Auzim deseori termenul de manager de calitate, insa de si mai multe ori ni se pare ca este un termen foarte vag si destul de greu de descris.
Daca te-ai intrebat vreodata ce inseamna managementul calitatii si ti-ai dat sau ai gasit online mai multe raspunsuri, care uneori nu aveau legatura unul cu celalalt, ai ajuns in locul in care trebuie.
Noi o sa iti spunem, in mare, despre ce este vorba in aceasta meserie si, cine stie, poate iti deschidem orizonturi pentru o noua cariera. Deoarece pentru acest rol nu este neaparat nevoie sa participi la studii de lunga durata, ci poti sa alegi cursuri de calificare profesionala si apoi de aprofundare a subiectului si astfel poti sa ajungi să lucrezi in alt domeniu decat in cel de pana acum. Mai mult decat atat, ca in orice alta meserie, iti recomandam sa participi cel putin o data pe an la un curs de perfectionare pentru a putea fi la zi cu schimbarile si noutatile din domeniul in care activezi.
Mai mult decat atat, trainerii acestor cursuri sunt persoane care lucreaza deja in domeniu de o perioada buna de timp si care pot sa vina cu noi perspective asupra situatiilor care pot sa apara.
Iata care sunt cele mai importante atributii ale unei persoane care lucreaza in managementul calitatii.
Managementul calitatii se refera la toata seria de procese prin care trebuie sa treaca o companie pentru a se asigura ca produsele sau serviciile pe care le ofera indeplinesc anumite standarde impuse si cerintele si asteptarile clientilor.
Putem sa spargem acest proces in patru compomente fundamentale, fara de care acesta nu ar putea sa aiba loc.
1. Planificarea calitatii este primul pas care trebuie facut si fara de care nu ar fi nimic de urmarit. Caracteristicile pe care trebuie sa le aiba difera de la o afacere la alta, insa trebuie sa iei in considerare:
cerintele clientilor;
Proiecte Didactice pentru succesul la Titularizare sau Definitivat Educatori
Culegere pentru invatarea limbii engleze - Fise de lucru practice Clasele 0-IV
Fise distractive pentru gradinita
definirea standardelor de calitate;
stabilirea proceselor produselor sau ale serviciilor;
resursele umane si materiale de care este nevoie pentru a duce procesele la bun sfarsit.
2. Controlul calitatii inseamna monitorizarea implementarii proceselor prin:
inspectie si testare, inca de cand produsul sau serviciul incepe sa prinda forma si pana la varianta finala care trebuie sa fie conforma cu specificatiile initiale;
monitorizarea continua atunci cand vine vorba despre implementarea procesului, pentru a identifica posibile erori si a le corecta din mers;
folosirea a diferite instrumente si tehnici pentru a te asigura ca produsul este unul viabil si performant.
3. Asigurarea calitatii se face prin implementarea, urmarirea si mentinerea unor procese care sa fie conform standardelor si cerintelor de calitate:
documentarea proceselor este cea mai usoara metoda de a urmari progresul si de a avea mereu la indemana pasii prin care s-a trecut pentru a ajunge la rezultatul final corespunzator;
auditul calitatii prin procese de monitorizare constante;
evaluarea si certificarea produselor si a serviciilor, chiar daca acestea trebuie facute de catre terti.
4. Imbunatatirea calitatii atat atunci cand vorbim despre produse, cat si servicii trebuie sa fie constanta. In functie de specificul fiecarei companii si a ceea ce livreaza exista o serie de proceduri care pot fi aplicate pentru a imbunatati constant calitatea a ceea ce se livreaza.
Exista o multime de avantaje pe care controlul calitatii le aduce atat pentru business, cat si pentru clienti. Dintre ele amintim:
satisfactia clientilor creste cu fiecare imbunatatire si noutate care este adusa;
reduci costurile legate de produse;
reputatia companiei va fi din ce in ce mai buna datorita satisfactiei clientilor si a recomandarilor care vin in urma acesteia;
motivarea angajatilor este intrinseca in momentul in care vor vedea cata plus valoare aduc;
compania este mereu la zi cu reglementarile legale si normele industriei.
A fi manager al calitatii implica o mare responsabilitate, insa la sfarsitul zilei vei avea o si mai mare satisfactie vazand cat de mult ajuti toate persoanele care interactioneaza cu afacerea pentru care lucrezi.
Credite foto: unsplash.comRedactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri