Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Legea (taximetriei) nr. 38 din 2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere - Capitolul II - Autorizarea si efectuarea transportului in regim de taxi sau in regim de inchiriere

Capitolul II - Autorizarea si efectuarea transportului in regim de taxi sau in regim de inchiriere - Legea (taximetriei) nr. 38 din 2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere

Capitolul II - Autorizarea si efectuarea transportului in regim de taxi sau in regim de inchiriere

Sectiunea 1
Articolul 7
(1) Transportul in regim de taxi sau transportul in regim de inchiriere se executa numai de catre transportatori autorizati, care detin autorizatii taxi valabile, in cazul transportului in regim de taxi, sau copii conforme valabile, in cazul transportului in regim de inchiriere, eliberate in conditiile prezentei legii, pentru fiecare autovehicul utilizat.
(2) Este interzis transportul public, contra cost, de persoane cu un autoturism, fara a detine pentru acesta, dupa caz, autorizatie taxi valabila sau copie conforma valabila, potrivit prevederilor alin. (1).
(3) Este interzis transportul public, contra cost, de marfuri sau de bunuri cu un autovehicul cu masa maxima autorizata de cel mult 3,5 tone, fara a detine pentru acesta autorizatie taxi valabila, potrivit prevederilor alin. (1), ori alta autorizatie valabila.


Articolul 7^1
(1) In vederea exercitarii functiei de manager de transport in regim de taxi si in regim de inchiriere in cadrul transportatorului autorizat care este persoana juridica sau asociatie familiala, persoana fizica trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa detina un certificat de competenta profesionala a managerului de transport in regim de taxi si inchiriere valabil, eliberat de catre Autoritatea Rutiera Romana - ARR in baza normelor aprobate prin hotarare a Guvernului;
b) sa respecte conditiile de onorabilitate prevazute la art. 9 alin. (1) lit. d) pct. 1;
c) sa fie absolvent de liceu, cu sau fara diploma de bacalaureat;
d) sa aiba resedinta curenta in Romania, in sensul prevederilor art. 26 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 165/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 4 februarie 2014 privind tahografele in transportul rutier si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European si al Consiliului privind armonizarea anumitor dispozitii ale legislatiei sociale in domeniul transporturilor rutiere, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 60 din 28 februarie 2014.
(2) Certificatul de competenta profesionala a managerului de transport in regim de taxi si inchiriere are o valabilitate de 10 ani si se obtine in urma participarii la un curs si promovarii unui examen conform normelor aprobate prin hotarare a Guvernului.
(3) Detinatorii certificatelor de competenta profesionala care nu si-au exercitat functia pentru o perioada mai lunga de 5 ani sunt obligati sa urmeze un nou curs de pregatire, in vederea reluarii activitatii.
(4) Un manager de transport in regim de taxi si inchiriere poate conduce activitatea unui singur transportator autorizat.
(5) Transportatorul autorizat care este persoana juridica sau asociatie familiala are obligatia de a numi un nou manager de transport in regim de taxi si inchiriere in termen de 30 de zile, in situatia in care managerul anterior nu mai indeplineste in totalitate conditiile necesare exercitarii functiei sau este in imposibilitatea de a-si mai exercita functia.

Articolul 8
Autorizatia de transport se elibereaza de catre autoritatea de autorizare pe durata nedeterminata si este valabila cu conditia vizarii acesteia la fiecare 5 ani de catre aceasta, odata cu verificarea indeplinirii conditiilor care stau la baza emiterii unei astfel de autorizatii.

Articolul 9
(1) Autorizatia de transport in regim de taxi sau autorizatia de transport in regim de inchiriere se elibereaza de autoritatea de autorizare de pe raza administrativ-teritoriala in care transportatorul isi are sediul sau domiciliul, dupa caz, pe baza unei documentatii care trebuie sa contina urmatoarele:
a) cererea transportatorului pentru eliberarea tipului de autorizatie de transport, stabilit de prezenta lege;
b) copie de pe certificatul de inregistrare la registrul comertului ca transportator, respectiv persoana fizica autorizata, asociatie familiala autorizata sau persoana juridica, dupa caz;
c) dovada indeplinirii conditiei de capacitate profesionala, respectiv:
1. copie de pe certificatul de competenta profesionala pentru managerul de transport in regim de taxi si inchiriere, eliberat conform normelor aprobate prin hotarare a Guvernului, pentru transportatorul persoana juridica sau asociatie familiala;
2. copie de pe certificatul de atestare a pregatirii profesionale al taximetristului care este transportator persoana fizica autorizata;
d) dovada indeplinirii conditiei de onorabilitate, respectiv:
1. certificatele de cazier judiciar ale conducatorilor auto si, dupa caz, ale managerului de transport in regim de taxi si inchiriere, din care sa rezulte ca acestia nu au fost condamnati pentru:

  • infractiuni contra sigurantei pe drumurile publice;
  • infractiuni privind traficul si consumul de droguri;
  • infractiuni contra vietii, sanatatii si integritatii corporale;
  • infractiuni privind traficul si exploatarea persoanelor vulnerabile;
  • infractiuni contra libertatii si integritatii sexuale;
  • infractiuni contra patrimoniului;

 

2. avizele medicale si psihologice ale conducatorilor auto si, dupa caz, avizele medicale si psihologice ale managerului de transport in regim de taxi si inchiriere, obtinute conform normelor aprobate prin ordin al ministrului transporturilor;
3. cazierul fiscal al transportatorului, daca acesta este operator economic;
4. declaratie pe propria raspundere privind perioadele in care transportatorul a mai executat servicii de transport in regim de taxi sau transport in regim de inchiriere, dupa caz, cu mentionarea intervalelor cand a avut interdictii si motivul acestora;
e) dovada indeplinirii capacitatii financiare, respectiv:
1. declaratie pe propria raspundere a transportatorului ca poate asigura spatiile necesare pentru parcarea tuturor autovehiculelor cu care va desfasura transportul in regim de taxi sau transportul in regim de inchiriere, spatii detinute in proprietate sau prin contract de inchiriere;
2. declaratie pe propria raspundere a transportatorului ca acesta detine sau are capacitatea financiara de a detine un numar de autovehicule, pe tipuri, in proprietate sau in temeiul contractelor de leasing, pe care le va utiliza in realizarea serviciului de transport, precizand care sunt criteriile de departajare stabilite la art. 14^2 alin. (6) pe care le poate indeplini, pe fiecare autovehicul si pe numere de circulatie, daca este posibil.
(2) In cazul transportului in regim de taxi, autorizatia de transport se elibereaza pentru transport de persoane in regim de taxi sau pentru transport de marfuri ori de bunuri in regim de taxi, dupa caz, de catre autoritatea de autorizare.
(3) Orice modificare a uneia sau mai multor conditii de acordare a autorizatiei de transport se va comunica prin declaratie pe propria raspundere a transportatorului autorizat, inaintata autoritatii de autorizare, in maximum 30 de zile de la data modificarilor respective.

