Va amintim faprtul ca in anul 2013 a fost adoptata Directiva 2013/34/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 26 iunie 2013 privind situatiile financiare anuale, situatiile financiare consolidate si rapoartele conexe ale anumitor tipuri de intreprinderi, de modificare a Directivei 2006/43/CE a Parlamentului European si a Consiliului si de abrogare a Directivelor 78/660/CEE si 83/349/CEE ale Consiliului.
Prin intermediul unui nou proiect de act normativ se introduce optiunea ce priveste persoanele fizice care desfasoara activitati in scopul realizarii de venituri. Se introduce optiunea ca acestea sa conduca evidenta contabila pe baza regulilor contabilitatii in partida simpla sau, la optiunea acestora, pe baza regulilor contabilitatii in partida dubla, potrivit reglementarilor emise in acest sens, informeaza Contabilul.ro.
Directia introduce 4 noi categorii de intreprinderi:
- microintreprinderi,
- intreprinderi mici,
- intreprinderi mijlocii si
- intreprinderi mari.
In mod concret, microintreprinderile sunt societati care la data bilantului nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:
1. - total active 350.000 euro;
2. - cifra de afaceri neta 700.000 euro;
3. - numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar 10.
sursa: Contabilul.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati in urmatoarea situatie: speta ar fi: salariata cu norma intreaga peste 26 ani, Salar brut 6000 lei la fel si ultimele 6 luni anterioare concediului medical, fara pers. in intretinere, fara tichete, sporuri., are stagiu de cotizare. Are 17 zile de concediu prenatal si 4 zile lucrate. La calculul salariului aferent timpului lucrat avem 1143 Ron la care trebuie sa ii aplicam deducerea de baza. Intrebarea ar fi, cat este deducerea personala de baza in aceasta situatie? 4050*20%...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avand in vedere ca HG 295 din 31.03.2025, cu privire la Registrul General de Evidenta a salatiatilor, aduce modificari la HG 905/2017, cea din urma fiind valabila pana la 30.09.2025, pot fi aplicate in continuare prevederile din Hotararea 905? Fac referire in mod special la transmiterea suspendarilor in caz de incapacitate de munca, conf art. 5 lit. e din HG 295. As aprecia sa ne dati o lamurire cu privire la tipul de certificate medicale la care face referire legiuitorul un numar minim de zile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<