Toti angajatorii sunt obligati sa intocmeasca un dosar personal pentru fiecare dintre salariatii sai. Orice act care are legatura cu angajatul, indiferent ca este CV, fisa de instruire sau o convocare pentru o cercetare disciplinara, trebuie sa se regaseasca in acest dosar – intocmit in forma ceruta de lege.
La art. 7 alin. (1) din HG nr. 905/2017 se arata ca angajatorii au obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariatii incadrati cu contract individual de munca, de a-l pastra in bune conditii la sediul angajatorului sau, dupa caz, la sediul secundar daca este delegata competenta incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca, precum si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
Iar refuzul de a pune la dispozitie inspectorului de munca dosarul personal al salariatului constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 8.000 lei (art. 8 alin. (2) lit. b) din aceeasi HG).
Dosarul personal al salariatului: lista de documente
La art. 7 alin. (2) se prevede ca dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin urmatoarele documente:
- actele necesare angajarii
- contractul individual de munca,
- actele aditionale
- acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca,
- acte de studii/ certificate de calificare
- orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in REGES.
...Vezi si Procedura completa la angajare<<
Acte angajare 2025 - ce este esential
Principalele acte necesare pentru angajare sunt:
- copie de pe buletin/cartea de identitate/pasaport sau dovada de rezidenta;
- copii de pe actele de studii;
- avizul medicului de medicina muncii(fisa de aptitudini);
- copii de pe certificatele de participare la cursurile de instruire sau perfectionare;
- contractul individual de munca.
Ce contine Dosarul personal al angajatului in 2025
Dosarul personal al salariatului ar trebui sa includa urmatoarele documente:
- contractul de munca
- Copii dupa actele de identitate ale angajatului: buletin/carte de identitate, certificat de nastere, certificat de casatorie;
- Copii dupa actele de studii/calificari/formare profesionala;
- Formularul de candidatura (inclusiv CV si, eventual, scrisori de referinta);
- Cererea de angajare;
- Certificatul medical „apt de angajare“ de la medicul de medicina a muncii;
- Fisa de instruire la angajare privind sanatatea si securitatea in munca;
- Copie de pe carnetul de munca, dupa caz;
- Certificatul de cazier judiciar sau declaratia pe proprie raspundere ca angajatul nu a suferit condamnari;
- Avizul de munca daca angajatul este cetatean strin;
- Fisa postului;
- Actele aditionale si celelalte acte referitoare la executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractului individual de munca (de exemplu: act aditional pentru clauza cu privire la formarea profesionala, clauza de neconcurenta, clauza de mobilitate, clauza de confidentialitate, act aditional pentru modificari ale salariului sau ale functiei);
- Copii dupa actele de identitate ale persoanelor aflate in intretinere (certificat de nastere, certificat de casatorie, carte/buletin de identitate etc.);
- Copie dupa livretul militar – daca este cazul;
- Copie dupa permisul de conducere – daca este cazul;
- Fisele de evaluare a performantelor profesionale;
- Deciziile referitoare la premieri si numiri pe pozitii ierarhice superioare;
- Documente privind cercetarea si aplicarea sanctiunilor disciplinare;
- Plangeri din partea angajatului.
Important! Departamentul de Resurse Umane este obligat sa raspunda in termen de 15 zile calendaristice la orice solicitare a angajatului cu privire la dosarul personal. In plus, toate datele sale personale trebuie protejate si tratate cu foarte mare grija.

Nota! Nu retineti in original actele de identitate si nici diplomele/certificatele de studii/calificari ale angajatilor! Toate aceste documente le veti include in copie in dosarul personal, originalul fiind proprietatea salariatului.
Intocmirea corecta a dosarului personal al salariatului presupune intelegerea si cunoasterea a sute de lucruri importante. ITM nu iarta abaterile si poate aplica sanctiuni destul de dure. Din fericire, puteti evita situatiile neplacute!
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O societate desfasoara activitate conform codului CAEN 4120 a Lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale. In anul 2019 societatea inregistreaza o cifra de afaceri de 5.083.954 lei, din care cifra de afaceri aferenta constructiilor este de 3.859.577 lei. In acest caz, in anul 2019 cifra de afaceri din constructii este inferioara pragului de 80% din cifra de afaceri 4.067.163 lei. In anul 2020, intrucat in anul precedent societatea nu a indeplinit conditiile, activitatea...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate cu obiect de activitate Restaurante 5611, desfasoara activitatea in zile lucratoare si in weekend si salariatii primesc spor de weekend proportional cu perioada lucrata conform CIM. La intocmirea pontajului de catre administratorul restaurantului, exista situatia in care un salariat a efectuat doar 18 zile din numarul de zile lucratoare din luna respectiva, exemplu 21 zile lucratoare in acea luna. Administratorul restaurantului doreste sa plateasca salariu de baza intreg salariu...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra doreste sa efectueze un curs de initiere/formare profesionala exemplu: din muncitor necalificat in rectificator universal, cu un formator care este salariatul societatii noastre cu/fara diploma de formator, insa societatea nu poate elibera decat o diploma recunoscuta la nivel intern. Intrebare: Dupa absolvirea cursului de initiere/formare, angajatorul poate face modificarea functiei in REVISAL in baza acelei diplome cu un act aditional?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<