Ministerul Afacerilor Externe a organizat Conferinta de lansare a proiectului E-VIZA – portal electronic pentru facilitarea procesului de obtinere a vizelor.
Proiectul este cofinantat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operational Dezvoltarea Capacitatii Administrative 2007-2013 - AXA PRIORITARĂ 2: Imbunatatirea calitatii si eficientei furnizarii serviciilor publice, cu accentul pus pe procesul de descentralizare, COD SIMS 32563.
Valoarea totala eligibila a proiectului (fara TVA) este 16.690.750,84 de lei, din care:
- 14.187.138,21 lei – valoare eligibila nerambursabila din Fondul Social European;
- 2.503.612,63 lei – cofinantarea eligibila a beneficiarului;
Obiectivul general al proiectului consta in imbunatatirea sistemului de procesare a cererilor de viza pentru Romania prin crearea unui nou serviciu electronic deschis publicului aplicant.
Scopul proiectului consta in implementarea unei componente de Portal care sa faciliteze procedurile de pre-aplicare si post-aplicare ale doritorilor de viza pentru Romania. Implementarea acestui sistem va permite doritorilor, via internet, intocmirea dosarului de aplicare in vederea obtinerii vizei pentru Romania.
Grupul tinta al proiectului este format din utilizatorii aplicanti, precum si angajati ai serviciilor consulare romane din intreaga lume.
Principalele activitati ale proiectului sunt:
* Implementarea Portalului e-Viza, extern si intern, de pre-aplicare, respectiv post-aplicare, cu toate componentele acestuia;
* Implementarea componentelor software de suport necesare bunei functionari a Portalului Aplicare e-VIZA;
* Infrastructura hardware pentru locatiile centrale si pentru locatiile serviciilor consulare romane;
* Proiectul se desfasoara pe o perioada de 7 luni, locatia de desfasurare fiind sediul din Bucuresti al MAE si locatiile serviciilor consulare romane din intreaga lume.
* Prin implementarea proiectului se vor obtine urmatoarele rezultate:
* Portal intern si extern de pre-aplicare si post-aplicare in vederea obtinerii vizei pentru Romania;
* O infrastructura software de componente de suport care va permite operarea celor doua Portale rapid si securizat in retea intr-un mediu cu multi utilizatori concurenti;
*Infrastructura hardware completa pentru locatiile centrale;
* Echipamente de infrastructura hardware pentru posturile consulare.
La eveniment sunt invitati sa participe reprezentanti ai institutiilor publice din administratia publica centrala, ai Autoritatii de Management pentru Programul Operational Dezvoltarea Capacitatii Administrative, ai mass-media si ai grupului tinta al proiectului. Evenimentul a avut loc la sediul Ministerului Afacerilor Externe (Aleea Alexandru nr. 31), sala Gafencu.
Sursa MAE
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Diferenta favorabila de dobanda preferentiala la credite si depozite, in limita plafonului de 33%, deci neimpozabila, se declara in D112 la pct 8.5, impreuna cu alte venituri neimpozabile, chiar daca nu se regaseste mai jos la pct. 8.5.1 -8.5.6?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<