Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Legislatie 

Masurile de relaxare aplicabile din 15 mai, publicate de INSP

Masurile de relaxare a restrictiilor aferente starii de urgenta care ar putea fi aplicabile din 15 mai au fost publicate de INSP, conform anuntului facut de Ministerul Sanatatii.

Documentul publicat in dezbatere publica este intitulat "Recomandari de sanatate publica pentru masuri specifice ce vor fi dispuse de institutiile competente privind reluarea activitatii in domenii specifice dupa incetarea starii de urgenta".

Iata ce vom fi nevoiti sa facem, dupa ce starea de urgenta prelungita expira!

Regulile noi sunt impartite pe capitole, dupa cum puteti observa mai jos.

Reguli de organizare si desfasurare a activitatilor de ingrijire personala in spatiile special destinate
1. Prin activitatea de ingrijire personala se intelege activitatea desfasurata in spatii special destinate pentru frizerie, coafura, manichiura, pedichiura si cosmetica.
2. Accesul la aceste servicii se realizeaza cu programare prealabila, astfel incat sa nu existe  persoane  in  asteptare  in  interiorul  incintei,  asigurandu-se  o  suprafata minima de 4 mp pentru fiecare client si o distanta minima de 2 m, intre oricare 2 persoane apropiate;


3. La efectuarea programarii, clientul va fi informat asupra faptului ca accesul in interiorul incintei se va realiza doar dupa verificarea temperaturii, care nu trebuie sa depaseasca 370, sub rezerva absentei simptomelor virozelor respiratorii si cu dezinfectia mainilor. Operatorul economic are obligatia de a pune la dispozitie materialele si substantele necesare.
4. Personalul angajat are obligatia de a purta in permanenta manusi si masca, iar dupa fiecare client se va proceda la dezinfectarea instrumentarului si suprafetelor de lucru.
5. Mastile de protectie utilizate de personal vor fi schimbate la un interval de cel mult 4 ore, iar manusile vor fi dezinfectate dupa fiecare client.
6. Incinta va fi aerisita la un interval de cel mult 2 ore.

masuri relaxare 15 mai

Reguli pentru desfasurarea activitatii in cabinetele stomatologice

Pacientii cu simptomatologie de viroza respiratorie, pacientii aflati in izolare/carantina sau pozitivi/confirmati cu Coronavirus SARS-CoV-2 (COVID-19)  pot  fi tratati doar in cabinetele stomatologice desemnate.

Masuri generale pentru desfasurarea activitatii in cabinetele stomatologice:

  • Evitarea pe cat posibil a contactului cu personalul (nu strangeti mana, mentineti o distanta de mai mult de 1,5 m in timpul unei discutii, etc);
  • In afara manoperelor de tratament, evitarea pe cat posibil a contactului cu pacientul;
  • Permiterea  accesului  in camera de tratament doar a pacientului, cu exceptia situatiilor speciale (copii, persoane dependente etc), caz  in  care se va limita accesul la o persoana insotitoare;
  • Nu  se  permite  stationarea  in  sala  de  asteptare  si  se  recomanda dezinstalarea oricarui aparat de cafea si/sau dozator de apa, eliminarea revistelor, pliantelor, jucariilor, etc;
  • La intrarea in cabinetele stomatologice vor fi amplasate dispensere cu solutii dezinfectante (antiseptice pe baza de alcool);
  • Dezinfectia regulata a manerelor usilor, salii de asteptare, receptiei;
  • Dezinfectia toaletei dupa utilizarea acesteia de catre un pacient;
  • Este recomandata plata cu cardul si dezinfectia POS.

