Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Aprobarea Procedurii-cadru privind organizarea si desfasurarea examenului pentru departajare pentru personalul MAI


O R D I N
pentru aprobarea Procedurii-cadru privind organizarea si desfasurarea examenului pentru departajare in vederea numirii in functie a personalului ca urmare a aplicarii masurilor de reorganizare institutionala la nivelul Ministerului Administratiei si Internelor

Avand in vedere prevederile art. 100 alin. (3) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

in temeiul dispozitiilor art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul administratiei si internelor emite urmatorul ordin:

Art. 1. - Se aproba Procedura-cadru privind organizarea si desfasurarea examenului pentru departajare in vederea numirii in functie a personalului ca urmare a aplicarii masurilor de reorganizare institutionala la nivelul Ministerului Administratiei si Internelor, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ministrul administratiei si internelor,
Constantin-Traian Igas
Bucuresti, 23 iunie 2011.
Nr. 129.

ANEXA
PROCEDURA - CADRU
privind organizarea si desfasurarea examenului pentru departajare in vederea numirii in functie a personalului ca urmare a aplicarii masurilor de reorganizare institutionala la nivelul Ministerului Administratiei si Internelor

1. Prezenta procedura reglementeaza modul de organizare si desfasurare a examenului pentru departajarea in vederea numirii in functie a personalului care a ocupat posturi de natura celor desfiintate in cadrul aceleiasi/aceluiasi structuri/ compartiment anterior reorganizarii/reducerii de posturi.

2.1. Examenele se organizeaza la nivelul fiecarei/fiecarui structuri/compartiment din cadrul unitatilor sau, dupa caz, subunitatilor afectate de masurile de reorganizare institutionala.

2.2. In mod unitar la nivelul aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor, respectiv al fiecarui inspectorat general/similar, prin ordin al ministrului administratiei si internelor, respectiv prin dispozitie/ordin a/al inspectorului general/similar se stabileste modul de desfasurare a examenului prin administrarea uneia sau ambelor probe, dupa cum urmeaza:
a) proba scrisa;
b) interviul structurat pe subiecte profesionale. Subiectele profesionale constau in verificarea din punct de vedere practic a cunostintelor necesare indeplinirii atributiilor postului.

2.3. Conditiile de inscriere si de organizare a examenului, bibliografia si tematica se afiseaza la sediul fiecarei unitati sau, dupa caz, subunitati afectate de masurile de reorganizare institutionala, cu cel putin 20 de zile inainte de data sustinerii probei/primei probe.

2.4. In cuprinsul conditiilor de inscriere la examen candidatilor li se solicita acordul scris cu privire la inregistrarea audio sau audiovideo a probei interviului structurat pe subiecte profesionale. Lipsa acordului conduce la imposibilitatea participarii la examen.

3.1. In vederea organizarii si desfasurarii examenului prevazut la pct. 2.1 se constituie comisii de examen, respectiv comisii de solutionare a contestatiilor, prin dispozitie/ordin a/al conducatorului unitatii cu competenta de gestiune a resurselor umane, alcatuite din 3 membri.

3.2. Presedintele comisiei de examen, respectiv al comisiei de solutionare a contestatiilor se desemneaza din randul membrilor acestora, prin actul de constituire a comisiilor.

3.3. Fiecare comisie de examen, respectiv fiecare comisie de solutionare a contestatiilor are un secretar, numit prin actul prevazut la pct. 3.1, din cadrul compartimentului/structurii de resurse umane al/a unitatii sau, dupa caz, din cadrul compartimentului/structurii de resurse umane care deserveste compartimentul/structura in care se afla posturile pentru care se organizeaza examen. Secretarul comisiei de examen poate fi si secretarul comisiei de solutionare a contestatiilor.

3.4. Pe perioada desfasurarii examenului pentru departajarea in vederea numirii in functie a politistilor, la sustinerea probelor, precum si la solutionarea eventualelor contestatii pot participa, la solicitare, in calitate de observatori, cate un reprezentant al Corpului National al Politistilor si, dupa caz, al organizatiilor sindicale reprezentative.

4.1. Nu poate fi desemnata membru in comisia de examen sau in comisia de solutionare a contestatiilor persoana care se afla in urmatoarele cazuri de conflict de interese:
a) are relatii cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidati sau interesele patrimoniale ale sale ori ale sotului sau sotiei pot afecta impartialitatea si obiectivitatea evaluarii;
b) este sot, sotie, ruda sau afin pana la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidati ori cu un alt membru al comisiei de examen sau al comisiei de solutionare a contestatiilor;
c) este sau urmeaza a fi, in situatia ocuparii unei functii de conducere pentru care se organizeaza examenul, direct subordonata ierarhic oricaruia dintre candidati.

