Toti angajatorii sunt obligati sa intocmeasca un dosar personal pentru fiecare dintre salariatii sai. Orice act care are legatura cu angajatul, indiferent ca este CV, fisa de instruire sau o convocare pentru o cercetare disciplinara, trebuie sa se regaseasca in acest dosar – intocmit in forma ceruta de lege.
La art. 7 alin. (1) din HG nr. 905/2017 se arata ca angajatorii au obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariatii incadrati cu contract individual de munca, de a-l pastra in bune conditii la sediul angajatorului sau, dupa caz, la sediul secundar daca este delegata competenta incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca, precum si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
Iar refuzul de a pune la dispozitie inspectorului de munca dosarul personal al salariatului constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 8.000 lei (art. 8 alin. (2) lit. b) din aceeasi HG).
Dosarul personal al salariatului: lista de documente
La art. 7 alin. (2) se prevede ca dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin urmatoarele documente:
- actele necesare angajarii
- contractul individual de munca,
- actele aditionale
- acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca,
- acte de studii/ certificate de calificare
- orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in REGES.
...Vezi si Procedura completa la angajare<<
Acte angajare 2025 - ce este esential
Principalele acte necesare pentru angajare sunt:
- copie de pe buletin/cartea de identitate/pasaport sau dovada de rezidenta;
- copii de pe actele de studii;
- avizul medicului de medicina muncii(fisa de aptitudini);
- copii de pe certificatele de participare la cursurile de instruire sau perfectionare;
- contractul individual de munca.
Ce contine Dosarul personal al angajatului in 2025
Dosarul personal al salariatului ar trebui sa includa urmatoarele documente:
- contractul de munca
- Copii dupa actele de identitate ale angajatului: buletin/carte de identitate, certificat de nastere, certificat de casatorie;
- Copii dupa actele de studii/calificari/formare profesionala;
- Formularul de candidatura (inclusiv CV si, eventual, scrisori de referinta);
- Cererea de angajare;
- Certificatul medical „apt de angajare“ de la medicul de medicina a muncii;
- Fisa de instruire la angajare privind sanatatea si securitatea in munca;
- Copie de pe carnetul de munca, dupa caz;
- Certificatul de cazier judiciar sau declaratia pe proprie raspundere ca angajatul nu a suferit condamnari;
- Avizul de munca daca angajatul este cetatean strin;
- Fisa postului;
- Actele aditionale si celelalte acte referitoare la executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractului individual de munca (de exemplu: act aditional pentru clauza cu privire la formarea profesionala, clauza de neconcurenta, clauza de mobilitate, clauza de confidentialitate, act aditional pentru modificari ale salariului sau ale functiei);
- Copii dupa actele de identitate ale persoanelor aflate in intretinere (certificat de nastere, certificat de casatorie, carte/buletin de identitate etc.);
- Copie dupa livretul militar – daca este cazul;
- Copie dupa permisul de conducere – daca este cazul;
- Fisele de evaluare a performantelor profesionale;
- Deciziile referitoare la premieri si numiri pe pozitii ierarhice superioare;
- Documente privind cercetarea si aplicarea sanctiunilor disciplinare;
- Plangeri din partea angajatului.
Important! Departamentul de Resurse Umane este obligat sa raspunda in termen de 15 zile calendaristice la orice solicitare a angajatului cu privire la dosarul personal. In plus, toate datele sale personale trebuie protejate si tratate cu foarte mare grija.

Nota! Nu retineti in original actele de identitate si nici diplomele/certificatele de studii/calificari ale angajatilor! Toate aceste documente le veti include in copie in dosarul personal, originalul fiind proprietatea salariatului.
Intocmirea corecta a dosarului personal al salariatului presupune intelegerea si cunoasterea a sute de lucruri importante. ITM nu iarta abaterile si poate aplica sanctiuni destul de dure. Din fericire, puteti evita situatiile neplacute!
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Un salariat este sanctionat disciplinar cu reducerea salariului pe 3 luni insa refuza sa primeasca personal decizia, se trimite acasa prin curier cu confirmare de primire art. 252 Codul muncii insa refuza sa primeasca plicul. Decizia respectiva se va pune in aplicare daca salariatul NU o primeste. Cum se procedeaza in acest caz? Daca se pune in aplicare cu ce data - cu data revenirii plicului in societate? Cand se transmite in Revisal ?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa ma ajutati in urmatoarea situatie: speta ar fi: salariata cu norma intreaga peste 26 ani, Salar brut 6000 lei la fel si ultimele 6 luni anterioare concediului medical, fara pers. in intretinere, fara tichete, sporuri., are stagiu de cotizare. Are 17 zile de concediu prenatal si 4 zile lucrate. La calculul salariului aferent timpului lucrat avem 1143 Ron la care trebuie sa ii aplicam deducerea de baza. Intrebarea ar fi, cat este deducerea personala de baza in aceasta situatie? 4050*20%...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Rog sa imi transmiteti cum se calculeaza preavizul pentru un angajat care are specificat in contractul de munca, urmatoarele date: - Lucreaza de Luni pana Joi cu o durata a muncii de 10 ore/zi; - Vinerea nu se lucreaza. Intrebare: Se include si ziua de vineri in calculul celor 20 de zile de preaviz?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<