Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect: Se modifica organizarea Ministerului Justitiei

Proiect: Ordin privind completarea Regulamentului de organizare si functionare a Ministerului Justitiei, aprobat prin Ordinul ministrului justitiei nr. 120/C/2011

Avand in vedere dispozitiile Legii nr. 24/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor si a Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii;
In temeiul dispozitiilor art. 13, art. 141 si art. 23 din Hotararea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei, cu modificarile si completarile ulterioare;
Ministrul justitiei emite urmatorul:

ORDIN

ART. I - Regulamentul de organizare si functionare a Ministerului Justitiei, aprobat prin Ordinul ministrului justitiei nr. 120/C/2011, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 116 din 16 februarie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La Titlul IV, Capitolul IV, dupa Sectiunea a 9-a se introduce o noua sectiune, Sectiunea a 10 – a – „Comisia pentru analizarea sesizarilor formulate in materia raspunderii disciplinare a judecatorilor si procurorilor”, cu urmatorul cuprins:

„SECŢIUNEA a 10 –a
Comisia pentru analizarea sesizarilor formulate in materia raspunderii disciplinare a judecatorilor si procurorilor

Art. 471 - In vederea exercitarii atributiilor ce revin ministrului justitiei in calitate de titular al actiunii disciplinare in cazul abaterilor disciplinare savarsite de judecatori si procurori, in cadrul ministerului functioneaza Comisia pentru analizarea sesizarilor formulate in materia raspunderii disciplinare a judecatorilor si procurorilor, numita in cele ce urmeaza Comisia.

Art. 472 - (1) Membrii Comisiei sunt desemnati de ministrul justitiei.
(2) Comisia este constituita din trei membri, judecatori sau procurori detasati in cadrul Ministerului Justitiei.
(3) Din Comisie fac parte si trei membri supleanti, numiti dupa aceleasi reguli si criterii ca si membrii Comisiei, precum si un secretar, propus de Directia resurse umane din randul personalului care exercita atributii de secretariat in cadrul Ministerului Justitiei.
Art. 473 - (1) In cazul in care un membru al Comisiei este sot, ruda sau afin pana la
gradul al IV-lea inclusiv, cu persoana ce a formulat sesizarea, cu magistratul in privinta
caruia s-a formulat sesizarea disciplinara ori in cazul in care are un interes cu privire la
acestia ori cu privire la sesizarea cercetata, acesta nu participa la solutionarea lucrarii
respective, urmand a fi inlocuit cu unul din membrii supleanti.
(2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile si in cazurile in care membrii Comisiei se afla
in imposibilitatea de a participa la sedinte (concediu de odihna, concediu medical, etc.).
Art. 474
(1) Sesizarile formulate in materia raspunderii disciplinare a judecatorilor si
procurorilor trebuie sa cuprinda urmatoarele mentiuni:
a) numele, prenumele, domiciliul persoanei care formuleaza sesizarea;
b) numele, prenumele, functia detinuta si institutia in care isi desfasoara activitatea
persoana impotriva careia este formulata sesizarea;
c) descrierea faptei ce constituie abatere disciplinara;
d) indicarea, cel putin cu aproximatie, a datei la care fapta a fost savarsita;
e) aratarea dovezilor pe care se sprijina sesizarea;
f) semnatura persoanei ce formuleaza sesizarea.
(2) Sesizarea se formuleaza in scris si va fi insotita, in masura in care este posibil,
de inscrisurile care o sustin.
(3) Daca sesizarea nu contine elementele prevazute la alin. (1) sau dupa caz, din
continutul acesteia nu rezulta indicii temeinice privind savarsirea unei abateri disciplinare,
lucrarea se claseaza, Comisia urmand a informa, dupa caz, persoana care a formulat
sesizarea, in termen de 30 de zile de la inregistrare.
(4) In situatia in care, din sesizare, rezulta ca, pentru faptele la care aceasta se
refera, s-a implinit termenul de prescriptie a aplicarii unei sanctiuni disciplinare, sesizarea
va fi clasata, Comisia urmand a informa persoana care a formulat sesizarea, in termen de
30 de zile de la inregistrare.
(5) Daca in cuprinsul sesizarii nu sunt relevate aspecte din domeniul raspunderii
disciplinare a judecatorilor si procurorilor, aceasta va fi solutionata ca o petitie in cadrul
Serviciul comunicare si relatii publice, in baza atributiilor acestui compartiment.
Art. 475
Comisia indeplineste urmatoarele atributii:
I. La momentul repartizarii sesizarii adresate ministrului justitiei in materia
raspunderii disciplinare a judecatorilor si procurorilor:
a) analizarea sesizarii formulate si a inscrisurilor care o insotesc;
b) formularea unei propuneri catre ministrul justitiei avand ca obiect sesizarea
Inspectiei Judiciare cu efectuarea unor verificari prealabile ori clasarea sesizarii, in
conditiile art. 474 alin. (3) sau (4);
c) formularea si transmiterea solicitarii de efectuare a verificarii prealabile catre
Inspectia Judiciara, din dispozitia ministrului justitiei;
d) formularea si transmiterea raspunsului catre persoana ce a formulat sesizarea; in
functie de volumul de activitate, Comisia poate decide ca raspunsurile sa fie formulate si
transmise de Serviciul comunicare si relatii publice, sub semnatura sefului acestui compartiment.
II. La momentul primirii rezultatului verificarii prealabile comunicat ministrului justitiei de Inspectia Judiciara:
a) analizarea rezultatului verificarii prealabile;
b) formularea si transmiterea propunerii catre ministrul justitiei de incepere a cercetarii disciplinare prealabile, de completare a verificarii prealabile ori de clasare a sesizarii;
c) formularea si transmiterea solicitarii de completare a verificarii prealabile ori de incepere a cercetarii disciplinare prealabile catre Inspectia Judiciara, din dispozitia ministrului justitiei;
d) formularea si transmiterea raspunsului persoanei ce a formulat sesizarea; in functie de volumul de activitate, Comisia poate decide ca raspunsurile sa fie formulate si transmise de Serviciul comunicare si relatii publice, sub semnatura sefului acestui compartiment.
III. La momentul primirii rezultatului cercetarii prealabile comunicat ministrului justitiei de Inspectia Judiciara:
a) analizarea rezultatului cercetarii prealabile;
b) formularea si transmiterea propunerii catre ministrul justitiei de exercitare sau nu a actiunii disciplinare ori de completare a cercetarii disciplinare prealabile;
c) formularea si transmiterea solicitarii de completare a cercetarii disciplinare prealabile catre Inspectia Judiciara ori a actiunii disciplinare catre sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii, din dispozitia ministrului justitiei;
d) formularea si transmiterea raspunsului persoanei ce a formulat sesizarea; in functie de volumul de activitate, Comisia poate decide ca raspunsurile sa fie formulate si transmise de Serviciul comunicare si relatii publice, sub semnatura sefului acestui compartiment.
IV. La momentul primirii comunicarii hotararii sectiei Consiliului Superior al Magistraturii prin care s-a solutionat actiunea disciplinara:
a) analizarea continutului hotararii;
b) formularea si transmiterea propunerii catre ministrul justitiei privind exercitarea sau neexercitarea caii de atac a recursului. In situatia in care se dispune formularea recursului, Comisia inainteaza Directiei Contencios intreaga documentatie, in vedere efectuarii demersurilor necesare exercitarii caii de atac;
c) formularea si transmiterea raspunsului persoanei care a formulat sesizarea; in functie de volumul de activitate, Comisia poate decide ca raspunsurile sa fie formulate si transmise de Serviciul comunicare si relatii publice, sub semnatura sefului acestui compartiment.
Art. 476
(1) Pentru indeplinirea atributiilor prevazute la art. 475 pct. III lit. a) - c), Comisia va asigura respectarea termenului prevazut la art. 46 alin. (7) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicata.