Articolul 10
(1) Autorizatia de transport, eliberata transportatorului de catre autoritatea de autorizare, este unica, netransmisibila si confera transportatorului autorizat dreptul de a participa la procedura de atribuire in gestiune de catre autoritatea respectiva a executarii serviciilor de transport in regim de taxi sau transport in regim de inchiriere.
(2) Pe baza autorizatiei de transport, transportatorul autorizat poate participa la procedura de atribuire in gestiune a executarii unui serviciu de transport, prin care i se poate elibera cate o copie conforma a autorizatiei de transport pentru fiecare vehicul detinut in proprietate sau in temeiul unui contract de leasing, pe care il va utiliza in transportul in regim de taxi, pe baza contractului de atribuire in gestiune.
(3) Autorizatia taxi sau orice copie conforma contine denumirea localitatii de autorizare, denumirea transportatorului autorizat, astfel cum este inregistrat la registrul comertului, termenul la care expira viza de valabilitate a autorizatiei de transport, numarul de circulatie al autovehiculului pentru care este eliberata si numarul de ordine al acesteia, astfel cum a fost atribuit conform Registrului special de atribuire a copiilor conforme, pe tipuri de transport, detinut de autoritatea de autorizare.
(4) Autorizatia taxi sau orice copie conforma este unica si netransmisibila de la un transportator autorizat la alt transportator sau persoana fizica, asociatie familiala, precum si de la un autovehicul la altul.
(5) Transportatorul autorizat poate sa isi inlocuiasca, la cerere, autovehiculul detinut in conditiile art. 4 alin. (3), pentru care a obtinut o autorizatie taxi sau o copie conforma, dupa caz, cu un alt autovehicul detinut in aceleasi conditii, care indeplineste criteriile de departajare prevazute la art. 14^2 alin. (6) cu cel putin acelasi punctaj pe care autovehiculul inlocuit l-a obtinut la data atribuirii autorizatiei taxi sau copiei conforme respective, in urmatoarele cazuri:
a) autovehiculul nu mai poate fi utilizat datorita uzurii fizice, morale, deteriorarii sau furtului;
b) autovehiculul a fost casat;
c) autovehiculul a fost instrainat;
d) autovehiculul inlocuitor are o vechime mai mica si obtine un punctaj superior pentru criteriile de departajare pe care le indeplineste.
(6) Pe baza cererii de inlocuire prevazute la alin. (5), autoritatea de autorizare va elibera o noua autorizatie taxi sau copie conforma, precum si ecusoanele corespunzatoare, cu respectarea prevederilor alin. (3) al prezentului articol si alin. (4) al art. 11, privind vechimea autovehiculului.

Articolul 11
(1) Autorizatia taxi se elibereaza de catre autoritatea de autorizare, daca a fost atribuita in cadrul procedurii de atribuire a gestiunii serviciului, stabilita in conditiile prezentei legi, dupa depunerea urmatoarelor documente in copie:
a) autorizatia de transport;
b) certificatul de inmatriculare si cartea de identitate a autovehiculului din care sa rezulte ca acesta este detinut de catre transportatorul autorizat respectiv in proprietate sau in temeiul unui contract de leasing;
c) certificatul de agreare emis de Regia Autonoma «Registrul Auto Roman» (R.A.R.), numai pentru autovehiculul utilizat in transportul in regim de taxi;
d) declaratia pe propria raspundere privind criteriile de departajare prevazute la art. 14^2 alin. (6), pe care autovehiculul respectiv le indeplineste;
e) declaratia pe propria raspundere privind modul in care este asigurata dispecerizarea si la ce dispecerat taxi este arondat transportatorul autorizat, in cazul transportului de persoane in regim de taxi.
(1^1) In cazul transportului in regim de inchiriere, copia conforma a autorizatiei de transport se elibereaza de catre autoritatea de autorizare, dupa depunerea documentelor prevazute la alin. (1) in copie.
(2) Pentru autovehiculele detinute in proprietate de catre transportatorul autorizat, copia conforma se atribuie numai pentru acelea care sunt inmatriculate in judetul respectiv sau, dupa caz, in municipiul Bucuresti.
(3) Pentru autovehiculele detinute in temeiul unui contract de leasing de catre transportatorul autorizat, copia conforma se atribuie indiferent unde sunt inmatriculate acestea.
(4) In cazul transportului de persoane in regim de taxi, copia conforma, numita autorizatie taxi, se va atribui pentru prima data pentru o perioada de 5 ani, numai pentru autoturismele care nu depasesc vechimea de 5 ani de la data fabricatiei, alocandu-se cu aceasta ocazie si numarul de ordine.
(5) O autorizatie taxi sau o copie conforma detinuta pentru un autovehicul se va prelungi, la cerere, pentru 5 ani, cu mentinerea obligatorie a aceluiasi numar de ordine, numai daca la data cererii sunt indeplinite, dupa caz, cumulativ urmatoarele conditii:
a) autoturismul pentru care s-a solicitat prelungirea autorizatiei taxi sau a copiei conforme nu depaseste vechimea de 10 ani de la data fabricatiei si este detinut in conditiile art. 4 alin. (3);
b) sunt respectate prevederile art. 10 alin. (5) daca se inlocuieste autovehiculul taxi ca urmare a prelungirii autorizatiei taxi;
c) transportatorului respectiv nu i s-a retras autorizatia de transport sau nu i s-a suspendat autorizatia taxi sau copia conforma respectiva in ultimii 5 ani;
d) contractul de atribuire in gestiune a serviciului de transport in regim de taxi este in termen de valabilitate si transportatorul a respectat prevederile caietului de sarcini privind atribuirea;
e) transportatorul autorizat a inregistrat integral in evidentele contabile venitul brut realizat din transportul in regim de taxi, in conformitate cu datele furnizate din memoria fiscala a aparatelor de taxat din dotarea taxiurilor pentru care solicita prelungirea autorizatiilor taxi.
(6) Autorizatia taxi si orice alta copie conforma se elibereaza odata cu doua ecusoane care au acelasi termen de valabilitate cu aceasta.
(7) Modelul si dimensiunile ecusoanelor vor fi stabilite prin regulamentul de organizare a serviciului de transport in regim de taxi, aprobat prin hotarare a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, respectiv prin metodologia de autorizare si efectuare a transportului in regim de inchiriere, aprobata de catre Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R., si vor contine obligatoriu urmatoarele inscrisuri:
a) localitatea de autorizare;
b) tipul transportului, respectiv:
1. TAXI - pentru transportul in regim de taxi;
2. RENT CAR - pentru transportul in regim de inchiriere;
c) termenul de valabilitate a autorizatiei taxi sau a copiei conforme, dupa caz;
d) numarul de ordine al autorizatiei taxi sau al copiei conforme, dupa caz, astfel cum a fost atribuit conform registrului special prevazut la art. 10 alin. (3);
e) numarul de circulatie al autovehiculului pentru care s-a eliberat autorizatia taxi sau copia conforma, dupa caz.
(8) Prevederile art. 9 alin. (3) se aplica in mod corespunzator si in cazul autorizatiilor taxi si al altor tipuri de copii conforme.

