Potrivit dispozitiilor art. 7 alin. 4 lit.a) si b) din Regulamentul de organizare si functionare al CSM aprobat prin HCSM nr. 326/24.08.2005 cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele reprezinta Consiliul Superior al Magistraturii in relatiile interne si internationale si coordoneaza activitatea consiliului si repartizeaza lucrarile pentru plen si sectii. În lipsa presedintelui Consiliului, atributiile mentionate se exercita de catre vicepresedinte.
Conform dispozitiilor art. 411 din acelasi regulament, in cadrul Consiliului Superior al Magistraturii functioneaza comisii pe domenii de activitate, coordonate de un membru al Consiliului, atributiile coordonatorilor de comisii fiind prevazute in cuprinsul art. 416 alin. 3 al aceleiasi hotarari.
Din analiza dispozitiilor legale mentionate se constata ca au caracter oficial doar acele acte, solicitari si pozitii care sunt insusite de Plenul sau Sectiile Consiliului Superior al Magistraturii, cele emise de presedintele si vicepresedintele CSM, precum si cele asumate de coordonatorii celor trei comisii in care isi desfasoara activitatea membrii Consiliului, in limitele specifice de competenta.
Avand in vedere unele situatii de data recenta, determinate de emiterea unor documente in nume propriu si sub semnatura unor membri ai Consiliului, in absenta unei delegari specifice - in considerarea celor anterior expuse - informam institutiile sistemului judiciar, precum si celelalte institutii publice si private ca aceste documente nu angajeaza Consiliul Superior al Magistraturii. Orice eventuale situatii similare viitoare vor avea acelasi regim de nereprezentare institutionala, valorand doar demers in nume propriu al semnatarilor.
Judecator Alina Nicoleta GHICA
PRESEDINTE AL CONSILIULUI SUPERIOR AL MAGISTRATURII
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<