4.2. Calitatea de membru in comisia de examen este incompatibila cu calitatea de membru in comisia de solutionare a contestatiilor.

5.1. Situatiile de incompatibilitate, respectiv situatiile de conflict de interese prevazute la pct. 4.1 si 4.2 se sesizeaza de persoana in cauza, de oricare dintre candidati sau de orice alta persoana interesata, in orice moment al organizarii si desfasurarii examenului.

5.2. Membrii comisiei de examen sau ai comisiei de solutionare a contestatiilor au obligatia sa informeze, in scris, cu celeritate, persoanele care i-au numit cu privire la orice conflict de interese care a intervenit sau ar putea interveni. In aceste cazuri, membrii comisiei de examen sau ai comisiei de solutionare a contestatiilor au obligatia sa se abtina de la participarea ori luarea vreunei decizii cu privire la examenul in cadrul caruia a intervenit conflictul de interese.

5.3. In cazul constatarii existentei vreuneia dintre situatiile prevazute la pct. 4.1, respectiv 4.2, actul de numire a comisiei se modifica in mod corespunzator, prin inlocuirea persoanei aflate in respectiva situatie.

5.4. In cazul in care situatiile prevazute la pct. 4.1, respectiv 4.2 se constata ulterior desfasurarii uneia dintre etapele examenului, procedura de desfasurare a examenului se reia.

6.1. Comisia de examen are urmatoarele atributii principale:
a) stabileste tematica si bibliografia;
b) stabileste subiectele si grila de corectare pentru proba scrisa;
c) stabileste planul interviului si realizeaza interviul;
d) noteaza pentru fiecare candidat probele administrate;
e) comunica secretarului comisiei rezultatele examenului.

6.2. Comisia de solutionare a contestatiilor are urmatoarele atributii principale:
a) solutioneaza contestatiile depuse de candidati cu privire la notarea probelor administrate;
b) comunica secretarului comisiei rezultatele contestatiilor.

6.3. Secretarul comisiei de examen are urmatoarele atributii principale:
a) aduce la cunostinta candidatilor programul desfasurarii probelor examenului, prin afisare la sediul unitatii organizatoare;
b) convoaca membrii comisiei de examen, la data organizarii examenului;
c) intocmeste procesul-verbal de desfasurare a examenului;
d) asigura comunicarea rezultatelor examenului, prin afisarea acestora la sediul unitatii organizatoare;
e) indeplineste orice sarcini specifice necesare pentru buna desfasurare a examenului.

6.4. Secretarul comisiei de solutionare a contestatiilor are urmatoarele atributii principale:
a) preia contestatiile depuse la secretariatul unitatii organizatoare;
b) convoaca membrii comisiei de solutionare a contestatiilor;
c) asigura comunicarea rezultatelor contestatiilor candidatilor, prin afisarea acestora la sediul unitatii organizatoare;
d) indeplineste orice sarcini specifice necesare pentru buna desfasurare a examenului.

7. Desfasurarea examenului consta in etapele cuprinse intre prima zi de desfasurare a probelor de examen si ultima zi de depunere a contestatiilor, respectiv de afisare a rezultatelor la contestatii.

8. Probele examenului se evalueaza de fiecare membru al comisiei de examen, respectiv de fiecare membru al comisiei de solutionare a contestatiilor, independent.

9.1. Proba scrisa consta in rezolvarea unor teste-grila.

9.2. Prin proba scrisa se testeaza cunostintele teoretice necesare ocuparii functiei pentru care se organizeaza examenul. In cadrul probei scrise se pot testa inclusiv cunostintele generale ale candidatului in domeniul ordinii si sigurantei publice.

9.3. Subiectele pentru proba scrisa se stabilesc pe baza bibliografiei si a tematicii de examen, astfel incat sa reflecte capacitatea de analiza si sinteza a candidatilor, in concordanta cu nivelul si specificul functiilor pentru care se organizeaza examenul.

9.4. Comisia de examen stabileste subiectele si alcatuieste doua seturi de subiecte pentru proba scrisa, in ziua in care se desfasoara proba scrisa.

9.5. Membrii comisiei de examen raspund individual pentru asigurarea confidentialitatii subiectelor propuse.

9.6. Seturile de subiecte se semneaza de toti membrii comisiei de examen si se inchid in plicuri sigilate purtand stampila unitatii organizatoare.

9.7. Comisia de examen stabileste punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunica odata cu subiectele.

9.8. Pana la ora stabilita pentru terminarea probei scrise a examenului, membrii comisiei de examen au obligatia de a stabili grila de corectare a subiectelor. Aceasta se afiseaza la locul desfasurarii examenului anterior corectarii lucrarilor.

10.1. Durata probei scrise se stabileste de comisia de examen in functie de gradul de dificultate si complexitate a subiectelor, dar nu poate depasi 3 ore.

