Stii deja ca angajatii sunt cea mai importanta resursa a unei organizatii. De aceea este important sa le respecti si sa le indeplinesti asteptarile. Iata 5 dintre cele mai eficiente modalitati prin care iti vei putea consolida echipa in drumul spre succes.
1. Sa fii un lider in adevaratul sens al cuvantului
Un lider este mai mult decat un sef care organizeaza si coordoneaza activitatea oamenilor pe care ii conduce. Acesta trebuie sa le demonstreze angajatilor ca ii cunoaste, ca ii pasa de nevoile si aspiratiile lor. Un exemplu in acest sens este
dezvoltatorul Liviu Tudor care, in perioada pandemiei de COVID-19, s-a dedicat initierii si implementarii unei certificari inovatoare, IMMUNE Building Standard™.
Standardul IMMUNE™ certifica nivelul de rezilienta a unei cladiri in fata unei pandemii sau a unei amenintari similare, pe baza a peste o suta de criterii de masurare. De asemenea, raspunde contextului epidemiologic actual si sta la baza cladirilor de birouri ale viitorului. Toate aceste masuri dezvoltate in Romania de catre experti in sanatate, tehnologie, arhitectura, constructii, inginerie si facility management, condusi de Liviu Tudor, contribuie la starea de bine a angajatilor. Prin implementarea certificarii se creeaza un mediu care sustine colaborarea dintre ei si care ii ajuta sa-si desfasoare activitatile zilnice in conditii de securitate sanitara sporita.
2. Sa-i faci sa se simta apreciati
Angajatii trebuie sa se simta apreciati la locul de munca pentru a ramane motivati. Cu toate ca sunt importante, beneficiile salariale nu reprezinta cel mai important factor de retentie al talentelor. Un angajat valoros isi va gasi intotdeauna un job bine platit. Prin urmare, pentru el mult mai importante vor fi beneficiile extrasalariale, precum:
- atentia conducerii;
- recunoasterea meritelor;
- oportunitatile de promovare in cadrul companiei, pe baza unor criterii de performanta clare;
- o echipa sudata;
- flexibilitatea programului;
- asigurarea confortului fizic si emotional.
Toate acestea sunt elementele castigatoare in strategia de retentie a angajatilor si de atragere a altor talente de top.
3. Sa dai dovada de transparenta
Transparenta deciziilor este un alt punct cheie in strategia de consolidare a unei echipe. Este foarte important ca managerii sa defineasca procedurile si politicile de resurse umane ale companiilor pe care le conduc. Daca sarcinile si documentatia de munca sunt bine puse la punct si sunt comunicate in mod transparent angajatilor, fiecare membru al echipei va sti cu exactitate ce are de facut si nu va mai interpreta in mod subiectiv ceea ce se intampla in interiorul organizatiei.
4. Sa le respecti punctele de vedere
De asemenea, o dovada de leadership poate sta si in respectarea punctelor de vedere ale angajatilor. Nu doar coordonatorul trebuie sa aiba initiative. Colaborarea si schimbul de idei stau la baza succesului in orice domeniu. Inspiratia poate veni din partea oricui, iar respectarea punctelor de vedere si implementarea celor mai bune propuneri ii va face pe angajati sa se simta pretuiti si, de asemenea, sa simta ca munca lor are cu adevarat impact. O cultura de companie in care toate opiniile conteaza sporeste devotamentul si productivitatea.
5. Sa se identifice cu principiile companiei pe care o conduci
Implicarea angajatilor in luarea deciziilor este doar una dintre modalitatile de a te asigura ca acestia se identifica cu principiile companiei pe care o conduci. Astfel de practici duc la cresterea sentimentului de responsabilitate, la un angajament mai mare si la obtinerea de performante mai bune. In plus, oamenii vorbesc despre experientele de la locul de munca, iar ceea ce le povestesc altora despre compania in care lucreaza va avea un impact puternic si in strategia de employer branding. O perceptie pozitiva despre o organizatie atrage intotdeauna noi talente si impiedica migrarea angajatilor valorosi la competitie.
Acestea sunt 5 dintre asteptarile angajatilor si modalitatile prin care pot fi indeplinite. Un lider care inspira, aprecierea, transparenta, respectarea opiniilor si felul in care oamenii se identifica cu principiile companiei cantaresc enorm in strategiile de consolidare a echipei.
Sursa foto: Shutterstock
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.