La ora actuala detin un contract de mandat incheiat cf. Legii nr. 31/ 1990 in calitate de director general la o societate pe actiuni cu capital integral de stat, fiind si administrator executiv al acesteia. In anul 2008, societatea X a incetat CIM si mi-a incheiat contractul de mandat mai sus amintit. Societatea X este partener in cadrul unui proiect european de cercetare, unde eu am calitatea de responsabil proiect. In acest sens Consiliul de Administratie i-mi poate incheia un al doilea Contract de Mandat pe proiectul mai sus amintit?
Raspuns: Incheierea unui contract civil de natura celor reglementate la art. 52 din Codul fiscal apreciem ca este posibila doar in situatia desfasurarii unor activitati cu caracter pur intamplator.
Or, activitatea de responsabil proiect consideram ca nu este una intamplatoare, ocazionala ci, din contra, o activitate prestata cu regularitate.
Daca activitatea nu este dependenta si daca normele care guverneaza activitatea proiectului permit, aveti posibilitatea sa va inregistrati si autorizati si sa desfasurati activitate in cadrul proiectului in calitate persoana fizica autorizata.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Sub sanctiunea nulitatii absolute, nicio masura, cu exceptia celei prevazute la art. 248 alin. 1 lit. a, respectiv avertismentul scris, nu poate fi dispusa mai inainte de efectuarea unei cercetari disciplinare prealabile. Se sanctoneaza un salariat cu avertisment scris. Precizati daca este suficienta comunicarea deciziei de sanctionare, cu avertisment in acest caz, pe e-mail-ul de serviciu al salariatului. Mentionez ca e-mail-ul de serviciu este utilizat oficial pentru comunicari importante,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul pensiei la limita de varsta in cei 40 de ani cu reducere de 5 ani, sunt inclusi anii pentru concediu crestere copii? Daca salariata are 40 de ani de munca 36 de ani munca 4 ani crestere copil = total 40 ani, poate iesi la pensie cu 5 ani mai devreme, 63-5 = 58 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<