Ministrul Justitiei, Robert Cazanciuc, sustine modernizarea infrastructurii judiciare si face apel la autoritatile locale pentru a pune in valoare palatele justitiei din teritoriu.
''Numai instrumente legislative, indiferent de cat de bine ar fi ele elaborate, nu sunt suficiente pentru a putea vorbi despre o justitie de calitate. Avem nevoie de o infrastructura de calitate pentru o activitate decenta, avem nevoie de solemnitate, avem nevoie de infrastructura IT care sa permita preluarea cu celeritate a intregii activitati. Cu alte cuvinte, avem nevoie de investitii', a declarat luni, la Tulcea, ministrul Justitiei, Robert Cazanciuc, care a inaugurat noul sediu al instantelor tulcene.
Ministrul a mai spus ca investitiile pentru modernizarea palatelor justitiei din teritoriu vor continua anul viitor cu sprijinul UE si a facut un apel la autoritatile locale pentru a pune valoare aceste cladiri.
''Fac un apel la autoritatile locale pentru a actualiza planurile urbanistice, pentru a da valoare acestor cladiri importante pentru fiecare oras si pentru a face accesul mai usor la aceste facilitati', a afirmat ministrul Cazanciuc.
El a amintit ca saptamana trecuta, Guvernul a adoptat o ordonanta de urgenta pentru reasezarea taxelor judiciare de timbru, incepand de anul viitor cota care se vireaza la bugetul de stat pentru instantele de judecata urmand sa fie de 45%, iar restul sa revina autoritatilor locale.
'Acest procent a fost gandit ca o forma de sprijin pentru autoritati de a reinvesti in ceea ce inseamna nevoile instantelor', a mentionat ministrul Justitiei, Robert Cazanciuc.
In acelasi context, oficialul guvernamental a subliniat necesitatea dezvoltarii si modernizarii infrastructurii si si-a exprimat speranta ca zilele acestea Parlamentul sa adopte in formula aprobata in Guvern propunerile legislative inaintate de minister.
'Astept ca in sesiunea extraordinara de azi si maine Parlamentul sa adopte legile de punere in aplicare a codurilor in materie penala asa cum au fost propuse in Guvern. Altfel, vom avea in continuare o problema de infrastructura pe care nu o putem rezolva in sase luni. Trebuie sa ne concentram atentia pe pregatirea infrastructurii de instanta, astfel incat 1 ianuarie 2014 sa nu ne prinda nepregatiti', a conchis ministrul Robert Cazanciuc.
La inaugurarea Palatului Justitiei din Tulcea au participat si reprezentanti ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie, ai CSM, ai Bancii Mondiale si ai Curtii de Apel Constanta care au apreciat noul sediu al Tribunalului si Judecatoriei.
''Trebuie spus ca din anul 1962 si pana in prezent, Tribunalul si Judecatoria Tulcea au functionat in conditii improprii, dispunand doar de doua sali de judecata. Cu totii stim ce presupune activitatea unei instante si este cu atat mai mult de apreciat tenacitatea colectivelor celor doua instante de a face fata, cu mijloace logistice si de spatiu insuficiente, la exigentele unui act de justitie care trebuie sa se ridice la standardele UE', a declarat presedintele CSM, Oana Andrea Schmidt-Haineala.
Noul Palat al Justitiei din Tulcea a fost realizat cu sprijinul financiar al Bancii Mondiale, a costat aproape 25 de milioane de lei si va gazdui activitatea instantelor tulcene incepand cel mai probabil cu finele acestei luni, potrivit Judecatoriei Tulcea.
Palatul dispune de 10 sali de judecata si alte facilitati inexistente in fostul sediu.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Conform prevederilor art. 78 alin. 22-24 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, companiile cu peste 50 de angajati au obligatia de a prezenta catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilitati si Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca o cerere scrisa, precum si dovada transmiterii acesteia catre organizatiile nonguvernamentale de la alin. 22, pentru a comunica posturile vacante adecvate ocuparii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem o salariata nascuta in februarie 1959, pentru care am inchis contractul de munca la data de 21.06.2023, conform art. 56 alin. 1 lit. c. I-am facut un nou contract pe durata determinata de un an, pe care l-am prelungit pentru inca un an, pana la data de 31.08.2025. Putem sa mai prelungim contractul acestei salariate si, daca da, pentru cat timp?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Referitor la fondul de handicap, am primit raspunsul anterior de la dvs, in care ne-ati transmis ca incepand cu acest an, angajtorii care au posturi vacante adecvate ocuparii de catre persoanele cu dizabilitati trebuie sa solicit printr-o cerere sprijinul ONG urilor care presteaza asfel de servicii. Intrebarea este, daca nu avem posturi vacante potrivite pentru angajarea persoanelor cu dizabilitati, trebuie sa facem dovada ca nu avem? Pentru angajatii cu handicap de anul trecut, inteleg ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<