Cauti acte necesare ajutor incalzire 2022-2023? Ei bine, acestea sunt aici! Pana la data de 15 octombrie, romanii care au nevoie de ajutor la iarna vor putea solicita ajutorul de incalzire in varianta sa actualizata. Iata ce hartii trebuie completate.
Potrivit Legii 226/2021, ajutorul pentru incalzire se acorda pe baza de cerere si declaratie pe propria raspundere privind componenta familiei, veniturile acesteia si sistemul de incalzire utilizat. Puteti descarca formularul dand
click AICI! Nu trebuie sa il aveti dumneavoastra. Acesta va fi furnizat de Primarie. Il puteti, insa, consulta pentru a fi pregatiti in momentul completarii.
Vezi si: Lista bunurilor care pot duce la pierderea ajutorului de incalzire
Pentru beneficia de ajutorul de incalzire in perioada 1 noiembrie 2022 - 31 martie 2023, cererile trebuie depuse pana la data de 15 octombrie 2022.
Atentie, lista actelor necesare pentru ajutorul de incalzire 2022 poate fi din ce in ce mai mare in functie de componenta familiei si nevoile acesteia.
Nu uitati! La stabilirea ajutorului de incalzire
nu se iau in calcul urmatoarele venituri:
- alocatia pentru sustinerea familiei, prevazuta de Legea nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- alocatia de stat pentru copii, prevazuta de Legea nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- bugetul personal complementar lunar si prestatiile sociale prevazute la art. 58 alin. (4) lit. b) si, respectiv, alin. (5) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- bursele scolare, a drepturilor acordate in baza art. 51 alin. (2) si art. 85 alin. (2) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;
- stimulentul educational oferit, potrivit prevederilor Legii nr. 248/2015 privind stimularea participarii in invatamantul prescolar a copiilor provenind din familii defavorizate, cu modificarile ulterioare, sub forma de tichet social pentru stimularea participarii in invatamantul prescolar a copiilor proveniti din familii defavorizate;
- sprijinul financiar prevazut de Hotararea Guvernului nr. 1.488/2004 privind aprobarea criteriilor si a cuantumului sprijinului financiar ce se acorda elevilor in cadrul Programului national de protectie sociala "Bani de liceu", cu modificarile si completarile ulterioare;
- veniturile obtinute din activitatile cu caracter ocazional desfasurate de zilieri in conditiile Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- sumele ocazionale acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale cu caracter de despagubiri sau sprijin financiar pentru situatii exceptionale.
Acte necesare ajutor incalzire 2022-2023
Iata lista actelor necesare pentru obtinerea ajutorului de incalzire in sezonul de iarna 2022-2023.
In vederea stabilirii dreptului se vor solicita urmatoarele acte doveditoare care atesta componenta familiei, veniturile realizate, locuinta si bunurile detinute:
1. Componenta familiei se dovedeste cu urmatoarele acte:
- actele de identitate ale solicitantului si membrilor familiei (B.I., C.I., C.I.P.);
- certificatele de nastere ale copiilor in varsta de pana la 14 ani;
- certificatul de casatorie sau, dupa caz, hotararea de divort;
- adeverinta eliberata de catre asociatia de proprietari/locatari in care se mentioneaza numarul membrilor de familie, numele si prenumele acestora si codul client.
- hotarare definitiva de incuviintare a adoptiei, de plasament familial al minorului;
- actul din care sa rezulte calitatea de tutore sau curator.
- alte documente solicitate, dupa caz:
2. Veniturile se dovedesc cu urmatoarele acte, dupa caz:
- adeverinta de salariat, din care sa reiasa venitul net si valoarea bonurilor de masa, prime, indemnizatii de hrana, etc;
- talon de somaj;
- talon de alocatie de stat;
- talon de pensie, pentru toate categoriile de pensii;
- talon de indemnizatie, pentru toate categoriile de indemnizatii;
- adeverinta eliberata de Casa de Pensii sector 6 din care sa reiasa daca figureaza cu dosar ( pentru persoanele care nu obtin venituri si au varsta de cel putin 40 ani);
- certificat de incadrare in grad de handicap;
- adeverinta de venit eliberata de Administratia Finantelor Publice pentru anii 2019-2020 pentru toti membri adulti, indiferent de venitul obtinut sau Declaratie pe propria raspundere din care sa reiasa ca solicitantul si membrii de familie sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal (in functie de veniturile obtinute vor putea fi solicitate la depunere acte suplimentare, de exemplu: un extras de cont pentru luna in care se depune cererea pentru a constata daca persoana sau familia detine un depozit bancar cu valoare mai mare de 3000 lei)
- alte documente doveditoare, dupa caz.
3. Locuinta se dovedeste cu urmatoarele acte, dupa caz:
- contractul de vanzare – cumparare detinut de titular;
- contractul de vanzare-cumparare cu clauza de intretinere sau cu clauza de habitatie;
- actul de succesiune detinut de titular;
- contractul de inchiriere detinut de titular;
- contractul de comodat detinut de titular;
- imputernicirea legala intocmita de proprietarul locuintei sau de titularul contractului de inchiriere, ori de reprezentantul legal al persoanei singure care nu a implinit varsta de 16 ani.
- alte documente solicitate, dupa caz.
4. Furnizorul de gaze sau se energie electrica se dovedeste cu factura emisa de catre furnizor.
Pentru persoanele care doresc sa solicite ajutorul pentru incalzirea locuintei cu energie electrica, este necesar sa se faca dovada debransarii locuintei de la energie termica, in baza unui document oficial.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<