 

Accesul la tratament:

  • Se face doar cu programare telefonica/online prealabila. La momentul programarii pacientul va fi intrebat daca:
    • Are simptome de raceala, stranut, tuse, dureri in gat, dificultati de respiratie si/sau febra (≥37⁰C)? 
    • Are membrii ai familiei cu aceste simptome?
    • Are varsta de 65 de ani sau mai mult?
    • Sufera  de  o  patologie  cronica  sau  o  afectiune  care  ii  reduce imunitatea?
    • Este sanatos si se simte in prezent sanatos?
  • Programarea pacientilor cu risc  crescut  (peste  65  de  ani  sau  care sufera de o patologie cronica) se va face pentru inceputul programului de lucru.
  • Programarea  pacientilor  care  necesita  proceduri  generatoare  de aerosoli va fi facuta pentru sfarsitul programului de lucru.
  • La prezentarea in cabinet se va efectua termometrizarea pacientului si se va solicita dezinfectia mainilor. 
  • Inainte de inceperea tratamentului, medicul stomatolog va obtine acordul informat al pacientului.

 

Tipuri de proceduri:

  • Proceduri  fara  generare  de aerosoli: consultatie,  extractie  simpla, sutura, incizie si  drenaj abces, obturatie provizorie, radiografie, tratamente ortodontice de mentinere;
  • Proceduri  generatoare  de  aerosoli: utilizarea  pieselor  de  mana rotative  (in special turbina), a sprayului apa-aer, a aparaturii  ultrasonice, a dispozitivelor cu  jet de  particule.  Inaintea  unei  proceduri  generatoare  de  aerosoli, pacientul va clati in prealabil gura timp de 1 minut cu solutie 1% peroxid de hidrogen (prin diluarea unei solutii de H2O2 3% cu apa).

 

Echipament de protectie:

  • Personalul va utiliza echipament de protectie – masca chirurgicala, viziera si manusi. 
  • Pentru  procedurile  generatoare  de  aerosoli  se  va  folosi  masca  tip FFP2/3 sau echivalent.

 

Dupa fiecare pacient se va efectua:

  • Aerisirea camerei de tratament;
  • Dezinfectarea riguroasa a suprafetelor (unit dentar, blat de lucru etc.), cu dezinfectant de suprafata conform standardelor;
  • Daca exista o contaminare vizibila pe sprafete, se va indeparta mai intai cu o carpa umeda (apa), de unica folosinta cu apa si sapun;
  • Dezinfectia cu alcool 80% a tuturor dispozitivelor medicale care nu sunt rezistente la sterilizare cu aer cald. Daca exista o contaminare vizibila pe dispozitive, aceasta trebuie mai intai indepartata cu o carpa umeda (cu apa) sau cu o carpa de unica folosinta, apa si sapun. Pentru un dispozitiv medical (sau parti ale acestuia) care nu este rezistent la alcool se folosesc servetele de curatare si dezinfectare pentru suprafete sensibile;
  • Este de preferat utilizarea unor materiale de curatare de unica folosinta, cat mai mult posibil;
  • Dezinfectarea aspiratorului si a scuipatoarei;
  • Dezinfectarea completa a unitului stomatologic cu dezinfectant cu efect virucid, prin pulverizare;
  • Sterilizarea completa a pieselor inainte de reutilizare (autoclav) sau utilizare de piese de unica folosinta;
  • Schimbarea mastii, manusilor, curatarea si dezinfectarea vizierei;
  • Spalarea  mainilor  cu  apa  si  sapun sau dezinfectia  cu  solutie hidroalcoolica inainte de a pune alta pereche de manusi.

 

 

Reguli de organizare si desfasurare a activitatilor in unitatile sanitare non-COVID
In acordarea asistentei medicale de specialitate pacientilor care se prezinta la spitale se va incerca, pe cat posibil, evitarea  internarii  si  efectuarea  tratamentului medical la domiciliu/ambulatoriu.

Din  cauza transmiterii comunitare a SARS-CoV-2 in Romania, toti pacientii care se interneaza trebuie considerati ca fiind potential infectati, motiv pentru care  este obligatorie utilizarea echipamentelor individuale  de  protectie la toate procedurile medicale efectuate, conform ghid INSP.