(2) Pentru indeplinirea atributiilor prevazute la art. 475 pct. IV lit. a) si b), Comisia va asigura respectarea termenului prevazut la art. 51 alin. (3) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicata.
(3) In situatia in care Comisia decide ca raspunsurile catre persoanele ce au formulat sesizarile sa fie formulate si transmise de catre Serviciul comunicare si relatii publice, secretarul Comisiei va remite acestui compartiment documentatia necesara in termen de 5 zile de la comunicarea deciziei ministrului justitiei cu privire la modul de solutionare a sesizarii respective.
(5) Serviciul comunicare si relatii publice va comunica raspunsurile catre persoanele ce au formulat sesizarile in termen de 10 zile de la primirea documentatiei de la Comisie.
Art. 477
(1) Secretarul Comisiei are urmatoarele atributii:
a) inregistreaza si tine evidenta lucrarilor Comisiei;
b) asigura redactarea proceselor - verbale ale sedintelor Comisiei;
d) transmite catre Serviciul comunicare si relatii publice documentatia necesara pentru comunicarea raspunsurilor catre persoanele ce au formulat sesizarile;
e) efectueaza orice alte lucrari necesare desfasurarii activitatii Comisiei.
Art. 478
(1) Comisia se intruneste saptamanal sau ori de cate ori este necesar.
(2) Şedintele Comisiei nu sunt publice.
(3) Lucrarile Comisiei se consemneaza intr-un proces-verbal care va fi semnat de toti membrii acesteia.
Art. 479
La nivelul Comisiei sunt constituite urmatoarele evidente:
a) registrul general de evidenta a lucrarilor ministerului (Registry);
b) condica de predare-primire a lucrarilor;
c) condica de predare a corespondentei.
ART. II - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 01 Februarie 2013
Votati articolul "Proiect: Se modifica organizarea Ministerului Justitiei":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016