Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2022 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Medicii au transmis 10 revedincari catre Guvernul Romaniei

Membrii Federatiei Solidaritatea Sanitara au adresat Executivului 10 revedincari esentiale.

Iata lista completa cu cele 10 revendicari:

"Departamentul Medici Solidaritatea Sanitara, intrunit in sedinta extraordinara in perioada 13-16.XII.2018, a formulat la adresa Guvernului 10 solicitari esentiale pentru imbunatatirea situatiei medicilor si a pacientilor tratati de acestia:

1. Plata orelor de garda la tariful orar al normei de baza pentru garzile suplimentare/aferente CIM-ului suplimentar, aceasta fiind obligatorie, orice abatere de la aceasta regula deschizand atat posibilitatea unui conflict colectiv de munca cat si pe cea a renuntarii la efectuarea garzilor.

2. Acordarea sporurilor pentru conditii de munca intre minim si maxim proportional cu nivelul de complexitate al interventiilor, respectiv cu locul in care se afla fiecare spital in ierarhia spitalelor publice. La ora actuala se costata o nefireasca diferentiere a acordarii sporurilor intre minim si maxim in functie de subordonarea unitatilor sanitare, cea mai mare parte a medicilor care lucreaza in spitalele aflate in subordinea consiliilor locale avand sporurile pentru conditii de munca mai mari fata de marea majoritate a medicilor care lucreaza in spitalele aflate in subordinea Ministerului Sanatatii, lipsind diferentierea fireasca in functie de complexitatea cazurilor tratate. Spre exemplu, un medic care lucreaza intr-un institut clinic are sporul pentru conditii de munca la minim in timp ce un medic din aceeasi specializare care lucreaza intr-un spital neclinic poate avea acelasi spor la un nivel mult mai mare (uneori chiar la nivel maxim).

3. Medicii au dreptul la sporul de noapte pentru garda obligatorie. Desi aceasta este un drept recunoscut pentru toti salariatii, in cazul medicilor unitatile sanitare refuza in mod ilegal acordarea lui.

4. Legea pensiilor trebuie sa asigure introducerea echitatii in sistemul de pensii de stat prin luarea in considerare in calculul stagiului de cotizare a intregului timp de lucru al salariatilor, inclusiv a celui corespunzator normelor prin cumul. Suplimentar, pentru perioada anterioara anului 2016 legea pensiilor trebuie sa recunoasca garzile ca stagiu de cotizare suplimentar, respectiv vechime in munca suplimentara normei de baza. Efectul acestor masuri trebuie sa-l constituie posibilitatea reducerii varstei standard de pensionare proportional cu stagiul de cotizare suplimentar/vechimea in munca suplimentara.

Respectarea drepturilor castigate in anul 2016, respectiv aplicarea prevederilor OMS 870/2004 (modificat si completat) astfel incat sa fie respectate urmatoarele drepturi:
5. Dreptul medicului de-a alege daca lucreaza sau nu dupa garda (singura exceptie constituind-o garda obligatorie).
6. Aplicarea principiului timp lucrat - timp pontat pentru toate situatiile in care medicii lucreaza suplimentar.


7. Dreptul medicilor de a nu mai efectua garzi in situatiile in care decid astfel.

8. Stoparea externalizarii riscurilor practicata de unitatile private de sanatate pe seama spitalelor publice. Este vorba de pacientii tratati initial in spitalele private si care, in cazul evolutiilor nefavorabile, sunt transferati in spitalele publice, fara ca unitatea privata sa suporte costurile aferente tratamentului ulterior, incarcand astfel spitalele publice cu costuri suplimentare. In toate cazurile de acest tip spitalele private trebuie sa suportate costurile integrale ale tratamentului pacientilor, asumandu-si astfel si riscurile odata cu beneficiile.

9. Avand in vedere sumele tot mai mari contractate de unitatile sanitare private cu Fondul National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate (FNUASS) in conditiile mentinerii adresabilitatii si cazuisticii cu care se confrunta spitalele publice, este evident ca aceasta masura nu are consecinte asupra starii de sanatate a pacientilor asigurati in sistemul public proportionale cu costurile. Suplimentar, unitatile sanitare private sunt avantajate pe piata serviciilor medicale fata de cele publice atat prin posibilitatea de a-si selecta pacientii (alegandu-i pe „cei mai rentabili financiar”, respectiv pe cei care au o probabilitate mai mica de-a dezvolta complicatii medicale ce impun costuri suplimentare) cat si prin posibilitatea dublei finantari pentru acelasi pacient (pentru acelasi serviciu medical unitatile private incaseaza sume atat de la FNUASS cat si in mod direct de la pacienti). In aceste conditii consideram necesara separarea sistemului privat de cel public inclusiv din punctul de vedere al finantarii, contractarea cu FNUASS trebuind sa fie accesibila doar unitatilor sanitare publice.

10. Renuntarea la mistificarea salariilor medicilor. In mod evident, medicii din unitatile sanitare publice au beneficiat de o crestere semnificativa a salariului de baza brut incepand cu 1 martie 2018. Aceasta nu este insa la nivelul celei afirmate public, mai ales ca pentru majoritatea medicilor cresterea salariilor de baza a fost dublata de scaderea sporurilor pentru conditii de munca (uneori si a celor pentru garzi). Discursul politicienilor pe tema veniturilor medicilor este plin de mistificari, cea mai comuna eroare intentionata constituind-o ratarea faptului ca este vorba de venitul pentru doua contracte de munca (echivalentul a 1,5 norme in medie), nu pentru unul singur. Pentru a intelege aceasta mistificare cel mai usor este sa-i indicam natura printr-o comparatie: este ca si cum am considera ca salariul minim brut actual este de 2850 lei."


Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 20 Decembrie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Medicii au transmis 10 revedincari catre Guvernul Romaniei":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


    Poate sunteti interesat si de:

    ©2022 RENTROP & STRATON
    Toate drepturile rezervate.
    SATI
    Atentie, Juristi!
    7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

    MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

    Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2022

    Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016