Articolul 12
(1) Autorizatia taxi sau orice alta copie conforma a autorizatiei de transport se gaseste obligatoriu la bordul autovehiculului si este valabila numai in prezenta ecusoanelor si a urmatoarelor documente, dupa caz:
a) certificatul de inmatriculare a autovehiculului cu anexa privind inspectia tehnica periodica valabila;
b) copia certificatului de agreare privind utilizarea autovehiculului in cazul transportului in regim de taxi, emis de R.A.R. prin reprezentantele sale;
c) asigurarea persoanelor, a bunurilor acestora si a marfurilor transportate, pentru riscurile ce cad in sarcina transportatorului autorizat;
d) asigurarea obligatorie de raspundere civila auto;
e) certificatul de atestare profesionala a conducatorului auto, in cazul transportului de persoane;
f) copia buletinului de verificare metrologica a taximetrului aparatului de taxat;
g) copia contractului cu dispeceratul taxi, in cazul in care taxiul trebuie sa fie dotat, conform prevederilor prezentei legi, cu statie radio emisie-receptie si este arondat unui dispecerat taxi;
h) alte documente stabilite prin prezenta lege.
(2) Lipsa ecusoanelor sau a unuia dintre documentele prevazute la alin. (1), la controlul efectuat de autoritatile abilitate, impune retinerea autorizatiei taxi sau a copiei conforme a autorizatiei de transport, dupa caz, comunicandu-se imediat aceasta masura catre managerul de transport in regim de taxi si inchiriere de catre reprezentantul autoritatii care realizeaza controlul, pana cand se face dovada existentei si valabilitatii documentelor respective.
(3) In cazul imposibilitatii transportatorului autorizat de a face dovada existentei sau valabilitatii ecusoanelor ori a unuia dintre documentele respective, in maximum 30 de zile, autorizatia taxi sau copia conforma respectiva se retrage, odata cu ecusoanele.
(4) Autorizatia taxi sau copia conforma retrasa se va atribui altui transportator autorizat, in procedura de atribuire prevazuta de prezenta lege.

Articolul 12^1
(1) Certificatul de agreare se elibereaza, la cerere, pentru autovehiculele taxi de catre R.A.R., prin reprezentantele sale, pentru o perioada de 10 ani si este valabil prin vizarea anuala a certificatului de agreare, cu ocazia realizarii inspectiei tehnice periodice obligatorii, conform reglementarilor in vigoare.
(2) Viza anuala a certificatului de agreare se acorda la statiile de inspectie tehnica din structura reprezentantelor R.A.R., pe baza reglementarilor existente, la care se adauga normele privind verificarea indeplinirii conditiilor tehnice impuse la obtinerea certificatului de agreare.
(3) In cazul detinerii autovehiculului in temeiul unui contract de leasing, certificatul de agreare obtinut isi mentine valabilitatea si in cazul in care utilizatorul devine proprietar, cu modificarile care se impun conform prevederilor legale.

Articolul 13
In cadrul atributiilor de coordonare a activitatilor privind transportul in regim de taxi, autoritatile administratiei publice locale sau ale municipiului Bucuresti, dupa caz, emit reglementari referitoare la:
a) regulamentul de organizare si executare a transportului de persoane, marfuri sau bunuri pe teritoriul localitatii respective, in conformitate cu reglementarile generale in vigoare;
b) nivelul tarifelor de distanta maximale, astfel cum sunt definite la art. 49 alin. (1) lit. a), in cazul transportului de persoane in regim de taxi;
c) programele de lucru obligatorii in functie de fluctuatia cerintelor de transport zilnice;
d) asigurarea continuitatii serviciului pe durata celor 24 de ore ale zilei;
e) interdictiile si restrictiile privind activitatea in regim de taxi;
f) locurile de asteptare a clientilor sau de stationare a taxiurilor;
g) obligatiile transportatorilor autorizati, ale dispeceratelor taxi, ale taximetristilor si ale clientilor privind desfasurarea serviciului de transport;
h) controlul activitatii autovehiculelor pe traseu;
i) taxele si impozitele locale ce se impun;
j) norma privind gradul de asigurare a numarului de locuri de asteptare a clientilor in raport cu numarul de autorizatii taxi emise, stabilite prin studii de specialitate;
k) alte prevederi necesare bunei organizari si executari a serviciilor de transport in regim de taxi.

Articolul 14
(1) Activitatea de transport public local de persoane in regim de taxi trebuie dimensionata in raport cu gradul de satisfacere a transportului public local de persoane realizat cu autobuze, troleibuze, microbuze, tramvaie si metrou, dupa caz.
(2) Autoritatile administratiilor publice locale si ale municipiului Bucuresti, prin hotarari ale consiliilor respective, cu consultarea asociatiilor profesionale reprezentative, definite la art. 54, stabilesc numarul maxim de autorizatii taxi, necesar pentru executarea transportului in regim de taxi, pentru o perioada de 5 ani, dupa urmatoarele criterii minimale:
a) gradul de satisfacere a transportului public local de persoane realizat cu autobuze, troleibuze, microbuze, tramvaie si metrou, dupa caz, asigurand echilibrul care se impune intre acestea;
b) norma cuprinsa la art. 13 lit. j);
c) gradul de poluare;
d) cererea si oferta permanente;
e) gradul de aglomeratie in trafic;
f) promovarea tipurilor de transport mai putin poluante.
(3) Numarul maxim de autorizatii taxi care pot fi atribuite pentru o perioada data se poate stabili si pe baza unui studiu de specialitate realizat, precum si in urma consultarii asociatiilor profesionale reprezentative.
(4) Numarul maxim de autorizatii taxi stabilit a se atribui in conformitate cu prevederile alin. (2) si/sau (3) va fi de maximum 4 la 1.000 de locuitori ai localitatii de autorizare.
(5) Dupa procedura de atribuire a numarului maxim de autorizatii taxi stabilit conform alin. (4), autoritatea de autorizare nu va mai atribui nicio autorizatie taxi decat in conditia disponibilizarii unora dintre cele existente sau in cazul maririi numarului de autorizatii taxi, cu respectarea prevederilor alin. (2)-(4).
(6) Daca numarul autorizatiilor taxi emise pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi depaseste numarul maxim de autorizatii taxi stabilite in conditiile alin. (2)-(4), consiliul local sau Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu va mai atribui nicio autorizatie taxi pana la micsorarea numarului acestor autorizatii, prin disponibilizare in conformitate cu prevederile prezentei legi, sub numarul maxim stabilit.

