Potrivit modificarilor aduse Legii nr.31/1990 privind societatile comerciale, prin OUG nr.54/2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale, pentru inmatricularea unei societati comerciale precum si pentru schimbarea sediului social, sunt obligatorii :
- inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, la organul fiscal teritorial in a carei raza se afla imobilul cu destinatie de sediu social
- Obtinerea certificatului emis de organul fiscal teritorial pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
Conform Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, aprobata prin Ordinul Presedintelui ANAF nr.2112 publicat in Monitorul Oficial nr.443/2010, in vederea eliberarii acestui document titularul dreptului de folosinta asupra imobilului va depune o cerere la Administratia Finantelor Publice in a carei raza teritoriala se afla situat imobilul. Cererea va fi insotita de :
- actele doveditoare a dreptului de folosinta , cum ar fi : titlu de proprietate, contract de vanzare cumparare, contract de inchiriere, contract de comodat sau alte acte care atesta dreptul de folosinta;
- actul de identitate ala solicitantului si/sau imputernicirea, dupa caz,
- actul care atesta numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice,avand in vedere ca in cazul in care titularul dreptului de folosinta este o persoana juridica ,cererea va fi depusa de reprezentantul ei legal sau de persoana imputernicita.
Cererea se va depune la registratura organului fiscal, caz in care actele doveditoare ale dreptului de folosinta se prezinta in original si in copie. Cererea se poate trimite si prin posta , cu confirmare de primire,caz in care actele doveditoare a dreptului de folosinta se trimit in copie legalizata. Termenul de solutionare a cererii este 5
zile lucratoare. Organul fiscal ii va elibera solicitantului :
- Adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si
- Certificat pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<