10.2. La ora stabilita pentru inceperea probei scrise, comisia de examen prezinta candidatilor seturile de subiecte si invita un candidat sa extraga un plic cu subiectele de examen.

10.3. Dupa inceperea comunicarii subiectelor este interzis accesul candidatilor care intarzie sau al oricarei alte persoane, in afara membrilor comisiei de examen, a secretarului comisiei de examen, precum si a persoanelor care asigura supravegherea desfasurarii probei.

10.4. In incaperea in care are loc proba scrisa, pe toata perioada derularii acesteia, inclusiv a formalitatilor prealabile si a celor ulterioare finalizarii probei, candidatilor nu le este permisa detinerea ori folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanta.

10.5. Nerespectarea dispozitiilor prevazute la pct. 10.4 atrage eliminarea candidatului din proba de examen Constatand incalcarea acestor dispozitii, comisia de examen elimina candidatul din sala, inscrie mentiunea „anulat” pe lucrare si consemneaza cele intamplate in procesul-verbal. In aceasta situatie, candidatul respectiv obtine la aceasta proba 0 puncte.

10.6. Lucrarile se redacteaza, sub sanctiunea anularii, doar pe seturile de hartie asigurate de unitatea organizatoare, purtand stampila acesteia pe fiecare fila. Prima fila, dupa inscrierea numelui si a prenumelui in coltul din dreapta, se lipeste astfel incat datele inscrise sa nu poata fi identificate si se aplica stampila unitatii organizatoare.

10.7. Candidatul are obligatia de a preda comisiei de examen lucrarea scrisa la finalizarea lucrarii ori la expirarea timpului alocat probei scrise, semnand borderoul special intocmit in acest sens.

11.1. Interviul se realizeaza conform planului de interviu intocmit de comisia de examen in ziua desfasurarii acestei probe, pe baza criteriilor de evaluare. Criteriile de evaluare pentru stabilirea planului de interviu sunt:
a) abilitatile de comunicare;
b) capacitatea de analiza si sinteza;
c) alte abilitati impuse de functie;
d) motivatia candidatului;
e) comportamentul in situatiile de criza.

11.2. Pentru functiile de conducere, planul de interviu include si elemente referitoare la:
a) capacitatea de a lua decizii si de a evalua impactul acestora;
b) exercitarea controlului decizional;
c) capacitatea manageriala.

11.3. In situatia in care se administreaza ambele probe, interviul se sustine, de regula, intr-un termen de doua zile lucratoare de la data afisarii rezultatelor obtinute la proba scrisa.

11.4. In cadrul interviului, intrebarile sunt adresate candidatilor prin intermediul presedintelui. Nu se pot adresa intrebari referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicala, religie, etnie, starea materiala, originea sociala sau care pot constitui discriminare pe criterii de sex.

11.5. Intrebarile si raspunsurile la interviu se inregistreaza prin mijloace audio sau audiovideo.

11.6. Inregistrarea interviului se pastreaza, in conditiile legii, timp de minimum un an de la data afisarii rezultatelor finale ale examenului.

12.1. Pentru probele examenului, punctajele se stabilesc dupa cum urmeaza:
a) pentru proba scrisa, punctajul este de maximum 100 de puncte;
b) pentru interviu, punctajul este de maximum 100 de puncte.

12.2. Candidatii care nu se prezinta la sustinerea examenului nu sunt punctati si vor fi considerati ca „NEPREZENTAT”, prin mentionarea acestei situatii in procesul-verbal al examenului.

13.1. Anterior inceperii corectarii lucrarilor la proba scrisa, fiecare lucrare va fi numerotata.

13.2. Notarea probei scrise sau a interviului se face in termen de maximum 24 de ore de la finalizare.

13.3. Lucrarile de la proba scrisa se corecteaza sigilate.

13.4. Punctajele se acorda de catre fiecare membru al comisiei de examen, pentru fiecare lucrare scrisa, si se noteaza in borderoul de notare. Acordarea punctajului final pentru proba scrisa se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de examen.

13.5. Lucrarile care prezinta semne particulare in scopul identificarii candidatilor se anuleaza si nu se mai corecteaza. Mentiunea „anulat” se inscrie atat pe lucrare, cat si pe borderoul de notare si pe centralizatorul nominal, consemnandu-se aceasta in procesul-verbal al examenului. In aceasta situatie, candidatul respectiv obtine la aceasta proba 0 puncte.

14.1. Dupa acordarea punctajelor finale la proba scrisa, lucrarile se desigileaza in prezenta tuturor membrilor comisiei, punctajele fiind consemnate in procesul-verbal al examenului.

14.2. Punctajele obtinute de fiecare dintre candidati la proba scrisa se afiseaza la sediul unitatii organizatoare in termenul prevazut la pct. 13.2.