Articolul 14^1
(1) Pe baza autorizatiilor taxi sau a copiilor conforme obtinute prin procedurile stabilite de prezenta lege, autoritatea de autorizare va emite detinatorilor acestora contractul de atribuire a gestiunii delegate pentru executarea serviciului de transport in regim de taxi cu autovehiculele respective. Perioada de valabilitate a fiecarui contract de atribuire a gestiunii delegate este egala cu durata maxima de valabilitate a autorizatiilor taxi sau a copiilor conforme detinute de transportatorul autorizat, dupa caz, dar nu mai mult de 5 ani. Contractul de atribuire a gestiunii delegate poate fi reinnoit pe baza detinerii in continuare a unor autorizatii taxi, obtinute in conditiile prezentei legi.
(2) Drepturile si obligatiile transportatorilor autorizati carora li se atribuie in gestiune delegata executarea serviciilor de transport in regim de taxi se prevad in caietele de sarcini anexate contractelor de atribuire in gestiune delegata.
(3) Se interzice titularilor contractelor de atribuire a gestiunii delegate a serviciilor de transport in regim de taxi sa incheie cu terti contracte de subdelegare a serviciului de transport respectiv.
(4) Cesionarea partiala sau totala, dupa caz, a unui/unor contract/contracte de atribuire a gestiunii serviciului de transport taxi de catre titularul/titularii acestora unuia sau mai multor transportatori nu este admisa decat daca are loc una dintre urmatoarele operatiuni:
a) titularii contractelor de atribuire a gestiunii delegate au fuzionat, dand nastere unui nou transportator;
b) titularul contractului de atribuire a gestiunii s-a divizat, dand nastere unor noi transportatori;
c) titularul contractului de atribuire a gestiunii renunta la una sau mai multe autorizatii taxi in favoarea unor angajati ai acestuia care dovedesc ca au dobandit calitatea de transportator autorizat in regim de taxi, dand nastere astfel unuia sau mai multor transportatori, dupa caz;
d) titularul contractului de atribuire a gestiunii este o persoana fizica autorizata sau o asociatie familiala autorizata care se transforma intr-o persoana juridica, dand nastere unui nou transportator.
(5) Ca urmare a infiintarii noilor transportatori in urma uneia dintre operatiunile prevazute la alin. (4), autoritatea de autorizare emitenta a autorizatiilor taxi, detinute de titularii initiali ai contractelor de atribuire a gestiunii, la cererea acestora, le va comasa sau distribui corespunzator intre transportatorii initiali si transportatorii nou-infiintati, dupa caz, in raport cu numarul autovehiculelor care au fost preluate sau cedate intre titularii contractelor si transportatorii nou-infiintati.
(6) Pe baza autorizatiilor taxi obtinute de fiecare transportator ca urmare a aplicarii prevederilor alin. (5), contractele initiale de atribuire a gestiunii vor fi atribuite corespunzator de autoritatea respectiva transportatorilor rezultati in urma derularii operatiunilor prevazute la alin. (4), in interiorul aceluiasi termen de valabilitate a contractului/contractelor initial/initiale.
(7) Prevederile alin. (4) si (5) nu sunt aplicabile daca transportatorii nou-infiintati nu au calitatea de transportatori in momentul derularii operatiunilor prevazute la alin. (4), iar prevederile alin. (6) se pot aplica numai sub rezerva ca acesti transportatori sa devina transportatori autorizati intr-un termen de maximum 30 de zile de la data efectuarii operatiunilor prevazute la alin. (4).
(8) Prevederile alin. (3)-(6) sunt aplicabile corespunzator si in cazul contractelor de atribuire in gestiune directa a serviciului de transport in regim de taxi, in cazul in care sunt aplicabile prevederile art. 3 alin. (2).

Articolul 14^2
(1) Serviciul de transport in regim de taxi se atribuie in gestiune delegata, prin contract de atribuire, de catre autoritatea de autorizare, transportatorilor autorizati, pe baza autorizatiei de transport corespunzatoare, emisa de catre aceasta, precum si pe baza numarului de autorizatii taxi sau de copii conforme, dupa caz, obtinute prin procedura de atribuire prevazuta la alin. (5) si (6) sau prin alte proceduri prevazute in prezenta lege.
(2) Prin contractul de atribuire in gestiune se stabilesc toate conditiile in care se desfasoara serviciul de transport concesionat, pe baza autorizatiilor taxi atribuite fiecarui transportator autorizat, pentru autovehiculele detinute si utilizate conform prevederilor prezentei legi.
(3) Dovada atribuirii in gestiune pentru executarea serviciului de transport cu un autovehicul detinut este autorizatia taxi eliberata pentru aceasta, in conditiile prezentei legi.
(4) Serviciile de transport in regim de taxi se atribuie in executare transportatorilor autorizati, prin concesiune, in gestiune delegata, respectandu-se urmatoarele proceduri:
a) procedura de atribuire a autorizatiilor taxi si a ecusoanelor aferente, transportatorilor autorizati castigatori;
b) eliberarea autorizatiilor taxi, in conformitate cu prevederile art. 11;
c) incheierea contractelor de atribuire in gestiune delegata a serviciului de transport in regim de taxi, in conformitate cu numarul autorizatiilor taxi.
(5) Procedura de atribuire a autorizatiilor taxi consta in acordarea unor punctaje realizate din indeplinirea criteriilor de departajare prevazute la alin. (6), pentru fiecare autovehicul precizat in declaratia pe propria raspundere ca este detinut sau va fi detinut ca autovehicul nou, utilizat in conditiile prezentei legi, pentru executarea serviciului de transport respectiv, declarandu-se castigatoare autovehiculele care au obtinut punctajele cele mai mari, in ordinea descrescatoare, stabilite pe grupe de autovehicule diferentiate in ordinea descrescatoare a capacitatii cilindrice a motoarelor. In conditiile in care numarul de autorizatii taxi stabilit a se atribui nu se epuizeaza, procedura va fi reluata cu transportatorii autorizati inscrisi pentru o noua procedura. In cazul in care un transportator autorizat participa la procedura de atribuire cu autovehicule care urmeaza sa fie dobandite, conform declaratiei pe propria raspundere, acesta va depune la autoritatea de autorizare o scrisoare de garantie in cuantum de 5% din valoare, pentru fiecare autovehicul astfel declarat. Garantia se restituie corespunzator pentru fiecare autovehicul dobandit, in momentul eliberarii autorizatiei taxi conform prevederilor prezentei legi. Daca in termen de 6 luni de la data desfasurarii procedurii de atribuire in conditiile prezentei legi transportatorul autorizat nu solicita eliberarea autorizatiilor taxi pentru autovehiculele declarate detinute sau ca vor fi detinute in proprietate ori in temeiul unui contract de leasing, aceste autorizatii taxi se retrag si se va retine corespunzator garantia depusa.
(6) Criteriile de departajare vor fi:
a) vechimea autovehiculului de la data fabricatiei;
b) clasificarea autovehiculului conform normelor de poluare Euro;
c) volumul portbagajului util si echiparea cu instalatie pentru aer conditionat;
d) vechimea in ani de cand transportatorul desfasoara autorizat activitatea de transport respectiva;
e) gradul de protectie a pasagerului/pasagerilor, respectiv existenta airbagurilor pentru pasagerul din fata/pasagerii din spate;
f) efortul investitional al transportatorului autorizat, definit de modul de detinere, in proprietate sau in temeiul unui contract de leasing, a autovehiculelor pe tipuri;
g) posibilitatea asigurarii reale a prezentei autovehiculului in activitate de minimum 8 ore pe zi lucratoare;
h) dotari suplimentare ale autovehiculului, astfel cum sunt precizate la art. 36.
(7) Elementele prevazute la alin. (6) lit. c), e) si h) se certifica de R. A. R. prin intermediul certificatului de agreare.
(8) Punctajele acordate pentru fiecare criteriu de departajare vor fi stabilite prin hotarare a consiliului local sau, dupa caz, a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, cu acordul asociatiilor profesionale reprezentative existente.
(9) In cazul in care un transportator autorizat renunta la una sau mai multe autorizatii taxi, cand acestea se retrag sau se majoreaza numarul lor in conditiile prezentei legi, autoritatea de autorizare le va atribui cu prioritate transportatorilor autorizati inscrisi in listele de asteptare, prin procedura de atribuire precizata la alin. (5).
(10) In lista de asteptare, care este publica, deschisa la autoritatea de autorizare, se poate inscrie orice transportator autorizat, o singura data.
(11) In cazul transportului de marfuri sau bunuri in regim de taxi, numarul de autorizatii taxi atribuite poate fi limitat, dupa caz, in conditii similare celor prevazute la art. 14, daca asa se stabileste prin hotarare a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti.

Articolul 14^3
(1) Retragerea autorizatiei de transport se realizeaza de catre autoritatea de autorizare si are drept consecinta pierderea calitatii de transportator autorizat, anularea contractului de atribuire in gestiune a serviciului de transport in cazul transportului in regim de taxi, precum si retragerea tuturor autorizatiilor taxi sau a altor copii conforme atribuite pe baza autorizatiei respective.
(2) Autorizatia de transport poate fi retrasa in urmatoarele situatii:
a) transportatorul autorizat nu mai indeplineste una dintre conditiile care stau la baza mentinerii valabilitatii acesteia ori acordarea sau vizarea autorizatiei a fost realizata pe baza de documente ori de declaratii false;
b) transportatorul autorizat a folosit documente false in derularea activitatilor serviciului de transport sau a practicat in mod repetat proceduri vizand evaziunea fiscala;
c) transportatorul autorizat a incetat activitatea ca urmare a lichidarii, a falimentului sau a unei hotarari judecatoresti definitive;
d) transportatorul autorizat a depasit termenul de valabilitate a autorizatiei de transport cu mai mult de 30 de zile si nu a solicitat atribuirea vizei in termen;
e) la cerere.
(3) Autorizatia taxi sau orice alta copie conforma a autorizatiei de transport poate fi suspendata sau retrasa de catre autoritatea de autorizare emitenta numai odata cu ecusoanele atribuite.
(4) Autorizatia taxi sau orice alta copie conforma poate fi suspendata odata cu ecusoanele aferente, pentru 1-3 luni, in urmatoarele cazuri:
a) nu mai este indeplinita cel putin una dintre conditiile atribuirii documentului;
b) a expirat valabilitatea inspectiei tehnice periodice;
c) sunt incalcate prevederile privind modul de tarifare a serviciului, care defavorizeaza clientul sau care vizeaza evaziunea fiscala;
d) au fost savarsite abateri grave sau repetate de la prevederile contractului de atribuire in gestiune a serviciului, ale regulamentului de organizare a serviciului de transport sau, dupa caz, ale metodologiei de autorizare si efectuare a transportului in regim de inchiriere, respectiv, privind legalitatea, siguranta serviciului, calitatea si continuitatea serviciului sau protectia clientului si a mediului;
e) plata serviciului de transport in regim de taxi nu s-a realizat pe baza bonului client eliberat corespunzator;
f) transportul se efectueaza fara documentele de plata obligatorii, in cazul transportului in regim de inchiriere;
g) aplicarea pe caseta taxi sau pe elementele de caroserie ale taxiului a altor inscrisuri, insemne sau accesorii decat cele stabilite prin prezenta lege;
h) cand autovehiculele care executa transport in regim de inchiriere sau fac obiectul serviciului de inchiriere de autovehicule utilizeaza insemne sau dotari specifice ale autovehiculelor taxi;
i) neindeplinirea in termen a prevederilor art. 9 alin. (3).
(5) Autorizatia taxi sau orice alta copie conforma poate fi retrasa in urmatoarele cazuri:
a) Abrogata.
b) a fost obtinuta pe baza unor documente false;
c) daca a fost retinuta de doua ori in 12 luni consecutive;
d) daca activitatea de transport in regim de taxi cu autovehiculul respectiv a fost redusa in mod nejustificat, total sau partial, fata de prevederile contractului de atribuire in gestiune, timp de 6 luni, respectiv 12 luni consecutive, dupa cum rezulta din rapoartele memoriei fiscale depuse;
e) copia conforma si/sau ecusonul, dupa caz, au fost incredintate sau utilizate de alt autovehicul decat cel pentru care au fost atribuite;
f) daca autovehiculul executa activitate de transport pe perioada in care copia conforma este retinuta;
g) daca taxiul este dotat cu aparat de taxat nefiscalizat de catre detinatorul legal al autorizatiei taxi;
h) in cazul in care conducatorul auto nu detine certificat de atestare a pregatirii profesionale sau certificatul de atestare a pregatirii profesionale obtinut are valabilitatea depasita;
i) la cerere.
(6) Contestarea masurii de retragere a autorizatiei de transport sau a copiei conforme ca masura complementara se poate realiza prin aplicarea corespunzatoare a prevederilor art. 56^1 alin. (3).

