Categoriile de trenuri operate de CFR vor fi modificate de catre Ministerul Transporturilor la sfarsitul anului, fiind inlocuite cu cele din legislatia europeana.
"Pentru realizarea acestei prevederi care presupune transformarea celor patru categorii actuale de trenuri si anume: intercity, rapid, accelerat, personal in trenuri Intercity, InterRegio si Regio sunt necesare modificari legislative, modificarea reglementarilor si dispozitiilor profesionale in domeniu, precum si modificarea variantelor tarifare de vanzare si implicit a softului de vanzare", se arata intr-un proiect de ordin al ministrului Transporturilor, Anca Boagiu.
Noile categorii de trenuri vor fi Intercity (IC) - care la randul lor se clasifica in Eurocity IC, Euronight IC, Intercity IC si Intercity Night - , InterRegio (IR) - Interregio IR si Interregio Night -, respectiv Regio (R) - Regio Express, Regio si Regio Urban/Suburban.
Trenurile Intercity Eurocity IC opereaza intre orasele importante, in trafic intern sau international si respecta in totalitate anumite criterii de calitate, asigurand o viteza medie de minim 60 kilometri pe ora, iar cele Euronight circula in aceleasi conditii, insa noaptea, iar viteza medie minima este de 55 kilometri pe ora.
De asemenea, acest tip de tren poate avea in compunere vagoane ale operatorilor feroviari straini care pot avea ca serviciu optional transportul autoturismelor cu vagoane specializate.
Trenurile InterRegio vor opri in principalele gari care asigura conexiuni convenabile cu celelalte trenuri de calatori si vor avea o viteza medie de 45 de kilometri pe ora.
Trenurile InterRegio Night vor circula noaptea cu o viteza medie de minim 40 km/ora, vor avea vagoane de dormit si/sau cuseta, au opriri frecvente, in majoritatea oraselor din parcurs, si pot avea vagoane ale operatorilor straini si pentru transportul autoturismelor.
Trenurile de tipul Regio Express vor avea functia unor trenuri personale, pentru ca vor asigura transportul pentru arii geografice restranse, la o viteza de minim 35 kilometri pe ora, iar de regula nu vor circula in intervalul orar 23:00 - 4:00. Trenul Regio va opri in toate statiile si haltele, va circula cu viteza de minim 35 km/ora, iar serviciul de clasa I nu va fi obligatoriu.
Trenurile de navetisti se vor numi Regio urban si Regio suburban si vor circula in jurul oraselor, vor asigura legaturile la si de la trenurile interregio.
Ordinul va intra in vigoare la 11 decembrie, cand va intra in vigoare viitorul mers al trenurilor. Tarifele biletelor vor fi de asemenea modificate, in functie de tipul calatoriei.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Sub sanctiunea nulitatii absolute, nicio masura, cu exceptia celei prevazute la art. 248 alin. 1 lit. a, respectiv avertismentul scris, nu poate fi dispusa mai inainte de efectuarea unei cercetari disciplinare prealabile. Se sanctoneaza un salariat cu avertisment scris. Precizati daca este suficienta comunicarea deciziei de sanctionare, cu avertisment in acest caz, pe e-mail-ul de serviciu al salariatului. Mentionez ca e-mail-ul de serviciu este utilizat oficial pentru comunicari importante,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul pensiei la limita de varsta in cei 40 de ani cu reducere de 5 ani, sunt inclusi anii pentru concediu crestere copii? Daca salariata are 40 de ani de munca 36 de ani munca 4 ani crestere copil = total 40 ani, poate iesi la pensie cu 5 ani mai devreme, 63-5 = 58 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<