
Autoritatea Teritoriala de Ordine Publica (ATOP) este un organism care functioneaza la nivelul fiecarui municipiu resedinta de judet din Romania si Bucuresti. Membrii ATOP au indemnizatii destul de mari care, conform USR-PLUS, macina bugetele publice locale fara a avea vreun deznodamant util pentru cetateni.
Autoritatea Teritoriala de Ordine Publica (ATOP) reprezinta un mecanism de consultare a comunitatii si un forum constructiv pentru evaluarea performantelor serviciului politienesc. Potrivit legii, Autoritatea Teritoriala de Ordine Publica nu are competente in problemele operative ale politiei. Pentru garantarea unui serviciu de politie eficient si eficace, prin exercitarea atributiilor sale, Autoritatea Teritoriala de Ordine Publica monitorizeaza activitatile de mentinere a ordinii si linistii publice recomandand planuri si solutii de imbunatatire a performantelor politiei si asigurandu-se ca orice actiune necesara este adoptata.
Conform raspunsurilor oficiale furnizate parlamentarilor, o sedinta ATOP poate avea un cost cuprins intre 13.400 de lei si 776.264 de lei. Acum vor ca aceste sume sa fie cu mult micsorate, avand in vedere ca in anumite municipii nici macar nu au fost adoptate Planurile Strategice Anuale.
Proiectul de lege privind modificarea ATOP stabileste ca va fi eliminat Corpul National al Politistilor din randul membrilor organizatiei, se va modifica modalitate prin care sunt numiti cei trei reprezentanti ai orasului si remuneratiile dispar. Astfel, daca legea va fi adoptata, membrii ATOP nu vor mai incasa bani suplimentari acordati doar pentru ca participa la aceste sedinte.
In prezent, conform art. 18 din Legea nr. 218/2002 privind organizarea si functionarea Politiei Romane, ATOP are urmatoarele atributii:
- contribuie la elaborarea planului de activitati si la fixarea obiectivelor si indicatorilor de performanta minimali, avand ca scop protejarea intereselor comunitatii si asigurarea climatului de siguranta publica;
- sesizeaza si propune masuri de inlaturare a deficientelor din activitatea de politie;
- face propuneri pentru solutionarea de catre organele de politie a sesizarilor care ii sunt adresate, referitoare la incalcarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului, potrivit prezentei legi;
- organizeaza consultari cu membrii comunitatilor locale si cu organizatiile neguvernamentale cu privire la prioritatile sigurantei persoanei si a ordinii publice;
- prezinta trimestrial informari in sedintele Consiliului General al Municipiului Bucuresti sau ale consiliului judetean, dupa caz, asupra nivelului de asigurare a securitatii si sigurantei civice a comunitatii;
- elaboreaza anual un raport asupra eficientei activitatii unitatilor de politie, care se da publicitatii.
Proiectul de lege care aduce economii la bugetul local prin eliminarea indemnizatiilor mari acordate celor din ATOP a fost inregistrat pentru dezbatere la Senat, asadar deputatii vor avea votul decizional.
Procedura de urgenta nu a fost solicitata.
Initiativa are sustinerea tuturor parlamentarilor USR-PLUS.
Punctul de vedere al Guvernului nu a fost solicitat.
Revenim cu actualizari, de indata ce procedura parlamentara avanseaza.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Un salariat, cetatean polonez si/sau german, angajat in Romania cu contract individual de munca la un angajator roman, doreste sa lucreze in regim de telemunca de la resedinta sa din Polonia si/sau Germania, dupa caz, pe durata nedeterminata. Ce implicatii fiscale sunt pentru companie si angajat, din punct de vedere al platii contributiilor sociale si al impozitului pe salariu? Intrucat se preconizeaza ca durata sederii pe teritoriul Poloniei si/sau Germaniei, dupa caz, va fi mai mare de 183 de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Un salariat roman este detasat in R. Moldova incepand din 2018 si pana la data de 18.09.2022. Incepand cu data de 17 martie 2022 salariatul a intrat in concediu medical pana in prezent. Va rog sa-mi spuneti daca concediul medical suspenda aceasta detasare si, daca da, cum se poate plati acest concediu medical in Romania, dat fiind faptul ca incepand cu 01 august 2021 salariatului i s-au retinut si platit contributiile sociale si impozitul pe salariu in R. Moldova cum se va constitui baza de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avand in vedere modificarile si completarile aduse Legii 202/ 2002 privind egalitatea de sanse si de tratament intre femei si barbati, precum si definitia data sintagmei formule flexibile de lucru, vin cu o intrebare. Cum putem interpreta ultimul punct al articolului 10.6 ? 6 Concedierea nu poate fi dispusa pe durata in care: e salariata/salariatul si-a exercitat dreptul de a solicita formule flexibile de lucru. Inseamna acest lucru ca salariatii ce presteaza activitate in regim de telemunca,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<