Articolul 15
(1) Activitatea de dispecerat taxi poate fi executata numai pe raza localitatii de autorizare de catre orice persoana juridica, denumita in continuare dispecerat, autorizata de autoritatea de autorizare, in conditiile prezentei legi.
(2) Autorizatia de dispecerat taxi se poate obtine pe baza depunerii urmatoarei documentatii:
a) copie de pe certificatul de inmatriculare emis de registrul comertului;
b) declaratie pe propria raspundere a managerului de transport in regim de taxi si inchiriere sa administreze, conform careia dispeceratul detine baza tehnica necesara, statia de emisie-receptie, frecventa radio protejata, personalul autorizat si spatiile necesare;
c) copie de pe certificatul de operator radiotelefonist al angajatilor dispeceratului taxi, eliberat de autoritatea in domeniul comunicatiilor;
d) copie de pe licenta de utilizare a frecventelor radioelectrice, eliberata de autoritatea in domeniu.
(3) Autorizatia de dispecerat taxi se elibereaza pentru o perioada de 5 ani, cu posibilitatea prelungirii la cerere pe perioade de 5 ani in aceleasi conditii ca la emitere, si este valabila numai pe raza administrativ-teritoriala a autoritatii de autorizare.
(4) Activitatea de dispecerat se desfasoara pe baze contractuale numai pentru transportatorii autorizati care desfasoara servicii de transport in regim de taxi, in aceeasi localitate de autorizare.
(5) Transportatorii autorizati care executa servicii de transport in regim de taxi vor utiliza serviciile unui dispecerat in conditiile prezentei legi, pe baza de contract de dispecerizare, incheiat cu acesta in conditii nediscriminatorii.
(6) Serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizati, care isi desfasoara activitatea intr-o localitate, cu exceptia localitatilor unde s-au atribuit mai putin de 100 de autorizatii taxi, unde serviciul este optional.
(7) In cazurile exceptate prevazute la alin. (6), taxiurile vor fi dotate cu telefoane mobile, pentru preluarea comenzilor de la clienti. Aceste taxiuri vor avea afisat in exterior numarul de telefon sau alte modalitati de apelare.
(8) Contractele de dispecerat taxi incheiate cu transportatorii autorizati trebuie sa contina prevederi privind obligatiile partilor de a respecta reglementarile privind calitatea si legalitatea serviciului prestat, precum si tarifele de distanta convenite a fi utilizate.
(9) Taxiurile deservite de un dispecerat pot realiza serviciul de transport utilizand tarife unice sau tarife diferentiate pe categorii de autovehicule, astfel cum este prevazut in contractul de dispecerizare.
(10) Dispeceratul poate pune la dispozitia transportatorilor autorizati pe care ii deserveste statii radio de emisie-receptie pentru dotarea taxiurilor, pe baza de contract de inchiriere, incheiat in conditii nediscriminatorii.

Articolul 16
Autorizatia pentru activitatea de dispecerat taxi va fi retrasa de catre emitent in urmatoarele cazuri:
a) autorizatia a fost eliberata pe baza unor documente false sau neconforme cu realitatea;
b) nu mai sunt indeplinite conditiile care mentin valabilitatea acesteia;
c) dispeceratul deserveste taxiuri dotate cu statii radio neinregistrate in registrul de evidenta a acestora;
d) dispeceratul deserveste autovehicule pentru care nu s-au atribuit autorizatii taxi sau detin autorizatii taxi atribuite de autoritatile de autorizare ale altor localitati;
e) dispeceratul deserveste autoturisme care realizeaza transporturi in regim de inchiriere;
f) dispeceratul impune transportatorilor autorizati deserviti practicarea unor tarife destinate controlului pietei si eliminarii concurentei;
g) la cerere.

Sectiunea a 2-a Executarea transporturilor in regim de taxi
Articolul 17
Transportul in regim de taxi se poate executa numai la solicitarea clientului si pe orice traseu deschis circulatiei publice.

Articolul 18
In raport cu localitatea de autorizare, transportatorul autorizat poate executa transportul in regim de taxi in urmatoarele situatii:
a) permanent, in interiorul localitatii de autorizare, la cererea clientului;
b) ocazional, intre localitatea de autorizare si alte localitati sau puncte de interes, numai la cererea expresa a clientului, cu acordul taximetristului, avand obligatia revenirii in localitatea de autorizare dupa executarea cursei;
c) ocazional, intre localitatea de autorizare si alte localitati de peste frontiera, la cererea expresa a clientului si cu acordul taximetristului, cu obligatia revenirii autovehiculului in localitatea de autorizare dupa executarea cursei.

Articolul 19
Este interzis transportul persoanelor in regim de taxi pe trasee fixe, prestabilite de taximetrist, care depasesc localitatea de autorizare.

Articolul 20
(1) Taxiurile au acces in conditii egale si nediscriminatorii in locurile de asteptare a clientilor, in limita locurilor vacante.
(2) Accesul in locurile de asteptare a clientilor poate fi gratuit sau autoritatea administratiei publice locale poate institui o taxa generala, platita de fiecare taxi autorizat.
(3) In lipsa locurilor de asteptare a clientilor, taxiurile pot stationa numai in locurile permise pentru autovehicule.
(4) Pentru imbarcarea sau debarcarea unui client, taxiurile pot opri si pe drumurile publice cu restrictii privind oprirea, cu exceptia locurilor periculoase, cu conditia sa nu fie perturbata circulatia prin aceasta manevra.
(5) Taxiurile pot circula in localitati pe pistele special amenajate pentru mijloacele de transport auto in comun, fara a perturba circulatia acestora.
(6) In locurile de asteptare, taxiurile pot fi angajate de catre clienti dupa principiul «primul sosit, primul plecat» .
(7) Se interzice taxiurilor sa efectueze transport public de persoane in regim de taxi sau sa stationeze in vederea efectuarii in mod permanent a unor astfel de transporturi in interiorul unei localitati, alta decat localitatea de autorizare*).
(8) Este interzis ca un transportator autorizat in regim de taxi sa detina pozitia de monopol intr-o statie de asteptare a clientilor care are caracterul unui loc public.

