Legea referitoare la achizitiile publice a suferit noi modificari, in sensul stabilirii unui cadru normativ favorabil adoptarii unor masuri practice care vor conduce la cresterea performantei autoritatilor publice locale in administrarea si organizarea investitiilor.
Legea a fost promulgata recent de presedintele Klaus Iohannis si publicata in Monitorul Oficial.
Noua lege introduce, intre altele, obligatia in sarcina tututor operatorilor economici semnatari ai acordului-cadru de a participa la etapa reofertarii prin depunerea de oferte. Aceasta propunere se bazeaza pe necesitatea de a inlatura blocajele intalnire in practica de catre autoritatile contractante atunci cand ofertantul clasat pe primul lor, la momentul incheierii acordului-cadru, refuza sa participe la etapa de reofertare pentru incheierea contractelor subsecvente, iar ceilalti ofertanti nu prezina oferte care sa poata fi acceptate in conformitate cu criteriul de atribuire si factorii de evaluare.
De asemenea, actul normativ stabileste ca, in cazul contractelor de achizitie publica de lucrari sau de servicii al caror obiect vizeaza realizarea obiectivelor de investitii publice noi, sau a lucrarilor de interventie asupra celor existente, autoritatea contractanta alege procedura de atribuire in functie de urmatoarele considerente:
a) valoarea estimata a contractului avand ca obiect prestarea serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate pentru fiecare obiectiv de investitii in parte, daca contractul prevede o clauza privind cedarea drepturilor patrimoniale de autor;
b) valoarea estimata a contractului avand ca obiect prestarea serviciilor de proiectare tehnica si asistenta din partea proiectantului pentru fiecare obiectiv de investitii in parte cumulata cu cea a lucrarilor aferente obiectivului de investitii, daca acestea fac obiectul aceluiasi contract de achizitie publica de lucrari;
c) valoarea estimata a contractului avand ca obiect prestarea serviciilor de proiectare tehnica si asistenta din partea proiectantului pentru fiecare obiectiv de investitii in parte, separata de valoarea estimata a contractului avand ca obiect executia lucrarilor aferente obiectivului de investitii, daca se atribuie contracte distincte de servicii de proiectare tehnica si asistenta din partea proiectantului, respectiv de lucrari;
d) pentru serviciile specifice aferente unei lucrari cum ar fi verificare proiecte, expertiza, audit energetic, studiu de impact asupra mediului, scenariu la incendiu, consultanta, asistenta tehnica si altele, care necesita specialisti certificati/atestati pentru realizarea acestora, se va stabili valoarea estimata a fiecarui serviciu pentru fiecare obiectiv de investitii in parte si in functie de valoarea obtinuta, pentru fiecare serviciu, se va stabili modalitatea de achizitie corespunzatoare.