Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

GDPR: Cum se depune o plangere si cum se solutioneaza?

Decizia ANSPDCP nr. 133/2018 a fost publicata in Monitorul Oficial si aproba Procedura de primire si solutionare a plangerilor pe tema GDPR. 

Stim ca cititorii nostri n-au uitat, insa e bine sa reamintim ca GDPR este in vigoare din 25 mai 2018, chiar daca legile romanesti privind protectia datelor personale si privind autoritatea desemnata sa se ocupe de asemenea situatii au fost adoptate dupa aceasta data. 

In primul rand, trebuie sa precizam faptul ca plangerile se adreseaza Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) de orice persoana care considera ca prelucrarea datelor sale s-a facut fara a se respecta legea in vigoare.

Legea ANSPDCP poate fi consultata dand click AICI

In al doilea rand, vedem care sunt conditiile pentru depunerea unei plangeri admisibile. Aceasta trebuie formulata in scris, in limba romana sau engleza si trebuie sa respecte minime norme de adresare si asezare in pagina. Pentru ca ne pretuim cititorii, va oferim un model de plangere in format .PDF gata de a fi descarcat GRATUIT dand click AICI

 

Citeste si:

 

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Codul Muncii republicat si actualizat la zi


Atentie Codul muncii a fost modificat  Direct prin Legea 88 2018 Legea 64 2018 si OUG 53 2017 si indirect prin anumite decizii ale CCR ICCJ si RIL   Care sunt aceste modificari  Aflati-le din lucrarea "CD Codul muncii - republicat si actualizat la zi" cu respectivele modificari scoase in evidenta pentru a...

Oferta Speciala
valabila 48h

Dupa redactarea plangerii sau completarea formularului de care am mentionat anterior, aceasta poate fi trimisa prin posta clasica, posta electronica, curier sau depusa direct la sediul ANSPDCP. Acestea primesc numar de inregistrare si se vor repartiza catre compartimentele de specialitate. Atentie! Plangerile se depun personal! In cazul in care nu puteti sa faceti lucrul acesta, aveti nevoie de o persoana imputernicita (avocat sau procura notariala) pentru a va depunde documentul. 

Totodata, e important sa stim ca plangerile pot fi de puse si de sot/sotie sau de o ruda pana la gradul al doilea inclusiv. Singurul lucru care trebuie facut in plus la acest capitol este reprezentat de necesitatea adaugarii la plangerea privind incalcarea normelor GDPR a unei declaratii pe propria raspundere semnata de petitionar. 

In cazul in care plangerea este depusa prin intermediul unui organism, al unei organizatii, al unei asociatii sau fundatii fara scop patrimonial, acestea trebuie sa dovedeasca faptul ca au fost constituite legal, cu un statut ce prevede obiective de interes public, si ca sunt active in domeniul protectiei drepturilor si libertatilor persoanelor vizate in ceea ce priveste protectia datelor lor cu caracter personal. In acest caz, la plangere se anexeaza inclusiv imputernicirea avocatiala sau procura notariala de reprezentare, dupa caz, din care sa rezulte limitele mandatului acordat de persoana vizata, precum si statutul organismului/organizatiei/asociatiei/fundatiei, precum si dovezi privind activitatea acestora in domeniul protectiei drepturilor si libertatilor persoanelor vizate in ceea ce priveste protectia datelor lor cu caracter personal.

 

Citeste si:

 

Pentru primirea si inregistrarea valabila a plangerilor este obligatorie furnizarea urmatoarelor date ale petitionarului: nume, prenume, adresa postala de domiciliu sau de resedinta. In cazul in care plangerea este depusa electronic este obligatorie furnizarea adresei de posta electronica a petitionarului.

In cazul plangerilor inaintate prin reprezentant, in afara datelor petitionarului mentionate anterior, este obligatorie si furnizarea urmatoarelor date ale reprezentantului: nume si prenume/denumire, adresa postala de corespondenta/sediu, adresa de posta electronica, numar de telefon, numar de inregistrare in registrul asociatiilor si fundatiilor, daca este cazul.

Pentru primirea si inregistrarea valabila a plangerilor este obligatorie furnizarea datelor de identificare ale operatorului reclamat sau a persoanei imputernicite reclamate, precum nume si prenume/denumire, adresa/sediu, sau cel putin a informatiilor disponibile detinute de petitionar, in vederea identificarii acestora.

Plangerile trimise se semneaza olograf sau electronic, iar in cazul petitiilor trimise electronic care nu pot fi semnate, ANSPDCP poate solicita confirmarea corectitudinii datelor transmise electronic.

In al treilea rand, intelegem ca, in mod normal, nu exista o taxa pentru inregistrarea unei plangeri. Insa, exceptie de la regula, vor fi acele cazuri unde se constata ca plangerile facute nu au o finalitate si nici nu se gasesc vinovati. ANSPDCP ar putea, intr-un astfel de caz, sa ceara o anumita taxa pentru solutionarea plangerii. Este, insa, foarte putin probabil sa intalnim un astfel de scenariu. 

 

Citeste si:

 

In al patrulea rand, ANSPDCP este obligata prin lege sa notifice petitionarul daca exista detalii care n-au fost completate corect si/sau nu indeplineste conditiile prevazute de procedura aprobata. Notificarea aceasta poate fi trimisa in cel mult 45 de zile de la inregistrare. 

Daca plangerea a fost inregistrata fara nicio problema, atunci autoritatea trebuie sa notifice petitionarul in termen de cel mult trei luni de la data inregistrarii formularului. In cazul in care investigatia se extinde pe o perioada mai mare, atunci ANSPDCP va transmite catre petitionar din trei in trei luni un raport cu progresul investigatiei. Rezultatul final ii va fi comunicat acestuia in maximum 45 de zile de la finalizarea anchetei. 

In al cincilea rand, autoritatea poate respinge anumite plangeri privind nerespectarea GDPR, insa petitionarii vor fi informati despre acest lucru, dupa cum am precizat anterior. In plus, daca plangerea depusa la aceasta institutie nu intra in sfera ei de competenta materiala sau teritoriala, aceasta va fi respinsa ca fiind inadmisibila. 

Finalmente, daca petitionarul revine cu un nou formular de plangere prin care se reclama aceleasi lucruri semnalate intr-o petitie anterioara la care deja a primit raspus, plangerea se va anexa primei petitii si se va clasa, fara a se mai trimite un raspuns respectivului cetatean. 

 

S-ar putea sa te intereseze si: Prima amenda data pe tema GDPR in Regatul Unit

de

Data aparitiei: 31 August 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "GDPR: Cum se depune o plangere si cum se solutioneaza?":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Primire decizie proces la domiciliu

Intrebare: In ce termen trebuie sa ajunga decizia unui proces la domiciliul persoanei care a initiat procesul? Specific ca e un proces pentru recuperare restante salariale si decizia s-a dat pe 22.05.2012. Daca nu a ajuns in termenul care trebuie, ce se poate face? Va multumesc

Raspuns: Daca este o decizie definitiva si irevocabila nu se comunica partilor.Trebuie sa o ridicati singur d... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016