Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) raspunde de luni pe WhatsApp tuturor romanilor care vor anumite informatii sau vor sa raporteze intamplari.
ANPC raspunde de luni pe WhatsApp la numarul de telefon 0790 219 551. Acesta nu poate fi apelat. Numarul este destinat doar utilizarii prin intermediul aplicatiei. Nu numai ca se pot transmite mesaje, dar se poate comunica prin imagini sau videoclipuri deja inregistrate. Atentie, insa, apelurile video nu vor fi acceptate!
Autoritatea asteapta la numarul de telefon mentionat mesajele scrise si imaginile care sa sesizeze nereguli cu caracter de urgenta in raport cu respectarea drepturilor consumatorilor, de pe intreg cuprinsul tarii. Mai exact, este vorba despre primirea unor facturi foarte mari, nereale, la energie electrica si gaze naturale, cazuri de debransari, pentru neplata a unor facturi gresite la energie inca necorectate, precum si situatii urgente care pun in pericol sanatatea consumatorilor.
Comisarii ANPC vor selecta, dintre toate mesajele urgente primite de la consumatori, care sunt acelea care se afla in competenta legala de solutionare a institutiei si le vor da curs.
ANPC precizeaza ca mesajele trimise pe numarul special nu inlocuiesc reclamatiile realizate in mod curent.
"Primirea reclamatiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Judetene pentru Protectia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti, in functie de raza teritoriala in care isi desfasoara activitatea operatorul economic reclamat. Reclamatiile se fac in format scris - transmise prin posta -, in format electronic sau se depun personal, pentru solutionarea acestora urmandu-se procedura prevazuta de lege", se arata in informarea ANPC.
Reclamatiile online pot fi depuse prin portalul reclamatii[.]anpc[.]ro, sectiunea Reclamatie.