Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2020 

Ordinul nr. 1376 din 2020. Ce se poate cumpara cu banii de la guvern pentru telemunca

Ordinul nr. 1376 din 2020. Ce se poate cumpara cu banii de la guvern pentru telemunca
Angajatorii pot incepe achizitiile! Ordinul nr. 1376 din 2020 a fost publicat in Monitorul Oficial, asadar acum stim ce se poate cumpara cu banii de la guvern pentru cei care au implementat telemunca.


Ordinul nr. 1376 din 2020 a fost realizat in baza art. 6 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca. Acesta a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 832 din 2020, asadar se afla in vigoare.

Art. 6, alin. (3) din OUG nr. 132/2020 stabileste urmatoarele: "Modalitatea de acordare si categoriile de bunuri ce pot fi achizitionate conform alin. (1) se stabilesc prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, in termen de 10 zile de la publicarea prezentei ordonante de urgenta".

Important! OUG nr. 132/2020 a introdus mai multe masuri de sprijin financiar. Acestea sunt explicate de expertii PortalContabilitate.ro intr-un material special semnat de Ionut Jinga. Il puteti consulta dand click AICI!

Ordinul nr. 1376 din 2020 stabileste modalitatea de acordare a sprijinului financiar si categoriile de bunuri ce pot fi achizitionate conform art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, denumita in continuare ordonanta de urgenta, pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca.

Inainte de toate, nu uitati ca munca la domiciliu trebuie implementata corect. In prezent 77% dintre firmele din lumea intreaga permit deja o forma de telemunca. In 2030 generatia "millennials" (nascuti intre 1981 si 1996) va ocupa 75% din joburile de pe piata! Iar pentru ei, un job, pe langa beneficii de tip material si conditii care-i ajuta sa adopte un stil de viata sanatos, trebuie sa le aduca flexibilitate si diversitate! Lucrarea Telemunca sau munca si de acasa va ajuta:
  • sa cunoasteti toate aspectele legate de telemunca;
  • sa evitati erori inerente la inceput de drum;
  • sa lucrati profesionist;
  • sa eliminati riscul amenzilor pentru incalcarea legii in vigoare.

telemunca

In plus, veti intelege si cunoaste cu usurinta cadrul legislativ romanesc care permite folosirea acestui sistem si toate posibilitatile de implementarea eficienta a TELEMUNCII!

Revenind la subiectul principal, Ordinul nr. 1376 din 2020 specifica la art. 2 ca toate bunurile care pot fi cumparate de angajatori trebuie sa fie noi si sa fie aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor.

Pentru a le putea obtine angajatorii transmit, prin mijloace electronice, respectiv prin incarcarea pe platforma aici.gov.ro, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, urmatoarele documente, pentru care isi asuma raspunderea privind corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise:
  • o cerere semnata si datata de reprezentantul legal;
  • o declaratie pe propria raspundere, data prin reprezentantul legal;
  • lista telesalariatilor pentru care se solicita acordarea sumei prevazute de art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta.

Modelele din Ordin care se aplica pentru fiecare act necesar in parte sunt disponibile la finalul articolului.

Plata din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumelor prevazute la art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta se face in limita fondurilor alocate cu aceasta destinatie, in ordinea depunerii cererilor, pana la 31 decembrie 2020, prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit.

Important! Angajatorii au obligatia de a transmite, in termenul de 30 de zile, prin incarcarea pe platforma aici.gov.ro, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, care au efectuat plata sumelor, urmatoarele documente justificative, scanate:
  • facturile fiscale emise de catre furnizorii de bunuri si servicii tehnologice;
  • bonurile fiscale sau chitantele sau extrasele de cont care sa ateste plata facturilo;
  • fisele de evidenta a materialelor de natura obiectelor de inventar date in folosinta telesalariatilor.
 
 

Ce pot angajatorii cumpara cu banii pentru telemunca

Conform Ordinului nr. 1376 din 2020, categoriile de bunuri ce pot fi achizitionate potrivit art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca sunt:
  • Sisteme de calcul tip laptop/notebook;
  • Tablete;
  • Smartphone;
  • Echipamente periferice de intrare si iesire aferente bunurilor de mai sus;
  • Echipamente necesare conectarii la internet aferente bunurilor de mai sus;
  • Licente aferente sistemelor de operare si aplicatiilor software aferente bunurilor prevazute la pct. 1-3 necesare pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca.

Finalmente, va punem la dispozitie si modelele de acte necesare.

Model cerere conform Ordinului nr. 1376

CERERE
Angajator . . . . . . . . . .
CUI / CIF . . . . . . . . . .
Cod CAEN . . . . . . . . . .
Adresa/Sediu . . . . . . . . . .
Cont IBAN . . . . . . . . . .
Deschis la . . . . . . . . . .
Telefon/fax . . . . . . . . . .
E-mail . . . . . . . . . .

Catre

Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca Judeteana . . . . . . . . . . /a Municipiului Bucuresti

Subsemnatul/Subsemnata,.........., in calitate de reprezentant legal al angajatorului.........., cu sediul social in localitatea.........., str........... nr..........., judetul........../municipiul.........., sectorul.........., in temeiul art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, va solicit acordarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumei totale de.......... lei, reprezentand sprijin financiar in scopul achizitionarii de pachete de bunuri si servicii tehnologice necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, pentru un numar de.......... de telesalariati.

Numele si prenumele reprezentantului legal, in clar . . . . . . . . . .
Semnatura . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .

Model declaratie pe propria raspundere

DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE

Subsemnatul/Subsemnata ..., legitimat/legitimata cu CI/BI seria.......... nr..................., eliberata/eliberat de.......... la data de.........., CNP.........., in calitate de reprezentant legal al angajatorului.........., avand CUI.........., cod CAEN.........., cu sediul social in localitatea.........., str................. nr..........., judetul........../municipiul.........., sectorul.........., telefon.........., fax.........., e-mail.........., cunoscand prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la falsul in declaratii, declar pe propria raspundere ca:

1. angajatii pentru care se solicita sumele prevazute la art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca au lucrat in regim de telemunca in perioada starii de urgenta pentru cel putin 15 zile lucratoare;

2. angajatorul nu se afla in faliment, dizolvare, lichidare sau nu are activitatile suspendate, potrivit legii;

3. angajatorul nu este inregistrat in jurisdictii necooperante in scopuri fiscale.

Angajatorul se obliga ca, in termen de 30 de zile de la acordarea sumei prevazute la art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, sa transmita agentiei pentru ocuparea fortei de munca documente justificative referitoare la achizitia de bunuri din categoriile prevazute in anexa nr. 1 la ordin, necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca.

Numele si prenumele reprezentantului legal, in clar . . . . . . . . . .
Semnatura . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .

Lista cu beneficiarii telesalariati trebuie sa cuprinda: 
  • nume si prenume;
  • CNP;
  • numar de zile lucrate in regim de telemunca;
  • perioada in care s-a desfasurat activitatea in regim de telemunca;
  • numarul si data CIM;
  • suma solicitata.
 
de Florin Amariei

Data aparitiei: 30 Septembrie 2020
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Ordinul nr. 1376 din 2020. Ce se poate cumpara cu banii de la guvern pentru telemunca":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2020 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016