Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Dispozitiv Alcool-Stop pentru soferii care se urca bauti la volan

Mai multi parlamentari sustin unele modificari pentru Codul Rutier prin care unii soferi vor fi pedepsiti mai aspru, dintre care amintim introducerea dispozitivului "Alcool-Stop".

Senatori si deputati apartinand PSD, USR, PNL, ALDE si independenti precum Victor Ponta sustin introducerea in Codul Rutier a unor noi prevederi mai dure pentru soferii care indraznesc sa consume alcool la volan. 

Initiatorii modificarilor Codului Rutier sustin cu tarie in expunerea de motive a proiectului legislativ ca avem nevoie de noi restrictii pentru soferii care conduc bauti la volan, intrucat "masurile luate pana acum impotriva celor care se urca la volan sub influenta alcoolului (...) nu au condus decat intr-o mica masura la o scadere a acestui fenomen asa cum ne-am fi dorit-o cu totii."

Tot in aceasta expunere de motive se arata si faptul ca in Romania aproape 18% din accidentele rutiere soldate cu decese au drept cauza consumul de alcool, conform unui studiu efectuat de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii. In plus, se mentioneaza si faptul ca un alt studiu efectuat de producatorii de bauturi alcoolice releva ca 22% dintre soferii din mediul urbn cu varsta cuprinsa intre 18 si 30 de ani s-au urcat cel putin o data la volan sub influenta alcoolului.

Initiatorii arata si faptul ca in Romania Codul Rutier este mai permisiv fata de alte tari europene. Pe cand in tari vecine Romaniei pedepsele pentru condusul unei masini sub influenta bauturilor alcoolice sunt mult mai drastice, la noi soferii risca:

  • amenda prevazuta in clasa a V-a de sanctiuni (de la 21 pana la 50 de puncte-amenda) si suspendarea exercitarii dreptului de a conduce pentru o perioada de 90 zile, daca imbibatia alcoolica este curpinsa intre 0,2 - 0,5 g/l alcool pur in sange, respectiv 0,15 - 0,25 mg/l alcool pur in aerul expirat;
  • si
  • inchisoarea de la 1 sau 5 ani sau amenda pentru imbibatia alcoolica depistata de peste 0,5 g/l alcool pur in sange.

 

CSM completeaza acest peisaj aratand in statistica lor anuala ca 70% din procesele derulate in cursul unui an calendaristic au legatura cu conducerea pe drumurile publice cu alcoolemie.

Proiectul de lege introduce in premiera pentru tara noastra dispozitivul "Alcool-Stop" care "se monteaza la sistemul de demarare al motorului autovehiculului, tractorului agricol sau forestier ori tramvai si permite pornirea motorului autovehiculului doar in cazul in care nu se semnaleaza prezenta alcoolului in aerul alveolar expirat de catre conducatorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai."

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Telemunca Avantaje Dezavantaje Optimizare cost


Nou A aparut Legea 81 2018 privind TELEMUNCA  Sunteti pasibil de amenzi intre 2 000 si 10 000 de lei V-am pregatit un material de exceptie care va explica in detaliu ce obligatii aveti ca angajator care sunt capcanele fiecarui articol din noua lege cum puteti evita din start amenzi dure In mod sigur si dvs veti fi afectat de...

Oferta Speciala
valabila 48h

Conform initiativei legislative, montarea acestui dispozitiv se va considera "perioada de restrictionare a exercitarii dreptului de a conduce, pe timp limitat, cu anumite exceptii si/sau limitari." Asadar, la art. 97, alin. (3) se introduce un nou alineat, alin. (31).

Proiectul modifica si articolul 102 prin introducerea a 3 noi alineate:

Art. 102
(...)
(4) Pentru fapta prevazuta la alin. (3) lit. a), in functie de circumstante, agentul constatator poate opta, alternativ, pentru aplicarea sanctiunii complementare a restrictionarii exercitarii dreptului de a conduce pentru o perioada de 180 de zile in locul sanctiunii complementare de suspendare a exercitarii dreptului de a conduce pentru o perioada de 90 de zile.
(5) Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul care nu este dotat cu mijloc tehnic certificat "Alcool-Stop" de catre o persoana aflata in perioada de restrictionare a exercitarii dreptului de a conduce, conform art. 97, alin. (31), constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amenda."
(6) Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul de catre o persoana, aflata sub influenta bauturilor alcoolice, aflata in perioada de restrictionare a exercitarii dreptului de a conduce, conform articolului 97 alineat (31), constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 12 luni la 3 ani sau cu amenda.

Soferul care va recidiva in mai putin de 6 luni, va fi pedepsit cu o pedeapsa majorata, conform modificarii aduse alin. (2), art. 103.

Art. 103
"(...)
(2) In cazul in care conducatorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai savarseste, intr-un interval de 6 luni de la data restituirii permisului de conducere, din nou o fapta prevazuta la art. 100 alin. (3), art. 101 alin. (3), art. 102 alin. (3) si alin. (4) perioada de suspendare se majoreaza cu inca 30 de zile ar perioada de restrictionare se majoreaza cu inca 60 de zile."

Agentul constatator va putea sa elibereze o dovada cu drept de circulatie limitat pentru autovehiculele care au in dotarea lor mijlocul tehnic certificat "Alcool-Stop".

Proiectul de lege stabileste si faptul ca Ministerul Transporturilor va avea 90 de zile la dispozitie de la intrarea in vigoare a acestei legi pentru a emite normele tehnice privind omologarea, montarea si inspectia tehnica a dispozitivelor "Alcool-Stop", precum si normele privind formarea si atestarea profesionala a personalului care realizeaza activitatile de montare si inspectie tehnica a dispozitivelor "Alcool-Stop".

Prevederile acestui proiect de lege vor intra in vigoare la 1 an dupa publicarea in Monitorul Oficial. Totodata, Codul Rutier va fi republicat si renumerotat.

Prima camera sesizata este Senatul, Camera Deputatilor fiind decizionala asupra acestui proiect legislativ.

Atentie! Initiativa legislativa nu se afla in vigoare. Pentru a se aplica este nevoie de votul Parlamentului, de promulgarea Presedintelui si de publicarea in Monitorul Oficial.

de

Data aparitiei: 15 Octombrie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Dispozitiv Alcool-Stop pentru soferii care se urca bauti la volan":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 5 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Contracte concesiune

Intrebare: Buna ziua, In anul 1999 s-au încheiat contracte de concesiune intre 2 instituții publice si pers fizice de prestări servicii. Contractele au fost încheiate pe 15 ani cu posibilitate de prelungire cu jumătate din perioada contractata. Menționez ca, anul trecut au încetat aceste contracte. Una din instituții nu mai este beneficiarul contractului. Anul trecut noul beneficiar si cealaltă instituție au prelungit aceste contracte prin act Adițional invocând Art 298 din OUG 34/2006. Consider ca acest articol se referă doar la momentul 2006 când a apărut OUG 34 si nu in anul 2014. Eu cred ca aceste contracte nu trebuiau prelungite prin act Adițional, ci urmate procedurile conform OUG 34/2006. Aștept punctul Dvs de vedere. Cu stima

Raspuns: Buna ziua, va multumesc pentru raspuns dar as vrea sa mentionez ca, sunt contracte de concesiune ... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016