Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2020 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Masuri noi anti-SARS-CoV-2 pentru domeniul culturii

Masuri noi anti-SARS-CoV-2 pentru domeniul culturii
Ordinul nr. 3245/1805/2020 introduce masuri noi anti-SARS-CoV-2 pentru domeniul culturii. Iata ce prevederi contine actul deja publicat in Monitorul Oficial!


Vazand Referatul de aprobare nr. 6.929 din 19.10.2020 al Ministerului Culturii si nr. N.T. 10.657 din 21.10.2020 al Ministerului Sanatatii,
avand in vedere prevederile art. 44 alin. (1) si art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare,
tinand cont de prevederile art. 1 pct. 5, 6 si 7 din Masurile pentru diminuarea impactului tipului de risc prevazute in anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 856/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 15 octombrie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19,
in temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Culturii, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 7 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul culturii si ministrul sanatatii emit urmatorul ordin:

Art. 1
Se aproba masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS-CoV-2 si pentru asigurarea desfasurarii activitatilor in conditii de siguranta sanitara in domeniul culturii, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2
Institutiile publice si operatorii economici care deruleaza activitati in sectorul cultural creativ vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3
Regimul contraventional aplicabil pentru nerespectarea masurilor prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin este cel stabilit la art. 65 lit. h), art. 66 si art. 67 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 4
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului culturii si al ministrului sanatatii nr. 3.142/1.495/2020 privind masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS-CoV-2 si pentru asigurarea desfasurarii activitatilor in conditii de siguranta sanitara in domeniul culturii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 801 din 1 septembrie 2020, cu modificarile ulterioare.

Art. 5
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

ANEXA
MASURILE pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS-CoV-2 si pentru asigurarea desfasurarii activitatilor in conditii de siguranta sanitara in domeniul culturii


CAPITOLUL I
Masuri si reguli pentru activitatea muzeelor si galeriilor de arta


1. Masuri care privesc angajatii si raspunderea individuala; angajatii vor respecta masurile de precautie universal valabile:
a) portul obligatoriu al mastii (medicala/nonmedicala), care, pentru o protectie eficace, trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul;
b) se vor izola la domiciliu in cazul in care au venit in contact cu un caz suspect sau confirmat de infectie cu virusul SARS-CoV-2;
c) nu trebuie sa se prezinte la munca daca prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala alterata);
d) isi vor informa fara intarziere superiorii in cazul in care afla ca o persoana cu care au avut contact in perioada desfasurarii activitatii este infectata/suspecta ca ar fi infectata cu virusul SARS-CoV-2, precum si in cazul in care afla ca au fost infectati ei insisi;
e) spalatul pe maini ori de cate ori este nevoie, evitarea atingerii fetei cu mainile neigienizate.

2. Masuri care privesc accesul si contactul cu publicul vizitator:
a) coordonarea cu autoritatile de sanatate si cele locale astfel incat asigurarea sanatatii angajatilor si a publicului sa reprezinte obiectivul prioritar;
b) deschiderea graduala, fazata, in concordanta cu situatia epidemiologica locala, din judetul/regiunea in care se afla muzeul sau galeriile de arta;
c) se vor plasa la loc vizibil anunturi scrise privind regulile de distantare fizica si cele de acces in muzeu;
d) accesul in muzeu sau in galeria de arta se face cu respectarea de catre participanti a distantarii de minimum 2 m, se vor monta marcaje;
e) limitarea accesului publicului vizitator astfel incat sa fie asigurata o distanta de minimum 2 m intre oricare doua persoane, dar fara a depasi 50% din capacitatea maxima a spatiului;
f) stabilirea unor fluxuri de vizitare unidirectionale pentru facilitarea mentinerii distantei fizice;
g) accesul publicului va fi permis numai in conditiile purtarii mastii (medicala/nonmedicala) pe toata durata vizitei in muzeu. Pentru a oferi o protectie eficace, masca trebuie sa acopere gura si nasul;
h) vizitatorii isi vor dezinfecta mainile cu dezinfectant pe baza de alcool avizat de Ministerul Sanatatii care va fi pus la dispozitie la intrarea in muzeu sau in galeria de arta;
i) vizitatorii vor utiliza covoarele cu dezinfectant pentru incaltaminte aflate la intrarea in muzeu sau in galeria de arta;
j) la intrarea in muzeu sau in galeria de arta se va efectua un triaj observational si nu se va permite accesul persoanelor care prezinta simptome de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree);
k) termometrizarea noncontact a vizitatorilor. Persoanele care refuza sa le fie verificata temperatura nu vor avea acces in muzeu sau in galeria de arta;
l) plasarea de paravane despartitoare la ghiseele muzeului;
m) incurajarea utilizarii platii cu cardul contactless sau telefonul;
n) interzicerea reutilizarii pliantelor, brosurilor si a altor materiale informative in format fizic;
o) dezinfectia zilnica si ori de cate ori este nevoie a suprafetelor cu produse dezinfectante avizate;
p) interzicerea utilizarii aparatelor de audio-guide;
q) aerisirea zilnica si ori de cate ori este nevoie a incaperilor;
r) in cazul incaperilor climatizate cu recircularea aerului se va efectua nebulizare o data pe saptamana, de preferat la sfarsitul saptamanii, si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conform instructiunilor producatorului;
s) limitarea accesului in salile de expozitie cu suprafete mici;
t) accesul in cafeneaua/bistroul muzeului sau a galeriei de arta, acolo unde acestea exista, se va face respectand normele prevazute de art. 6 din Masurile pentru diminuarea impactului tipului de risc prevazute in anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 668/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 16 august 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
u) grupurile de vizitatori, tururile ghidate, evenimentele publice/private se organizeaza cu respectarea regulilor stabilite de anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 668/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 16 august 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
v) restrictionarea accesului in spatii de joaca organizate in aer liber, acolo unde acestea exista.

3. Masuri care privesc angajatorii:
a) triajul observational al angajatilor nu permite prezenta la locul de munca a persoanelor care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala alterata);
b) termometrizarea noncontact zilnica, la intrarea in serviciu - angajatii cu temperatura peste 37,3°C vor fi trimisi acasa;
c) angajatii muzeului vor purta masca (medicala/nonmedicala);
d) se va asigura distanta fizica intre angajati de minimum 2 m;
e) acordarea pauzelor de masa esalonat, cu respectarea distantei sociale de minimum 1,5 m;
f) decalarea programului de lucru pentru a evita aglomerarile la intrare/iesire din incinta si pentru a limita numarul de angajati prezenti in acelasi timp in incinta.

4. Masuri pentru personalul care lucreaza in birouri:
a) asigurarea distantei de minimum 1,5 m intre angajatii care lucreaza la birouri orientate fata-spate si spate-spate;
b) pentru birourile deschise orientate fata-fata, asigurarea separarii acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu produse dezinfectante avizate;
c) dezinfectia suprafetelor de lucru la inceperea serviciului si apoi o data la 4 ore;
d) acordarea pauzelor de masa esalonat, cu respectarea distantei fizice de minimum 1,5 m;
e) aerisirea periodica a incaperilor;
f) in cazul incaperilor climatizate cu recircularea aerului se efectueaza nebulizare o data pe saptamana, de preferat la sfarsitul saptamanii, si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conform instructiunilor producatorului.

CAPITOLUL II
Masuri si reguli pentru activitatea bibliotecilor


1. Masuri care privesc angajatii si raspunderea individuala; angajatii vor respecta masurile de precautie universal valabile:
a) portul obligatoriu al mastii (medicala/nonmedicala), care, pentru o protectie eficace, trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul;
b) se vor izola la domiciliu in cazul in care au venit in contact cu un caz suspect sau confirmat de infectie cu virusul SARS-CoV-2;
c) nu trebuie sa se prezinte la munca daca au simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala alterata);
d) isi vor informa fara intarziere superiorii in cazul in care afla ca o persoana cu care au avut contact in perioada desfasurarii activitatii este infectata/suspecta ca ar fi infectata cu virusul SARS-CoV-2, precum si in cazul in care afla ca au fost infectati ei insisi;
e) spalatul pe maini ori de cate ori este nevoie, evitarea atingerii fetei cu mainile neigienizate.

2. Masuri care privesc accesul si contactul cu publicul:
a) coordonarea cu autoritatile de sanatate si cele locale astfel incat asigurarea sanatatii angajatilor si a publicului sa reprezinte obiectivul prioritar;
b) deschiderea graduala, fazata, in concordanta cu situatia epidemiologica locala din judetul/regiunea in care se afla biblioteca;
c) se vor plasa la loc vizibil anunturi scrise privind regulile de distantare fizica si cele de acces;
d) limitarea accesului astfel incat sa fie asigurata o distanta de minimum 2 m intre persoane, se vor monta marcaje;
e) au obligatia de a termometriza noncontact publicul/beneficiarii. Persoanele care refuza sa le fie verificata temperatura nu vor avea acces in incinta cladirii;
f) accesul publicului va fi permis numai in conditiile purtarii mastii (medicala/nonmedicala) pe toata durata activitatii desfasurate in biblioteca. Pentru a oferi o protectie eficace, masca trebuie sa acopere gura si nasul;
g) publicul/beneficiarii isi vor dezinfecta mainile cu dezinfectant pe baza de alcool avizat de Ministerul Sanatatii care va fi pus la dispozitie la intrare;
h) publicul/beneficiarii vor utiliza covoarele cu dezinfectant pentru incaltaminte aflate la intrare;
i) se va efectua un triaj observational si nu se va permite accesul persoanelor care prezinta simptome de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree);
j) plasarea de paravane despartitoare la ghisee/casierii;
k) incurajarea utilizarii platii cu cardul contactless sau telefonul;
l) dezinfectia regulata a suprafetelor;
m) aerisirea periodica a incaperilor;
n) in cazul incaperilor climatizate cu recircularea aerului se efectueaza nebulizare o data pe saptamana, de preferat la sfarsitul saptamanii, si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conform instructiunilor producatorului;
o) limitarea accesului in salile de lectura cu suprafete mici;
p) accesul in cafeneaua/bistroul bibliotecii, acolo unde acestea exista, se va face respectand normele prevazute de art. 6 din Masurile pentru diminuarea impactului tipului de risc prevazute in anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 668/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 16 august 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
q) evenimentele publice si/sau private se vor organiza doar cu respectarea regulilor stabilite de anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 668/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 16 august 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
r) activitatile culturale si de educare in biblioteci se vor organiza doar cu respectarea regulilor stabilite de anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 668/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 16 august 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
s) asigurarea amenajarii biroului de la receptie astfel incat sa existe mai multe statii de lucru separate, aflate la cel putin 1,5 m una de alta, si fiecare angajat sa aiba locul sau;
t) receptia si birourile de imprumut vor trebui sa aiba instalate paravane despartitoare de protectie;
u) se vor monta marcaje in apropierea biroului pentru a impune respectarea unei distante de cel putin 1 metru intre utilizatori;
v) se va stabili si implementa un plan de trafic pentru a limita aglomerarile si pentru respectarea distantarii impuse;
w) organizarea rezervarilor documentelor se va putea face prin telefon, e-mail, site etc., cu stabilirea unor intervale orare de ridicare a cartilor, pentru a elimina formarea de aglomerari de cititori;
x) in vederea limitarii numarului de persoane care ating un obiect, personalul bibliotecii va merge la rafturi pentru a procura documentul cerut de utilizator;
y) accesul in salile de lectura va fi redus, cu respectarea prevederilor referitoare la distantarea sociala, astfel incat sa fie asigurata o distanta de minimum 1,5 m intre oricare doua persoane sau 4 m2 pentru fiecare beneficiar/participant;
z) accesul la calculatoare in biblioteca va fi limitat, cu respectarea normelor de distantare sociala, iar in lipsa unui protocol de dezinfectare se recomanda anularea acestui serviciu;
aa) se recomanda o perioada de carantina a documentelor, in cazul in care dezinfectia acestora nu este posibila;

bb) restituirea documentelor imprumutate si imprumutul de documente se vor face cu respectarea urmatoarelor reguli:
(i) documente (carti, reviste etc.) pe hartie fara elemente din plastic: minimum 3 zile de carantina;
(ii) documente pe hartie (monografii sau periodice) cu coperte laminate: 10 zile de carantina; sau dezinfectarea copertelor cu material imbibat cu produse biocide autorizate, respectand timpul de uscare, urmat de o carantinare de 3 zile, inainte de a intra din nou in circulatie, pentru a se asigura ca virusul nu mai este viabil pe suprafata de hartie;
(iii) documente din plastic (CD, DVD etc.): 10 zile de carantina sau dezinfectie cu material imbibat cu produse biocide autorizate, respectand timpul de uscare, urmat de o carantinare de 3 zile, daca sunt documente din hartie in acel CD sau DVD (brosuri, cutii din carton etc.), apoi pot fi puse la raft;

cc) documentele care au ramas in biblioteca si care nu au fost manipulate in timpul izolarii pot fi manipulate in continuare fara a mai fi dezinfectate in vederea reluarii operatiunilor;
dd) in absenta unei camere de carantina se va aranja un spatiu specific (o parte din depozit sau din sala de lectura care poate fi usor adaptat si izolat), cu rafturi si/sau mese disponibile pe care sa se stocheze documente, asigurandu-se faptul ca acel spatiu nu este accesibil pentru public;
ee) toate operatiunile de manipulare, carantina, dezinfectie si curatenie vor trebui sa fie executate de personalul din biblioteca echipat cu echipament de protectie.

3. Masuri care privesc angajatorii:
a) vor efectua triajul observational al angajatilor si nu vor permite prezenta la locul de munca a persoanelor care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala alterata);
b) termometrizarea zilnica, la intrarea in serviciu - angajatii cu temperatura peste 37,3°C vor fi trimisi acasa;
c) angajatilor li se vor asigura masti (medicala/nonmedicala);
d) nu vor obliga angajatii sa se prezinte la munca daca acestia prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala alterata);
e) se va asigura distanta fizica intre angajati de minimum 2 m;
f) acordarea pauzelor de masa esalonat, cu respectarea distantei sociale de minimum 1,5 m;
g) decalarea programului de lucru pentru a evita aglomerarile la intrarea/iesirea din incinta si pentru a limita numarul de angajati prezenti in acelasi timp in incinta.

4. Masuri pentru personalul care lucreaza in birouri:
a) asigurarea distantei de minimum 1,5 m intre angajatii care lucreaza la birouri orientate fata-spate si spate-spate;
b) pentru birourile deschise orientate fata-fata asigurarea separarii acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu solutii dezinfectante pe baza de alcool avizate de Ministerul Sanatatii;
c) dezinfectia suprafetelor de lucru la inceperea serviciului si apoi o data la 4 ore;
d) acordarea pauzelor de masa esalonat, cu respectarea distantei fizice de minimum 1,5 m;
e) aerisirea periodica a incaperilor;
f) in cazul incaperilor climatizate cu recircularea aerului se efectueaza nebulizare o data pe saptamana, de preferat la sfarsitul saptamanii, si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conform instructiunilor producatorului.

CAPITOLUL III
Masuri si reguli pentru activitatea librariilor


1. Masuri ce privesc personalul din librarii; angajatii vor respecta masurile de precautie universal valabile:
a) portul obligatoriu al mastii (medicala/nonmedicala), care pentru o protectie eficace trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul;
b) se vor izola la domiciliu in cazul in care au venit in contact cu un caz suspect sau confirmat de infectie cu virusul SARS-CoV-2;
c) nu trebuie sa se prezinte la munca daca prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala alterata);
d) isi vor informa fara intarziere superiorii in cazul in care afla ca o persoana cu care au avut contact in perioada desfasurarii activitatii este infectata/suspecta ca ar fi infectata cu virusul SARS-CoV-2, precum si in cazul in care afla ca au fost infectati ei insisi;
e) spalatul pe maini ori de cate ori este nevoie, evitarea atingerii fetei cu mainile neigienizate.

2. Masuri care privesc angajatorii:
a) angajatilor li se vor asigura masti (medicala/nonmedicala);
b) vor efectua triajul observational al angajatilor si nu vor permite prezenta la locul de munca al persoanelor care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala alterata);
c) termometrizarea zilnica la intrarea in serviciu - angajatii cu temperatura peste 37,3°C vor fi trimisi acasa;
d) nu vor obliga angajatii sa se prezinte la munca daca acestia prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala alterata);
e) se va asigura distanta fizica intre angajati de minimum 2 m;
f) acordarea pauzelor de masa esalonat, cu respectarea distantei sociale de minimum 1,5 m;
g) decalarea programului de lucru pentru a evita aglomerarile la intrare/iesire din incinta si pentru a limita numarul de angajati prezenti in acelasi timp in incinta.

3. Masuri care privesc accesul si contactul cu publicul:
a) coordonarea cu autoritatile de sanatate si cele locale astfel incat asigurarea sanatatii angajatilor si a publicului sa reprezinte obiectivul prioritar;
b) se vor plasa la loc vizibil anunturi scrise privind regulile de distantare fizica si cele de acces;
c) pentru limitarea accesului se vor monta marcaje astfel incat sa fie asigurata o distanta de minimum 2 m intre persoane;
d) accesul publicului va fi permis numai in conditiile purtarii mastii (medicala/non-medicala) pe toata durata vizitei. Pentru a oferi o protectie eficace, masca trebuie sa acopere gura si nasul;
e) igienizarea mainilor cu dezinfectant pe baza de alcool avizat de Ministerul Sanatatii care va fi pus la dispozitie la intrare;
f) se va efectua un triaj observational si nu se va permite accesul persoanelor care prezinta simptome de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree);
g) plasarea de paravane despartitoare la casierii;
h) incurajarea utilizarii platii cu cardul contactless sau telefonul;
i) dezinfectia zilnica si de cate ori este nevoie a suprafetelor;
j) aerisirea zilnica si de cate ori este nevoie a incaperilor;
k) in cazul incaperilor climatizate cu recircularea aerului se efectueaza nebulizare o data pe saptamana, de preferat la sfarsitul saptamanii, si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conform instructiunilor producatorului;
l) restrictionarea accesului la spatii de joaca pentru copii organizate in aer liber sau in interior, acolo unde acestea exista;
m) accesul in cafeneaua/bistroul librariei, acolo unde acestea exista, se va face respectand normele prevazute de art. 6 din Masurile pentru diminuarea impactului tipului de risc prevazute in anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 668/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 16 august 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
n) evenimentele publice si/sau private se vor organiza cu respectarea regulilor stabilite de anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 668/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 16 august 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare.

CAPITOLUL IV
Masuri si reguli in domeniul productiei de film si audiovizual

Activitatile de productie cinematografica fac parte din categoria serviciilor cu potential mediu-ridicat de raspandire a infectiei cu virusul SARS-CoV-2.

1. Masuri care privesc angajatii si raspunderea individuala:
a) portul obligatoriu al mastii (medicala/nonmedicala), care trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul;
b) se vor izola la domiciliu in cazul in care au venit in contact cu un caz suspect sau confirmat de infectie cu virusul SARS-CoV-2;
c) nu trebuie sa se prezinte la munca daca au simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala alterata);
d) isi vor informa fara intarziere superiorii in cazul in care afla ca o persoana cu care au avut contact in perioada desfasurarii activitatii este infectata/suspecta ca ar fi infectata cu virusul SARS-CoV-2, precum si in cazul in care afla ca au fost infectati ei insisi;
e) spalatul pe maini ori de cate ori este nevoie, evitarea atingerii fetei cu mainile neigienizate.

2. Masuri care privesc angajatorul:
a) elaborarea instructiunilor proprii pe baza evaluarii de risc pentru fiecare angajat, in functie de programul de lucru, specificul activitatii desfasurate, structura organizatorica, structura incintei;
b) medicii de medicina muncii vor face evaluarea de risc si vor emite recomandari privind necesitatea purtarii mastii pentru angajati, in functie de specificul activitatii desfasurate;
c) responsabilul SSM va efectua instruirea angajatilor in ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca;
d) reluarea activitatii se va face gradual, in concordanta cu situatia epidemiologica locala din judetul/regiunea in care se afla locatia filmarii;
e) plasarea, la loc vizibil, de anunturi scrise privind regulile de distantare fizica si cele de acces in platou;
f) masurarea temperaturii prin termometru noncontact, precum si efectuarea triajului observational zilnic la intrarea in platou/spatiul de filmare. Nu se va permite accesul persoanelor simptomatice (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala modificata), precum si a celor care inregistreaza temperatura masurata mai mare de 37,3°C. In cazul in care temperatura inregistrata depaseste 37,3°C, se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus;
g) organizarea spatiului de lucru astfel incat sa permita mentinerea distantei fizice de 1,5 m intre oricare doua persoane;
h) promovarea masurilor de igiena individual;
i) plasarea de dispensere cu solutii dezinfectante atat la intrarea in platoul de filmare, in rulotele individuale, cat si in spatiile comune;
j) instruirea personalului privind masurile de igiena;
k) dezinfectia zilnica si de cate ori este nevoie a suprafetelor utilizate de mai mult de o persoana, cu substante biocide autorizate;
l) dezinfectarea echipamentului tehnic: camere de filmare, microfoane, walkie-talkie, casti etc. Daca materialele si echipamentul aferente filmarii sunt achizitionate/inchiriate, trebuie stabilit un protocol impreuna cu fiecare furnizor privind procedura de curatare si igienizare a acestora, astfel incat sa nu fie afectate calitatea si proprietatile materialelor si echipamentelor;
m) se va evita organizarea meselor cu bufet deschis. Se vor distribui alimente ambalate si bauturi racoritoare pentru consum individual;
n) mesele se vor servi in portii individuale: mentinerea distantei fizice de 1,5 m;
o) incaperile in care se desfasoara activitate vor fi aerisite periodic;
p) in cazul incaperilor climatizate cu recircularea aerului se va efectua nebulizare o data pe saptamana, in afara programului de lucru, si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conform instructiunilor producatorului.

3. Masuri de precautie speciale:
a) componenta distributiei filmului, precum si componenta membrilor echipei de filmare participanti la realizarea unei productii cinematografice vor fi decise in functie de necesitatile tehnico-artistice ale proiectului, fiind in responsabilitatea companiei de productie de film si/sau a responsabilului desemnat de catre aceasta, care vor avea in vedere si respectarea tuturor masurilor de protectie sanitara prevazute in prezentul ordin al ministrului culturii si al ministrului sanatatii;
b) machiajul si coafura se vor efectua cu respectarea precautiunilor universale: igienizarea mainilor si dezinfectia suprafetelor inainte si dupa sedinta de machiaj/coafor;
c) se vor organiza spatii de machiaj si vestiare separate pentru actori si figuratie;
d) asistenta la echipare/imbracare va fi limitata la minimum posibil;
e) vestiarele vor fi dezinfectate regulat;
f) se recomanda folosirea transportului individual, cu autoturism personal, pe cat posibil. In cazul in care se va utiliza transport organizat, pentru mai multe persoane, se vor respecta regulile obligatorii pentru persoanele care folosesc mijloacele de transport in comun;
g) pe toata perioada productiei se recomanda limitarea la strictul necesar a deplasarilor personale ale membrilor echipei;
h) in situatia extraordinara in care un membru al echipei dezvolta simptome respiratorii in timpul programului de lucru, recomandarile sunt urmatoarele:
(i) izolarea imediata de restul echipei si organizarea transportului individual al acestuia la domiciliu si contactarea medicului de familie;
(ii) incaperea in care respectiva persoana a petrecut timp indelungat se inchide si se aeriseste timp de 24 de ore;
(iii) dupa aerisirea spatiului se realizeaza curatenia, precum si spalarea si dezinfectia riguroasa a respectivei incaperi;
(iv) in cazul in care persoana a petrecut mai mult timp, in egala masura, in mai multe incaperi, se va aplica procedura de la pct. (iii) pentru fiecare incapere;

i) in situatia in care o persoana suspecta sau confirmata COVID a fost prezenta in una sau mai multe locatii de productie, intr-un interval mai scurt de 7 zile, se aplica procedura prevazuta anterior;
j) pentru activitatea desfasurata in birourile companiilor de productie se vor aplica masuri conform Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale si al ministrului sanatatii nr. 3.577/831/2020 privind masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS-CoV-2 si pentru asigurarea desfasurarii activitatii la locul de munca in conditii de securitate si sanatate in munca, pe perioada starii de alerta;
k) pentru cetatenii straini, sositi in Romania, membri ai echipelor de filmare se vor respecta regulile si masurile de protectie stabilite de Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor masuri in domeniul sanatatii publice in situatii de risc epidemiologic si biologic, republicata, precum si de Hotararea Comitetului National pentru Situatii de Urgenta nr. 36/2020 privind constatarea pandemiei de COVID-19 si stabilirea unor masuri necesar a fi aplicate pentru protectia populatiei.

CAPITOLUL V
Masuri si reguli pentru evenimentele/actiunile culturale organizate in aer liber, pe perioada starii de alerta, pentru prevenirea raspandirii COVID-19

Prezentul capitol contine un set de masuri si reguli cu privire la standardul minim aplicabil pentru evenimentele si actiunile culturale organizate in aer liber, denumite in continuare evenimente. Persoanele care coordoneaza fiecare eveniment (de exemplu, organizator, director tehnic etc.) sunt responsabile de verificarea modalitatii de implementare a acestor recomandari, in vederea reducerii impactului riscului de infectie cu SARS-CoV-2 la locul de munca.

Asumarea riscurilor ce revin in urma participarii la un eveniment se face de catre toti participantii: spectator, artist, furnizor de servicii sau lucrator.

Prin evenimente sau actiuni culturale se intelege, fara a se limita la acestea: teatru, dans, concert, proiectie cinematografica, stand-up comedy, targ, expozitie, workshop, conferinta cu caracter cultural.

In judetele/localitatile unde incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori, spectacolele, concertele, festivalurile publice si private sau alte evenimente/actiuni culturale organizate in aer liber sunt interzise.

1. Masuri care privesc angajatii si raspunderea individuala, angajatii/voluntarii vor respecta masurile de precautie universal valabile:
a) portul obligatoriu al mastii (medicala/nonmedicala), care pentru o protectie eficace trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul;
b) in cazul in care angajatul are simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala modificata), acesta nu se prezinta la locul de munca si contacteaza medicul de familie;
c) izolare la domiciliu, in cazul in care a intrat in contact cu un caz suspect sau confirmat de infectie cu virusul SARS-CoV-2 si anuntarea medicului de familie;
d) efectuarea frecventa a igienei mainilor (cu apa si sapun sau dezinfectant pe baza de alcool avizat de Ministerul Sanatatii) si evitarea atingerii fetei cu mainile neigienizate;
e) masurile de distantare sociala nu ar trebui sa cauzeze alte conditii de lucru nesigure pentru echipele tehnice si de productie (de exemplu, ridicarea pieselor de echipament care necesita mai multe persoane etc.)

2. Masuri care privesc angajatori si organizatori:
a) elaborarea instructiunilor propriilor pe baza evaluarii de risc pentru fiecare angajat, in functie de programul de lucru, specificul activitatii desfasurate, structura organizatorica, structura incintei;
b) medicii de medicina muncii vor face evaluarea de risc si vor emite recomandari privind necesitatea purtarii mastii pentru angajati, in functie de specificul activitatii desfasurate;
c) responsabilul SSM va efectua instruirea angajatilor in ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca;
d) angajatilor/voluntarilor li se va asigura echipamentul de protectie necesar (masca, manusi, viziere etc.);
e) reluarea activitatii se va face gradual, in concordanta cu situatia epidemiologica locala, din judetul/regiunea in care va avea loc evenimentul;
f) plasarea, la loc vizibil, de anunturi scrise privind regulile de distantare fizica si cele de acces in cadrul delimitat aferent evenimentului;
g) masurarea temperaturii prin termometru noncontact, precum si efectuarea triajului observational zilnic la intrarea in zona delimitata a evenimentului pentru echipa de organizare, echipa artistica si pentru public. Nu se va permite accesul persoanelor simptomatice (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala modificata) si nici al celor care inregistreaza temperatura masurata mai mare de 37,3°C. In cazul in care temperatura inregistrata depaseste 37,3°C se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus; angajatii cu temperatura peste 37,3°C vor fi trimisi acasa;
h) organizarea spatiului de lucru astfel incat sa permita mentinerea distantei fizice de 1,5 m intre oricare doua persoane;
i) promovarea masurilor de igiena individuala;
j) plasarea de dispensere cu solutii dezinfectante la intrare in spatiul delimitat al evenimentului;
k) instruirea personalului privind masurile de igiena;
l) dezinfectia frecventa a suprafetelor utilizate de mai mult de o persoana cu substante biocide autorizate;
m) dezinfectarea echipamentul tehnic: camere de filmare, lavaliere, microfoane, walkie-talkie, casti etc. Daca materialele si echipamentul sunt achizitionate/inchiriate, trebuie stabilit un protocol impreuna cu fiecare furnizor privind procedura de curatare si igienizare a acestora, astfel incat sa nu fie afectate calitatea si proprietatile materialelor si echipamentelor;
n) se va evita organizarea meselor cu bufet deschis. Se vor distribui alimente ambalate si bauturi racoritoare pentru consum individual;
o) mesele se vor servi in portii individuale: mentinerea distantei fizice de 1,5 m;
p) in situatia extraordinara in care un membru al echipei de organizare sau artistice prezinta simptome respiratorii in timpul programului de lucru, recomandarile sunt urmatoarele:
(i) izolarea imediata de restul echipei si organizarea transportului individual al acestuia la domiciliu si contactarea medicului de familie;
(ii) incaperea in care respectiva persoana a petrecut timp indelungat se inchide si se aeriseste timp de 24 de ore;
(iii) dupa aerisirea spatiului se realizeaza curatenie, precum si spalarea si dezinfectia riguroasa a respectivei zone de activitate;
(iv) in cazul in care persoana a petrecut mai mult timp, in egala masura, in mai multe incaperi, se va aplica procedura de la pct. (iii) pentru fiecare zona de activitate;

q) in situatia in care o persoana suspecta sau confirmata cu COVID a fost prezenta in una sau mai multe zone de activitate, intr-un interval mai scurt de 7 zile, se aplica procedura prevazuta anterior;
r) pentru activitatea desfasurata in birourile organizatorilor de evenimente se vor aplica masuri conform Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale si al ministrului sanatatii nr. 3.577/831/2020 privind masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS-CoV-2 si pentru asigurarea desfasurarii activitatii la locul de munca in conditii de securitate si sanatate in munca, pe perioada starii de alerta;
s) pentru cetatenii straini, sositi in Romania, membri ai echipei artistice sau de organizare de evenimente se vor respecta regulile si masurile de protectie stabilite de Legea nr. 136/2020, republicata, precum si de Hotararea Comitetului National pentru Situatii de Urgenta nr. 36/2020 privind constatarea pandemiei de COVID-19 si stabilirea unor masuri necesar a fi aplicate pentru protectia populatiei.

3. Recomandari pentru organizatorii evenimentelor culturale:
a) modificarea asteptarilor publicului. Mentionari repetate pentru masuri de siguranta: pe social media, pe bilete, semnalizare la locul evenimentului, e-mail etc.;
b) emiterea de bilete cu acces orar pentru evitarea aglomeratiei la intrarea in spatiul delimitat;
c) fiecare organizator are obligatia de a intocmi procedurile necesare referitoare la situatia in care unei persoane sau unui grup nu i se permite accesul la eveniment in urma triajului epidemiologic. Fiecare organizator are obligatia de a informa si instrui angajatii/voluntarii si agentii de paza cu privire la aceasta procedura;
d) organizatorii si administratorii spatiului gazda isi vor imparti responsabilitatile pentru diferite activitati si proceduri legate de sanatate si siguranta printr-un acord scris incheiat intre cele doua parti;
e) delimitarea clara a spatiului in care se va desfasura evenimentul.

4. Masuri care privesc accesul si contactul cu publicul:
a) coordonarea cu autoritatile de sanatate si cele locale astfel incat asigurarea sanatatii angajatilor si a publicului sa reprezinte obiectivul prioritar;
b) deschiderea graduala, fazata, in concordanta cu situatia epidemiologica locala, din judetul/regiunea in care se desfasoara evenimentul;
c) la intrare se va efectua un triaj observational si nu se va permite accesul persoanelor care prezinta simptome de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree);
d) se vor plasa la loc vizibil anunturi scrise privind regulile de distantare fizica;
e) accesul participantilor, organizarea cozilor la intrarea/iesirea din locatie se realizeaza prin marcaje care sa indice distanta fizica regulamentara de 1,5 m intre persoane;
f) termometrizarea spectatorilor/vizitatorilor. Persoanele care refuza sa le fie verificata temperatura nu vor avea acces in locatie;
g) accesul publicului va fi permis numai in conditiile purtarii de masca (medicala/nonmedicala) pe toata durata evenimentului. Pentru a oferi o protectie eficace, masca trebuie sa acopere gura si nasul;
h) persoanele isi vor dezinfecta mainile cu dezinfectant avizat pe baza de alcool, care va fi pus la dispozitie la intrare;
i) stabilirea unor fluxuri intrare/iesire separate, unice pentru facilitarea mentinerii distantei fizice;
j) limitarea evenimentului la un interval de timp de 4 ore;
k) accesul se face pe timpi cu pana la o ora inainte pentru a evita aglomeratia. Timpul ar trebui sa fie mentionat pe biletul fiecarui participant, daca acest lucru este posibil;
l) plasarea de paravane despartitoare la casele de bilete/ghisee, acolo unde este cazul;
m) incurajarea utilizarii platii contactless cu cardul sau telefonul;
n) interzicerea reutilizarii pliantelor, brosurilor si a altor materiale informative in format fizic;
o) dezinfectia zilnica si ori de cate ori este nevoie a suprafetelor cu produse dezinfectante avizate;
p) pe cat posibil, biletele ar trebui scanate, se va evita ruperea sau atingerea biletelor.

5. Masuri care privesc spatiul/locul:
a) organizarea spatiului, astfel incat sa permita prezenta a cel mult 300 de spectatori cu locuri pe scaune, aflate la distanta de minimum 2 metri unul fata de celalalt;
b) participantii au obligatia purtarii mastii de protectie;
c) in cazul in care locatia este organizata cu scaune mobile (sau pufuri), acestea vor fi pozitionate de catre organizator la o distanta de 2 m intre ele;
d) in cazul in care locatia dispune de gradene, organizatorul va marca pe acestea locurile disponibile, la o distanta de 2 m intre ele;
e) in cazul in care locatia nu dispune de scaune sau gradene si este libera (iarba, pamant, zgura etc.), iar publicul vine cu propriile paturi sau perne, organizatorul va marca solul astfel incat sa creeze spatii care sa respecte distantarea sociala pentru fiecare persoana, precum si spatii mai mari pentru familii;
f) difuzarea de comunicate audio, atat inainte de inceperea spectacolului, cat si pe timpul pauzei, adaptate spatiului respectiv de desfasurare a spectacolului/evenimentului;
g) dezinfectarea cu substante biocide autorizate a tuturor scaunelor, pufurilor etc. dupa si/sau inaintea fiecarei proiectii;
h) in cazul utilizarii toaletelor se va respecta distanta obligatorie de minimum 1,5 m;
i) punerea la dispozitie a unui numar rezonabil de toalete, unde este posibil, pentru evitarea aglomeratiei. In cazul toaletelor ecologice se recomanda sa existe lavoare cu apa si sapun in proximitatea acestora;
j) dedicarea unor toalete strict copiilor si/sau familiilor cu copii, acolo unde acest lucru este posibil;
k) punerea la dispozitie a unui numar rezonabil de recipiente/cosuri de gunoi cu capac dedicate exclusiv aruncarii mastilor de protectie;
l) dezinfectarea toaletelor cu substante biocide autorizate, inainte si dupa fiecare proiectie/spectacol si/sau la fiecare 4 ore;
m) asigurarea permanenta a substantelor si materialelor de curatenie/igienizare necesare in locatie;
n) asigurarea personalului de curatenie, instruit profesional, intr-un numar suficient.

6. Masuri legate de consumul de mancare si bautura in locatie - se interzice consumul de mancare si bautura in locatie, in afara de:
a) bautura in recipiente individuale. Se interzice folosirea paielor de unica folosinta;
b) mancare ambalata individual, sigilata, conform normelor in vigoare.

7. Masuri care privesc prestatii artistice unde este aplicabil:
a) accesul si evacuarea echipelor de organizare, lucratorilor si artistilor se va realiza prin locuri/porti separate de cele pentru spectatori si/sau la intervale orare diferite;
b) artistii interpreti sau executanti ar trebui sa isi aduca propriile microfoane, instrumente, casti si alte echipamente pe care le folosesc;
c) aceleasi reguli de distantare sociala se impun si zonei de backstage;
d) se vor asigura timpi aditionali pentru dezinfectarea spatiilor de backstage folosite de echipe diferite;
e) daca scena se situeaza la acelasi nivel cu spectatorii, distanta intre interpreti si public va fi de cel putin 2,5 m. Daca scena este mai sus decat spectatorii, distanta minima va fi de 3 m;
f) structura repertoriului va fi decisa de echipa de management a fiecarei institutii culturale sau a fiecarui organizator de evenimente care va avea in vedere toate masurile de protectie sanitara prevazute in prezentul ordin al ministrului culturii si al ministrului sanatatii;
g) componenta distributiei, precum si componenta membrilor echipei tehnice participanti la realizarea unei productii de spectacol/eveniment cultural vor fi decise in functie de necesitatile tehnico-artistice ale proiectului, fiind in responsabilitatea echipei de management a fiecarei institutii sau a fiecarui organizator de evenimente care va avea in vedere toate masurile de protectie sanitara prevazute in prezentul ordin al ministrului culturii si al ministrului sanatatii;
h) scena va avea o dimensiune suficient de mare pentru ca actul artistic sa se desfasoare in conditii de siguranta si distantarea sociala sa poata fi respectata;
i) toate masurile de siguranta si sanatate vor fi respectate si in timpul repetitiilor si probelor etc.
j) machiajul si coafura se vor efectua cu respectarea precautiilor universale: igienizarea mainilor si dezinfectia suprafetelor inainte si dupa sedinta de machiaj/coafor;
k) asistenta la echipare/imbracare va fi limitata la minimum posibil;
l) vestiarele vor fi dezinfectate cu substante biocide autorizate zilnic si ori de cate ori e nevoie.

CAPITOLUL VI
Masuri si reguli pentru evenimentele de tip drive-in, pe perioada starii de alerta, pentru prevenirea raspandirii COVID-19

In judetele/localitatile unde incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile este mai mare de 1,5/1000 de locuitori, organizarea si desfasurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt interzise.

1. Masuri care privesc angajatii si raspunderea individuala. Angajatii vor respecta masurile de precautie universal valabile:
a) portul obligatoriu al mastii (medicala/nonmedicala), care pentru o protectie eficace trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul;
b) se vor izola la domiciliu in cazul in care au venit in contact cu un caz suspect sau confirmat de infectie cu virusul SARS-CoV-2;
c) nu trebuie sa se prezinte la munca daca prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala alterata);
d) isi vor informa fara intarziere superiorii in cazul in care afla ca o persoana cu care au avut contact in perioada desfasurarii activitatii este infectata/suspecta ca ar fi infectata cu virusul SARS-CoV-2, precum si in cazul in care afla ca au fost infectati ei insisi;
e) spalatul pe maini ori de cate ori este nevoie, evitarea atingerii fetei cu mainile neigienizate.

2. Masuri care privesc accesul si contactul cu publicul:
a) coordonarea cu autoritatile de sanatate si cele locale astfel incat asigurarea sanatatii angajatilor si a publicului sa reprezinte obiectivul prioritar;
b) deschiderea graduala, fazata, in concordanta cu situatia epidemiologica locala, din judetul/regiunea in care se desfasoara evenimentul;
c) se vor plasa la loc vizibil anunturi scrise privind regulile de distantare fizica si cele de acces;
d) accesul se face exclusiv cu autoturismul, cu conditia ca ocupantii unui autovehicul sa fie membrii aceleasi familii sau grupuri de pana la 3 persoane;
e) la intrarea in locatie se verifica temperatura celor din autoturism de catre personalul echipat cu echipament de protectie. Sunt lasate in incinta doar persoanele care au temperatura de maximum 37,3°C. Persoanele care refuza sa le fie verificata temperatura nu vor avea acces;
f) parcarea va fi amenajata in asa fel incat intre autovehicule sa se pastreze distanta de 2 m stanga/dreapta si 2 m fata/spate;
g) pe parcursul evenimentului tip drive-in, spectatorii nu parasesc autoturismul, cu exceptia cazului in care doresc sa mearga la toaleta;
h) parasirea de catre spectatori a autoturismului conform lit. g) va fi permisa numai in conditiile purtarii de masca (medicala/nonmedicala). Pentru a oferi o protectie eficace, masca trebuie sa acopere gura si nasul;
i) distanta fizica intre spectatorii care au parasit autoturismul pentru motivele exceptionale va fi de minimum 2 m;
j) toaletele si manerele usilor de acces vor fi dezinfectate cu solutii dezinfectante pe baza de alcool avizate de Ministerul Sanatatii, o data pe ora;
k) spectatorii isi pot dezinfecta mainile cu dezinfectant avizat pe baza de alcool, care va fi pus la dispozitie la intrarea in spatiul delimitat aferent evenimentului de tip drive-in;
l) incurajarea achizitionarii biletelor online;
m) se incurajeaza scanarea biletelor, pentru a evita atingerea sau ruperea acestora;
n) interzicerea reutilizarii pliantelor, brosurilor si a altor materiale informative in format fizic;
o) dezinfectia regulata a suprafetelor comune;
p) obligatia de a intocmi procedurile necesare referitoare la situatia in care unei persoane sau unui grup nu i se permite accesul la eveniment in urma triajului epidemiologic. Fiecare organizator are obligatia de a informa si instrui angajatii/voluntarii si agentii de paza cu privire la aceasta procedura.

3. Masuri care privesc angajatorii:
a) elaborarea instructiunilor proprii pe baza evaluarii de risc pentru fiecare angajat, in functie de programul de lucru, specificul activitatii desfasurate, structura organizatorica, structura incintei;
b) medicii de medicina muncii vor face evaluarea de risc si vor emite recomandari privind necesitatea purtarii mastii pentru angajati, in functie de specificul activitatii desfasurate;
c) responsabilul SSM va efectua instruirea angajatilor in ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca;
d) angajatilor/voluntarilor li se va asigura echipamentul de protectie necesar (masca, manusi, viziere etc.);
e) reluarea activitatii se va face gradual, in concordanta cu situatia epidemiologica locala, din judetul/regiunea in care va avea loc evenimentul;
f) plasarea, la loc vizibil, de anunturi scrise privind regulile de distantare fizica si cele de acces in cadrul delimitat aferent evenimentului;
g) masurarea temperaturii prin termometru noncontact, precum si efectuarea triajului observational zilnic la intrarea in zona delimitata a evenimentului pentru echipa de organizare. Nu se va permite accesul persoanelor simptomatice (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala modificata) si nici al celor care inregistreaza temperatura masurata mai mare de 37,3ºC. In cazul in care temperatura inregistrata depaseste 37,3ºC se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus; angajatii cu temperatura peste 37,3ºC vor fi trimisi acasa;
h) organizarea spatiului de lucru astfel incat sa permita mentinerea distantei fizice de 1,5 m intre oricare doua persoane, prin montarea de marcaje;
i) promovarea masurilor de igiena individuala;
j) plasarea de dispensere cu solutii dezinfectante avizate la intrarea in spatiul delimitat aferent evenimentului de tip drive-in;
k) instruirea personalului privind masurile de igiena;
l) dezinfectia zilnica si ori de cate ori este nevoie a suprafetelor utilizate de mai mult de o persoana cu substante biocide autorizate;
m) dezinfectarea echipamentului tehnic: camere de filmare, videoproiectoare, ecrane cu led, lavaliere, walkie-talkie, casti etc. Daca materialele si echipamentul sunt achizitionate/inchiriate, trebuie stabilit un protocol impreuna cu fiecare furnizor privind procedura de curatare si igienizare a acestora, astfel incat sa nu fie afectate calitatea si proprietatile materialelor si echipamentelor;
n) se va evita organizarea meselor cu bufet deschis. Se vor distribui alimente ambalate si bauturi racoritoare pentru consum individual;
o) mesele se vor servi in portii individuale, cu mentinerea distantei fizice de 1,5 m;
p) in situatia extraordinara in care un membru al echipei de organizare prezinta simptome respiratorii in timpul programului de lucru, recomandarile sunt urmatoarele:
(i) izolarea imediata de restul echipei si organizarea transportului individual al acestuia la domiciliu si contactarea medicului de familie;
(ii) incaperea in care respectiva persoana a petrecut timp indelungat se inchide si se aeriseste timp de 24 de ore, daca este cazul;
(iii) dupa aerisirea spatiului se realizeaza curatenia, precum si spalarea si dezinfectia riguroasa a respectivei zone de activitate, daca este cazul;
(iv) in cazul in care persoana a petrecut mai mult timp, in egala masura, in mai multe zone de activitate, se va aplica procedura de la pct. (iii) pentru fiecare zona de activitate;

q) in situatia in care o persoana suspecta sau confirmata cu COVID a fost prezenta in una sau mai multe zone de activitate, intr-un interval mai scurt de 7 zile, se aplica procedura prevazuta anterior;
r) structura repertoriului va fi decisa de echipa de management a fiecarei institutii culturale sau a fiecarui organizator de evenimente care va avea in vedere toate masurile de protectie sanitara prevazute in prezentul ordin al ministrului culturii si al ministrului sanatatii;
s) componenta distributiei, precum si componenta membrilor echipei tehnice participanti la realizarea unei productii de spectacol/eveniment cultural vor fi decise in functie de necesitatile tehnico-artistice ale proiectului, fiind in responsabilitatea echipei de management a fiecarei institutii sau a fiecarui organizator de evenimente care va avea in vedere toate masurile de protectie sanitara prevazute in prezentul ordin al ministrului culturii si al ministrului sanatatii;
t) pentru activitatea desfasurata in birourile organizatorilor de evenimente de tip drive-in se vor aplica masuri conform Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale si al ministrului sanatatii nr. 3.577/831/2020 privind masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS-CoV-2 si pentru asigurarea desfasurarii activitatii la locul de munca in conditii de securitate si sanatate in munca, pe perioada starii de alerta;
u) pentru cetatenii straini, sositi in Romania, membri ai echipei artistice sau de organizare de evenimente se vor respecta regulile si masurile de protectie stabilite de Legea nr. 136/2020, republicata, precum si de Hotararea Comitetului National pentru Situatii de Urgenta nr. 36/2020 privind constatarea pandemiei de COVID-19 si stabilirea unor masuri necesar a fi aplicate pentru protectia populatiei.

CAPITOLUL VII
Masuri si reguli pentru expozitii temporare de arta si design pe perioada starii de alerta, pentru prevenirea raspandirii COVID-19

Prezentul capitol contine un set de masuri si reguli cu privire la standardul minim aplicabil pentru expozitiile temporare de arta si design. Prin expozitii temporare de arta si design se intelege: pictura, desen, sculptura, design, instalatii, arta new media, arta interactiva, performance, video. Expozitiile pot fi organizate in spatii conventionale (de exemplu, muzee, galerii sau cluburi de arta, biblioteci etc.), dar si in spatii alternative (de exemplu, in aer liber, hale sau vechi spatii industriale, spatii private, pavilioane temporare etc.).

1. Masuri care privesc angajatii si raspunderea individuala; angajatii/voluntarii vor respecta masurile de precautie universal valabile:
a) portul obligatoriu al mastii (medicala/nonmedicala), care pentru o protectie eficace trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul;
b) se vor izola la domiciliu in cazul in care au venit in contact cu un caz suspect sau confirmat de infectie cu virusul SARS-CoV-2;
c) nu trebuie sa se prezinte la munca daca prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala alterata);
d) isi vor informa fara intarziere superiorii in cazul in care afla ca o persoana cu care au avut contact in perioada desfasurarii activitatii este infectata/suspecta ca ar fi infectata cu virusul SARS-CoV-2, precum si in cazul in care afla ca au fost infectati ei insisi;
e) spalatul pe maini ori de cate ori este nevoie, evitarea atingerii fetei cu mainile neigienizate.

2. Masuri care privesc angajatorii:
a) triajul observational al angajatilor nu permite prezenta la locul de munca a persoanelor care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala alterata);
b) termometrizarea noncontact zilnica, la intrare - angajatii cu temperatura peste 37,3°C vor fi trimisi acasa;
c) angajatii/voluntarii vor purta masca (medicala/nonmedicala);
d) se va asigura distanta fizica intre angajati de minimum 2 m;
e) acordarea pauzelor de masa esalonat, cu respectarea distantei sociale de minimum 1,5 m;
f) decalarea programului de lucru pentru a evita aglomerarile la intrarea/iesirea din incinta si pentru a limita numarul de angajati prezenti in acelasi timp in incinta.

3. Masuri pentru personalul care lucreaza in birouri:
a) asigurarea distantei de minimum 1,5 m intre angajatii care lucreaza la birouri orientate fata-spate si spate-spate;
b) pentru birourile deschise orientate fata-fata asigurarea separarii acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu produse dezinfectante avizate;
c) dezinfectia suprafetelor de lucru la inceperea serviciului si apoi o data la 4 ore;
d) acordarea pauzelor de masa esalonat, cu respectarea distantei fizice de minimum 1,5 m;
e) aerisirea periodica a incaperilor;
f) in cazul incaperilor climatizate cu recircularea aerului se efectueaza nebulizare o data pe saptamana, de preferat la sfarsitul saptamanii, si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conform instructiunilor producatorului.

4. Masuri care privesc accesul si contactul cu publicul vizitator:
a) coordonarea cu autoritatile de sanatate si cele locale astfel incat asigurarea sanatatii angajatilor si a publicului sa reprezinte obiectivul prioritar;
b) deschiderea graduala, fazata, in concordanta cu situatia epidemiologica locala, din judetul/regiunea in care se afla muzeul, galeriile de arta sau expozitia;
c) se vor plasa la loc vizibil anunturi scrise privind regulile de distantare fizica si cele de acces in muzeu, galerie de arta sau expozitie;
d) accesul in spatiu se face cu respectarea de catre participanti a distantarii de minimum 1,5 m;
e) limitarea accesului publicului vizitator astfel incat sa fie asigurata o distanta de minimum 2 m intre persoane, dar fara a depasi 50% din capacitatea maxima a spatiului;
f) accesul fiecarui vizitator se face pe timpi pentru evitarea aglomeratiei si a cozilor. Alocarea fiecarui interval orar se va face tinand cont de capacitatea maxima a spatiului. Timpul ar trebui mentionat in avans pe fiecare bilet, daca acest lucru este posibil;
g) accesul vizitatorilor se va face treptat si controlat, printr-un circuit desemnat de organizatori prin stabilirea unor fluxuri de vizitare simultane, in zone diferite;
h) stabilirea unor fluxuri de vizitare unidirectionale pentru facilitarea mentinerii distantei fizice;
i) termometrizarea noncontact a vizitatorilor. Persoanele care refuza sa le fie verificata temperatura nu vor avea acces in locatie;
j) accesul publicului va fi permis numai in conditiile purtarii de masca (medicala/nonmedicala) pe toata durata vizitei. Pentru a oferi o protectie eficace, masca trebuie sa acopere gura si nasul;
k) vizitatorii isi vor dezinfecta mainile cu dezinfectant avizat de Ministerul Sanatatii pe baza de alcool, care va fi pus la dispozitie la intrarea in muzeu, galerie de arta sau expozitie;
l) vizitatorii vor utiliza covoarele cu dezinfectant pentru incaltaminte aflate la intrare;
m) la intrare se va efectua un triaj observational si nu se va permite accesul persoanelor care prezinta simptome de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree);
n) obligatia de a intocmi procedurile necesare referitoare la situatia in care unei persoane sau unui grup nu i se permite accesul la eveniment in urma triajului epidemiologic. Fiecare organizator are obligatia de a informa si instrui angajatii/voluntarii si agentii de paza cu privire la aceasta procedura;
o) plasarea de paravane despartitoare la ghisee sau case de bilete, acolo unde este cazul;
p) incurajarea utilizarii platii cu cardul contactless sau telefonul;
q) interzicerea reutilizarii pliantelor, brosurilor si altor materiale informative in format fizic;
r) dezinfectia regulata a suprafetelor;
s) interzicerea utilizarii aparatelor de audio-guide;
t) aerisirea periodica a incaperilor;
u) in cazul incaperilor climatizate cu recircularea aerului se va efectua nebulizare o data pe saptamana, de preferat la sfarsitul saptamanii, si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conform instructiunilor producatorului;
v) accesul in cafeneaua/bistroul muzeului sau a galeriei de arta, acolo unde acestea exista, se va face respectand normele prevazute de art. 6 din Masurile pentru diminuarea impactului tipului de risc prevazute in anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 668/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 16 august 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
w) grupurile de vizitatori, tururile ghidate, evenimentele publice/private se organizeaza cu respectarea regulilor stabilite de anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 668/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 16 august 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare.

CAPITOLUL VIII
Masuri si reguli privind activitatile de productie necesare artelor spectacolului si a activitatilor scolilor de arta si meserii pe perioada starii de alerta, pentru prevenirea raspandirii COVID-19

Prezentul capitol contine reguli cu privire la standardul minim aplicabil pentru desfasurarea activitatilor de productie necesare artelor spectacolului, respectiv repetitii. Prezentele masuri se vor aplica si activitatilor cultural-educationale desfasurate de catre scolile populare de arta si meserii reglementate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/2006 privind infiintarea, organizarea si desfasurarea activitatii asezamintelor culturale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 143/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru un numar de persoane care nu depaseste reglementarea actuala a numarului maxim de persoane in spatiu inchis. Se permite organizarea de cursuri de instruire si workshopuri pentru adulti, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finantate din fonduri europene, cu un numar de participanti de maximum 25 de persoane in interior si de maximum 50 de persoane in exterior si cu respectarea normelor de sanatate publica stabilite in ordinul ministrului sanatatii.

1. Masuri care privesc angajatii si raspunderea individuala; angajatii vor respecta masurile de precautie universala:
a) portul obligatoriu al mastii (medicala/nonmedicala), care trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul;
b) in cazul in care angajatul are simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala modificata), acesta nu se prezinta la locul de munca si contacteaza medicul de familie;
c) izolare la domiciliu, in cazul in care a intrat in contact cu un caz suspect sau confirmat de infectie cu virusul SARS-CoV-2, si anuntarea medicului de familie;
d) efectuarea frecventa a igienei mainilor (cu apa si sapun sau dezinfectant pe baza de alcool avizat de Ministerul Sanatatii) si evitarea atingerii fetei cu mainile neigienizate.

2. Masuri care privesc angajatorul:
a) elaborarea instructiunilor proprii pe baza evaluarii de risc pentru fiecare angajat/cursant, in functie de programul de lucru, specificul activitatii desfasurate, structura organizatorica, structura incintei;
b) medicii de medicina muncii vor face evaluarea de risc si vor emite recomandari privind necesitatea purtarii mastii pentru angajati/cursanti, in functie de specificul activitatii desfasurate;
c) responsabilul SSM va efectua instruirea angajatilor in ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca;
d) reluarea activitatii se va face gradual, in concordanta cu situatia epidemiologica locala, din judetul/regiunea in care se afla locatia;
e) plasarea, la loc vizibil, de anunturi scrise privind regulile de distantare fizica si cele de acces;
f) masurarea temperaturii prin termometru noncontact precum si efectuarea triajului observational epidemiologic zilnic la intrarea in sala de repetitii/de curs. Nu se va permite accesul persoanelor simptomatice (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala modificata), precum si a celor care inregistreaza temperatura masurata mai mare de 37,3ºC. In cazul in care temperatura inregistrata depaseste 37,3ºC se recomanda repetarea masurarii temperaturii dupa o perioada de 2-5 minute de repaus;
g) obligatia de a intocmi procedurile necesare referitoare la situatia in care unei persoane sau unui grup nu i se permite accesul la eveniment in urma triajului epidemiologic. Obligatia de a informa si instrui angajatii/voluntarii si agentii de paza cu privire la aceasta procedura;
h) organizarea spatiului de lucru astfel incat sa permita mentinerea distantei fizice de 1,5 m intre oricare doua persoane;
i) promovarea masurilor de igiena individuala;
j) plasarea de dispensere cu solutii dezinfectante atat la intrarea in cladire, in cabinele individuale, cat si in spatiile comune;
k) instruirea personalului privind masurile de igiena;
l) dezinfectia frecventa a suprafetelor utilizate de mai mult de o persoana cu substante biocide autorizate;
m) dezinfectarea echipamentul tehnic: lavaliere, microfoane, walkie-talkie, casti etc. Daca materialele si echipamentul sunt achizitionate/inchiriate, trebuie stabilit un protocol impreuna cu fiecare furnizor pentru procedura de curatare si igienizare a acestora, astfel incat sa nu fie afectate calitatea si proprietatile materialelor si echipamentelor;
n) se va evita organizarea meselor cu bufet deschis. Se vor distribui alimente ambalate si bauturi racoritoare pentru consum individual;
o) mesele se vor servi in portii individuale, cu mentinerea distantei fizice de 1,5 m;
p) incaperile in care se desfasoara activitatea vor fi aerisite periodic;
q) in cazul incaperilor climatizate cu recircularea aerului se va efectua nebulizare o data pe saptamana, in afara programului de lucru, si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conform instructiunilor producatorului.

3. Masuri de precautie speciale:
a) structura repertoriului/programei va fi decisa de echipa de management a fiecarei institutii culturale sau a fiecarui organizator de evenimente care va avea in vedere toate masurile de protectie sanitara prevazute in prezentul ordin al ministrului culturii si al ministrului sanatatii;
b) componenta distributiei/a cursantilor, precum si componenta membrilor echipei tehnice participanti la realizarea unei productii de spectacol/eveniment cultural/curs vor fi decise in functie de necesitatile tehnico-artistice ale proiectului, fiind in responsabilitatea echipei de management a fiecarei institutii sau a fiecarui organizator de evenimente care va avea in vedere toate masurile de protectie sanitara prevazute in prezentul ordin al ministrului culturii si al ministrului sanatatii;
c) machiajul si coafura se vor efectua cu respectarea precautiilor universale: igienizarea mainilor si dezinfectia suprafetelor inainte si dupa sedinta de machiaj/coafor;
d) asistenta la echipare/imbracare va fi limitata la minimum posibil;
e) vestiarele vor fi dezinfectate regulat;
f) se recomanda folosirea transportului individual, cu autoturism personal, pe cat posibil. In cazul in care se va utiliza transportul organizat, pentru mai multe persoane, se vor respecta regulile obligatorii pentru persoanele care folosesc mijloacele de transport in comun;
g) in situatia extraordinara in care un membru al echipei dezvolta simptome respiratorii in timpul programului de lucru, recomandarile sunt urmatoarele:
(i) izolarea imediata de restul echipei si organizarea transportului individual al acestuia la domiciliu si contactarea medicului de familie;
(ii) incaperea in care respectiva persoana a petrecut timp indelungat se inchide si se aeriseste timp de 24 de ore;
(iii) dupa aerisirea spatiului se realizeaza curatenie, precum si spalarea si dezinfectia riguroasa a respectivei incaperi;
(iv) in cazul in care persoana a petrecut mai mult timp, in egala masura, in mai multe incaperi, se va aplica procedura de la pct. (iii) pentru fiecare incapere;

h) in situatia in care o persoana suspecta sau confirmata cu virusul COVID a fost prezenta in una sau mai multe locatii de repetitie, intr-un interval mai scurt de 7 zile, se aplica procedura prevazuta anterior;
i) pentru activitatea desfasurata in birouri se vor aplica masuri conform Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale si al ministrului sanatatii nr. 3.577/831/2020 privind masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS-CoV-2 si pentru asigurarea desfasurarii activitatii la locul de munca in conditii de securitate si sanatate in munca, pe perioada starii de alerta;
j) echipa tehnica va purta masca pe tot parcursul zilei de lucru in interior. Pentru o protectie eficienta, masca va acoperi atat gura, cat si nasul;
k) in cazul orchestrelor, pozitionarea instrumentistilor suflatori va fi facuta in partea laterala a orchestrei, cu separarea acestora de restul membrilor orchestrei, eventual cu paravane despartitoare;
l) cursantii trebuie sa isi aduca propriile instrumente muzicale sau accesorii, iar daca acest lucru nu este posibil, se vor dezinfecta partile atinse frecvent ale instrumentului muzical sau ale accesoriilor (clape, corzi, arcus, bete s.a.);
m) cursantii de la disciplina canto vor utiliza propriii bureti pentru microfon.

CAPITOLUL IX
Masuri si reguli privind activitatile institutiilor de spectacole si/sau concerte, pe perioada starii de alerta, pentru prevenirea raspandirii COVID-19

Prezentul capitol contine reguli cu privire la standardul minim aplicabil pentru reluarea activitatilor institutiilor de spectacole si/sau concerte in spatii inchise, pe baza legislatiei si a recomandarilor autoritatilor publice din Romania. Persoanele care coordoneaza fiecare productie sunt responsabile de verificarea modalitatii de implementare a acestor recomandari, in vederea reducerii impactului riscului de infectie cu SARS-CoV-2.

In functie de situatia epidemiologica generala, de particularitatile regionale si locale, autoritatile implicate in gestionarea prevenirii imbolnavirilor vor pune in aplicare urmatoarele scenarii:

Scenariul 1
a) Organizarea si desfasurarea activitatii institutiilor de spectacole si/sau concerte este permisa, fara a depasi 50% din capacitatea maxima a spatiului, dar nu mai mult de 500 de spectatori, daca incidenta cumulata in ultimele 14 zile a cazurilor din judetul/localitatea unde se afla acestea este mai mica sau egala cu 1,5/1000 de locuitori.
b) Organizarea si desfasurarea activitatii institutiilor de spectacole si/sau concerte este permisa, fara a depasi 30% din capacitatea maxima a spatiului, dar nu mai mult de 500 de spectatori, daca incidenta cumulata in ultimele 14 zile a cazurilor din judetul/localitatea unde se afla acestea este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori.

Scenariul 2 - Organizarea si desfasurarea activitatii institutiilor de spectacole si/sau concerte este interzisa daca incidenta cumulata in ultimele 14 zile a cazurilor din judetele/localitatile unde acestea se afla este mai mare de 3/1.000 de locuitori.
1. Masuri care privesc angajatii si raspunderea individuala; angajatii vor respecta masurile de precautie universala:
a) portul obligatoriu al mastii (medicala/nonmedicala), care trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul;
b) in cazul in care angajatul are simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala modificata), acesta nu se prezinta la locul de munca si contacteaza medicul de familie;
c) izolare la domiciliu, in cazul in care au intrat in contact cu un caz suspect sau confirmat de infectie cu virusul SARS-CoV-2, si anuntarea medicului de familie;
d) efectuarea frecventa a igienei mainilor (cu apa si sapun sau dezinfectant pe baza de alcool avizat de Ministerul Sanatatii) si evitarea atingerii fetei cu mainile neigienizate.

2. Masuri care privesc angajatorul:
a) elaborarea instructiunilor proprii pe baza evaluarii de risc pentru fiecare angajat, in functie de programul de lucru, specificul activitatii desfasurate, structura organizatorica, structura incintei;
b) medicii de medicina muncii vor face evaluarea de risc si vor emite recomandari privind necesitatea purtarii mastii pentru angajati, in functie de specificul activitatii desfasurate;
c) responsabilul SSM va efectua instruirea angajatilor in ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca;
d) reluarea activitatii se va face gradual, in concordanta cu situatia epidemiologica locala din judetul/regiunea in care se afla locatia descrisa in cele doua scenarii de mai sus;
e) plasarea, la loc vizibil, de anunturi scrise privind regulile de distantare fizica si cele de acces;
f) masurarea temperaturii prin termometru noncontact, precum si efectuarea triajului observational epidemiologic zilnic la intrarea in sala. Nu se va permite accesul persoanelor simptomatice (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala modificata) si nici al celor care inregistreaza temperatura masurata mai mare de 37,3ºC. In cazul in care temperatura inregistrata depaseste 37,3ºC se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus;
g) obligatia de a intocmi procedurile necesare referitoare la situatia in care unei persoane sau unui grup nu i se permite accesul la eveniment in urma triajului epidemiologic. Obligatia de a informa si instrui angajatii/voluntarii si agentii de paza cu privire la aceasta procedura;
h) promovarea masurilor de igiena individuala;
i) plasarea de dispensere cu solutii dezinfectante atat la intrarea in cladire, in cabinele individuale, cat si in spatiile comune;
j) instruirea personalului privind masurile de igiena;
k) dezinfectia frecventa a suprafetelor utilizate de mai mult de o persoana cu substante biocide autorizate;
l) dezinfectarea echipamentului tehnic: lavaliere, microfoane, walkie-talkie, casti etc. Daca materialele si echipamentul sunt achizitionate/inchiriate, trebuie stabilit un protocol impreuna cu fiecare furnizor privind procedura de curatare si igienizare a acestora, astfel incat sa nu fie afectate calitatea si proprietatile materialelor si echipamentelor;
m) se va evita organizarea meselor cu bufet deschis. Servirea mesei de catre personalul angajat se va face in spatii special amenajate, dupa un program prestabilit, cu respectarea normelor in vigoare, pentru spatii cu aceasta destinatie. Se vor distribui alimente ambalate si bauturi racoritoare pentru consum individual;
n) mesele se vor servi in portii individuale, cu mentinerea distantei fizice de 1,5 m;
o) incaperile in care se desfasoara activitatea vor fi aerisite periodic;
p) in cazul incaperilor climatizate cu recircularea aerului se va efectua nebulizare o data pe saptamana, in afara programului de lucru, si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conform instructiunilor producatorului;
q) montarea unor paravane despartitoare la casele de bilete;
r) informarea personalului angajat privind masurile de igiena atat in format scris, cat si prin sedinte zilnice scurte, la inceperea programului de lucru.

3. Masuri de precautie speciale:
a) structura repertoriului va fi decisa de echipa de management a fiecarei institutii culturale sau a fiecarui organizator de evenimente care va avea in vedere toate masurile de protectie sanitara prevazute in prezentul ordin al ministrului culturii si al ministrului sanatatii;
b) componenta distributiei, precum si componenta membrilor echipei tehnice participanti la realizarea unei productii de spectacol/eveniment cultural vor fi decise in functie de necesitatile tehnico-artistice ale proiectului, fiind in responsabilitatea echipei de management a fiecarei institutii sau a fiecarui organizator de evenimente care va avea in vedere toate masurile de protectie sanitara prevazute in prezentul ordin al ministrului culturii si al ministrului sanatatii;
c) machiajul si coafura se vor efectua cu respectarea precautiunilor universale: mentinerea distantei fizice, limitarea contactului apropiat, igienizarea mainilor si dezinfectia suprafetelor inainte si dupa sedinta de machiaj/coafor;
d) asistenta la echipare/imbracare va fi limitata la minimum posibil;
e) vestiarele vor fi dezinfectate regulat;
f) se recomanda folosirea transportului individual, cu autoturism personal, pe cat posibil. In cazul in care se va utiliza transportul organizat pentru mai multe persoane, se vor respecta regulile obligatorii pentru persoanele care folosesc mijloacele de transport in comun;
g) se vor stabili circuite de acces complet separate ale artistilor si ale spectatorilor;
h) in situatia extraordinara in care un membru al echipei dezvolta simptome respiratorii in timpul programului de lucru, recomandarile sunt urmatoarele:
(i) izolarea imediata de restul echipei si organizarea transportului individual al acestuia la domiciliu si contactarea medicului de familie;
(ii) incaperea in care respectiva persoana a petrecut timp indelungat se inchide si se aeriseste timp de 24 de ore;
(iii) dupa aerisirea spatiului se realizeaza curatenia, precum si spalarea si dezinfectia riguroasa a respectivei incaperi;
(iv) in cazul in care persoana a petrecut mai mult timp, in egala masura, in mai multe incaperi, se va aplica procedura de la pct. (iii) pentru fiecare incapere;

i) in situatia in care o persoana suspecta sau confirmata cu virusul SARS-CoV-2 a fost prezenta in una sau mai multe locatii de repetitie, intr-un interval mai scurt de 7 zile, se aplica procedura prevazuta anterior;
j) pentru activitatea desfasurata in cadrul birourilor institutiilor de spectacol si/sau concerte, publice sau private, se vor aplica masuri conform Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale si al ministrului sanatatii nr. 3.577/831/2020 privind masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS-CoV-2 si pentru asigurarea desfasurarii activitatii la locul de munca in conditii de securitate si sanatate in munca, pe perioada starii de alerta.

4. Masuri care privesc accesul si contactul cu publicul:
a) coordonarea cu autoritatile de sanatate si cele locale astfel incat asigurarea sanatatii angajatilor si a publicului sa reprezinte obiectivul prioritar;
b) organizarea si desfasurarea activitatii institutiilor de spectacole si/sau concerte este permisa, fara a depasi 50% din capacitatea maxima a spatiului, dar nu mai mult de 500 de spectatori, daca incidenta cumulata in ultimele 14 zile a cazurilor din judetul/localitatea unde se afla acestea este mai mica sau egala cu 1,5/1000 de locuitori;
c) organizarea si desfasurarea activitatii institutiilor de spectacole si/sau concerte este permisa, fara a depasi 30% din capacitatea maxima a spatiului, dar nu mai mult de 500 de spectatori, daca incidenta cumulata in ultimele 14 zile a cazurilor din judetul/localitatea unde se afla acestea este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori;
d) organizarea si desfasurarea activitatii institutiilor de spectacole si/sau concerte este interzisa daca incidenta cumulata in ultimele 14 zile a cazurilor din judetele/localitatile unde acestea se afla este mai mare de 3/1.000 de locuitori;
e) se vor plasa la loc vizibil anunturi scrise privind regulile de distantare fizica si cele de acces. Realizarea unei comunicari corecte si eficiente despre masurile de siguranta sanitara adoptate, promovate in locatie, dar si pe site-ul si pe retelele de socializare, pentru o vizibilitate sporita si o intelegere cat mai buna din partea publicului;
f) triaj observational la intrarea in locatie: nu se va permite accesul persoanelor care prezinta simptome de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, stare generala alterata) si temperatura mai mare de 37,3°C. Persoanele care refuza sa le fie verificata temperatura nu vor avea acces in spatiul destinat;
g) accesul publicului va fi permis numai in conditiile purtarii de masca (medicala/nonmedicala) pe toata durata spectacolului. Pentru a oferi o protectie eficace, masca trebuie sa acopere gura si nasul;
h) vizitatorii vor utiliza covoarele cu dezinfectant pentru incaltaminte aflate la intrare;
i) accesul participantilor, organizarea cozilor la intrarea/iesirea din locatie/casa de bilete prin marcaje care sa indice distanta regulamentara de 1,5 m intre persoane;
j) publicul va fi incurajat sa isi dezinfecteze mainile cu dezinfectant avizat pe baza de alcool, care va fi pus la dispozitie;
k) vanzarea de bilete se va face pe cat posibil online, astfel incat contactul fizic sa fie minimizat in locatii. In cazul achizitiei biletelor la casa de bilete:
(i) incurajarea utilizarii platii cu cardul contactless sau telefonul;
(ii) deschiderea casei de bilete cu suficient timp inaintea spectacolului, astfel incat sa fie evitata aglomeratia;
(iii) in cazul in care accesul in sala este efectuat in imediata apropiere a casei de bilete, aceasta se va inchide cu 15 minute inainte de inceperea spectacolului/concertului;

l) interzicerea reutilizarii pliantelor, brosurilor si altor materiale informative in format fizic;
m) dezinfectia regulata a suprafetelor;
n) evitarea pe cat posibil a formarii cozilor in interiorul cladirii;
o) instituirea obligativitatii masurii de purtare a mastii de protectie si a manusilor pentru persoanele care asigura paza obiectivelor;
p) biletele vor fi, pe cat posibil, scanate de catre personal, si nu rupte sau atinse cu mana;
q) intrarea si iesirea din locatie se va efectua gradual, rand cu rand, astfel incat sa nu se creeze aglomeratie:
(i) accesul in sala se va face in ordinea venirii spectatorilor cat mai devreme posibil, fara a stationa pe hol, sau in cazul in care acest lucru nu este posibil, accesul in sala se va efectua incepand cu randurile cele mai indepartate de intrarea in sala;
(ii) iesirea din sala se va efectua incepand cu randurile cele mai apropiate de iesirea din sala, pe usile de evacuare;

r) in cazul unei institutii cu mai multe sali aflate in aceeasi incinta se vor esalona orele de inceput si de sfarsit ale spectacolelor, in asa fel incat sa nu se suprapuna orele de acces si iesire din mai multe sali, evitandu-se astfel aglomerarea spatiilor comune;
s) stabilirea si implementarea unor circuite distincte pentru acces si iesire;
t) in functie de dimensiunile salii, accesul va incepe cu pana la o ora inainte de spectacol, pentru a evita adunarea multimilor, acest lucru fiind mentionat si pe bilet, dar si in comunicarea asigurata de catre organizator;
u) spectacolele se vor desfasura fara pauze, pentru a se evita aglomerarea spatiilor, fara ca durata unui spectacol sa depaseasca 2 ore;
v) se interzice spectatorilor consumul de alimente si bauturi in incinta institutiilor de spectacole si/sau concerte, cu exceptia lichidelor ambalate individual.

5. Masuri legate de organizarea locatiei:
a) stabilirea si respectarea numarului maxim de persoane permise in sala;
b) distanta dintre scena si spectatori trebuie sa fie de minimum 3 m, cu exceptia salilor mai mici de 150 de locuri, unde pentru a se asigura mentinerea distantei fizice intre persoane, in conditii de siguranta sanitara, primul rand al salii va fi lasat liber;
c) dezinfectarea cu substante biocide autorizate a tuturor scaunelor dupa si/sau inaintea fiecarui spectacol;
d) asigurarea unui sistem de aer conditionat/ventilatie corespunzator normelor in vigoare, pentru evitarea raspandirii particulelor in sala, precum si in hol, toalete si alte spatii comune. In cazul in care sala de spectacol nu este in masura sa faca dovada unui sistem de aer conditionat/ventilatie conform normelor de siguranta sanitara, aceasta va fi obligata sa nu utilizeze sistemele de aer conditionat si/sau ventilatie;
e) sa efectueze dezinfectia si aerisirea periodica a spatiilor de activitate, suprafetelor si a tuturor obiectelor atinse frecvent de public;
f) sa efectueze nebulizarea saptamanala, in afara programului de lucru, a incaperilor climatizate cu recircularea aerului;
g) alocarea unui timp suficient pentru realizarea procedurilor de dezinfectare a suprafetelor de contact din sali dupa fiecare spectacol;
h) organizarea spatiului astfel incat sa permita mentinerea distantei fizice intre persoane:
(i) personalul va verifica respectarea distantarii sociale in timpul spectacolului;
(ii) referitor la distributia locurilor in sala (atat online, cat si la casele de marcat): se va aloca un scaun liber intre fiecare spectator. Prin exceptie de la aceasta regula, minorul in varsta de sub 12 ani poate sta pe scaunul de langa adultul insotitor, iar un insotitor adult poate sta langa maximum 2 minori, fara a avea spatii libere intre ei;
(iii) vizionarea spectacolului este permisa numai cu pastrarea locului individual in sala si purtarea mastii de protectie;

i) punerea la dispozitia publicului de substante dezinfectante pentru maini;
j) respectarea distantei obligatorii de minimum 1,5 m, in conditiile utilizarii toaletelor;
k) punerea la dispozitie a unui numar rezonabil de toalete, unde este posibil, pentru evitarea aglomeratiei;
l) punerea la dispozitie a unui numar rezonabil de recipiente/cosuri de gunoi cu capac;
m) dezinfectarea regulata a toaletelor cu substante biocide autorizate;
n) asigurarea permanenta a substantelor si materialelor de curatenie/igienizare necesare in locatie;
o) asigurarea personalului de curatenie, instruit profesional, intr-un numar suficient;
p) functionarea cafenelei/bistroului/altor magazine care comercializeaza bauturi sau/si produse alimentare din incinta institutiilor de spectacole si/sau concerte este permisa cu respectarea masurilor de sanatate publica in vigoare.

CAPITOLUL X
Masuri si reguli in domeniul cinematografelor, pe perioada starii de alerta, pentru prevenirea raspandirii COVID-19

Prezentul document contine un set de masuri si reguli cu privire la standardul minim aplicabil pentru salile de cinema, pe baza legislatiei si a recomandarilor autoritatilor publice din Romania. Persoanele care coordoneaza fiecare productie (de exemplu, manager de sala) sunt responsabile de verificarea modalitatii de implementare a acestor recomandari, in vederea reducerii impactului riscului de infectie cu SARS-CoV-2.

In functie de situatia epidemiologica generala, de particularitatile regionale si locale, autoritatile implicate in gestionarea prevenirii imbolnavirilor vor pune in aplicare urmatoarele scenarii:

Scenariul 1
a) Organizarea si desfasurarea activitatii cinematografelor este permisa, fara a depasi 50% din capacitatea maxima a spatiului, daca incidenta cumulata in ultimele 14 zile a cazurilor din judetul/localitatea unde se afla acestea este mai mica sau egala cu 1,5/1.000 de locuitori.
b) Organizarea si desfasurarea activitatii cinematografelor este permisa, fara a depasi 30% din capacitatea maxima a spatiului, daca incidenta cumulata in ultimele 14 zile a cazurilor din judetul/localitatea unde se afla acestea este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori.

Scenariul 2 - Organizarea si desfasurarea activitatii cinematografelor este interzisa daca incidenta cumulata in ultimele 14 zile a cazurilor din judetele/localitatile unde acestea se afla este mai mare de 3/1.000 de locuitori.
1. Masuri care privesc echipa de organizare si raspunderea individuala; angajatii si/sau voluntarii vor respecta masurile de precautie universal valabile:
a) portul obligatoriu al mastii (medicala/nonmedicala), care, pentru o protectie eficace, trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul;
b) se vor izola la domiciliu in cazul in care au venit in contact cu un caz suspect sau confirmat de infectie cu virusul SARS-COV-2;
c) nu trebuie sa se prezinte la munca daca prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala alterata);
d) isi vor informa fara intarziere superiorii in cazul in care afla ca o persoana cu care au avut contact in perioada desfasurarii activitatii este infectata/suspecta ca ar fi infectata cu virusul SARS-COV-2, precum si in cazul in care afla ca au fost infectati ei insisi;
e) spalatul pe maini ori de cate ori este nevoie, evitarea atingerii fetei cu mainile neigienizate;
f) utilizarea de catre echipa, pe cat posibil, a echipamentelor individuale (de exemplu casti, statii radio etc.), acestea urmand sa fie dezinfectate dupa fiecare utilizare si dupa fiecare schimb de catre o companie specializata sau de personalul autorizat.

2. Masuri care privesc angajatorii:
a) triajul observational al angajatilor/voluntarilor si nu se va permite prezenta la locul de munca a persoanelor care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala alterata);
b) asigurarea protectiei corespunzatoare pentru personal, cu precadere cel care interactioneaza cu publicul:
(i) punerea la dispozitie de solutii hidroalcoolice de dezinfectare a mainilor in zonele utilizate de catre personal;
(ii) punerea la dispozitie a echipamentului de protectie, masti (medicala/nonmedicala) si/sau viziere, manusi de unica folosinta;
(iii) montarea unor paravane despartitoare la casele de bilete;

c) termometrizarea zilnica, la intrarea in serviciu - angajatii cu temperatura peste 37,3°C vor fi trimisi acasa;
d) se va asigura distanta fizica intre angajati de minimum 1,5 m;
e) acordarea pauzelor de masa esalonat, cu respectarea distantei sociale de minimum 1,5 m. Se va evita organizarea meselor cu bufet deschis. Servirea mesei de catre personalul angajat se va face in spatii special amenajate, dupa un program prestabilit, cu respectarea normelor in vigoare, pentru spatii cu aceasta destinatie. Se vor distribui alimente ambalate si bauturi racoritoare pentru consum individual;
f) decalarea programului de lucru, pe cat posibil, pentru a evita aglomerarile la intrare/iesire din incinta si pentru a limita numarul de angajati prezenti in acelasi timp la locul de munca;
g) informarea si instruirea personalului in domeniul sanatatii si igienei;
h) in situatia extraordinara in care un membru al echipei dezvolta simptome respiratorii in timpul programului de lucru, recomandarile sunt urmatoarele:
(i) izolarea imediata de restul echipei si organizarea transportului individual al acestuia la domiciliu si contactarea medicului de familie;
(ii) incaperea in care respectiva persoana a petrecut timp indelungat se inchide si se aeriseste timp de 24 de ore;
(iii) dupa aerisirea spatiului se realizeaza curatenia, precum si spalarea si dezinfectia riguroasa a respectivei incaperi;
(iv) in cazul in care persoana a petrecut mai mult timp, in egala masura, in mai multe incaperi, se va aplica procedura de la pct. (iii) pentru fiecare incapere;

i) in situatia in care o persoana suspecta sau confirmata cu virusul SARS-CoV-2 a fost prezenta in una sau mai multe locatii, intr-un interval mai scurt de 7 zile, se aplica procedura prevazuta anterior;
j) pentru activitatea desfasurata in birourile cinematografelor se vor aplica masuri conform Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale si al ministrului sanatatii nr. 3.577/831/2020 privind masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS-CoV-2 si pentru asigurarea desfasurarii activitatii la locul de munca in conditii de securitate si sanatate in munca, pe perioada starii de alerta;
k) informarea personalului angajat privind masurile de igiena atat in format scris, cat si prin sedinte zilnice scurte, la inceperea programului de lucru.

3. Masuri care privesc accesul si contactul cu publicul:
a) coordonarea cu autoritatile de sanatate si cele locale astfel incat asigurarea sanatatii angajatilor si a publicului sa reprezinte obiectivul prioritar;
b) organizarea si desfasurarea activitatii cinematografelor este permisa, fara a depasi 50% din capacitatea maxima a spatiului, daca incidenta cumulata in ultimele 14 zile a cazurilor din judetul/localitatea unde se afla acestea este mai mica sau egala cu 1,5/1.000 de locuitori;
c) organizarea si desfasurarea activitatii cinematografelor este permisa, fara a depasi 30% din capacitatea maxima a spatiului, daca incidenta cumulata in ultimele 14 zile a cazurilor din judetul/localitatea unde se afla acestea este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori;
d) organizarea si desfasurarea activitatii cinematografelor este interzisa daca incidenta cumulata in ultimele 14 zile a cazurilor din judetele/localitatile unde acestea se afla este mai mare de 3/1.000 de locuitori;
e) se vor plasa la loc vizibil anunturi scrise privind regulile de distantare fizica si cele de acces. Realizarea unei comunicari corecte si eficiente despre masurile de siguranta sanitara adoptate de catre cinematograf, promovate in locatie, dar si pe site-ul acestuia si pe retelele de socializare, pentru o vizibilitate sporita si o intelegere cat mai buna din partea publicului;
f) triaj observational la intrarea in locatie: nu se va permite accesul persoanelor care prezinta simptome de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, stare generala alterata) si temperatura mai mare de 37,3°C. Persoanele care refuza sa le fie verificata temperatura nu vor avea acces in spatiul destinat. Prin exceptie, in cazul cinematografelor din incinta spatiilor comerciale, daca temperatura a fost deja masurata la intrare, aceasta ramane valabila pe toata perioada petrecuta in respectiva cladire;
g) obligatia de a intocmi procedurile necesare referitoare la situatia in care unei persoane sau unui grup nu i se permite accesul la eveniment in urma triajului epidemiologic. Obligatia de a informa si instrui angajatii/voluntarii si agentii de paza cu privire la aceasta procedura;
h) accesul publicului va fi permis numai in conditiile purtarii de masca (medicala/nonmedicala) pe toata durata proiectiei. Pentru a oferi o protectie eficace, masca trebuie sa acopere gura si nasul;
i) accesul participantilor, organizarea cozilor la intrarea/iesirea din locatie/casa de bilete prin marcaje care sa indice distanta regulamentara de 1,5 m intre persoane;
j) publicul va fi incurajat sa isi dezinfecteze mainile cu dezinfectant avizat pe baza de alcool, care va fi pus la dispozitie;
k) vizitatorii vor utiliza covoarele cu dezinfectant pentru incaltaminte aflate la intrare;
l) vanzarea de bilete se va face pe cat posibil online, astfel incat contactul fizic sa fie minimizat in locatii. In cazul achizitiei biletelor la casa de bilete:
(i) incurajarea utilizarii platii cu cardul contactless sau telefonul;
(ii) deschiderea casei de bilete cu suficient timp inaintea proiectiei, astfel incat sa fie evitata aglomeratia;
(iii) in cazul in care accesul in sala este efectuat in imediata apropiere a casei de bilete, aceasta va fi inchisa cu 15 minute inainte de a incepe proiectia;

m) interzicerea reutilizarii pliantelor, a brosurilor si a altor materiale informative in format fizic;
n) dezinfectia regulata a suprafetelor;
o) organizarea cozilor la intrarea/iesirea din locatie prin marcaje care sa indice distanta fizica regulamentara de 1,5 m intre persoane;
p) evitarea pe cat posibil a formarii cozilor in interiorul cinematografului;
q) instituirea obligativitatii masurii de purtare a mastii de protectie si a manusilor pentru persoanele care asigura paza obiectivelor;
r) biletele vor fi, pe cat posibil, scanate de catre personalul cinematografului, si nu rupte sau atinse cu mana;
s) intrarea si iesirea din locatie se va efectua gradual, rand cu rand, astfel incat sa nu se creeze aglomeratie:
(i) accesul in sala se va face in ordinea venirii spectatorilor cat mai devreme posibil, fara a stationa pe hol, sau in cazul in care acest lucru nu este posibil, accesul in sala se va efectua incepand cu randurile cele mai indepartate de intrarea in sala;
(ii) iesirea din sala se va efectua incepand cu randurile cele mai apropiate de iesirea din sala, pe usile de evacuare;

t) in cazul unui cinematograf cu mai multe sali aflate in aceeasi incinta se vor esalona orele de inceput si de sfarsit ale proiectiilor, in asa fel incat sa nu se suprapuna orele de acces si iesire din mai multe sali, evitandu-se astfel aglomerarea spatiilor comune;
u) stabilirea si implementarea unor circuite distincte pentru acces si iesire;
v) in functie de dimensiunile cinematografului, accesul va incepe cu pana la o ora inainte de proiectie, pentru a evita adunarea multimilor, acest lucru fiind mentionat si pe bilet, dar si in comunicarea asigurata de catre organizator.

4. Masuri legate de organizarea locatiei:
a) stabilirea si respectarea numarului maxim de persoane permise in sala de cinema;
b) dezinfectarea cu substante biocide autorizate a tuturor scaunelor dupa si/sau inaintea fiecarei proiectii;
c) asigurarea unui sistem de aer conditionat/ventilatie corespunzator normelor in vigoare, pentru evitarea raspandirii particulelor in sala de cinema, precum si in hol, toalete si alte spatii comune. In cazul in care cinematograful nu este in masura sa faca dovada unui sistem de aer conditionat/ventilatie conform normelor de siguranta sanitara, acesta va fi obligat sa nu utilizeze sistemele de aer conditionat si/sau ventilatie;
d) sa efectueze dezinfectia si aerisirea periodica a spatiilor de activitate, suprafetelor si a tuturor obiectelor atinse frecvent de public;
e) sa efectueze nebulizarea saptamanal, in afara programului de lucru, a incaperilor climatizate cu recircularea aerului;
f) alocarea unui timp suficient pentru realizarea procedurilor de dezinfectare a suprafetelor de contact din sali dupa fiecare proiectie;
g) organizarea spatiului astfel incat sa permita mentinerea distantei fizice intre persoane:
(i) personalul va verifica respectarea distantarii sociale in timpul proiectiilor de film;
(ii) referitor la distributia locurilor in sala (atat online, cat si la casele de marcat): se va aloca un scaun liber intre fiecare spectator. Prin exceptie de la aceasta regula, minorul in varsta de sub 12 ani poate sta pe scaunul de langa adultul insotitor, iar un insotitor adult poate sta langa maximum 2 minori, fara a avea spatii libere intre ei;
(iii) in ceea ce priveste randurile: tinand cont de structura de amfiteatru verticalizata, spectatorii nu stau fata in fata, ci unii in spatele celorlalti, inlaturand astfel riscul contaminarii directe prin proximitate;
(iv) vizionarea spectacolului este permisa numai cu pastrarea locului individual in sala si cu purtarea mastii de protectie;

h) distribuirea de ochelari 3D este permisa doar in cazul celor de unica folosinta;
i) punerea la dispozitia publicului de substante dezinfectante pentru maini;
j) respectarea distantei obligatorii de minimum 1,5 m, in conditiile utilizarii toaletelor;
k) punerea la dispozitie a unui numar rezonabil de toalete, unde este posibil, pentru evitarea aglomeratiei;
l) dedicarea unor toalete strict copiilor si/sau familiilor cu copii, acolo unde acest lucru este posibil;
m) punerea la dispozitie a unui numar rezonabil de recipiente/cosuri de gunoi cu capac;
n) dezinfectarea toaletelor cu substante biocide autorizate, inainte si dupa fiecare proiectie;
o) asigurarea permanenta a substantelor si materialelor de curatenie/igienizare necesare in locatie;
p) asigurarea personalului de curatenie, instruit profesional, intr-un numar suficient;
q) functionarea cafenelei/bistroului/altor magazine care comercializeaza bauturi sau/si produse alimentare din incinta cinematografelor este permisa cu respectarea masurilor de sanatate publica in vigoare.
de Florin Amariei

Data aparitiei: 27 Octombrie 2020
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Masuri noi anti-SARS-CoV-2 pentru domeniul culturii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2020 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016