Articolul 21
(1) Orice persoana are acces egal si nediscriminatoriu in angajarea serviciilor unui taxi aflat in pozitia «Liber» , stationar sau in miscare.
(2) Angajarea serviciilor unui taxi aflat in miscare in pozitia «Liber» se poate realiza de catre client semnalizand vizibil.
(3) Angajarea serviciilor unui taxi se poate realiza telefonic sau prin alte mijloace.
(4) Pentru angajarea sau realizarea transportului persoanelor cu handicap locomotor, cu copii sub 2 ani, al persoanelor bolnave sau aflate in imposibilitatea de a se deplasa, taxiul poate opri si circula in regim special in zone unde circulatia este restrictionata, fara a afecta siguranta celorlalti participanti la trafic.

Articolul 22
Se interzice transportul pe o singura cursa a mai mult de un client, astfel cum acesta este definit la art. 1^1 lit. h).

Articolul 23
(1) Timpul in care se desfasoara o cursa este cel cuprins intre momentul inceperii cursei si momentul finalizarii acesteia.
(2) Momentul inceperii cursei este acela in care intre client si taximetrist s-a convenit executarea acesteia si coincide cu momentul trecerii de la pozitia «Liber» la pozitia «Ocupat» .
(3) Momentul finalizarii cursei taxiului este acela al eliberarii sale la destinatie de catre client, care coincide cu trecerea de la pozitia «Ocupat» la pozitia «Liber» , dupa emiterea bonului client de catre aparatul de taxat in pozitia «Plata» .
(4) Chiar daca taxiul nu se deplaseaza, dupa trecerea in pozitia «Ocupat» , taximetrul afiseaza tariful de pornire si incepe inregistrarea duratei stationarii la dispozitia clientului dupa tariful orar.

Articolul 24
In cazul angajarii taxiului printr-un dispecer, locul si momentul inceperii cursei sunt locul si momentul preluarii clientului.

Sectiunea 2^1 Executarea transportului persoanelor in regim de taxi la si de la aeroporturi
Articolul 24^1
(1) Prin derogare de la prevederile art. 19 si art. 20 alin. (7) si (8), transportul persoanelor in regim de taxi se poate realiza permanent intre localitatea de autorizare si aeroporturile situate in afara acestora.
(2) Pentru asigurarea calitatii transportului in regim de taxi a clientilor la si de la aeroport, administratia fiecarui aeroport va asigura o statie de debarcare a clientilor transportati catre aeroport, precum si locul de asteptare a taxiurilor pentru clientii transportati de la aeroport catre localitatile de destinatie.
(3) Locurile de asteptare vor fi special dotate si amenajate cu peron de imbarcare pentru clienti. Preluarea clientilor din aeroport, dirijarea si imbarcarea acestora in taxiuri si accesul taxiurilor in locul de asteptare se vor realiza prin dirijare asigurata de administratia aeroportului, in ordinea asteptarii taxiurilor. Este interzisa practica de abordare a clientilor in interiorul aeroportului de catre taximetristi sau interpusi ori imbarcarea clientilor in alta ordine decat in ordinea precizata.
(4) In locurile de asteptare asigurate de administratia fiecarui aeroport din raza teritoriala a municipiului Bucuresti si a judetului Ilfov au acces numai taxiurile care detin autorizatii emise de autoritatile de autorizare din aceste unitati administrativ-teritoriale.
(5) In statia de debarcare a clientilor au acces toate autovehiculele taxi care transporta clienti dinspre localitatile de autorizare.
(6) Administratia aeroportului are obligatia sa afiseze la peronul de imbarcare a clientilor in taxiuri lista cu tarifele maximale, aprobate de autoritatile de autorizare prevazute la alin. (4).
(7) Este interzisa practicarea de catre taximetristi a unor tarife superioare fata de tariful afisat pe portiera taxiului cu care acestia opereaza in localitatea de autorizare pentru transportul clientilor la si de la aeroport.
(8) In parcarile aeroportului amenajate pentru autovehicule au acces, cu plata taxelor legale, toate taxiurile care detin autorizatie taxi, altele decat cele prevazute la alin. (4), care asteapta preluarea clientilor, pe baza de contract sau pe baza de comanda realizata prin dispecerat taxi, pentru deplasarea acestora la alte destinatii decat municipiul Bucuresti si judetul Ilfov.

Articolul 24^2
Abrogat.

Articolul 24^3
Abrogat.

