Potrivit modificarilor aduse Legii nr.31/1990 privind societatile comerciale, prin OUG nr.54/2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale, pentru inmatricularea unei societati comerciale precum si pentru schimbarea sediului social, sunt obligatorii :
- inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, la organul fiscal teritorial in a carei raza se afla imobilul cu destinatie de sediu social
- Obtinerea certificatului emis de organul fiscal teritorial pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
Conform Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, aprobata prin Ordinul Presedintelui ANAF nr.2112 publicat in Monitorul Oficial nr.443/2010, in vederea eliberarii acestui document titularul dreptului de folosinta asupra imobilului va depune o cerere la Administratia Finantelor Publice in a carei raza teritoriala se afla situat imobilul. Cererea va fi insotita de :
- actele doveditoare a dreptului de folosinta , cum ar fi : titlu de proprietate, contract de vanzare cumparare, contract de inchiriere, contract de comodat sau alte acte care atesta dreptul de folosinta;
- actul de identitate ala solicitantului si/sau imputernicirea, dupa caz,
- actul care atesta numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice,avand in vedere ca in cazul in care titularul dreptului de folosinta este o persoana juridica ,cererea va fi depusa de reprezentantul ei legal sau de persoana imputernicita.
Cererea se va depune la registratura organului fiscal, caz in care actele doveditoare ale dreptului de folosinta se prezinta in original si in copie. Cererea se poate trimite si prin posta , cu confirmare de primire,caz in care actele doveditoare a dreptului de folosinta se trimit in copie legalizata. Termenul de solutionare a cererii este 5
zile lucratoare. Organul fiscal ii va elibera solicitantului :
- Adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si
- Certificat pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Referitor la fisa de post a unui sef de departament resurse umane, cum ar trebui formulate atributiile acestuia raportat la atributiile subaltenilor, astfel incat abaterile si neglijentele in serviciu ale personalului subaltern sa nu poata fi interpretate ca o consecinta a lipsei de actiune a sefului de departament. Este suficienta utilizarea in fisele de post ale personalului subaltern a unor formulari: raspunde /este responsabil de indeplinirea ....., trebuie sa cunoasca/respecte legislatia...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem angajati in societate, un "Asfaltator" si un "Pavator" cu codurile cor aferente. La analiza dosarelor acestora, am constatat ca nu au nicio diploma care sa ateste pregatirea lor profesionala, ci au fost angajati in aceste meserii pe baza cunostintelor detinute de acestia de la locul de munca anterior. In caz de control ITM, care sunt riscurile la care este supusa societatea sau care vor fi urmarile daca vor sesiza acest lucru?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Dupa pensionarea la limita de varsta, o serie de salariati au fost angajati in baza unor contracte individuale de munca pe durata determinata, primul contract de 36 luni si inca 2 cim de cate 12 luni fiecare, in total 60 luni 5 ani. Ce posibilitati legale avem pentru continuarea relatiilor de munca?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<