Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Legislatia judirica actualizata la zi 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF nu mai primeste declaratii pe hartie! Aveti Certificatul Digital pregatit? Cat costa si unde se poate reinnoi?

"Din anul 2017 nu vom mai primi pe hartie declaratii care se pot depune si online". Asta este declaratia fara echivoc data recent de seful ANAF, asa ca toti cei care se ocupa de acest domeniu trebuie sa aiba un instrument de lucru extrem de important, fara de care nu vor mai putea profesa: 

Certificatul Digital pentru semnatura electronica

Ce este "Kitul pentru Semnatura electronica?"

Conform definitiei legale, semnatura electronica reprezinta date in forma electronica, ce sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare [art. 4 pct. 3 din Legea 455/2001].

Din punct de vedere al folosirii practice, semnatura electronica (digitala) valida ofera cititorului un motiv puternic de confirmare a faptului ca mesajul sau documentul digital este creat de catre persoana care l-a semnat, iar continutul mesajului sau documentului digital nu a fost modificat de la data emiterii acestuia.

Cum functioneaza semnatura electronica din punct de vedere tehnic? Asupra documentului se aplica o functie hash-code, obtinandu-se amprenta documentului. Printr-un algoritm se aplica cheia privata peste amprenta documentului, rezultand semnatura electronica. Semnatarul este acea persoana care detine un dispozitiv de creare a semnaturii electronice si care actioneaza fie in nume propriu (persoana fizica) fie in numele unui tert (persoana juridica).

Cum putem obtine Kitul pentru semnatura electronica? In acest moment exista cinci furnizori acreditati pentru certificare: "Alfatrust Certification", "Trans Sped", "Digisign", "Certsign" si "Centrul de Calcul".

Certificatul digital de la Alfa Sign, spre exemplu, poate fi obtinut foarte rapid si usor, in 3 pasi simpli: 

Pasul 1: completati un Formular de Inregistrare cu datele de identificare ale solicitantului, datele persoanei juridice + informatii privind adresa de livrare a certificatului si a documentelor 

...vezi aici Formularul de Inregistrare >>

Pasul 2: imprimati si semnati documentele primite prin email. Veti avea de semnat si imprimati contractul de beneficiar si de utilizator, declaratia de acceptanta si procesul verbal, la care veti adauga o copie dupa actul de identitate.

...lista documentelor o gasiti aici >>

Pasul 3: efectuati plata facturii proforme si transmiteti actele la sediul Alfa Trust. In baza documentelor se va emite certificatul digital calificat care va ajunge la dumneavoastra in maxim 3 zile lucratoare.

...gasiti aici procedura integrala >>

La final, Certificatul digital va fi livrat la adresa indicata de dvs.

Cat costa certificatul digital? 

Promotia pe care AlfaSign o are in acest moment face ca intreg kit pentru semnatura electronica sa coste doar 30 de euro. Oferta include Certificatul digital, Aplicatia de semnare si Tokenul, practic tot ceea ce va trebuie pentru a putea folosi semnatura electronica.

...vezi aici cat costa certificatul digital >>

Foarte important: certificatul digital este valabil timp de un an. La finalul acestei perioade el trebuie reinnoit pentru a putea fi folosit in continuare.

Cum puteti reinnoi un certificat digital?

Oferta de la Alfa Sign pentru reinnoirea certificatului digital este de doar 27 de euro, iar aceasta poate fi cauta si exclusiv online. Puteti sa reinnoiti si certificate digitale emise de alte firme acreditate. 

...citeste aici cum se reinnoieste certificatul digital >> 

Nu uitati: un certificat digital poate fi folosit de catre profesionisti pentru toti clientii lor. Altfel spus, cu certificatul digital al dvs. puteti semna toate declaratiile clientilor pentru care lucrati. 

Pentru asta, insa, trebuie sa aveti procura notariala prin care sunteti imputerniciti sa semnati in numele administratorilor. Procura trebuie sa fie valabila pentru toata perioada in care aveti in grija contabilitatea respectivului client. 

Practic, certificatul digital a devenit obligatoriu incepand cu 2017, de aceea, pentru contabili mai ales, este ceva ce nu trebuie sa lipseasca. Fie ca achizitionati unul nou, fie ca il reinnoiti, gasiti mai sus toate detaliile de care aveti nevoie.
 


Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "ANAF nu mai primeste declaratii pe hartie! Aveti Certificatul Digital pregatit? Cat costa si unde se poate reinnoi?":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Poate sunteti interesat si de:
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016