Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Politia Romana va monitoriza traficul rutier cu elicopterul si prin satelit

Politia Romana va monitoriza traficul rutier cu elicopterul si prin satelit
Ministerul Afacerilor Interne anunta, intr-un comunicat, ca Guvernul a aprobat in sedinta de joi Nota de fundamentare privind necesitatea si oportunitatea efectuarii cheltuielilor aferente proiectului de investitii ”HeliPol”.

Prin acest proiect, Ministerul Afacerilor Interne va achizitiona unitati de suport si coordonare aeriana, autospeciale si motociclete de interventie si va dezvolta infrastructura de comunicatii si cercetare. Principalele obiective ale proiectului sunt achizitia a trei elicoptere medii, cu autonomie de zbor de 120 de minute, si a unui elicopter greu, cu capacitate de zbor de 240 minute. 

De asemenea, vor fi achizitionate echipamente opto-electronice de tip FLIR (Forward Looking InfraRed), 200 de autospeciale pentru politia rutiera, 75 de motociclete, 800 de etilometre, 200 de teste care depisteaza substantele psiho-active, sisteme de comunicatii mobile si sisteme de cercetare la fata locului.

”In ciuda unor imbunatatiri recente, siguranta rutiera ramane o problema in Romania. Anual, in ultimii ani, in tara noastra isi pierd viata peste 1.700 de persoane, iar alte 8.200 sunt ranite grav, fapt care ne plaseaza in topul tarilor cu risc rutier crescut”, se arata in comunicatul MAI.

Potrivit MAI, principalele cauze generatoare de accidente rutiere grave sunt: 
- indisciplina pietonala, (cu o pondere de aproximativ 21% din total) 
- viteza excesiva (aproximativ 19%) 
- neacordarea prioritatii de trecere (aproximativ 17%).

”Politia Romana trebuie sa fie bine echipata. Absorbim fonduri europene pentru dotarea Politiei Romane. HeliPol inseamna mai multa siguranta in trafic pentru cetateni. 85% din programul de aproximativ 460 mil. lei este finantare europeana. Cer Politiei Romane continuarea masurilor pentru cresterea calitatii actului politienesc si eforturi continue pentru cresterea sigurantei in trafic, parte a sigurantei generale a cetatenilor. Cu aceasta ocazie, multumesc tuturor politistilor pentru actiunile intreprinse si rezultatele obtinute in aceasta directie pe perioada sezonului estival si le urez mult succes in continuare spre binele cetatenilor loiali respectarii legii”, a declarat ministrul Afacerilor Interne, Catalin Predoiu.

Vezi AICI Nota de fundamentare a Proiectului HeliPol<<

La debutul sedintei de Guvern de joi, premierul Marcel Ciolacu a spus ca doreste cresterea gradului de siguranta pe sosele printr-un concept integrat, aratand ca Politia Romana va spori monitorizarea si gestionarea traficului rutier folosind noi echipamente de comunicatii prin satelit si alte tehnologii.

Potrivit sursei citate, implementarea proiectului "HeliPol" va contribui la realizarea urmatoarelor obiective:
a) reducerea numarului de victime ale accidentelor rutiere;
b) necesitatea incadrarii in procentul de reducere al numarului persoanelor decedate in accidente de circulatie stabilit prin Carta Alba in Siguranta Rutiera a Comisiei Europene, cu 50% in perioada 2021- 2030;
c) deplasarea cu celeritate la locul producerii unor accidente rutiere colective cu consecinte foarte grave;
d) monitorizarea traficului rutier si constatarea abaterilor rutiere cu ajutorul sistemelor montate pe unitatile de suport si coordonare aeriana;
e) monitorizarea fluxurilor de trafic, perceperea unei imagini clare de ansamblu asupra problemelor din trafic si dispunerea efectivelor de politie cu maxima eficienta;
f) asigurarea, la nevoie, a coloanelor de autovehicule stocate in cazul unor accidente/incidente cu implicarea multor vehicule;
g) implementarea conceptului de conducere controlata, prin comasarea a doua coloane de vehicule conduse in deplasare, in vederea defluidizarii/fluidizarii zonelor congestionate;
h) devierea traficului sau inchiderea acestuia in cel mai scurt timp cu ocazia producerii accidentelor rutiere grave sau cu ocazia unor calamitati (ex:alunecari de teren ce implica drumurile, seisme majore, etc.) cu efecte distructive asupra structurii de rezistenta a infrastructurii rutiere;
i) identificarea unor cai practicabile in cazul unor inundatii cu afectarea cailor rutiere (considerate infrastructura critica) sau izolarea unor localitati, cauzate de caderi abundente de precipitatii si/sau fisurarea/ruperea unor diguri;
j) asigurarea zonelor de protectie si sprijinirea personalului de interventie pe cai rutiere in cazul accidentelor cu autovehicule ce transporta marfuri periculoase din clasa a VII-a nucleare si/sau urgente radiologice;
k) deplasarea cu celeritate pentru dispunerea masurilor de degajare si deviere a traficului in cazul unor evenimente ce implica transporturile rutiere de marfuri periculoase;
l) imbunatatirea modului de cercetare la fata locului in cazul unor accidente rutiere.
m) asigurarea si luarea primelor masuri asupra traficului auto in cazul unor
incendii/conditii/situatii care afecteaza vizibilitatea sau siguranta rutiera.
n) verificarea sectoarelor de drum inchise ca urmare a unor calamitati naturale si coordonarea efectivelor in dinamica.
o) realizarea unor analize pe anumite sectoare de drum, prin scanarea 3 D a zonelor si prelucrarea ulterioara a datelor intr-un mediu electronic, in vederea cresterii gradului de siguranta rutiera.
p) eficientizarea activitatilor de monitorizare si gestionare a unor situatii care, in lipsa unor informatii reale sau complete, ar putea conduce la accidente rutiere soldate cu victime:
• alunecari de teren care afecteaza tronsoane de drum public;
• inzapeziri de drumuri;
• incendii de amploare din vecinatatea arterelor rutiere;
• seisme cu efecte distructive asupra structurii de rezistenta a infrastructurii rutiere;
• inundatii si afectarea cailor rutiere (considerate infrastructura critica), cauzate de caderi abundente de precipitatii si / sau fisurarea (ruperea) unor diguri;
• accidente nucleare si / sau urgente radiologice ce impun asigurarea unor zone si sprijinul personalului de interventie pe cai rutiere;
• accidente chimice cu implicatii in afara amplasamentului drumului care impun evacuarea populatiei si reducerea consecintelor;
• explozii ale unor transporturi rutiere de marfuri periculoase, ce afecteaza inclusiv desfasurarea activitatilor sociale

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Politia Romana va monitoriza traficul rutier cu elicopterul si prin satelit":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI