Agentia Nationala a Functionarilor Publici (ANFP) a stabilit prin Ordin cine lucreaza cu prioritate in regim de telemunca, avand in vedere pandemia Covid-19 cauzata de SARS-CoV-2 si starea de urgenta instituita prin Decret.
In temeiul art. 400 alin. (2) teza a II-a din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ cu completarile ulterioare si al art. 12 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici a emis Ordinul prin care se stabileste prioritatea la munca de acasa (telemunca). In plus, au fost explicate si o serie de conditii necesare pentru a se putea beneficia de prevederile acestui act.
Dispozitiile Ordinului se aplica tuturor angajatilor din ANFP, cu exceptia demnitarilor, inaltilor functionari publici si functionarilor publici de conducere la nivel de director general/director si poate fi folosit drept inspiratie pentru alte institutii publice sau firme care aplica in aceasta perioada telemunca.
Conditiile ANFP pentru desfasurarea muncii de acasa sunt, dupa cum urmeaza:
"In desfasurarea activitatii in regim de telemunca, angajatii sunt obligati sa isi indeplineasca atributiile si se supun controlului exercitat de superiorii ierarhici in aceleasi conditii cu angajatii care isi desfasoara activitatea la sediul ANFP", se mai arata in Ordin.
Totodata, in desfasurarea activitatii in regim de telemunca, angajatii sunt obligati sa respecte normele privind securitatea si sanatatea in munca, in conformitate cu dispozitiile art. 8 din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca.
Prioritate la telemunca
Conform actului mentionat mai sus, s-au stabilit urmatoarele niveluri de prioritate:
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Ordinul mai prevede si obligatia pentru conducatorii departamentelor ca in fiecare saptamana sa fie prezentata situatia cu angajatii care lucreaza de acasa si recomanda, pe cat posibil, ca de aceasta facilitate sa se beneficieze prin rotatie.
Avand in vedere ca ITM a amendat cateva firme din Bucuresti cu privire la pontarea angajatilor care lucreaza in regim de telemunca, ANFP transmite prin Ordin ca perioadele in care angajatii isi desfasoara activitatea in regim de telemunca se evidentiaza distinct in foile colective de prezenta (pontaje) cu simbolul „T”.
Atentie! In perioadele in care isi desfasoara activitatea in regim de telemunca, angajatii nu beneficiaza de sporul pentru conditii vatamatoare de munca.
Seful ANFP, Ciprian Ciucu, recomanda tuturor celor care vor sa preia modelul ANFP sa "il foloseasca cu incredere si chibzuinta".
Finalmente, in Ordin se mai precizeaza si faptul ca acesta este valabil doar pe perioada starii de urgenta.
Pentru emiterea actului au fost avute in vedere:
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
ARTICOLE SIMILARE
ARTICOLE SIMILARE