Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Angajatorii vor scapa de pedeapsa cu inchisoarea daca retin si nu vireaza impozitele si contributiile angajatilor?

Atentionam asupra faptului ca in Monitorul Oficial nr. 495 din 6 iulie 2015 a fost publicata Decizia Curtii Constitutionale nr. 363 din 7 mai 2015 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 din Legea nr. 241/ 2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale.



Potrivit dispozitiilor incluse in acest act, Curtea Constitutionala declara neconstitutional un articol din legea nr. 241 / 2005, care incadra drept infractiune pedepsita cu inchisoarea neplata impozitelor si contributiilor retinute angajatilor la sursa.

In situatia in care actul normativ nu va fi atacat in 45 de zile de la publicarea in MO, pe 6 iulie 2015, efectele juridice vor inceta definitiv. Asadar, din data de 20 august 2015, aceste prevederi ar putea ramane general valabile.

Despre ce noua situatie am putea discuta? Angajatorii care nu vireaza la stat impozitele si contributiile salariatilor, ar putea fi doar amendati contraventional. Pedeapsa cu inchisoarea ar putea fi eliminata.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Controalele fiscului Inspectia fiscala si controlul antifrauda


Cum castigi razboiul cu Fiscul Tot ce trebuie sa stii despre inspectia fiscala si controlul DGAF pentru a fi protejat impotriva abuzurilor Tactici si strategii pentru izbanda sigura asupra inamicului venit in control Stii sa te aperi Stii cum sa scapi fara amenda Descopera acum “arma” care te ajuta sa lupti eficient impotriva...

Oferta Speciala
valabila 48h

Extrase din Decizia nr. 363 din 7 mai 2015, referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 din Legea nr. 241/ 2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale:

"Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile art. 6 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 672 din 27 iulie 2005, cu modificarile ulterioare, care au urmatorul cuprins: "Constituie infractiune si se pedepseşte cu închisoare de la un an la 6 ani retinerea şi nevarsarea, cu intentie, in cel mult 30 de zile de la scadenta, a sumelor reprezentand impozite sau contributii cu retinere la sursa." "

"Avand în vedere cele expuse, Curtea constata ca, potrivit dispoziţiilor art. 6 din Legea nr. 241/2005, constituie infractiune si se pedepseste cu închisoare de la un an la 6 ani retinerea si nevarsarea, cu intentie, în cel mult 30 de zile de la scadenta, a sumelor reprezentand impozite sau contribuţii cu reţinere la sursă, insa nici în cuprinsul acestui articol, nici in cuprinsul legii mentionate sau al altor acte normative, notiunea de "impozite sau contributii cu retinere la sursa" nu este definita. "

"Raportand cele prezentate mai sus la speta de fata, Curtea constata că legiuitorul si-a respectat numai din punct de vedere formal competenta constitutionala de a legifera, fara ca prin continutul normativ al textului incriminator sa stabileasca cu claritate si precizie obiectul material al infractiunii, ceea ce determina o lipsa de previzibilitate a acestuia. Asa fiind, textul supus controlului de constituţionalitate nu respecta conditiile de calitate a legii, respectiv din modul de definire a infractiunii prevazute la art. 6 din Legea nr. 241/2005 nu poate fi determinată notiunea de "impozit cu retinere la sursa", astfel ca destinatarul normei nu poate sa isi ordoneze conduita, în functie de ipoteza normativa a legii. "





 

Data aparitiei: 19 August 2015
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Angajatorii vor scapa de pedeapsa cu inchisoarea daca retin si nu vireaza impozitele si contributiile angajatilor?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

    Poate sunteti interesat si de:

    ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

    Cum sa procedez sa obtin mai repede titlu de proprietate cu costuri mici?

    Intrebare: Buna ziua, Am o situatie mai complicata si nu stiu cum sa scap din ea. In anul 1988 am cumparat o casa in Bucuresti cu Contract de vanzare-cumparare inregistrat la Notariatul de stat intr-o zona unde urma sa se demoleze toate imobilele "etapizat conform Legii nr 58/1974" ( scrie fraza asta in autorizatia de instrainare emisa in 1988 de Consiliul Popular al sect 4). In acest contract scrie ca se vinde doar imobilul , terenul in suprafata de 200 mp trecand in proprietatea statului conform art 30 din legea 58/ 1974. Am intocmit un dosar pentru a-mi obtine titlul de proprietate si l-am depus la Primaria sect 4. Din acest dosar lipsesc dovada preluarii de catre stat a terenului susmentionat si dovada atribuirii terenului in folosinta pe durata existentei constructiei. Mentionez ca in toate actele mele nu figureaza vreun numar de decizie, si mai ales eu nu stiu unde sa ma adresez sa obtin aceste decizii. Raspunsul oficial a venit de la Prefectura prin Primaria de sector , dupa 4 luni de asteptare. Daca m-as adresa instantei pentru obtinerea titluilui de proprietate s- ar urgenta toata situatia ? Imi puteti spune cam cat ma costa si cat dureaza totul? Multumesc pentru raspuns.

    Raspuns: Nu puteti sa va adresati instantei pana nu se finalizeaza procedura speciala derulata de Comisia Loc... [citeste tot raspunsul aici...]

    Atentie, Juristi!
    5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

    Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

    Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

    Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016