Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2021 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul vrea sa taie cei 1.500 lei pentru copiii din crese si gradinite

Guvernul vrea sa taie cei 1.500 lei pentru copiii din crese si gradinite
Guvernul vrea sa taie beneficiul de 1.500 de lei pentru copiii aflati in crese si gradinite, intrucat Legea nr. 239/2020 ar prezenta o problema pentru bugetul de stat.


"Legea nr. 239/2020 a fost adoptata fara a fi precizate sursele de finantare pentru masurile fiscale instituite si fara a prezenta niciun fel de estimari asupra impactului bugetar la momentul adoptarii.

Conform estimarilor ulterioare ale Ministerului Finantelor, mecanismul actual de scadere a plafonului fiscal de 1.500 lei/luna pentru fiecare copil din impozitul pe profit datorat poate genera, la nivelul anual, un impact estimat asupra veniturilor bugetare de 4,5 miliarde lei, ceea ce ar presupune o crestere a deficitului bugetar cu 0,4 pp, pana la 7,56% din PIB, cu impact atat din perspectiva spatiului fiscal restrans determinat de masurile curente de sustinere si stimulare economica pe fondul pandemiei Covid-19, cat si din perspectiva procedurii de deficit excesiv in care se afla Romania, ajustarea fiscal-bugetara fiind o conditie necesara pentru accesarea fondurilor alocate tarii noastre din Mecanismul pentru Redresare si Rezilienta", explica MFP.

Institutia mai arata ca in Legea nr. 239/2020:
  • nu sunt definite categoriile de unitati eligibile care ofera servicii de educatie timpurie, conform legislatiei in vigoare, in conditiile existentei unei multitudini de categorii furnizori de educatie timpurie (ex.:unitati alternative de invatamant: Montessori, Waldorf, „after-school”-uri, cluburi ale copiilor etc.), cu forme diferite de organizare juridica (ex.: asociatii, fundatii, societati);
  • nu sunt precizate categoriile de cheltuieli eligibile pentru acordarea stimulentului fiscal, in conditiile in care in practica exista o multitudine de categorii de servicii furnizate pentru educatie timpurie;
  • nu este prevazuta modalitatea de suportare/decontare de catre angajator a cheltuielilor cu educatia timpurie si nici documentele justificative corespunzatoare;
  • nu este specificata modalitatea de fractionare a plafonului de 1.500 lei/copil intre angajatorii parintilor si/sau intre angajatorii aceluiasi parinte;
  • nu este prevazuta modalitatea de calcul pentru plafonul creditului fiscal, in corelatie cu perioada de calcul/declarare a impozitului pe profit (trimestrial/anual); cazul angajatorilor care inregistreaza pierdere.

MFP subliniaza ca o alta problema legata de aplicarea masurilor fiscale instituite de Legea nr.239/2020 se refera la faptul ca atat taxa pe valoarea adaugata, cat si accizele sunt impozite indirecte reglementate la nivelul Uniunii Europene prin directive care sunt obligatorii pentru toate statele membre si in cazul acestora nu se pot acorda alte facilitati fiscale decat cele prevazute in mod expres de respectivele directive.

Scaderea cheltuielilor cu educatia timpurie din taxa pe valoarea adaugata datorata sau din accizele datorate contravine regulilor de functionare a acestor impozite, astfel cum sunt stabilite de legislatia europeana in domeniu, mai explica Ministerul Finantelor.

Potrivit unui proiect de ordonanta de urgenta postat pe pagina de internet a Ministerului Finantelor, deductibilitatea cheltuielilor cu educatia timpurie, respectiv 1.500 de lei pentru crese sau gradinite, se va suspenda pana la finalul anului.

"Aplicarea prevederilor art. 25 alin. (4) lit. i1) si i2), art. 76 alin. (4) lit. x) si art. 142 lit. z) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se suspenda, incepand cu data de 1 aprilie 2021 si pana la data de 31 decembrie 2021, inclusiv", se spune in proiectul de act normativ.

Pana la adoptarea si publicarea in Monitorul Oficial a proiectului de ordonanta de urgenta, Legea nr. 239/2020 ramane in vigoare.

Raspunsuri clare, legale si avantajoase cu privire la plata si inregistrarea in contabilitate a platilor cu educatia timpurie

Cine are dreptul sa primeasca bani pentru copii? Cat? Cum inregistrez in contabilitate? Deduc? Nu deduc? Ce avantaje am?

Cea mai noua lucrare a editurii Rentrop&Straton iti aduce acum toate lamuririle necesare in legatura cu: Fiscalitatea cheltuielilor cu educatia timpurie!

Beneficiile imediate pe care utilizarea acesteia ti le aduce:
  • economisesti timpul pentru cunoasterea si intelegerea legii;
  • afli cum sa interpretezi si sa aplici legea in mod corect;
  • eviti erorile de aplicare a legii si repercusiunile inerente acestora;
  • esti profesionist si eficient la locul de munca.

Legislatia privind plata de catre angajator a taxei pentru educatia timpurie a copiilor angajatilor da destule batai de cap celor care ar vrea s-o aplice.
 
O dovedesc intrebarile celor interesati, nu putini la numar. De aici si demersul Rentrop&Straton de a lamuri toate aceste semne de intrebare intr-un produs dedicat - lucrarea pe stick de memorie: Fiscalitatea cheltuielilor cu educatia timpurie.

guvern taie 1500 lei copii

Afla din lucrare:
  • care sunt categoriile de copii a caror educatie este sprijinita financiar de angajator?
  • care sunt conditiile pe care angajatorul trebuie sa le indeplineasca pentru acordarea ajutorului de educatie timpurie, in conformitate cu legea in vigoare?
  • care este procedura de acordare a ajutorului financiar?
  • cui se acorda facilitatea? Doar unuia sau ambilor parinti li se acorda aceasta facilitate?
  • ce beneficii aduce angajatorului? Dar angajatului?
  • ce valoare are acest ajutor?
  • daca, ce si cat se deconteaza? Este cheltuiala deductibila? Impozabila?
  • cum se inregistreaza fiscal-contabil aceasta cheltuiala?
  • ce documente justificative sunt necesare?
  • daca trebuie angajatul sa faca dovada platii catre unitatea de educatie pentru decont?
  • trebuie ca unitatea de educatie timpurie sa indeplineasca anumite conditii legale?
  • are angajatorul datoria sa incheie un contract cu unitatea de educatie timpurie?
  • cum se face plata? Direct angajatului sau catre unitatea de educatie?
  • este limitat numarul de angajati carora li se acorda acest ajutor financiar?
de Florin Amariei

Data aparitiei: 23 Martie 2021
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Guvernul vrea sa taie cei 1.500 lei pentru copiii din crese si gradinite":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


©2021 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2021

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016