
Modificarile la Legea audiovizualului au fost promulgate de presedintele interimar al Romaniei. Prin urmare, in perioada urmatoare Consiliul National al Audiovizualului (CNA) va organiza, prin intermediul radiodifuzorilor, campanii de informare publica menite sa prezinte efectele nocive ale consumului de droguri, traficului de droguri si traficului de persoane.
Conform actului normativ, comunicarile CNA vor avea un caracter educativ privind consecintele daunatoare ale consumului de droguri, importanta combaterii acestui fenomen si vor respecta urmatoarele conditii:
a) sa informeze cetatenii cu privire la consecintele daunatoare ale consumului de droguri;
b) sa informeze cetatenii cu privire la existenta centrelor de dezintoxicare pentru consumatorii de droguri;
c) sa previna cetatenii cu privire la posibilitatea inserarii diverselor substante cu efecte psihedelice in paharele de bautura lasate nesupravegheate in localuri, cluburi sau alte spatii aglomerate;
d) sa fie adaptate la strategiile statului roman in privinta combaterii consumului si traficului de droguri.
Cu 30 de zile inainte de data inceperii campaniei de informare publica, CNA trimite posturilor de radio si de televiziune selectate materialele de informare in scopul adaptarii acestora la grila de programe.
Modificarile la Legea audiovizualului nr. 504/2002
Articol unic. – Legea audiovizualului nr. 504/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 534 din 22 iulie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 17 alineatul (1) litera d), dupa punctul 4 se introduce un nou punct, pct. 41, cu urmatorul cuprins:
„41. transmiterea informatiilor si a comunicatelor oficiale ale autoritatilor publice cu privire la consecintele consumului de droguri in randul cetatenilor;”
2. Dupa articolul 4210 se introduce un nou capitol, capitolul III7, cuprinzand art. 4211 si 4212, cu urmatorul cuprins:
„CAPITOLUL III7
Comunicari audiovizuale cu caracter educativ privind consecintele daunatoare ale consumului de droguri si importanta combaterii acestui fenomen
Art. 4211. – (1) Comunicarile audiovizuale cu caracter educativ privind consecintele daunatoare ale consumului de droguri si importanta combaterii acestui fenomen trebuie sa respecte urmatoarele conditii:
a) sa informeze cetatenii cu privire la consecintele daunatoare ale consumului de droguri;
b) sa informeze cetatenii cu privire la existenta centrelor de dezintoxicare pentru consumatorii de droguri;
c) sa previna cetatenii cu privire la posibilitatea inserarii diverselor substante cu efecte psihedelice in paharele de bautura lasate nesupravegheate in localuri, cluburi sau alte spatii aglomerate;
d) sa fie adaptate la strategiile statului roman in privinta combaterii consumului si traficului de droguri.
(2) Continutul si elaborarea mesajelor educative se stabilesc de catre Consiliu dupa consultarea cu organismele care sunt implicate in combaterea consumului si traficului de droguri.
(3) Consiliul initiaza discutii cu radiodifuzorii in vederea pregatirii campaniei de informare publica si selecteaza posturile de radio si de televiziune aflate in jurisdictia Romaniei, care detin licenta audiovizuala si au avut in structura de programe emisiuni informative, in ordinea audientei, pentru publicul tinta cu varste intre 10 si 50 de ani, ca medie pe tot anul anterior desfasurarii campaniei.
(4) Cu 30 de zile inainte de data inceperii campaniei de informare publica, Consiliul trimite posturilor de radio si de televiziune selectate materialele de informare in scopul adaptarii acestora la grila de programe.
(5) Pentru localitatile in care populatia minoritara depaseste procentul de 10% din totalul populatiei, Societatea Romana de Televiziune, respectiv Societatea Romana de Radiodifuziune vor difuza mesajele stabilite de Consiliu si in limbile respectivelor minoritati.
(6) In termen de 60 de zile de la data finalizarii fiecarei campanii de informare, Consiliul publica un raport de monitorizare care contine numarul zilnic de difuzari ale spoturilor de informare de catre posturile de radio si de televiziune selectate, intervalele orare de difuzare, precum si impactul pe care intreaga campanie l-a avut, masurat prin rata audientei calculate pentru fiecare post de radio si de televiziune in parte.
Art. 4212. – Cheltuielile ocazionate de difuzarea mesajelor prevazute la art. 4211 se negociaza de Consiliu cu radiodifuzorii si se platesc din fondul de rezerva al Guvernului in baza unui deviz si a facturilor emise.”
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu cateva informatii despre procesul de declarare a posturilor vacante vacantate si nou create in platforma ANOFM. Cumva cu posturile nou create, mi-e mai simplu de inteles. Completez aici oferta, recrutam, inchid oferta - la speta asta am o singura intrebare: nu pot face operatia de incadrare daca data oferta a expirat desi logic pot avea o oferta deschisa pana pe 31.03 si angajarea propriu-zisa sa fie ulterioara acestei date. Trebuie cumva sa trec un termen pentru oferta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<