot diferi.]

Descrierea responsabilitatilor postului

Conditiile postului de munca

Gradul de autonomie

Indicatori de performanta

Perioada de evaluare a performantelor

Specificatiile postului


Un model complet pentru fisei postului - asistent consilier juridic gasiti aici.


sursa: InfoInstitutii.ro
Data aparitiei: 07 August 2014
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Model fisa postului pentru Consilier Juridic":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Legea 544/2001. Rea-credinta pentru solicitarea informatiilor din oficiu.

Intrebare: D-na consilier, Am întrebat pe forum dacă informațiile de interes public comunicate din oficiu mai pot fi solicitate instituției publice sau nu. Dvs. mi-ați oferit un răspuns clar și logic și m-ați învățat că limitarea dreptului petiționarului cu privire la solicitarea, prin cerere, și a informațiilor deja comunicate (afișate de exemplu) e abuzivă întrucât contravine legii 544/2001 care definește informația de interes public drept „orice informație privind activitatea sau care rezultă din activitatea...”. Cu toate acestea, căutând prin diverse hotărâri judecătorești de pe diverse site-uri am dat peste una, a Curții de Apel Pitești, care conține următoarea mențiune în motivare: „În speță, informațiile de interes public solicitate de către reclamant prin primul motiv de recurs au fost publicate în Monitorul Oficial, astfel că instituția publică nu mai avea obligația să le comunice și la cerere, altfel s-ar interpreta că reclamantul are o atitudine abuzivă în exercitarea drepturilor sale.” Sursa: http://jurisprudentacedo.com/Instantei-de-contencios-administrativ-ca-sa-constante-incalcarea-legii-privind-liberul-acces-la-informatiile-de-interes-public-si-sa-dispuna-obligarea.html (al 8-lea paragraf, de jos în sus, de la „Pentru aceste motive In numele legii..”) Mie mi se pare absurdă motivarea cum că solicitarea informațiilor comunicate din oficiu denotă rea-creadința din partea petentului. În primul rând, majoritatea celor care solicită informațiile sunt profani în ale dreptului. Deci nu cunosc nici legile și nici nu știu să intepreteze acolo unde textul e ambiguu. Dacă informațiile sunt afișate la avizier, la sediul instituției, ar insemna ca fiecare cetățean care se nimerește să solicite informațiile respective, ar trebui să se deplaseze poate din alt colț al țării, la avizier să facă poze. Ori scopul legii a fost tocmai acela de a facilita accesul cetățeanului la informațiile cu caracter public și de a crește transparența în utilizarea banilor publici. Drept urmare, socotesc decizia Curții neprofesionistă. Mai mult, normele metodologice de aplicare a legii 544/2001 prevăd că, în termen de 5 zile, solicitantului îi este comunicată sursa unde poate accesa informațiile comunicate din oficiu. Dar dacă e să găsim nod în papură și să ne agățăm de virgule, așa cum mi se pare că a făcut completul (cu exceptia unui judecator cu opinie distinctă), obligația de a comunica sursa unde se găsesc informațiile, așa cum e formulată în norme, nu anulează obligația de a da curs solicitării și de a transmite informațiile solicitate per se. Normele instituie, deci, doar o obligație în plus întrucât nu se regăsesc termeni precum „doar, numai etc.” (e.g. se va comunica doar sursa...). Dar apoi mi-a sărit în ochi invocarea art. 13 din Norme care spune că pentru orice alte informații, cu excepția celor comunicate din oficiu, se va face o cerere in baza art. 6 din legea 544/2001. Dvs. ce părere aveți? E fondată decizia Curții sau nu? Și ce te faci când ultima instanță de apel/recurs decide prost și emite o hotărâre irevocabilă? Recursul in interesul legii nu ar schimba cu nimic hotararea. Ar institui doar o practica uniforma in sistemul instantelor de judecata. Cu stima.

Raspuns: Domnule Radu, eu nu comentez aici probleme teoretice de drept sau decizii ale instantelor, ci incerc... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice