Angajatorii pot incepe achizitiile! Ordinul nr. 1376 din 2020 a fost publicat in Monitorul Oficial, asadar acum stim ce se poate cumpara cu banii de la guvern pentru cei care au implementat telemunca.
Ordinul nr. 1376 din 2020 a fost realizat in baza art. 6 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca. Acesta a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 832 din 2020, asadar se afla in vigoare.
Art. 6, alin. (3) din OUG nr. 132/2020 stabileste urmatoarele: "Modalitatea de acordare si categoriile de bunuri ce pot fi achizitionate conform alin. (1) se stabilesc prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, in termen de 10 zile de la publicarea prezentei ordonante de urgenta".
Important! OUG nr. 132/2020 a introdus mai multe masuri de sprijin financiar. Acestea sunt explicate de expertii PortalContabilitate.ro intr-un
material special semnat de Ionut Jinga. Il puteti consulta dand
click AICI!
Ordinul nr. 1376 din 2020 stabileste modalitatea de acordare a sprijinului financiar si categoriile de bunuri ce pot fi achizitionate conform art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, denumita in continuare ordonanta de urgenta, pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca.
Inainte de toate, nu uitati ca munca la domiciliu trebuie implementata corect. In prezent 77% dintre firmele din lumea intreaga permit deja o forma de telemunca. In 2030 generatia "millennials" (nascuti intre 1981 si 1996) va ocupa 75% din joburile de pe piata! Iar pentru ei, un job, pe langa beneficii de tip material si conditii care-i ajuta sa adopte un stil de viata sanatos, trebuie sa le aduca flexibilitate si diversitate! Lucrarea
Telemunca sau munca si de acasa va ajuta:
In plus, veti intelege si cunoaste cu usurinta cadrul legislativ romanesc care permite folosirea acestui sistem si toate posibilitatile de implementarea eficienta a TELEMUNCII!
Revenind la subiectul principal, Ordinul nr. 1376 din 2020 specifica la art. 2 ca toate bunurile care pot fi cumparate de angajatori trebuie sa fie noi si sa fie aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor.
Pentru a le putea obtine angajatorii transmit, prin mijloace electronice, respectiv prin incarcarea pe platforma aici.gov.ro, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, urmatoarele documente, pentru care isi asuma raspunderea privind corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise:
Conform Ordinului nr. 1376 din 2020, categoriile de bunuri ce pot fi achizitionate potrivit art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca sunt:
Finalmente, va punem la dispozitie si modelele de acte necesare.
Model cerere conform Ordinului nr. 1376
CERERE
Angajator . . . . . . . . . .
CUI / CIF . . . . . . . . . .
Cod CAEN . . . . . . . . . .
Adresa/Sediu . . . . . . . . . .
Cont IBAN . . . . . . . . . .
Deschis la . . . . . . . . . .
Telefon/fax . . . . . . . . . .
E-mail . . . . . . . . . .
Catre
Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca Judeteana . . . . . . . . . . /a Municipiului Bucuresti
Subsemnatul/Subsemnata,.........., in calitate de reprezentant legal al angajatorului.........., cu sediul social in localitatea.........., str........... nr..........., judetul........../municipiul.........., sectorul.........., in temeiul art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, va solicit acordarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumei totale de.......... lei, reprezentand sprijin financiar in scopul achizitionarii de pachete de bunuri si servicii tehnologice necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, pentru un numar de.......... de telesalariati.
Numele si prenumele reprezentantului legal, in clar . . . . . . . . . .
Semnatura . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .
Model declaratie pe propria raspundere
DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE
Subsemnatul/Subsemnata ..., legitimat/legitimata cu CI/BI seria.......... nr..................., eliberata/eliberat de.......... la data de.........., CNP.........., in calitate de reprezentant legal al angajatorului.........., avand CUI.........., cod CAEN.........., cu sediul social in localitatea.........., str................. nr..........., judetul........../municipiul.........., sectorul.........., telefon.........., fax.........., e-mail.........., cunoscand prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la falsul in declaratii, declar pe propria raspundere ca:
1. angajatii pentru care se solicita sumele prevazute la art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca au lucrat in regim de telemunca in perioada starii de urgenta pentru cel putin 15
zile lucratoare;
2. angajatorul nu se afla in faliment, dizolvare, lichidare sau nu are activitatile suspendate, potrivit legii;
3. angajatorul nu este inregistrat in jurisdictii necooperante in scopuri fiscale.
Angajatorul se obliga ca, in termen de 30 de zile de la acordarea sumei prevazute la art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, sa transmita agentiei pentru ocuparea fortei de munca documente justificative referitoare la achizitia de bunuri din categoriile prevazute in anexa nr. 1 la ordin, necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca.
Numele si prenumele reprezentantului legal, in clar . . . . . . . . . .
Semnatura . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .
Lista cu beneficiarii telesalariati trebuie sa cuprinda: