Potrivit modificarilor aduse Legii nr.31/1990 privind societatile comerciale, prin OUG nr.54/2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale, pentru inmatricularea unei societati comerciale precum si pentru schimbarea sediului social, sunt obligatorii :
- inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, la organul fiscal teritorial in a carei raza se afla imobilul cu destinatie de sediu social
- Obtinerea certificatului emis de organul fiscal teritorial pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
Conform Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, aprobata prin Ordinul Presedintelui ANAF nr.2112 publicat in Monitorul Oficial nr.443/2010, in vederea eliberarii acestui document titularul dreptului de folosinta asupra imobilului va depune o cerere la Administratia Finantelor Publice in a carei raza teritoriala se afla situat imobilul. Cererea va fi insotita de :
- actele doveditoare a dreptului de folosinta , cum ar fi : titlu de proprietate, contract de vanzare cumparare, contract de inchiriere, contract de comodat sau alte acte care atesta dreptul de folosinta;
- actul de identitate ala solicitantului si/sau imputernicirea, dupa caz,
- actul care atesta numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice,avand in vedere ca in cazul in care titularul dreptului de folosinta este o persoana juridica ,cererea va fi depusa de reprezentantul ei legal sau de persoana imputernicita.
Cererea se va depune la registratura organului fiscal, caz in care actele doveditoare ale dreptului de folosinta se prezinta in original si in copie. Cererea se poate trimite si prin posta , cu confirmare de primire,caz in care actele doveditoare a dreptului de folosinta se trimit in copie legalizata. Termenul de solutionare a cererii este 5
zile lucratoare. Organul fiscal ii va elibera solicitantului :
- Adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si
- Certificat pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Contractul colectiv de munca al societatii expira la data de 11.04.2025. Va rog sa ma ajutati cu pasii de urmat pentru documentatia de pregatit care urmeaza sa fie depusa la ITM si daca se poate care sunt documentele care trebuie sa se regaseasca in dosarul de depunere al contractului colectiv de munca. Exista o data limita la care trebuie depusa documentatia la ITM sau trebuie sa ne incadram pana pe data de 11.04.2025?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu calcularea sarcina si lauziei, Cum e corect salariul calculat pe luna februarie? Data intrare in concediul de maternitate: 01.01.2025 SALARIU BRUT -LUNA 1-6 4950LEI IUL.2024-DEC.2024 TOTAL SALARII BRUTE 29700. MEDIE ZILNICA 230.23 INDEMNIZATIE ZILNICA 195.7, SUMA PRIMITA PE LUNA IANUARIE 2642, PE LUNA FEBRUARIE 2935 SAU Salariu brut de calculeaza aug.2024-Ian.2025, aug.2024 4950 sep.2024 4950 oct.2024 4950 nov.2024 4950 dec.2024 4950 ian.2025 3523 venit baza 28273,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<