Sectiunea a 3-a Executarea transportului de persoane in regim de inchiriere a autoturismului
Articolul 25
(1) Transportul in regim de inchiriere este serviciul de transport de persoane executat cu un autoturism cu conducator auto, pus la dispozitia clientului pe baza de contract pentru efectuarea serviciului, tarifat pe ora sau pe zi, cu plata anticipata a prestatiei contractate, pe baza de documente fiscale, conform prezentei legi. Transportul in regim de inchiriere se realizeaza pe orice traseu, la cererea expresa a clientului, cu obligatia revenirii autovehiculului in localitatea de autorizare dupa efectuarea transportului respectiv, conform contractului. Conducatorul auto trebuie sa detina certificatul de atestare a pregatirii profesionale si sa fie angajat al transportatorului autorizat.
(2) Transportatorul autorizat respectiv poate executa si serviciul de inchiriere de autoturisme fara conducator auto, pe care le pune la dispozitia clientilor pe baza de contract.
(3) Serviciul de inchiriere de autoturisme, ca serviciu exclusiv, se poate executa de catre orice operator economic inregistrat la registrul comertului in conditiile legii, pe baza certificatului de inmatriculare emis de acesta.
(4) In cazul executarii serviciului de inchiriere de autoturisme, clientii suporta, in afara contractului, costurile carburantilor consumati, taxele de drum, de parcare, de acces, inclusiv costul asigurarii pentru daunele produse transportatorului autorizat din cauze imputabile clientului.
(5) In cazul executarii serviciului de inchiriere de autoturisme, transportatorul autorizat sau operatorul economic, dupa caz, nu poate inchiria autoturismul daca clientul nu face dovada ca detine toate documentele valabile pentru a avea dreptul de a conduce autoturismul respectiv. Inchirierea autoturismului fara conducator auto se va mentiona expres in contractul de inchiriere, care trebuie sa contina si prevederi privind obligatiile clientului privind restituirea vehiculului.
(6) Pentru executarea transportului in regim de inchiriere, la bordul autoturismului trebuie sa existe:
a) copia conforma a autorizatiei de transport in regim de inchiriere, care este valabila in prezenta documentelor mentionate la art. 12 alin. (1) lit. a), c), d) si e);
b) documentul fiscal cu regim special valabil privind plata anticipata a intregului transport contractat;
c) contractul incheiat intre transportatorul autorizat si client;
d) documentele stabilite conform legislatiei in vigoare privind circulatia rutiera.
(7) Pentru executarea serviciului de inchiriere de autoturisme, la bordul autoturismului trebuie sa existe urmatoarele documente sau insemne, respectiv:
a) certificatul de inmatriculare al autoturismului cu anexa privind inspectia tehnica periodica valabila;
b) asigurarea persoanelor si a bunurilor acestora pentru riscuri ce cad in sarcina transportatorului autorizat;
c) asigurarea obligatorie de raspundere civila auto;
d) contractul de inchiriere a autoturismului si documentele de plata anticipata a serviciului.
(8) La efectuarea controlului, in cazul lipsei documentelor sau insemnelor prevazute, se aplica prevederile art. 12.
(9) Este interzis a se executa transport in regim de taxi cu autoturisme destinate transportului in regim de inchiriere; acestea nu trebuie sa aiba in dotare aparate de taxat sau statii radio de emisie-receptie si sa nu aiba inscrisuri, insemne, dotari si accesorii stabilite pentru taxiuri, conform prevederilor prezentei legi.
(10) Autoturismele utilizate in efectuarea transportului in regim de inchiriere sau in efectuarea serviciului de inchiriere de autoturisme trebuie sa aiba atasate, vizibil, pe coltul stanga jos al parbrizelor fata si spate, cate un ecuson realizat si eliberat in conditiile art. 11 alin. (6) si (7), pentru intreaga perioada de valabilitate a copiei conforme.
(11) Transportatorii autorizati sau operatorii economici, dupa caz, sunt obligati ca, pe cheltuiala proprie, sa asigure clientul pentru eventualele accidente suferite de acesta in timpul transportului, pentru cauze imputabile transportatorului, respectiv operatorului economic sau, dupa caz, conducatorului autovehiculului.

Sectiunea a 4-a Atestarea profesionala a conducatorului auto
Articolul 26
(1) Pentru a putea practica transportul de persoane in regim de taxi sau transportul in regim de inchiriere, conducatorul auto trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa aiba permis de conducere categoria B valabil, cu o vechime de cel putin 2 ani;
b) sa detina certificat de atestare profesionala valabil;
c) sa fie apt din punct de vedere medical si psihologic;
d) sa aiba varsta minima de 21 de ani.
e) sa nu aiba mentiuni in certificatul de cazier judiciar privitoare la faptele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. d) pct. 1.
(2) Certificatul de atestare se elibereaza de agentia Autoritatii Rutiere Romane - ARR pe raza careia conducatorul auto activeaza, in urma promovarii unui test-grila.
(3) Pentru a sustine testul-grila conducatorul auto trebuie sa prezinte la agentia Autoritatii Rutiere Romane - ARR urmatoarele documente:
a) dovada absolvirii unui curs de pregatire profesionala pentru practicarea transportului de persoane in regim de taxi sau a transportului in regim de inchiriere, cu o durata maxima de pana la 3 luni;
b) dovada platii in contul agentiei Autoritatii Rutiere Romane - ARR a taxei privind testarea.
(4) Testul-grila, care este aprobat prin ordin al ministrului transporturilor, se considera promovat in cazul obtinerii a cel putin 70% din punctajul maxim.
(5) In caz de nepromovare a testului-grila, conducatorul auto are dreptul la o noua testare dupa maximum 15 zile, in conditiile respectarii prevederilor alin. (3) lit. b).
(6) Dupa un al doilea test nepromovat conducatorul auto mai poate solicita o noua testare numai dupa absolvirea unui nou curs de pregatire profesionala.

Articolul 27
(1) Conditiile de pregatire profesionala a conducatorilor auto in vederea obtinerii certificatului de atestare profesionala, necesar practicarii activitatii de transport de persoane in regim de taxi sau in regim de inchiriere, se vor stabili prin ordin al ministrului transporturilor, tinand cont si de prevederile prezentei legi.
(2) Pregatirea profesionala a conducatorilor auto va fi asigurata in judetul respectiv sau in municipiul Bucuresti, dupa caz, printr-o unitate de scolarizare a conducatorilor auto autorizata, pe baza unei programe de scolarizare, aprobata prin ordin al ministrului transporturilor.
(3) Pentru a putea urma cursurile de pregatire profesionala, conducatorii auto solicitanti vor prezenta urmatoarele documente:
a) cerere-tip;
b) copie de pe permisul de conducere valabil;
c) certificat de cazier judiciar in care sa nu fie inscrise mentiuni privitoare la faptele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. d) pct. 1;
d) copie de pe carnetul de munca, daca exista;
e) copie de pe actul de identitate;
f) dovada ca sunt apti medical si psihologic pentru transportul de persoane;
g) adeverinta eliberata de serviciul politiei rutiere, din care sa rezulte ca in ultimul an nu au avut suspendat dreptul de a conduce un autovehicul pentru conducerea autovehiculului sub influenta alcoolului sau a substantelor stupefiante ori nu au fost implicati in accidente rutiere soldate cu victime, din culpa lor.

Articolul 28
(1) Certificatul de atestare a pregatirii profesionale se elibereaza pentru o perioada nedeterminata, cu viza obligatorie la 5 ani, acordata in urma sustinerii testului-grila, in conditiile prevederilor art. 26 alin. (4).
(2) Certificatul de atestare a pregatirii profesionale este valabil in conditiile in care este vizat la termen si conducatorul auto face dovada ca este apt din punct de vedere medical si psihologic pentru transportul public de persoane si detine permis de conducere corespunzator.
(3) Certificatul de atestare a pregatirii profesionale este valabil pe teritoriul Romaniei.

Articolul 29
Abrogat.

>>REVINO LA CUPRINSUL LEGII TAXIMETRIEI nr. 38/2003!<<

de
Data aparitiei: 16 Mai 2019
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Legea (taximetriei) nr. 38 din 2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere - Capitolul II - Autorizarea si efectuarea transportului in regim de taxi sau in regim de inchiriere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI