O societate doreste sa sponsorizeze o emisiune TV.
Beneficiarul sponsorizarii este, insa, o societate comerciala ce detine postul TV. Poate astfel aceasta operatiune sa fie considerata o sponsorizare din punct de vedere fiscal, astfel incat sa poata fi dedusa din impozitul pe profit?
Solutie oferita de consultantii
www.portalcontabilitate.ro
Conditiile impuse pentru incadrarea unei operatiuni ca sponsorizare se regasesc la art. 4 si 6 din Legea 32/1994 privind sponsorizarea.
Conform prevederilor art. 4 alin. (1), "Poate fi beneficiar al sponsorizarii:
a) orice persoana juridica fara scop lucrativ, care desfasoara in Romania sau urmeaza sa desfasoare o activitate in domeniile: cultural, artistic, educativ, de invatamant, stiintific - cercetare fundamentala si aplicata, umanitar, religios, filantropic, sportiv, al protectiei drepturilor omului, medico-sanitar, de asistenta si servicii sociale, de protectia mediului, social si comunitar, de reprezentare a asociatiilor profesionale, precum si de intretinere, restaurare, conservare si punere in valoare a monumentelor istorice;
b) institutiile si autoritatile publice, inclusiv organele de specialitate ale administratiei publice, pentru activitatile prevazute la lit. a);"
Prevederile art. 6 se refera la interdictiile de sponsorizare:
"Facilitatile prevazute in prezenta lege nu se acorda in cazul:
a) sponsorizarii reciproce intre persoane fizice sau juridice;
b) sponsorizarii efectuate de catre rude ori afini pana la gradul al patrulea inclusiv;
c) sponsorizarii unei persoane juridice fara scop lucrativ de catre o alta persoana juridica care conduce sau controleaza direct persoana juridica sponsorizata."
Asadar, nu este considerata sponsorizare, potrivit legii, sponsorizarea unei societati comerciale.
In cazul dat, probabil este vorba despre un contract de publicitate.