15.1. Interviul se noteaza pe baza criteriilor prevazute la pct. 11.1 si 11.2 si a punctajelor maxime stabilite de comisia de examen pentru aceste criterii prin planul de interviu.

15.2. Membrii comisiei de examen acorda individual punctaje pentru fiecare dintre criteriile prevazute la 11.1 si pct. 11.2. Punctajele se acorda de catre fiecare membru al comisiei de examen pentru fiecare candidat si se noteaza in borderoul de notare.

15.3. Prevederile pct. 13.4 se aplica in mod corespunzator pentru stabilirea punctajului final la interviu al fiecarui candidat.

15.4. In situatia in care la proba interviului se inregistreaza diferente mai mari de 10 puncte intre punctajele acordate unui candidat de membrii comisiei de examen, aprecierea interviului se reia prin ascultarea/vizualizarea inregistrarii raspunsurilor candidatului. Procedura de apreciere se reia ori cate ori se constata ca exista diferente mai mari de 10 puncte intre punctajele acordate de membrii comisiei.

15.5. Punctajele finale obtinute de fiecare dintre candidati la interviu se afiseaza la sediul unitatii organizatoare, in termenul prevazut la pct. 13.2.

16.1. Punctajul final al examenului reprezinta, dupa caz, punctajul obtinut in cazul administrarii unei singure probe sau insumarea punctajelor finale obtinute la proba scrisa si la interviu, in cazul administrarii ambelor probe.

16.2. Punctajele finale ale examenului, in ordine descrescatoare, sunt inscrise intr-un centralizator nominal, in care se mentioneaza pentru fiecare candidat punctajul obtinut la fiecare dintre probele examenului. Centralizatorul nominal sesemneaza pe fiecare pagina de fiecare dintre membrii comisiei de examen.

16.3. In situatia in care mai multi candidati au aceeasi nota finala, departajarea acestora se realizeaza in urma organizarii unui nou examen, in maximum 3 zile lucratoare de la expirarea termenului legal de depunere a contestatiilor, respectiv de solutionare a acestora.

16.4. Comunicarea punctajelor finale ale examenului se face in termen de maximum 48 de ore de la data sustinerii ultimei probe, prin afisare la sediul unitatii organizatoare.

17. Dupa afisarea rezultatelor finale obtinute la examen, candidatii nemultumiti pot depune contestatie, in termen de cel mult 24 de ore de la data afisarii acestora, la secretariatul unitatii organizatoare, sub sanctiunea decaderii din acest drept.

18. Comisia de solutionare a contestatiilor analizeaza proba scrisa si modul de evaluare a raspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar, in termen de maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestatiilor.

19. Comisia de solutionare a contestatiilor admite contestatia, modificand punctajul final acordat de comisia de examen, in situatia in care constata ca punctajele la proba scrisa nu au fost acordate in conformitate cu grila de corectare sau ca punctajele de la interviu nu au fost acordate potrivit planului de interviu, intrebarilor formulate si raspunsurilor candidatilor in cadrul interviului.

20. Contestatia se respinge in situatia in care punctajele la proba scrisa au fost acordate in conformitate cu grila de corectare sau punctajele de la interviu au fost acordate potrivit planului de interviu, intrebarilor formulate si raspunsurilor candidatilor in cadrul interviului.

21. Comunicarea rezultatelor la contestatiile depuse se face prin afisare la sediul unitatii organizatoare, imediat dupa solutionarea acestora, dar nu mai mult de 48 de ore de la data expirarii termenului legal de depunere a contestatiilor.

22. La finalizarea examenului se intocmeste un procesverbal privind desfasurarea examenului si rezultatele obtinute de candidati, semnat de membrii comisiei de examen si de secretarul acesteia, la care se anexeaza rezultatele probei scrise, ale interviului, rezultatele finale ale examenului, precum si, dupa caz, rezultatele contestatiilor depuse.

23.1. Unitatile organizatoare pun la dispozitia candidatilor interesati, la solicitarea acestora, documentele elaborate de comisia de examen, respectiv de comisia de solutionare a contestatiilor, care sunt informatii de interes public, cu respectarea confidentialitatii datelor cu caracter personal si a regimului informatiilor clasificate, potrivit legii.

23.2. Se excepteaza de la prevederile pct. 23.1 documentele elaborate de comisia de examen, respectiv de comisia de solutionare a contestatiilor care contin date cu caracter personal ale candidatilor si informatii clasificate, potrivit legii.

24. Numirea in functie a personalului se realizeaza in conformitate cu prevederile statutare aplicabile.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Aprobarea Procedurii-cadru privind organizarea si desfasurarea examenului pentru departajare pentru personalul MAI":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Poate sunteti interesat si de:
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI