Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2020 

ANFP a stabilit cine lucreaza cu prioritate in regim de telemunca

Agentia Nationala a Functionarilor Publici (ANFP) a stabilit prin Ordin cine lucreaza cu prioritate in regim de telemunca, avand in vedere pandemia Covid-19 cauzata de SARS-CoV-2 si starea de urgenta instituita prin Decret.

In temeiul art. 400 alin. (2) teza a II-a din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ cu completarile ulterioare si al art. 12 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici a emis Ordinul prin care se stabileste prioritatea la munca de acasa (telemunca). In plus, au fost explicate si o serie de conditii necesare pentru a se putea beneficia de prevederile acestui act.

Dispozitiile Ordinului se aplica tuturor angajatilor din ANFP, cu exceptia demnitarilor, inaltilor functionari publici si functionarilor publici de conducere la nivel de director general/director si poate fi folosit drept inspiratie pentru alte institutii publice sau firme care aplica in aceasta perioada telemunca.

Conditiile ANFP pentru desfasurarea muncii de acasa sunt, dupa cum urmeaza:

  • trebuie aprobata o cerere facuta in acest sens (modelul este disponibil AICI);
  • angajatii care vor sa lucreze in regim de telemunca trebuie sa aiba:
    • Telefon;
    • Laptop sau, in mod exceptional, laptop personal;
    • Acces la Internet;
    • Semnatura electronica (daca semnatura lor este indispensabila in circuitul de semnaturi);
    • Acces securizat la distanta la sistemele IT, sistemul de email si la resursele documentare ale ANFP utilizate la nivelul compartimentului unde angajatii isi desfasoara activitatea ori alte resurse si informatii necesare pentru indeplinirea activitatii, dupa caz;
  • Activitatea compartimentelor in care acestia sunt incadrati se poate desfasura neperturbata;
  • Este asigurata prezenta la sediul ANFP a minimum 30% din numarul de angajati din cadrul directiei generale, directiei sau serviciului subordonat presedintelui ANFP, dupa caz, in regim normal de munca.

 

"In desfasurarea activitatii in regim de telemunca, angajatii sunt obligati sa isi indeplineasca atributiile si se supun controlului exercitat de superiorii ierarhici in aceleasi conditii cu angajatii care isi desfasoara activitatea la sediul ANFP", se mai arata in Ordin.

Totodata, in desfasurarea activitatii in regim de telemunca, angajatii sunt obligati sa respecte normele privind securitatea si sanatatea in munca, in conformitate cu dispozitiile art. 8 din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca.

Prioritate la telemunca
Conform actului mentionat mai sus, s-au stabilit urmatoarele niveluri de prioritate:

  • 1. Persoane aflate in risc (cu boli cardiovasculare, diabet, boli respiratorii cronice, hipertensiune, cancer) si femei gravide - Prioritate 1;
  • 2. Persoane din familii monoparentale cu copii sub 14 ani - Prioritate 2;
  • 3. Persoanele care se deplaseaza cu transportul in comun - Prioritate 3;
  • 4. Persoane, membri ai familiilor cu copii sub 14 ani sau care au in ingrijire persoane dependente - Prioritate 4;
  • 5. Persoane cu alergii la substante de dezinfectie - Prioritate 5.

 

Ordinul mai prevede si obligatia pentru conducatorii departamentelor ca in fiecare saptamana sa fie prezentata situatia cu angajatii care lucreaza de acasa si recomanda, pe cat posibil, ca de aceasta facilitate sa se beneficieze prin rotatie.

Avand in vedere ca ITM a amendat cateva firme din Bucuresti cu privire la pontarea angajatilor care lucreaza in regim de telemunca, ANFP transmite prin Ordin ca perioadele in care angajatii isi desfasoara activitatea in regim de telemunca se evidentiaza distinct in foile colective de prezenta (pontaje) cu simbolul „T”.

Atentie! In perioadele in care isi desfasoara activitatea in regim de telemunca, angajatii nu beneficiaza de sporul pentru conditii vatamatoare de munca.

Seful ANFP, Ciprian Ciucu, recomanda tuturor celor care vor sa preia modelul ANFP sa "il foloseasca cu incredere si chibzuinta".

Finalmente, in Ordin se mai precizeaza si faptul ca acesta este valabil doar pe perioada starii de urgenta.

Pentru emiterea actului au fost avute in vedere:

  • Decretul Presedintelui Romaniei nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei;
  • Art. 9 din Hotararea Comitetului National pentru Situatii Speciale de Urgenta nr. 6/2020 privind aprobarea unor masuri suplimentare de combatere a noului Coronavirus;
  • Hotararea Comitetului National pentru Situatii Speciale de Urgenta nr. 7/2020 privind aprobarea Hotararii nr. 9 a Grupului de suport tehnico-stiintific privind gestionarea bolilor inalt contagioase pe teritoriul Romaniei;
  • Dispozitiile art. 1 alin. (2), art. 367, art. 538 si art. 562 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completarile ulterioare;
  • Prevederilor Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca; 
  • Regulamentul-cadru privind stabilirea locurilor de munca, a categoriilor de personal, a marimii concrete a sporului pentru conditii de munca, precum si a conditiilor de acordare a acestuia pentru familia ocupationala de functii bugetare "Administratie" din administratia publica centrala aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 917/2017.
de Florin Amariei

Data aparitiei: 19 Martie 2020
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "ANFP a stabilit cine lucreaza cu prioritate in regim de telemunca":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2020 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016