La prezentarea in spital se va realiza triajul tuturor persoanelor si in functie de simptomatologia prezentata, cazurile suspecte vor fi internate in zone speciale de izolare (zone tampon), urmand a fi testate prin RT-PCR pentru infectia cu SARS-CoV-2 (conform recomandarilor INSP).

Pacientii suspecti (care poarta obligatoriu masca) vor fi preluati de la triaj si condusi in zona tampon de personalul anume desemnat, pe un circuit separat fata de restul bolnavilor.

Daca numarul pacientilor nu permite internarea lor singuri in salon, acestia pot fi internati cate doi intr-un salon, insa cu respectarea unei distante de minim 2 metri intre acestia.

Pacientii vor purta masca pe toata perioada internarii in zona tampon.

Personalul medical  din zona tampon va fi echipat corespunzator (halat de unica folosinta peste uniforma de spital, manusi, boneta, masca).

Se recolteaza probe conform procedurii privind prelevarea si transportul probelor biologice pentru diagnosticul infectiei cu SARS-CoV-2 si se trimit la Laboratorul Analize Medicale, impreuna cu Formularul de insotire probe recoltate.

In  cazul  pacientilor  internati  in  zona  tampon,  avand  rezultat  pozitiv, medicul curant/de garda suna la 112 si pacientul va fi transferat la cel mai apropiat spital dedicat managementului  pacientilor  infectati  COVID-19  conform  reglementarilor legale in vigoare. Salonul va fi dezinfectat inainte de internarea urmatorului pacient.

Persoanele prezentate si care in urma triajului nu au fost considerate cazuri suspecte, vor fi internate in sectiile aferente patologiei prezentate cu asigurarea unei distante de minim 2 metri intre pacienti.

Fiecare unitate sanitara cu paturi are obligatia de a-si revizui circuitele functionale si procedurile de lucru conformitate cu principiile generale prezentate mai sus.

Masuri de prevenire si protectie pe perioada desfasurarii activitatilor de pregatire, pentru elevii claselor terminale (a 8-a, a 12-a si a 13-a) precum si pe perioada organizarii examenelor evaluare nationala si bacalaureat 
1. Activitatea de pregatire se va organiza pe grupe care vor cuprinde cel mult 10 elevi si va dura nu mai mult de 3 ore, cu pauza de cel putin 10 de minute la fiecare ora, pentru aerisirea incaperilor.
2. La activitatile de pregatire este interzisa participarea elevilor si a personalului didactic sau auxiliar care sufera de afectiuni cronice, locuiesc impreuna cu persoane ce sufera de astfel de afectiuni sau persoane cu varsta de peste 65 de ani. 
3. Elevii prevazuti la punctul 2 vor benefica de o forma de pregatire alternativa.
4. Pauzele se vor programa astfel incat simultan sa nu fie in pauza mai mult de 2 grupe de maxim 10 elevi fiecare.
5. Inainte  de  inceperea  activitatilor  de  pregatire/examinare,  in spatiile unde acestea urmeaza a se desfasura, se va realiza dezinfectia suprafetelor cu substante biocide pe baza de clor sau alcool, urmata de aerisirea incaperii pentru o perioada de cel putin 30 de minute. 
6. Accesul in interiorul scolii se va realiza doar dupa dezinfectia mainilor, verificarea temperaturii (care nu trebuie sa depaseasca 37 grade) si sub rezerva absentei simptomelor virozelor respiratorii.
7. Pe toata durata activitatilor desfasurate in scoala, atat elevii cat si profesorii vor purta masca medicala simpla sau masca nemedicala din diverse materiale textile, iar elevii vor fi asezati in banci astfel incat sa aiba cel putin un loc liber in stanga si dreapta si un rand liber in fata si spate.
8. Eliminarea mastilor purtate de elevi si profesori se va realiza in locuri special destinate.
9. Activitatea de examinare se va desfasura cu respectarea tuturor masurilor mai sus prezentate, fara a fi obligatorie acordarea pauzelor.

Recomandari privind activitatea in lacasurile de cult

Precautiuni universal valabile
1. Accesul  persoanelor  in  lacasurile  de  cult va fi permis numai cu respectarea precautiunilor universal valabile pentru limitarea raspandirii infectiei cu virusul SARS-COV-2
2. Accesul persoanelor in lacasul de cult se va face limitat, cu  respectarea unei suprafete de 8 mp per persoana;
3. Atat personalul care deserveste lacasul de cult, cat si persoanele care intrain lacasul de cult vor purta masca. Pentru a oferi o protectie eficace, masca trebuie sa acopere gura si nasul.
4. Persoanele isi vor dezinfecta mainile cu dezinfectat pe baza de alcool care va fi pus la dispozitie la intrarea in lacasul de cult;
5. La intrarea in lacasul de cult se va efectua un triaj observational si nu se va permite accesul  persoanelor  prezinta  simptome  de  infectie  respiratorie  (tuse,  stranut, rinoree);
6. Se vor plasa la loc vizibil anunturi scrise privind regulile de distantare fizica si cele de acces in lacas.

Precautiuni speciale:
1. Se va evita atingerea sau sarutarea obiectelor sacre de cult, in locul acestor gesturi rituale se va indica ingenuncherea sau inclinarea;
2. Binecuvantarea se va oferi/primi de la o distanta de cel putin 1 m;
3. Se va evita oferirea/primirea impartasaniei in conditile in care nu se pot asigura lingurite si pahare de unica folosinta;
4. Se vor dezinfecta  periodic, o data la 4 ore, obiectele frecvent atinse: minerele usilor, obiectele de cult, icoanele, suprafetele;
5. Slujbele se vor oficia de catre slujitorii bisericesti/religiosi, numai in aer liber cu mentinerea distantei intre persoane.

6.Nu se recomanda organizarea de pelerinaje sau calatorii religioase.

 

Recomandari privind activitatea in birourile deschise

Masuri care privesc angajatii
Angajatii vor respecta masurile de precautie universal valabile:
1. portul  obligatoriu mastii (medicale/non-medicale), care pentru o protectie eficace trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul.
2. izolarea la domiciliu in cazul in care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stanut, rinoree, febra, stare gnerala alterata);
3. izolare  la  domiciliu  in  cazul  in  care  a  venit  in  contact  cu  un  caz  suspect  sau confirmat de infectie cu virusul SARS COV-2 si respectarea masurilor aplicabile, in vigoare.
4. spalatul pe maini ori de cite ori este nevoie, evitarea atingerii fetei cu mainile neigienizate.

Masuri care privesc angajatorul
Angajatorii vor asigura:
1. Programul de lucru decalat pentru a evita aglomerarile la intrare/iesire din incinta si pentru a limita numarul de angajati prezenti in acelasi timp in aceeasi incinta;
2. Triajul observational al angajatilor si nu vor permite prezenta la locul de munca al persoanelor care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare gnerala alterata);
3. Termometrizarea  zilnic, la intrarea in tura de serviciu – angajatii cu temperatura peste 37 C vor fi trimisi acasa cu indicatie de consultare a medicului de familie;
4. Vor asigura o distanta de minimum 1,5 m intre angajatii care lucreaza la birouri orientate fata-spate si spate-spate;
5. Pentru  birourile orientate fata-fata vor asigura separarea acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu solutii pe baza de alcool;
6. Dezinfectia suprafetelor de lucru la inceperea serviciului si apoi o data la 4 ore;
7. Acordarea pauzelor de masa esalonat, cu respectarea distantei fizice de minimum 2 m;
8. Aerisirea periodica a incaperilor;
9. In cazul incaperilor climatizate cu recircularea aerului se efectua nebulizare o data pe saptamana, de preferat la sfarsitul saptamanii si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conforminstructiunilor producatorului.

Restul masurilor pot fi consultate AICI!

 

de Florin Amariei

Data aparitiei: 09 Mai 2020
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Masurile de relaxare aplicabile din 15 mai, publicate de INSP":
Rating:

Nota: 4.06 din 5 din 9 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2020 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016